FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez lesiux » 21 wrz 2009, 07:41

farciarz napisał(a):aparat P5 jest zamienny z aparatem P9


farciarz napisał(a):pod warunkiem oczywiście tej samej ilości pinów na kostkach


skoro piszesz, że są zamienne to muszą mieć tą samą ilość pinów raczej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez farciarz » 21 wrz 2009, 09:36

lesiux....przecież napisalem że są zamienne pod warunkiem tej samej ilości pinów na kostkach....co oznacza w dokładnym tłumaczeniu że nie jestem na 100% pewny czy wszystkie P5 i P9 w zależności od rocznika miały taki sam układ dwóch kostek z tymi samymi ilościami kabelków. :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez lesiux » 22 wrz 2009, 13:20

no ok teraz taka sprawa, czy lepiej kupić inny aparat na allegro czy oddać do regeneracji swój?Dodatkowo chciałbym się upewnić czy to na pewno aparat ale skoro wymieniłem kable i świece oraz kopułkę a auto dalej słabo się wkręca i szarpie na niskich obrotach to nie zostało już nic więcej niż aparat prawda?Jeżeli się mylę to nich mnie ktoś poprawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez radzio1812 » 24 wrz 2009, 19:20

Witam! Ostatnio zaglądałem pod maskę i zobaczyłem że mam aparat M3. Czytałem o aparatach P3 i P9 ale nie o M3. Czy ten aparat pasuje do Madzi 323F 1,5 16V 96r??????
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lip 2009, 15:32
Posty: 6
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1,5 16V LPG 97r

Postprzez lesiux » 24 wrz 2009, 20:14

skoro taki masz to pasuje.... innych raczej nie wsadzić bez przerabiania wiązek. Z tego co widzę to w BA było chyba z 4-5 rodzajów aparatów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 24 wrz 2009, 23:42

radzio1812 napisał(a):Czy ten aparat pasuje do Madzi 323F 1,5 16V 96r?pytajnikpytajnik?


lesiux napisał(a):skoro taki masz to pasuje....

:P
m3 bywały fabrycznie w Ba ;) No i też sie psuły :D
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Miras » 25 wrz 2009, 19:13

A czy w aparacie m3 też jest cewka?
Bo mi dzisiaj mechanik powiedział, że w tym aparacie nie ma cewki :|
Początkujący
 
Od: 23 paź 2008, 14:13
Posty: 11
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323f BA 1,5 `97

Postprzez Lukano » 25 wrz 2009, 20:20

Miras napisał(a):Bo mi dzisiaj mechanik powiedział, że w tym aparacie nie ma cewki ysz

bu hahah. No to się uśmiałem ;)

Zmień mechanika ;) jak w benzynowym silniku może nie być cewki?
jest ona tak jak w P5 i P9 zintegrowana z aparatem. Tam nie ma cewki zewnętrznej, np. takiej jak u mnie w BG.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez farciarz » 26 wrz 2009, 00:02

Miras napisał(a):A czy w aparacie m3 też jest cewka?
Bo mi dzisiaj mechanik powiedział, że w tym aparacie nie ma cewki :|


hahaha hahaha hahaha hahaha ......Boże widzisz i nie grzmisz....zwaliło mnie to z nóg. Ten mechanik to chyba syrenki naprawia <glupek2>
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Lukano » 26 wrz 2009, 00:35

farciarz napisał(a):syrenki naprawia głupek

Przepraszam bardzo ;) Syrenki tez mają cewkę, a nawet nie jedną ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez farciarz » 26 wrz 2009, 00:46

Lukano...tak....ale zewnętrzne :P :P :P ... czyli zauważalne :D

I mają trzy cewki z tego co pamiętam :D
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez gadula » 26 wrz 2009, 10:18

farciarz napisał(a):lesiux....przecież napisalem że są zamienne pod warunkiem tej samej ilości pinów na kostkach....co oznacza w dokładnym tłumaczeniu że nie jestem na 100% pewny czy wszystkie P5 i P9 w zależności od rocznika miały taki sam układ dwóch kostek z tymi samymi ilościami kabelków.

Z tego co wszędzie widziałem to tak, w końcu to ta sama rodzina P*. Inny układ wtyczek mają aparaty zapłonowe M3 i M5, bo to druga rodzina aparatów.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez marcin255 » 23 lis 2009, 15:50

No i zabrałem sie za rozbieranie -pierwsza niesp. BP1A M3 Mitsubishi taki mam aparat , nie byłem do końca pewien co dalej no to zdjąłem tylko ten czarny plastik a tam 4 blaszki i na nich pełno nagaru , biały nalot i na tym -tej blaszce takiej z 3 ma zebami jakaś czarna przepalona warstwa , zdrapałem to i wyczysciłem olej z wnęki gdzie wchodzi aparat , złozyłem i na zimnym silniku na 1 i 2 nie szarpie , nie było to jakies straszne szarpanie ale takie dosyć irytujace -szczególnie w korku zderzak w zderzak :P . Wczesniej uszczelniony dolot ,świece, kable , ustawiłem obroty w trybie serw. na 750 i ani drgna nic nie faluje nie spadaja , zostało tylko to lekkie podszarpywanie i dzis ustapiło . A i jeszcze przestawiłem aparat 2 mm w prawo . Nie wiem co zadziałało.
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 23 lis 2009, 16:55

marcin255 napisał(a):A i jeszcze przestawiłem aparat 2 mm w prawo


obstawiałbym prędzej to :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez chocisz » 15 gru 2009, 15:06

ok jestem juz po operacji:) uzylem silikonu, lakieru i folii. narazie wydaje sie byc lepiej ale tak jak wczesniej ustawilem zaplon na maxa w prawo bo tak naprawde najlepiej chodzi... myslalem ze ustaną szarpniecia ktore pojawiaja sie przy wcisnieciu gazu do oporu podczas jazdy przy niskich obrotach.ale to chyba wina powietrza.. zobacze jak mi sie bedzie jezdzilo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2009, 14:01
Posty: 31
Skąd: Rabka/opole

Postprzez organo » 15 gru 2009, 17:16

moze byc powietrze ale moga tez byc przewody WN do kitu. albo nie do konca sie udalo zrobic ten aparat no jeszcze kwestia czy wymieniales kopulke tam lubi tez iskierka uciekac.
generalnie w aucie nie powinno byc zadnych szarpniec poprostu trzeba szukac przyczyny az sie znajdzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez gcu » 15 gru 2009, 20:09

chocisz napisał(a):myslalem ze ustaną szarpniecia ktore pojawiaja sie przy wcisnieciu gazu do oporu podczas jazdy przy niskich obrotach


Też tak miałem, a pomogło przyśpieszenie zapłonu.

chocisz napisał(a):ustawilem zaplon na maxa w prawo


Na maxa w prawo to jak dobrze pamiętam na maxa opóźniony.

Oczywiście spróbuj przyspieszyć dopiero jak skończą ci się pomysły i podzespoły do sprawdzania...
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 10:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez arturd » 15 gru 2009, 20:12

Zanim zreanimuje się aparat, trzeba sprawdzić, czy pozostałe elementy aparatu, tj. kopułka, palec, dalej świece i co najważniejsze kable masz w w 100% sprawne, czy wszystkie połączenia maja dobry kontakt (nie są zaśniedziałe), inaczej problem po regeneracji aparatu powróci za niedługi czas albo regeneracja w ogóle nie przyniesie efektu. Cewki,szczególnie te wewnętrzne psują się właśnie od ww niesprawnych elementów lub przegrzania.
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez Lukano » 15 gru 2009, 21:31

gcu napisał(a):Też tak miałem, a pomogło przyśpieszenie zapłonu.

Zmiana ustawienia zapłonu to chwilowa sprawa. Trzeba i tak szukać prawdziwej przyczyny szarpania.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 16 gru 2009, 08:47

gcu napisał(a):Na maxa w prawo to jak dobrze pamiętam na maxa opóźniony.


przyspieszony jak już :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323