Re: FOTORELACJA – Naprawa aparatu zapłonowego P5
Napisane: 1 wrz 2013, 21:16
Witam.
Miałem tez problem z zapłonem.
Objawy były takie ze silnik Z5 szarpał i dławił się poniżej 2000 obr/min. nie mozna było normalnie przyspieszać, nawet ruszanie szło ciezko . Te efekty występowały tylko na LPG , na benzynie prawie nie wyczuwalne.
Wymieniłem świece NGK na nowe NGK odstep elektrod 0,9, kable WN JANMOR które co nieco siały, zwłaszcza wilgotne ,(świetnie widać w ciemnościach i na minimalnych obrotach),na NGK i nic !
Regeneracja aparatu metodą z folią nieskuteczna. Sonda lambda OK przetestowana i pomierzone napięcie próbkowanie OK.
Kupiłem nową cewkę zapłonowa mobiletron H3T030czmi z "CARELEKTRO" 140zł z przesyłką.
SUKCES!!!
Mazda chodzi jak pszczółka!!! Na LPG i benzynie .
Cewka musiała mieć jakies przebicia międzyzwojowe.
Dałem tez podkładkę izolacyjną 0.8mm pomiędzy aparat a głowicę i w aparacie pod cewke zapłonową.
Podkładke wyciąłem z laminatu teflonowego , ale można zrobic z kligerytu , przy okazji oring 37X4mm i 25X1,8mm kupione w sklepie z częściami do ciągników.
Podkładki mają na celu izolację termiczną, niestety apatat i cewka dość mocno nagrzewają się od głowicy, a dla cewki to nic dobrego.
Przed walką z zapłonem wyregulowałem luzy zaworów i zostały mi plytki zaworowe 3szt 3,10mm i 2szt. 3,15mm fi 27mm, gdyby ktoś potrzebował to 14zł.szt.
Pozdrawiam i powodzenia w usprawnianiu naszych Madzi
Remik.
ps.
czytać czytać czytać
Miałem tez problem z zapłonem.
Objawy były takie ze silnik Z5 szarpał i dławił się poniżej 2000 obr/min. nie mozna było normalnie przyspieszać, nawet ruszanie szło ciezko . Te efekty występowały tylko na LPG , na benzynie prawie nie wyczuwalne.
Wymieniłem świece NGK na nowe NGK odstep elektrod 0,9, kable WN JANMOR które co nieco siały, zwłaszcza wilgotne ,(świetnie widać w ciemnościach i na minimalnych obrotach),na NGK i nic !
Regeneracja aparatu metodą z folią nieskuteczna. Sonda lambda OK przetestowana i pomierzone napięcie próbkowanie OK.
Kupiłem nową cewkę zapłonowa mobiletron H3T030czmi z "CARELEKTRO" 140zł z przesyłką.
SUKCES!!!
Mazda chodzi jak pszczółka!!! Na LPG i benzynie .
Cewka musiała mieć jakies przebicia międzyzwojowe.
Dałem tez podkładkę izolacyjną 0.8mm pomiędzy aparat a głowicę i w aparacie pod cewke zapłonową.
Podkładke wyciąłem z laminatu teflonowego , ale można zrobic z kligerytu , przy okazji oring 37X4mm i 25X1,8mm kupione w sklepie z częściami do ciągników.
Podkładki mają na celu izolację termiczną, niestety apatat i cewka dość mocno nagrzewają się od głowicy, a dla cewki to nic dobrego.
Przed walką z zapłonem wyregulowałem luzy zaworów i zostały mi plytki zaworowe 3szt 3,10mm i 2szt. 3,15mm fi 27mm, gdyby ktoś potrzebował to 14zł.szt.
Pozdrawiam i powodzenia w usprawnianiu naszych Madzi
Remik.
ps.
czytać czytać czytać