Sonda Lambda – co to jest, do czego służy, gdzie się znajduje, jak sprawdzić i jaki zamiennik?
Przemek323c napisał(a):A na gazie jak sie sonda zachowuje przy bucie ? Tez na bogato ?
Prawdę powiedziawszy na gazie sprawdzałem tylko na średnich obrotach i wskazania były dobre.
Jutro wymieniam czujnik temp. silnika pewnie to on mi fuzlował. Okaże się że nie potrzebnie wymieniałem
sondę, ale bynajmniej mam nową
flywin napisał(a):Rene70 napisał(a):Ale jaja tego nie brałem pod uwagę – jutro zaraz sprawdzę.
A to możliwe że mam czterocyfrowe kody błędów.Tyle przeglądałem postów o błędach,myślałem że 4 dotyczą nowszych aut.
otóż mazda po 97 roku z nowym znaczkiem ma kody 4 cyfrowe
Dzięki flawin tej informacji nie mogłem nigdzie znaleźć.
- Od: 19 wrz 2012, 22:36
- Posty: 21
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda323f 1.5 +LPG 16V Z5
1998r.
Rene70 napisał(a):Prawdę powiedziawszy na gazie sprawdzałem tylko na średnich obrotach i wskazania były dobre.
Jutro wymieniam czujnik temp. silnika pewnie to on mi fuzlował. Okaże się że nie potrzebnie wymieniałem
sondę, ale bynajmniej mam nową
To nie jest kwestia nowosci lub nie sondy. Chce po prostu ustalic czy na bucie masz bogato na gazie bo jesli nie to tez bedzie blad sondy spowodowany zlym ustawieniem instalacji lpg.
-
Przemek323c
Witam, podpinam się pod temat. Mam pytanie. Jeżeli mam źle ustawiony gaz, to sonda może mi świrować i powodować wielkie spalanie? Czy źle ustawiony gaz, może mylić sondę, poprzez co będę miał tez większe spalanie benzyny?
- Od: 2 lis 2012, 19:24
- Posty: 16
- Skąd: Siedlce
- Auto: Mazda 323F BA 1995r 1.8
Przemek323c napisał(a):Moze.
Niekoniecznie.
portto napisał(a):Czy źle ustawiony gaz, może mylić sondę, poprzez co będę miał tez większe spalanie benzyny?
Jak znam życie to problem dotyczy pracy na gazie ale w tym momencie przecież benzyna nie jest podawana do cylindrów więc co to ma zmieniać?
Owszem – uboga lub bogata mieszanka na gazie spowoduje korektę czasów wtrysku na podstawie odczytu z sondy ale to nie ma wpływu w tym momencie na ilość zużytej benzyny.
Czy jak jeździsz na benzynie to odczyty z sondy są właściwe?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Niekoniecznie.
W 323f akurat kiepsko to widac ale adaptacja sie rozjezdza. Na zimnym silniku fakt wplyw jest znikomy ale jednak.
-
Przemek323c
Panowie dzisiaj wymieniłem sonde lambda (Bosha za 250zł).Po wymianie gdy wracałem do domu od mechanika auto raz jechało normalnie a za chwile traciło na mocy.Trzymałem gaz wciśnięty w podłoge przy 3k obrotów nic się nie działo.Stara sonda była 3 kanałowa a nowa 4.Czy ten elektryk mógł ją źle podłączyc czy gdzie indziej szukac winy?Byłem u tego niby mechanika drugi raz i powiedziałem co się dzieje a ten nic nie mógł poradzic...
"Pal gumę a nie dusze.."
- Od: 10 lip 2012, 00:02
- Posty: 91
- Skąd: Leżajsk,woj. podkarpackie
- Auto: Mazda 323f BA,Z5,95r
Co to znaczy ze 3 kanalowa ? Przewodowa ?
Btw w z5 plytki zaworowe maja 27mm srednicy ?
Dopisano 10 cze 2013, 17:55:
Co to znaczy ze 3 kanalowa ? Przewodowa ?
Btw w z5 plytki zaworowe maja 27mm srednicy ?
Btw w z5 plytki zaworowe maja 27mm srednicy ?
Dopisano 10 cze 2013, 17:55:
Co to znaczy ze 3 kanalowa ? Przewodowa ?
Btw w z5 plytki zaworowe maja 27mm srednicy ?
-
Przemek323c
miala 3 przewody a nowa 4. Trzeba szukac z 3 przewodami. Ogladanij jak to wyglada pod maska i sprawdz czy po wypieciu sondy silnik normalnie smiga. Plytak ma 27mm, i kupic tanio nie da sie, ale jest opcja zeby stoczyc z wiekszego rozmiaru , ja tak mialem robione, bo 10plytek chyba po 40zl jednak nie jest malo, a tak zaplacilem chyba 20zl/ szt. A i jakby Cie interesowaly plytki i juz bd wiedzial jakie rozmiary Ci trzeba bd to lezakuja sobie u mnie we woreczku nie potrzebnie chyba:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Witam!
Mam takie pytanko , prawdopodobnie mam zepsutą sondę lambda. Wtykając czerwony kabel od miernika do wtyczki koloru czarnego sondy oraz czarnego od miernika do masy , ciągle pokazuję mi zmienne wartości 0.16 , 0.42 , 0.67 , 0.85 i tak ciagle. Nie ma stałego napięcia . Więc z tego odczytu wynika , że sonda jest sprawna czy uszkodzona?
Pozdrawiam!
Z góry dziękuje za odpowiedź!
Mam takie pytanko , prawdopodobnie mam zepsutą sondę lambda. Wtykając czerwony kabel od miernika do wtyczki koloru czarnego sondy oraz czarnego od miernika do masy , ciągle pokazuję mi zmienne wartości 0.16 , 0.42 , 0.67 , 0.85 i tak ciagle. Nie ma stałego napięcia . Więc z tego odczytu wynika , że sonda jest sprawna czy uszkodzona?
Pozdrawiam!
Z góry dziękuje za odpowiedź!
- Od: 9 lip 2011, 17:38
- Posty: 8
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 323F BA
kamil_d91 napisał(a):Panowie dzisiaj wymieniłem sonde lambda (Bosha za 250zł).....
.Stara sonda była 3 kanałowa a nowa 4. ...
Najczęściej kolory kabelków w sondach uniwersalnych 4-przewodowych są nastepujące:
– bialy – grzałka
– biały – grzałka
– czarny – sygnał
– szary – masa
W przypadku sondy 3-przewodowej nie ma przewodu szarego, gdyż sonda wewnętrznie łączy się z masą.
u ciebie po prostu ten szary kabelek trzeba z masą połączyć i będzie OK
Sondy jednoprzewodowe nie mają w sobie zainstalowanej grzałki i wówczas brak przewodów białych.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak być powinno – nie ma stałej wartości napięcia ale lepiej to zrobić innaczej:
Diagnostyka Sondy Lambda:
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN–Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
A na przyszłość proszę używać wyszukiwarki Forum jak i również nowe tematy pisać w działach do tego przeznaczonych.
Temat przenoszę do "Z5"
PS. Uzupełnij proszę profil o dokładniejsze dane autka (typ silnika) a ułatwi to zycie na przyszłość.
Diagnostyka Sondy Lambda:
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN–Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
A na przyszłość proszę używać wyszukiwarki Forum jak i również nowe tematy pisać w działach do tego przeznaczonych.
Temat przenoszę do "Z5"
PS. Uzupełnij proszę profil o dokładniejsze dane autka (typ silnika) a ułatwi to zycie na przyszłość.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Przemek323c napisał(a):Tak ma byc ale zeby stwierdzic w 100% trzeba by pomierzyc oscyloskopem.
Miernik z szybkim bargrafem w zupełności wystarczy
A nawet taki miernik elektroniczny ze wskazem analogowym też nie będzie zły.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
[quote="Marek 161BD081"]Tak być powinno – nie ma stałej wartości napięcia ale lepiej to zrobić innaczej:
Diagnostyka Sondy Lambda:
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN–Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
W moim Z5 z 1996r ta metoda nie działa !
Diagnostyka Sondy Lambda:
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN–Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
W moim Z5 z 1996r ta metoda nie działa !
- Od: 30 wrz 2009, 18:50
- Posty: 140
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 323F BA
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości