Prędkość maksymalna-co się dzieje nie tak?

Postprzez Blastar » 2 maja 2008, 17:42

Bladyy78 napisał(a):Jak by sie pomylił o kilka ząbków to by auta nie szło odpalić a nawet jak by odpalił auto by nie chodziło równo na wszystkie garki
a ja Ci powiem z własnego doświadczenia że auto można odpalić bez problemu i będzie chodziło całkiem równo

Bladyy78 napisał(a):Jednak uważam że przesuniecie paska jest mało prawdopodobne szanujacy sie mechanik odrazu wyczuje że coś jest nie tak jak odpali samochód
może i masz racje tutaj ale nie wziąłeś pod uwagę tego że jeśli pasek był za słabo naciągnięty a kolega WildDriver lubi sobie niekiedy przycisnąć to chyba jest taka możliwość że pasek przeskoczy o 1 albo 2 ząbki i wtedy są takie objawy jak opisał.

W moim przypadku było tak że miałem przestawiony rozrząd o dwa ząbki a powstało to w skutek odpalania auta na popych objawami tego był spadek prędkości do ok 140km/h i na luzie odcinał obroty na ok 5tys, a poza tym to silnik chodził równo i dobrze odpalał
WildDriver sprawdź te obroty czy dochodzi do 6,5tys jeśli tak to ok a jeśli nie to po prostu podjedź do mechanika co Ci to robił i powiedz że chyba coś się z rozrządem stało bo masz takie objawy jak opisujesz i żeby to sprawdził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2005, 21:30
Posty: 81
Skąd: Opole
Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC

Postprzez WildDriver » 4 maja 2008, 20:21

Blastar napisał(a):WildDriver sprawdź te obroty czy dochodzi do 6,5tys jeśli tak to ok
wrzuciłem na luz i dodałem ostro gazu! no i do 6,5 tyś wchodzi bardzo spokojnie! wiec chyba jednak nie jest to wina rozrządu! no nic jade w tygodniu na sprawdzenie komputerowe może coś pokaże! dzieki chłopaki napewno was poinformuje jak to się wszystko skonczyło!
...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 12:04
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA

Postprzez Radek89 » 8 maja 2008, 14:14

słuchaj, też założyłem kiedyś podobny temat, bo moja bg szła 160 i to był koniec. Powód okazał się prozaiczny ...

Zawsze tankowałem na orlenie, niestety teraz remontują orlena koło mnie i musiałem tankować na innej stacji ( naslę na nich kontrole chyba ), ale teraz już tankuje na jeszcze innej stacji i dziwnym trafem teraz mazda poszłą mi na autostradzie minimalnie ponad 190 km/h i wcale nie potrzebowała długiego odcinka , bardzo ładnie i płynnnie rosła mi prędkość. Także uwaga na to co lejecie

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez WildDriver » 30 maja 2008, 18:16

byłem u elektryka i na kompie wyszło mi że jest jeden błąd! podobno czujniek temperatury powietrza wlotowego! nie wiem czy to mo z tym cos wspólnego, w każdym razie prawdopodobnie ma to wpływ na spalanie! tak mi się wydaje..no i z tymi stacjami bnzynowymi to rzeczywiscie cos nie tak ostatnio! raz zatankowałem na stacji statoil.. i okazało się ze za 50 zł przejechalem tylko 80 km i juz mi się komornik zapalił!:( juz nie zrobie tego wiecej, tylko shell!!!! PS. Jade jeszcze raz na kompa niedługo jak znajde czas gosc powiedzial ze za darmo mi drugi raz sprawdzi bo mialem wczesniejszy pomiar robione na niewymienionym filterku paliwa! teraz wymienilem i musze jeszcze raz jechac na kompa i zobaczyc czy po zresetowaniu błędu znowu się pojawia ten sam błąd- jak tak to wymiana czujnika!:(
...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 12:04
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA

Postprzez Radek89 » 30 maja 2008, 22:07

Czujnik ten moze odpowiadać za to że auto jest ciągle na ssaniu co wiąże się z wyższym spalaniem.
Kurcze awaryjne te Z5, mojego ojca teraz po roku eksploatacji odmawia dynamiki, po0dczas gdy moja poczciwa BG idzie jak strzała i nie narzeka ;D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Radek89 » 30 maja 2008, 22:09

może i masz racje tutaj ale nie wziąłeś pod uwagę tego że jeśli pasek był za słabo naciągnięty a kolega WildDriver lubi sobie niekiedy przycisnąć to chyba jest taka możliwość że pasek przeskoczy o 1 albo 2 ząbki i wtedy są takie objawy jak opisał.


pasek musiałby być całkowicie luźny. Nie jest tak łatwo żeby pasek przeskoczył, bo zawsze trzyma się na wielu dobrze dopasowanych zabkach a to trzyma lepiej niż nie wiem co . . .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez WildDriver » 30 maja 2008, 23:49

no wlasnie tym spalaniem jest problem! i nieprawda ze Z5 są awaryjne! tak poza tym nie mam nic do zarzucenia temu silnikowi! jest naprawdę ok i jak na 1,5 dynamiczny!w koncu to tylko 88 hp! a tak poza tym nic mi sie w nim nie psuje! nie kopci na niebiesko itp... musze szybko podjechac na ten komp i jak cos wymienic ten czujnik! Dzieki Radek89 za pomoc
...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 12:04
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA

Postprzez Gość » 31 maja 2008, 01:16

WildDriver napisał(a):podobno czujniek temperatury powietrza wlotowego


Radek89 napisał(a):Czujnik ten moze odpowiadać za to że auto jest ciągle na ssaniu

a nie czujnik temperatury silnika??
Gość
 

Postprzez WildDriver » 31 maja 2008, 12:52

KEEL napisał(a):a nie czujnik temperatury silnika??

uhmm znaczy KEEL kogo pytasz?:) u mnie na na kompie pokazało się że błąd numer 8 (chyba) w kazdym razie zapisałem to i to był czujnik temperatury powietrza wlotowego ten przy filtrze powietrza!
...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 12:04
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA

Postprzez Radek89 » 31 maja 2008, 14:16

a nie czujnik temperatury silnika?


a kiedy domorośli tuningowcy chca oszukać kompa i wpinaja rezystory z allegro w wiązkę od czujnika temp. powietrza to w ten sposób jadą ciągle na ssaniu, więc myśle że mam rację, ale fajnie by było jeśli ktos by to jeszcze potwierdził . . .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Gość » 31 maja 2008, 18:58

Mi się wydawało że czujnik temperatury silnika jest odpowiedzialny za pracę silnika na ssaniu... Bo przecież czujnik temperatury pow znajduje się wewnątrz puszki z filtrem i ruszając np rano silnik jest zimny, temp pow przykładowo 10stC jedziemy ok 4km, temp powietrza jest taka sama a silnik już na ssaniu nie chodzi...
Gość
 

Postprzez Zbyszek » 12 cze 2008, 02:05

Troszke odkopie :)
Byłem na ustawienu zapołonu w jednym z lepszych warsztatów i pan mechanik też najpierw coś pokrecił przy kole koło rozrządu potem na odpalonym silniku lampą coś sprawdzał a następnie pokręcił aparatem. Autko pali od strzała :) ale przy 5tys. obr./min to ma maxa a 6tys. juz ciezko i skacze wskazówka do 5,5. Moge sam dokonac małej korekty? W którą strone przekręcić aparat to o 1mm, moze bedzie lepiej po delikatnej korekcie. "Madzia" ma maxa idzie 165km/h i koniec zarównono na lpg i pb. Pozdro
Za młody na diesla :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 10:30
Posty: 89
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F BG B6 1,6 16V OHC – sprzedana
teraz Audi Coupe 2.3 :D czarna bestia

Postprzez Grzesiu » 12 cze 2008, 13:04

Zbyszek napisał(a):165km/h

szczerze? i po co wiecej dla prawie pełnoletniej madzi na polskich drogach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez Radek89 » 12 cze 2008, 14:05

szczerze? i po co wiecej dla prawie pełnoletniej madzi na polskich drogach?


po pierwsze facet który nie dąży do tego aby jego auto nie było sprawne w 100 % to nie facet, po drugie to może być i 25 letnie auto a czasem jest w lepszym stanie niż 3 letnie ... kurcze w polscce dalej panuje przekonanie że auto im nowsze tym lepiej – no ale taka mentalność biednego narodu ;/ a ja chciałbym żeby było jak w stanach gdzie po ulicach śmigają muscle car typu shelby 500, hemi couda itp. w polsce niestety każdy dży do rocznika a nie do jakości, zapewniam cię że o auto poprostu trzeba dbać i jeśli dba się tak jk trzeba to spokojnie można śmigać 200 km/h autem które ma i 40 lat ... takie moje zdanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez Zbyszek » 12 cze 2008, 23:11

Radek89 napisał(a): ... takie moje zdanie

i bardzo dobrze :D polać mu, dobrze gada
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 10:30
Posty: 89
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 323F BG B6 1,6 16V OHC – sprzedana
teraz Audi Coupe 2.3 :D czarna bestia

Postprzez Akar.Zaephyr » 13 cze 2008, 00:00

Aleśta narobili offtopa:P

WildDriver, jak tam silnik? Ciekaw jestem jaki jest finał tej sprawy i co było przyczyną...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez grodek » 13 cze 2008, 00:18

tak radek ma racje kiedys auta były robione lepiej z lepszych materiałów teraz srobki sa robione z g... i nie trzebasie starac zeby zerwac
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez grodek » 20 cze 2008, 12:32

no i sie nie dowiemy
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez WildDriver » 14 paź 2008, 12:15

Akar.Zaephyr napisał(a):WildDriver, jak tam silnik? Ciekaw jestem jaki jest finał tej sprawy i co było przyczyną...

hehe przepraszam długo mnie tu nie bylo:P więc sprawa nie do końca się wyjaśniła ale wymieniłem czujnik powietrza wlotowego i jest lepiej. jeśli chodzi o rozrząd to jest wszystko ok. poza tym myslę ze to chyba była wina benzyny jakiejś felernej więc panowie uważajcie na to gdzie lejecie do baku bo nawet na najlepszych stacjach moze się zdażyć wtopa!madzia spala mi teraz 10l/100 km dziwicie się ze tak dużo...a no jak się ma niestandardowe zderzaki i koła 205 <diabełek> cośza coś.. pozdrawiam wszystkich.
...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 sty 2008, 12:04
Posty: 21
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323C 1,5 16V, Z5 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323