FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez bajer0 » 18 sie 2009, 19:34

wyciagnalem aparat do naprawy, niestety moj ojciec zaczal sie nim bawic i teraz nie moge sobie oznaczyc jak byl zlozony (chodzi i o palec, w ktora strone) Czy jest na to jakis patent, czy tylko proby i bledy?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Lukano » 18 sie 2009, 21:52

Hmmm. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale nie dało się go źle złożyć.
On nie jest okrągły.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez bajer0 » 18 sie 2009, 22:18

trzpien jest trojkatny, wiec mam 3 mozliwosci ;)

A cewke malowac z obu stron, czy tylko od storny modulu?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez mixR » 19 sie 2009, 21:00

bajer0 napisał(a):A cewke malowac z obu stron, czy tylko od storny modulu

koniecznie z obydwu stron
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez lesiux » 20 sie 2009, 07:39

bajer0 napisał(a):trzpien jest trojkatny


ale z tego co pamiętam to tylko w jednej pozycji uda Ci się go włożyć. spróbuj, nic nie kosztuje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez bajer0 » 20 sie 2009, 09:35

Juz zlozylem.

mixR napisał(a):koniecznie z obydwu stron

ehhh, pomalowalem tylko z jednej i zlozylem zanim napisales posta... chyba jeszcze go rozbiore i poprawie w wolnej chwili.


lesiux napisał(a):ale z tego co pamiętam to tylko w jednej pozycji uda Ci się go włożyć. spróbuj, nic nie kosztuje...


niestety, wchodzi w 3 mozliwych pozycjach. Na poczatku zlozylem zle, auto nie chcialo odpalic, przestawilem palec i zapalilo bez problemu.

Na razie, zeby nie zapeszyc nie bede pisal czy pomoglo, napisze jak troche pojezdze
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez gcu » 20 sie 2009, 11:11

Dzięki Organo to naprawdę pomaga.

Ja do izolacji zamiennie użyłem silikonu wysokotemperaturowego i folii antyelektrostatycznej po karcie grafiki:)

Mi bardzo nie podobają się 2 miejsca w tym aparacie na module zapłonowym tj. odsłonięta wsuwka łącząca moduł z cewką oraz 3 nóżki samego modułu i to wszystko jakieś 2 mm nad wirującymi metalowymi blaszkami przytwierdzonymi do metalowej ośki...
Więc rzeczywiście nie trudno o jakiś przeskok...
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 10:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez bajer0 » 20 sie 2009, 11:41

gcu cewke tez malowales z obu stron?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez gcu » 20 sie 2009, 12:22

Cewkę najpierw pomalowałem lakierem potem na cewkę nałożyłem folię anty to z obu stron. A potem silikon nakładałem na moduł od strony cewki (uważając na wsuwkę) oraz cały ten stelaż aluminiowy- mocowanie (tam trzeba uważać na łożysko). Jak założyłem moduł na cewkę to na module od strony palca widać wsuwkę i sam moduł i to też zasmarowałem silikonem nie grubo bo tam wirują te blaszki...
I ostrożnie przy składaniu bo ta dolna blaszka mi się przesunęła o 3-4 mm i potem szarpało wybiórczo w całym zakresie obrotów (zapłon czasami wypadał w innym czasie).
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 10:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez bajer0 » 20 sie 2009, 12:58

gcu napisał(a):I ostrożnie przy składaniu bo ta dolna blaszka mi się przesunęła o 3-4 mm i potem szarpało wybiórczo w całym zakresie obrotów (zapłon czasami wypadał w innym czasie).

a kojazysz jak ona powinna byc wzgledem palca??
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez gcu » 20 sie 2009, 13:04

Niestety nie, ale mogę porobić ci kilka fotek bez tej wewnętrznej osłonki, czyli będą widoczne blaszki i palec względem siebie. Tylko to dopiero koło 17 po w pracy się kiszę :)
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 10:32
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Wałcz
Auto: Była: Mazda 323F BA 1.5L Z5 95r.
Jest: Mazda 3 BK 1.6L Z6 05/06r.

Postprzez regan79 » 6 wrz 2009, 21:52

Chłopaki ale rzeźba! Poco wymieniać kable, jak można folią owinąć, tylko co ze świecami??
:P
Kompleksowa naprawa układów zasilania Common Rail
Początkujący
 
Od: 26 lut 2006, 01:02
Posty: 11
Skąd: goleniów
Auto: A4 8E 1.8T

Postprzez lesiux » 7 wrz 2009, 07:33

można też owinąć taśma izolacyjną... podziała ale nie na długo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 7 wrz 2009, 08:23

To się nazywa druciarstwo, a nie naprawa :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 7 wrz 2009, 10:47

Czy w BG występowały aparaty P5 ew P9 (podobno zamienne).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Lukano » 7 wrz 2009, 11:07

Nie występowały. W BG aparaty są z cewką zewnętrzną.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez lesiux » 7 wrz 2009, 14:49

czyli mam rozumieć, że z BA nie są kompatybilne w żaden sposób....

drugie pytanie:
Czy kondycja aparatu zapłonowego (nie samo ustawienie zapłonu) może mieć wpływ na spalanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez świeżak » 20 wrz 2009, 14:20

lesiux napisał(a):Czy kondycja aparatu zapłonowego (nie samo ustawienie zapłonu) może mieć wpływ na spalanie?

Ktoś wyżej napisał, że po naprawie zmniejszyło mu się spalanie.
www.forum.323-klub.pl/

zapraszam na forum ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 11:10
Posty: 283
Skąd: Katowice
Auto: M3 BL `12

Postprzez Lukano » 20 wrz 2009, 16:33

lesiux napisał(a):Czy kondycja aparatu zapłonowego (nie samo ustawienie zapłonu) może mieć wpływ na spalanie?

Ogromne. Nie ma dobrej iskry, nie ma dobrego spalania. A do tego co któraś iskra idzie bokiem, więc nie ma pracy. Wtedy komputer musi podlać trochę więcej.
Mnie zmniejszyło i to dużo po zmianie aparatu, a potem jeszcze po ustawieniu wyprzedzenia zaplonu (oczywiście tylko w trybie serwisowym )
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez farciarz » 21 wrz 2009, 00:52

lesiux napisał(a):Ja mam P5 i zastanawiam się nad P9 bo podobno są zamienne a P9 niby lepszy.


Odpowiem krótko.... aparat P5 jest zamienny z aparatem P9 ....sam to przerabiałem dobre cztery lata temu. I to bez żadnej ingerencji w elektrykę .... pod warunkiem oczywiście tej samej ilości pinów na kostkach !!!!

Śmigam na tym aparacie do dziś....i jest super
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323