FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez willi » 21 cze 2008, 23:25

Panowie a ja zaiast bitgumy polecam PLASTIK 70 do plytek drukowanych. Schnie szybko, dobrze izoluje nawet przed wyl koronowymi.
Nie wiem jak bedzie z trwałościa ale u mnie na razie trzyma sie OK
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez Burchi » 22 cze 2008, 17:12

Zeby dopelnic formalnosci i niczego nie spiepszyc ;)
Te cztery przewody kabla WN nasadzane na aparacie zaplonowym rozumiem,ze w identycznej kolejnosci musza byc zalozone,jak byly sciagane...czyli przed sciagnieciem lepiej czyms zaznaczyc,ktory gdzie byl?
Przy skladaniu juz aparatu zaplonowego, trzy elementy na ktorych narysowalismy znaki (przy rozbieraniu aparatu) skadamy tak,aby przedluzenie tych znakow tworzylo linię;) i zalecane jest przekrecenie minimalnie w prawo (o 1-2mm) srodkowej,naznaczonej czesci wzgledem pozostalych w celu przyspieszenia minimalnie zaplonu?
No reszta to chyba jasna,najwyzej w praniu wyjdzie;)

PS
Mam auto zagazowane i jadac na benzynie prawie nie odczuwam tych szarpniec,natomiast na gazie znacznie je odczuwam i jest to denerwujace.Ogolnie myslalem,ze to moze wina zle ustawionego kompa gazu itp.,ale widzac ten watek i dosc proste rozwiazanie tego problemu,dla pewnosci zrobie najpierw ten aparat,przyda sie pewnie nawet na przyszlosc;)
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2007, 10:50
Posty: 55
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V(Z5) '96
Elpigaz – 4 generacja

Postprzez SebaT74 » 23 cze 2008, 08:45

Powracając do mego poprzedniego postu, mój aparat ma oznaczenia : BP1A M3 nr.T2T60371
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez Briareos » 23 cze 2008, 11:10

W BG też masz aparat Mitsubishi :) I sterowniki silnika też.
BP1A to jest aparat przeznaczony do Z5 w BA, występował też później z silnikiem BP także.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez willi » 23 cze 2008, 13:34

SebaT74 napisał(a):mój aparat ma oznaczenia : BP1A M3 nr.T2T60371
Mazda takie też montowała, a dodam, że mam ten sam aparat co ty. Właściwie niewiele się różni od P5.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez Lukano » 23 cze 2008, 14:09

willi napisał(a):niewiele się różni od P5.

Ja wiem czy tak nie wiele ?? M3 ma jedną kostkę, a P5 dwie. Są o różnej ilości pinów. Raczej nie dało by się ich zamienić.Obydwa mają cewkę wewnętrzną, w tym są podobne.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Briareos » 23 cze 2008, 14:19

Wydaje mi się że da się je zamienić, tylko trzeba skombinować wtyczkę i trochę porzeźbić w instalacji przy aparacie. 6+3 ma te same sygnały co 7 pinów, tylko kolejność inna. Różnice w ilości wynikają z tego że jest jeden przewód zasilania lub masy mniej, oraz inne wyprowadzenie sygnału na złącze diagnostyczne – nic istotnego. Jakby ktoś tak koniecznie chciał się pobawić to niech da znać na PW, podzielę się przemyśleniami :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez SebaT74 » 23 cze 2008, 15:49

P5 ma zewnętrzny kondensator a BP1A M3 nie, no i właśnie podłączenie. Ale mnie bardziej interesuje czy w BP1A M3 są te same problemy co w P5.
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez Lukano » 23 cze 2008, 17:00

SebaT74 napisał(a):M3 są te same problemy co w P5.

W P5 występują te problemy znacznie częściej.
willi napisał(a):No to przecież nie jest jakiś specjalnie wielki problem. Szrot najlepiej z anglikami, tanio, wycinasz wtyczki, na forum widziałem gdzieś opis wyprowadzeń, wiec jest to do zrobienia.

Jak to nie jest specjalny problem to kombinuj.Jak się uda to chętnie zrobię tak samo.
ja już też nad tym myślałem, w praktyce nie jest to takie proste. Ale może komuś się uda.
willi napisał(a):na forum widziałem gdzieś opis wyprowadzeń

Mam gdzieś to na dysku, już też myślałem nad zmiana na M3.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez willi » 23 cze 2008, 19:16

Lukano napisał(a):Jak to nie jest specjalny problem to kombinuj.
Ja mam M3, wiec kombinować nie muszę.
Szkoda, że nie wiedziałem, że potrzebujesz wtyczek, bo w tamtym miesiącu byłem w Rawie Mazowieckiej, gościu ma tam szrot z anglikami. Było kilka BA to mógłbym wtyczunie odciąć.
Nie wiem czy w lublinie lub okolicy taki szrocik funkcjonuje. Ale wtyczunie możesz przez allegro ściągnąć. Jeśli jesteś z Lublina to moge pomóc w montażu.
Początkujący
 
Od: 29 maja 2008, 21:25
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323F 1.5 BA

Postprzez sps-snipers » 23 cze 2008, 19:22

M3 też niesą za specjalne ,więc niekombinujcie ;) Ja zmieniałem na m3.Miesiac exra jazdy i dalej brak powera a co jakis czas jest ok wiec mi sie już niechce kombinować :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez SebaT74 » 23 cze 2008, 19:36

No to jednak też będę musiał zrobić małą modernizację mojego aparaciku :(
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez sps-snipers » 23 cze 2008, 19:40

Jedyne rozwiazanie to wyprowadzenie cewki na zewnatrz.Przerabia to koles z forum o nicku Tadziol i kasuje 350 zeta oraz daje dozywotnia gwarancje :) Tylko cholera jakich parametrow musi byc ta cewka zewnetrzna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez AND1 » 24 cze 2008, 14:20

sorry ze pytam ale nie znam sie aż tak bardzo i w ogóle jestem zielony (a kto pyta ten nie bladzi:D ) po co wyciągałeś to blaszkę z palca i co dało to ze dałaś ta folie i popsikałeś sprayem oraz bitguma!!??:>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2008, 22:17
Posty: 150
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F v16 1,5

Postprzez SebaT74 » 24 cze 2008, 16:48

Ogólnie i po chłopsku hahaha , zwiększył izolację pomiędzy metalowymi częściami aparatu zapłonowego a pierwotną izolacją.Potencjał elektryczny wytworzony przez cewę w pewnych wypadkach niemogąc się sporzykować na świecy lubi sbie szukać gdzie indziej drogi ucieczki.
Co byśmy robili bez naszych magdalenek :)
Kupie 4 felgi stalowe do BA Z5

Moje autka!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 00:22
Posty: 37
Skąd: Rybnik
Auto: 323F 1.6 16V BG i 1.5 BA

Postprzez Lukano » 1 lip 2008, 09:22

Ja zawieszam walkę z aparatem P5 :) Ciekawe na jak długo ;) A może już na stałe będzie chodzic :D
w czwartek wstawiłem trzeci z kolei używany, w sobotę ustawiłem zapłon(dokładne ustawienie jest bardzo ważne a koszt tylko 15 złotych) Mazda śmiga jak dzika, zero szarpania, a jak spalanie spadło :D
W sobotę 100 km w mieście ciśnięty na maxa do 6 tysięcy na obrotku, potem normalna trasa 110-120 z normalnym wyprzedzaniem wyszło mi 8,9. Dla mnie rewelacja. Wcześniej potrafił łyknąć 12 na trasie.
wielkie podziękowania dla kolegi z forum bobek_7 za aparat :)
Na najbliższej 2 dniówce <piwo> przynajmniej musi być :)
Ale cewki na wszelki wypadek też szukam. :P
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Romeo » 2 lip 2008, 00:11

a możecie minie wytłumaczyc co ma na celu cała ta operacja??Kiedy ja sie wykonuje, i jakie sa wady i zalety?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 22:19
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 323f 1,5 16v 1995r

Postprzez czapajev » 21 lip 2008, 12:26

Witam

Na wstępie od razu dziękuje Lukano za szybkie sugestie (ściganie na gg).

Dla wszystkich którym powyższy sposób nie pomógł mam jedną sugestię.

Ja w swojej Madzi po przeprowadzeniu operacji na otwartym aparacie nie zanotowałem żadnej poprawy.
Pomogła mi natomiast wymiana kopułki i palca (chociaż dotychczasowa nie wydawała się być zdezelowana). Auto chodzi marzenie, bez porównania do wcześniejszego szarpania po rozgrzaniu.
Aż się chce deptać :) . Zachęcam zatem wszystkich w myśl metody minimalizacji kosztów do wymiany najmniej
kosztownych części. Dobre części w dobrych cenach można dostać u Smirnoffa (www.carspeed.pl), tutaj również dzięki Lukano :–)

Pozdrawiam i życzę powodzenia :D
czapajev
 

Postprzez Lukano » 21 lip 2008, 17:26

czapajev napisał(a):Pomogła mi natomiast wymiana kopułki i palca

Od tego i ja zaczynałem, ale nic nie pomogło :) Super, że pomoglo i kolejna mazda super śmiga.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez BratCukierka » 15 sie 2008, 17:41

Czy w aparacie BPXX od silnika Z5 robi się tak samo??

Bo chciałbym jutro zrobić taką naprawę...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323