FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Witam. Po przeczytaniu tego tematu, widze, że rzeczywiście ten typ tak ma. U mnie też delikatnie poszarpuje przy gwałtownym przyspieszaniu tak ok 3, 3,5 tys obr.... swiece, przewody, kopułka, palec... rece opadają... widze, ze ta zabawa z aparatem jest nieunikniona. Pewnie zakup nowego to jakaś drakońska suma, że polecacie tą metode. Do tego kilka innych wku.....rwiających na maksa "typowych przypadłości" o których jest już setki postów, chyba zaczne powoli żałować, ze nie kupiłem burakowozu czyli Golfa III, ale jak widze jaki "kwiat młodzieży" jezdzi własnie Golfami 3 i BMW E-36, to zaraz mi przechodzi. POZDRAWIAM
sps-snipers napisał(a):Jedyne rozwiazanie to wyprowadzenie cewki na zewnatrz.Przerabia to koles z forum o nicku Tadziol i kasuje 350 zeta oraz daje dozywotnia gwarancje Tylko cholera jakich parametrow musi byc ta cewka zewnetrzna
i to wg.mnie jedyne słuszne wyjście z sytuacji,cewka jak jest do pupy,to izolowanie jej czymkolwiek jest pozbawione sensu i daje mizerne efekty;problem bowiem tkwi wewnątrz cewki,a nie w jej korpusie
Witam wszystkich! Wymieniłem właśnie w swojej Madzi kable WN (NGK), świece (NGK), palec i kopułkę i wciąż mam problem z szarpaniem i kiepskimi osiągami. Wyszło więc na to że pora na aparat zapłonowy – jutro powinien dojść zakupiony na allegro (używany oczywiście). Czytając o problemach z aparatem widzę że wszystko kręci się wokół cewki. Czy nie można kupić nowej, nie są dostępne w sprzedaży wogóle?? Czy konieczne są takie przeróbki? Widziałem na allegro ogłoszenia o regeneracji aparatów zapłonowych – czy ktoś się orientuje czy oni w ramach tej regeneracji wymieniają cewki lub jak je regenerują? Czy przy silnikach 2.0 24V 1995r naprawa aparatu zapłonowego różni się czymś istotnym jak P5? Pozdrawiam!!
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
Kurde co fabryka dała to powinno chodzić .. a jednak nie . Ja już mam 3ci aparat Tak jak Tadziol pisze i też jestem tego zdania. Niewarto kombinować ,izolować itd... Kupisz nową cewke ,jeśli jest w ogóle w ofercie i po miesiącu zaś dupa z tego...
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
torba76 napisał(a):Czy nie można kupić nowej, nie są dostępne w sprzedaży wogóle??
Do P5 i M3 można kupić nowe, nie wiem jaki Ty masz aparat. Ja mam nową cewkę do M3.
torba76 napisał(a):llegro ogłoszenia o regeneracji aparatów zapłonowych – czy ktoś się orientuje czy oni w ramach tej regeneracji wymieniają cewki lub jak je regenerują?
Wyślij maila zapytaj. Niektóre firmy zmieniały na nową, niektóre wstawiały zewnętrzną jak Tadziol.
Ja uważam, że co fabryka to fabryka, a nie jakieś doklejane zewnętrzne.
sps-snipers napisał(a):Kupisz nową cewke ,jeśli jest w ogóle w ofercie język i po miesiącu zaś dupa z tego...
A czemu po miesiącu. Psują się fakt. Ale skoro fabryczna u mnie padła po prawie 10 latach, to czemu po zmianie na nową ma paśc po miesiącu
Lukano napisał(a):A czemu po miesiącu.
bo goście z allegro wstawiają cewki tajwańskie,chińskie...co z tego,że nowe skoro już nowe są do pupy dwoje ludzi z tego forum kazało sobie przerobić aparaty po mojemu,zaraz po naprawach z allegro
Może wszystko kwestią szczęścia jak w każdym samochodzie . Ja znowu znam 2 osoby które miały zmienioną cewkę normalna na nową i śmiga już prawe rok. Cholera wie, może łut szczęścia jakie te cewki się trafi, tak jak z używanym aparatem.
tadziol zaraz napisze PW do Ciebie, szkoda zaśmiecać tematu.
Kurcze coś nie idzie PW
Coś nam się forum psuje
tadziol zaraz napisze PW do Ciebie, szkoda zaśmiecać tematu.
Kurcze coś nie idzie PW
Coś nam się forum psuje
wysłałem pytanie do carspeed o cenę cewki – jutro powinienem wiedzieć co i jak to napiszę. Mój aparat zapłonowy ma oznaczenia: KF 34 C TOT57271. Zresztą jest on nieco poobijany – był spawany i wogóle chyba po jakiś przejściach dlatego kupiłem na allegro używany drugi aparat (myślałem że dziś dojdzie to bym go własnie zakładał). A czemu niektórzy proponują przesunąć coś tam w środku aparatu dla przyspieszenia zapłonu? Czy zapłonu się nie przyspiesza przesuwając cały aparat w stosunku do reszty silnika?? A i jeszcze tadziol – ile bierzesz za te przeróbki i czemu tak drogo?? Wstawiasz nową cewkę? Od jakiego samochodu? Robisz coś jeszcze z aparatem w ramach ceny np. nowa kopułka, palec itp? Zamieść fotorelację z przeróbki Pozdrawiam!
- Od: 27 paź 2008, 20:49
- Posty: 27
- Skąd: Płock
- Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995
Cewka do P5 to koszt 170zł(zamiennik) ale odradzam kupiłem i po 2 tygodniach kicha dalej spadek mocy. Jedyne wyjście to wysłać do Tadziola i nie pchać sie w dodatkowe koszty, raz zapłącić 350zł i mieć spokuj do konca dni mazdy. Ja osobiście kupiłem aparat P5 za 100zł narazie chodzi ale mocy nie ma tej co była kiedyś.
torba76 napisał(a):Czy zapłonu się nie przyspiesza przesuwając cały aparat w stosunku do reszty silnika??
U mnie przesuwa się cały aparat
torba76 napisał(a):ile bierzesz za te przeróbki i czemu tak drogo??
Ja zapłaciłem 360 plus 2 przesyłki kurierem.
torba76 napisał(a):Wstawiasz nową cewkę? Od jakiego samochodu?
Wstawia nową, zewnętrzną cewkę, chyba jakąś uniwersalna, nic na niej nie było.
torba76 napisał(a):Robisz coś jeszcze z aparatem w ramach ceny np. nowa kopułka, palec itp
Nowa kopułka z przyklejonym do niej wyjściem na kabel WN do cewki.
k3b napisał(a):raz zapłącić 350zł i mieć spokuj do konca dni mazdy.
Oj do tych ostatnich dni mazdy to nie bądź taki pewny
torba76 napisał(a):A i jeszcze tadziol – ile bierzesz za te przeróbki i czemu tak drogo?? Wstawiasz nową cewkę? Od jakiego samochodu? Robisz coś jeszcze z aparatem w ramach ceny np. nowa kopułka, palec itp?
ciekawy jestes kolego...mam Ci podać na tacy zdobyte doświadczenie i wiedzę z 12-tu lat?
Drogo?? Niestety płacę podatki i zus(to takie dwie pasożytnicze organizacje w RP) i nie naprawiam tego w parku na ławce,tylko ponoszę również koszta utrzymania warsztatu.Obiecuję,że jak trafię 6 w lotto,to będę to robił po kosztach.
CO do jednego to zgadzam sie z Tadziolem . Ale ogólnie mechanicy mają spore rabaty w sklepach i hurtowniach motoryzacyjnych . Że nie dość,że potem liczy klienta za cene w detalu.(Przykład ;kupuje klocki Textary za 150 zł po rabacie a liczy klienta za 220 zł czyli tyle ile wynosi detal) do tego wszystkiego bierze jeszcze i kasuje za robocizne. Więc niegadaj Tadziol, że masz tam zaraz na utrzymaniu to i tamto Ale co do wiedzy i doświadczenia to sie zgadzam. Bo za to sie należy mechanikowi. Tylko pytanie jakiemu
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
tadziol napisał(a):pooglądaj "Na wspólnej" tam dopiero są problemy...
zgadza sie
Dobra teraz uklon w kierunku autora tego tematu i pare pytanek:
1.Czy regeneracja moze pomoc w moim problemie?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 96#1182296
2.Czy konieczne jest usuwanie blaszki z palca rozdzielacza?Jesli ja usuniemy to jak bedzie przekazywana iskra?
3.Kopulke takze malujemy bitguma?jesli tak to w srodku i na zewnatrz?
Pytam bo w poniedzialek zabieram sie do dziela
Moja Madzia: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= Komentujcie
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
Update str.1----> filmik 0-100km/h
0-100km/h 10,4s 1/4 mili 17,5s by G-TECH
- Od: 4 wrz 2007, 15:02
- Posty: 109
- Skąd: Bochnia
- Auto: Mazda 323f BA 1.5DOHC 1997r.
1 Tak patrzac na twoj post to dam 88% ze pomoze o ile cewka nie ma przebicia wewnetrznego.
2 nie jest koniecznie w niektorych przypadkach nie usuwalem i bylo ok (dokladnie nie mam pojecia gdzie przewaznie nie wystepuje te przebicie i jezeli robie to komus na odlegosc to eliminuje wszystkie wszystkie mozliwe punkty gdzie moze taka iskra uciekac do masy a nie do swiec) glupio pozniej wysylac kilka razy aparat bo jeszcze nie chodzi jak nalezy. a wydaje mi sie ze po tej blaszce moze jak najbardziej iskra smigac
a ta blaszka nie przewodzi pradu to jest tyko mocowanie sprezyste palca rozdzielacza
3 tak malujemy wszystko co sie da ja to przewaznie dla ladniejszego wygladu malowalem lakierem bezbarwnym ale lepsza jest zywica (trwalsza) a elementy metalowe trzeba oslonic one musza jak najlatwiej przewodzi nasza iskre
wogole to zamiast tej bitgumy i calej reszty zalecam cos ladnieszego typu zywica jakos to wszystko bardzie estetyczne jest
ps wpierw przeczytaj caly watek http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie i pobaw sie tez ze swiecami upewnij sie ze przewody sa w stanie idelanym jesli nie prowizorycznie je pomaluj lakierem bezbarnym i zamow sobie jak najszybciej nowe polecam nippars tanie i dobre NGK tez ok ale ksztuja duuuzo wiecej
a nie wolno sciagac przewodow czasie pracy silnika jak to przewaznie mechanicy robia to powoduje ze iskra szuka innej drogi do masy i wypala sobie jakies mikro szczelinki w cewce i w przewodzie.
2 nie jest koniecznie w niektorych przypadkach nie usuwalem i bylo ok (dokladnie nie mam pojecia gdzie przewaznie nie wystepuje te przebicie i jezeli robie to komus na odlegosc to eliminuje wszystkie wszystkie mozliwe punkty gdzie moze taka iskra uciekac do masy a nie do swiec) glupio pozniej wysylac kilka razy aparat bo jeszcze nie chodzi jak nalezy. a wydaje mi sie ze po tej blaszce moze jak najbardziej iskra smigac
a ta blaszka nie przewodzi pradu to jest tyko mocowanie sprezyste palca rozdzielacza
3 tak malujemy wszystko co sie da ja to przewaznie dla ladniejszego wygladu malowalem lakierem bezbarwnym ale lepsza jest zywica (trwalsza) a elementy metalowe trzeba oslonic one musza jak najlatwiej przewodzi nasza iskre
wogole to zamiast tej bitgumy i calej reszty zalecam cos ladnieszego typu zywica jakos to wszystko bardzie estetyczne jest
ps wpierw przeczytaj caly watek http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =szarpanie i pobaw sie tez ze swiecami upewnij sie ze przewody sa w stanie idelanym jesli nie prowizorycznie je pomaluj lakierem bezbarnym i zamow sobie jak najszybciej nowe polecam nippars tanie i dobre NGK tez ok ale ksztuja duuuzo wiecej
a nie wolno sciagac przewodow czasie pracy silnika jak to przewaznie mechanicy robia to powoduje ze iskra szuka innej drogi do masy i wypala sobie jakies mikro szczelinki w cewce i w przewodzie.
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
czy ta regeneracja pomaga np w przypadku, gdy silnik słabo się w obroty wkręca? Bo zwłaszcza na 2 mam taki problem, przewody i świece mam nowe, także winowajcą pozostaje ten cudowny aparat lub błąd 25(czyli elektrozawór ciśnienia paliwa).
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
no tak, tylko że jakoś nie mogę poradzić , nigdzie tam nieszczelności nie widzę- czyli wycieków paliwa z listwy...
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości