Strona 3 z 17

PostNapisane: 21 cze 2008, 23:25
przez willi
Panowie a ja zaiast bitgumy polecam PLASTIK 70 do plytek drukowanych. Schnie szybko, dobrze izoluje nawet przed wyl koronowymi.
Nie wiem jak bedzie z trwałościa ale u mnie na razie trzyma sie OK

PostNapisane: 22 cze 2008, 17:12
przez Burchi
Zeby dopelnic formalnosci i niczego nie spiepszyc ;)
Te cztery przewody kabla WN nasadzane na aparacie zaplonowym rozumiem,ze w identycznej kolejnosci musza byc zalozone,jak byly sciagane...czyli przed sciagnieciem lepiej czyms zaznaczyc,ktory gdzie byl?
Przy skladaniu juz aparatu zaplonowego, trzy elementy na ktorych narysowalismy znaki (przy rozbieraniu aparatu) skadamy tak,aby przedluzenie tych znakow tworzylo linię;) i zalecane jest przekrecenie minimalnie w prawo (o 1-2mm) srodkowej,naznaczonej czesci wzgledem pozostalych w celu przyspieszenia minimalnie zaplonu?
No reszta to chyba jasna,najwyzej w praniu wyjdzie;)

PS
Mam auto zagazowane i jadac na benzynie prawie nie odczuwam tych szarpniec,natomiast na gazie znacznie je odczuwam i jest to denerwujace.Ogolnie myslalem,ze to moze wina zle ustawionego kompa gazu itp.,ale widzac ten watek i dosc proste rozwiazanie tego problemu,dla pewnosci zrobie najpierw ten aparat,przyda sie pewnie nawet na przyszlosc;)

PostNapisane: 23 cze 2008, 08:45
przez SebaT74
Powracając do mego poprzedniego postu, mój aparat ma oznaczenia : BP1A M3 nr.T2T60371

PostNapisane: 23 cze 2008, 11:10
przez Briareos
W BG też masz aparat Mitsubishi :) I sterowniki silnika też.
BP1A to jest aparat przeznaczony do Z5 w BA, występował też później z silnikiem BP także.

PostNapisane: 23 cze 2008, 13:34
przez willi
SebaT74 napisał(a):mój aparat ma oznaczenia : BP1A M3 nr.T2T60371
Mazda takie też montowała, a dodam, że mam ten sam aparat co ty. Właściwie niewiele się różni od P5.

PostNapisane: 23 cze 2008, 14:09
przez Lukano
willi napisał(a):niewiele się różni od P5.

Ja wiem czy tak nie wiele ?? M3 ma jedną kostkę, a P5 dwie. Są o różnej ilości pinów. Raczej nie dało by się ich zamienić.Obydwa mają cewkę wewnętrzną, w tym są podobne.

PostNapisane: 23 cze 2008, 14:19
przez Briareos
Wydaje mi się że da się je zamienić, tylko trzeba skombinować wtyczkę i trochę porzeźbić w instalacji przy aparacie. 6+3 ma te same sygnały co 7 pinów, tylko kolejność inna. Różnice w ilości wynikają z tego że jest jeden przewód zasilania lub masy mniej, oraz inne wyprowadzenie sygnału na złącze diagnostyczne – nic istotnego. Jakby ktoś tak koniecznie chciał się pobawić to niech da znać na PW, podzielę się przemyśleniami :P

PostNapisane: 23 cze 2008, 15:49
przez SebaT74
P5 ma zewnętrzny kondensator a BP1A M3 nie, no i właśnie podłączenie. Ale mnie bardziej interesuje czy w BP1A M3 są te same problemy co w P5.

PostNapisane: 23 cze 2008, 17:00
przez Lukano
SebaT74 napisał(a):M3 są te same problemy co w P5.

W P5 występują te problemy znacznie częściej.
willi napisał(a):No to przecież nie jest jakiś specjalnie wielki problem. Szrot najlepiej z anglikami, tanio, wycinasz wtyczki, na forum widziałem gdzieś opis wyprowadzeń, wiec jest to do zrobienia.

Jak to nie jest specjalny problem to kombinuj.Jak się uda to chętnie zrobię tak samo.
ja już też nad tym myślałem, w praktyce nie jest to takie proste. Ale może komuś się uda.
willi napisał(a):na forum widziałem gdzieś opis wyprowadzeń

Mam gdzieś to na dysku, już też myślałem nad zmiana na M3.

PostNapisane: 23 cze 2008, 19:16
przez willi
Lukano napisał(a):Jak to nie jest specjalny problem to kombinuj.
Ja mam M3, wiec kombinować nie muszę.
Szkoda, że nie wiedziałem, że potrzebujesz wtyczek, bo w tamtym miesiącu byłem w Rawie Mazowieckiej, gościu ma tam szrot z anglikami. Było kilka BA to mógłbym wtyczunie odciąć.
Nie wiem czy w lublinie lub okolicy taki szrocik funkcjonuje. Ale wtyczunie możesz przez allegro ściągnąć. Jeśli jesteś z Lublina to moge pomóc w montażu.

PostNapisane: 23 cze 2008, 19:22
przez sps-snipers
M3 też niesą za specjalne ,więc niekombinujcie ;) Ja zmieniałem na m3.Miesiac exra jazdy i dalej brak powera a co jakis czas jest ok wiec mi sie już niechce kombinować :]

PostNapisane: 23 cze 2008, 19:36
przez SebaT74
No to jednak też będę musiał zrobić małą modernizację mojego aparaciku :(

PostNapisane: 23 cze 2008, 19:40
przez sps-snipers
Jedyne rozwiazanie to wyprowadzenie cewki na zewnatrz.Przerabia to koles z forum o nicku Tadziol i kasuje 350 zeta oraz daje dozywotnia gwarancje :) Tylko cholera jakich parametrow musi byc ta cewka zewnetrzna :D

PostNapisane: 24 cze 2008, 14:20
przez AND1
sorry ze pytam ale nie znam sie aż tak bardzo i w ogóle jestem zielony (a kto pyta ten nie bladzi:D ) po co wyciągałeś to blaszkę z palca i co dało to ze dałaś ta folie i popsikałeś sprayem oraz bitguma!!??:>

PostNapisane: 24 cze 2008, 16:48
przez SebaT74
Ogólnie i po chłopsku hahaha , zwiększył izolację pomiędzy metalowymi częściami aparatu zapłonowego a pierwotną izolacją.Potencjał elektryczny wytworzony przez cewę w pewnych wypadkach niemogąc się sporzykować na świecy lubi sbie szukać gdzie indziej drogi ucieczki.

PostNapisane: 1 lip 2008, 09:22
przez Lukano
Ja zawieszam walkę z aparatem P5 :) Ciekawe na jak długo ;) A może już na stałe będzie chodzic :D
w czwartek wstawiłem trzeci z kolei używany, w sobotę ustawiłem zapłon(dokładne ustawienie jest bardzo ważne a koszt tylko 15 złotych) Mazda śmiga jak dzika, zero szarpania, a jak spalanie spadło :D
W sobotę 100 km w mieście ciśnięty na maxa do 6 tysięcy na obrotku, potem normalna trasa 110-120 z normalnym wyprzedzaniem wyszło mi 8,9. Dla mnie rewelacja. Wcześniej potrafił łyknąć 12 na trasie.
wielkie podziękowania dla kolegi z forum bobek_7 za aparat :)
Na najbliższej 2 dniówce <piwo> przynajmniej musi być :)
Ale cewki na wszelki wypadek też szukam. :P

PostNapisane: 2 lip 2008, 00:11
przez Romeo
a możecie minie wytłumaczyc co ma na celu cała ta operacja??Kiedy ja sie wykonuje, i jakie sa wady i zalety?

PostNapisane: 21 lip 2008, 12:26
przez czapajev
Witam

Na wstępie od razu dziękuje Lukano za szybkie sugestie (ściganie na gg).

Dla wszystkich którym powyższy sposób nie pomógł mam jedną sugestię.

Ja w swojej Madzi po przeprowadzeniu operacji na otwartym aparacie nie zanotowałem żadnej poprawy.
Pomogła mi natomiast wymiana kopułki i palca (chociaż dotychczasowa nie wydawała się być zdezelowana). Auto chodzi marzenie, bez porównania do wcześniejszego szarpania po rozgrzaniu.
Aż się chce deptać :) . Zachęcam zatem wszystkich w myśl metody minimalizacji kosztów do wymiany najmniej
kosztownych części. Dobre części w dobrych cenach można dostać u Smirnoffa (www.carspeed.pl), tutaj również dzięki Lukano :–)

Pozdrawiam i życzę powodzenia :D

PostNapisane: 21 lip 2008, 17:26
przez Lukano
czapajev napisał(a):Pomogła mi natomiast wymiana kopułki i palca

Od tego i ja zaczynałem, ale nic nie pomogło :) Super, że pomoglo i kolejna mazda super śmiga.

PostNapisane: 15 sie 2008, 17:41
przez BratCukierka
Czy w aparacie BPXX od silnika Z5 robi się tak samo??

Bo chciałbym jutro zrobić taką naprawę...