FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5

Postprzez Hvil » 8 mar 2009, 13:54

hmmm ja to może się nie znam ale jak mi całkowicie zdechł silni naczy nawet na 2 tysie wejść nie chciał to wymiana tego czegoś zapłonowego kosztowało niewiele ponad 180zł wiec czy warto?
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez organo » 8 mar 2009, 17:19

mariusz_sti

wywal filtr paliwa lub lepiej zaloz sportowy koszt ok 20-30zl bedzie mocniej tloczyc grzybek tez jest podejrzany trzeba by podumac bo nie pamietam jak ten nasz silnik wyglada dokladnie ale co elektronicznie reguluje lub mierzy cisnienie paliwa czasem w autach siadaja pompy paliwa
ja bym wywali filtr
w przewody kompresorem po psiukal porzadnie by przedmochac wez banke pozniej zobacz kluczkiem jak bedziesz przekrecal lub nawet na luzie pokrec silnikiem jak podaje paliwo powinno zdrowo sie lac (tez jest jakas okreslona norma L/min ? przepsiukaj z troszkie grzybek i popatrz co moze powodowac jeszcze zamale cisnienia paliwa (moze gdzies przewod zalamany
a ten grzybek dziala na podcisnieniu tez mozna pokombinowac i wymusic na nim max cisnienie caly czas ale zacznij od przedmuchania i sprawdzenia wydolnosci pompy paliwa a dobry warsztat ma do tego urzadzanko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez mixR » 20 maja 2009, 23:19

A ja mam taki problem że na początku mi szarpała na niskich obrotach a dzisiaj w ogóle nie chciała jechać. Im więcej jej dawałem gazu tym bardziej się dusiła,działo tak się na gazie i na benzynie. Jeśli udało mi się już wkręcić na wysokie obroty to trzymała z tymże ciężko było bo się dusiła na niskich przy dodaniu gazu. Błędów żadnych nie pokazuje. Zrobiło się to nagle dzisiaj. Przekręciłem aparat max w prawo to było trochę lepiej,nie dusiła się tak. Pomóżcie,to wina aparatu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez organo » 21 maja 2009, 07:27

mozliwe ze wada iskry jest tak duza ze nie pozwala silnikowi wejsc wyzej na obr zakkladam ze nie przestawiales przewod na inne swiece bo jak beda pomylone to tez tak bedzie
moze przeplywka ci dala ciala od tego szarpania wczesniejszego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez mixR » 21 maja 2009, 09:33

organo nic nie kombinowałem z przewodami ;) Rozebrałem narazie kopułkę i styki były zaśniedziałe,zdrapałem ok 1mm tlenku,palec też lekko przykopcony. Dziś kupię nową kopułkę i palec,zastanawiam się czy to pomoże czy ingerować głębiej w aparat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez organo » 21 maja 2009, 10:28

jeszcze przed to bym zerknal kody bledow moze wywali ze przeplywomierz walniety jest bo jak silnik szarpie to czesto sie zdarza ze strzeli i przeplywka kaput robii przed rozbieraniem wymien ta kopulke a noz bedzie ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez mixR » 21 maja 2009, 17:09

Kody błędów sprawdzałem,nic nie ma. Rozebrałem dzisiaj aparat i zrobiłem tak jak w fotorelacji,nowa kopułka,ale nic nie pomogło. Przekręciłem aparat max w prawo i jakoś jeżdzi choć szarpie na niskich obrotach.
Zamówiłem nową cewkę w carspeed,zobaczymy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez organo » 21 maja 2009, 23:06

no ciekawe czy to wina aparatu wogole.
napisz jak wymienisz ta cefke czy to byl aparat bo mam dziwne przeczucie ze to chyba nie wina aparatu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez mixR » 25 maja 2009, 17:15

Problem rozwiązany-winna była cewka. Wymieniłem na nową mobiletron i auto śmiga.
Nie wiem tylko czy ustawiać zapłon. Ale myślę że chyba nie ma sensu. Aparat przykręciłem tak jak był i zresetowałem kompa,także chyba sam dobierze sobie optymalne parametry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez mixR » 2 cze 2009, 12:27

Po założeniu nowej cewki,było dobrze,ale tylko przez chwile. Choć przy zakładaniu odizolowałem ją trochę od reszty aparatu to jednak po nagrzaniu silnik zaczynał się dusić i szarpać. Wczoraj wyciągnełem ją jeszcze raz i tym razem nie żałowałem ''baranka" i folii. Dzisiaj jeździłem 2 godz po mieście i jest ok,choć na 2 przy niskich obrotach zdarza się szarpnąć. Czekam jeszcze na kable zapłonowe NGK bo teraz mam JC i słyszałem niepochlebne opinie na ich temat ;)
Swoją drogą to dziwne żeby na nowej cewce trzeba było taką operacje przeprowadzać :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez mixR » 26 cze 2009, 23:21

Problem z aparatem dziś znowu powrócił,jakiś czas było dobrze. Już mi ręce opadają i zaczyna pomału szlag trafiać,nie wiem co robić. Kupić używany aparat? Podobno może mnie to samo spotkać... Ludziska poradzcie coś... :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez arekpol » 14 lip 2009, 14:41

Mam wlasnie problem z aparatem zaplonowym. Tylko ze niechce mi sie bawic w naprawe samemu. Mozna to gdzies oddac do regeneracji? Bo boje sie kupowac na allegro uzywanego zeby nie byl taki sam albo i gorszy. Sa zamienniki?
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez Lukano » 14 lip 2009, 15:48

Zamienników brak. Można kupić samą cewkę i zmnienić.
ja naprawiałem, ale zaraz padł, do dzisiaj jeździ kupiona używka.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez marcin255 » 16 lip 2009, 15:39

gdzie ta cewka w Z5 jak wygląda?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bzzyczek » 16 lip 2009, 15:49

Cewka jest częścią aparatu, przecież na pierwszej stronie tematu jest wszystko ze zdjęciami.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez marcin255 » 16 lip 2009, 18:02

no tak a przy ewent. naprawie wymieniamy palec, kopułkę i cewkę ? O ile dwa pierwsze elementy są do dostania o tyle cewki nigdzie nie widzę
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Lukano » 16 lip 2009, 18:57

Zapytaj tu:

Smirnoff

biuro@carspeed.pl

Kiedyś miał cewki, ogólnie mówiąc trudno je znaleźć. Producent nie przewiduje zmiany samej cewki, tylko cały aparat, ale lepiej nie wiedzieć w jakiej cenie.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez marcin255 » 17 lip 2009, 16:56

czy wymiana kopułki i palca coś da ?

nowy ASO 3100 zł. :P
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lesiux » 17 lip 2009, 20:41

marcin255 napisał(a):nowy ASO 3100 zł.


hahaha już lecę, biorę dwa od razu ;)

podjedz do jakiegoś majstra niech zobaczy Ci w jakim stanie masz palec i kopułkę to Ci powie. Niektórym pomaga...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez mixR » 17 lip 2009, 20:54

raczej wymiana samej kopułki i palca nic nie da,winna jest cewka
kupując palec rozdzielacza trzeba uważać bo może nie pasować,ma za mały otwór i nie chce wejść
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323