Pomoc w rozszyfrowaniu błędów ECU i ciekawa sytuacja z obrotami w trybie diagnostycznym.

Postprzez missiako » 4 cze 2009, 19:31

Witam,

Zrobiłem dzisiaj test ECU i mam mały problem z właściwą interpretacją błędów.

Po włączeniu zapłonu dioda zaświeciła się i zgasła po chwili co jest moim zdaniem sygnałem gotowości do rozpoczęcia testu, później była przerwa, dalej jedno długie i jedno krótkie mrugnięcie (czyli błąd nr 11), później znów przerwa i znów jedno długie i jedno krótkie mrugnięcie (czyli po raz drugi błąd nr 11-nie wiem dlaczego tak), później przerwa i jedno długie oraz siedem krótkich mrugnięć (czyli błąd nr 17) dalej to już przerwa, jedno długie no i znów 11, 11 i 17 i tak dalej.
Czy ktoś mógłby pomóc w rozszyfrowaniu kodu błędów??

Druga ciekawa sprawa ma związek z obrotami a mianowicie kiedy wykonywałem test na zapalonym silniku ( nie było żadnych innych wskazań niż te powyższe. tylko przy odpaleniu silnika w trybie serwisowym zdziwił mnie fakt że obroty początkowe wynosiły ok 300/min i tak się madzia telepała dopóki nie dodałem gazu) i dodawałem powoli gazu kiedy tylko przekraczałem 2500 obr/min obroty gwałtownie spadały do ok 1800 obr/min i znów się podnosiły do ok 2500 (ponieważ nie zdejmowałem nogi z gazu) i znów spadały i tak w kółko. Jak dodałem jeszcze więcej gazu to dalej nie było takich problemów-tylko w tym zakresie.

Czy ktoś miał podobny przypadek i co może to oznaczać?

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez feecle » 4 cze 2009, 19:57

Sprawdź czy zamknięta przepustnica nie przepuszcza powietrza. Następnie sprawdź czujnik TPS. Wepnij się w środkowy kabelek i dokonaj pomiaru napięcia. Przy zamkniętej przepustnicy powinno być ok 0.5V (jeśli inaczej to niech ktoś mnie poprawi). Na koniec w trybie serwisowym ustaw obroty przy pomocy śruby na przepustnicy (750-800). Powinno pomóc.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2008, 11:41
Posty: 37
Auto: 323F 1.5 1997r

Postprzez missiako » 4 cze 2009, 20:21

Z tego co znalazłem w necie (niestety po angielsku) to błąd nr 11 oznacza "Intake Air Thermo Sensor" czyli czujnik temperatury powietrza zasysanego a błąd nr 17 "Feedback System" oznacza coś ze sprzężeniem zwrotnym.

Czy może mi ktoś to przełożyć na prosty, zrozumiały język co to konkretnie jest i co z tym zrobić no i czy kolega feecle słusznie mi radzi w kwestii tej przepustnicy i TPS-u w świetle tych opisów błędów??

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez soul » 4 cze 2009, 22:05

intake air thermo sensor – masz racje czujnik temperatury powietrza zasysanego, znajduje sie w puszcze filtr powietrza. Wiec po pierwsze pytanie – grzebales cos z ukladem dolotowym ? wystarczy raz odpiac wtyczke przy przekreconym zaplonie i juz ECU moze zlapac blad.

feedback system – uklad sprezenia zwrotnego ... innymi slowy sonda lambda, sprawdz czy wtyczka od sondy nie jest zasniedziala, a jak nie to... zrob cos co powinienem napisac od razu na poczatku POSTU, zanim zabierzesz sie za te usterki to zresetuj ECU, pojezdzij troche i sprawdz czy bledy sie powtorzyly, byc moze te bledy ktore masz sa zapisane i wystapily bardzo bardzo dawno temu :)

pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez missiako » 4 cze 2009, 22:24

Jeśli chodzi o dolot to w ogóle nic przy nim nie grzebałem a co do Lambdy to już sam nie wiem bo z tego co wyczytałem jednym ze wskaźników jej "padnięcia" jest wysokie spalanie a u mnie w zasadzie nic się za specjalnie nie zmienia jeśli chodzi o spalanie. Jedyną niedogodnością w czasie jazdy jest zamulenie samochodu-po prostu czasem w ogóle nie ma mocy i strach wyprzedzać a chwilę później delikatnie wciśniesz gaz i idzie jak burza. Na początek myślę wyczyścić przepustnicę i ewentualnie trochę wyregulować, później tak jak napisałeś zrobić reset kompa i trochę pojeździć i zobaczymy co będzie :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez rufens » 5 cze 2009, 12:21

Ja miałem takie błędy i w ASO po podpięciu pod kompa powiedzieli mi, że w tym aucie (koniec produkcji) są kody 4-cyfrowe. Oba dotyczą padniętej sondy. Po jej sprawdzeniu okazała się, że mieli rację, wymieniłem i błędów brak.
U mnie po resecie musiałem przejechać ponad 500 km i dopiero błędy wracały i mam taką sytuacje, że nie mogę odpalić auta w trybie diagnostycznym jak jest zimny silnik (zaraz gaśnie) na ciepłym wsio ok.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Postprzez missiako » 5 cze 2009, 17:21

A miałeś dokładnie takie same błędy i w identycznej częstotliwości dioda migała?? No to w takim wypadku jakie to byłyby kody gdyby to były dwie 11 i 17? Kod nr 1111 i 17? Ale niby dlaczego drugi miałby być dwucyfrowy?

Wyczyściłem dzisiaj przepustnicę i ustawiłem obroty śrubą na przepustnicy (nie wiedziałem tylko czy maja wynosić 750 przy wyłączonych czy załączonych odbiornikach) i w trybie serwisowym mam 750 przy wyłączonych a ok 250 przy włączonych wszystkich możliwych odbiornikach prądu. Czy to w miarę poprawne wartości??

Drugie pytanie-zauważyłem na betonie ślady jakiejś cieczy która wyleciała lub wytryskiwała czy jak kto tam woli) z wydechu podczas tego mojego ustawiania (dodam że silnik pracował niezbyt długo-ze 2 min w trybie serwisowym i z minute normalnie), pare razy dałem madzi ostro gazu ale żeby po tak krótkim czasie było to już widoczne za wydechem?? Czy to jest normalne??

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez rufens » 5 cze 2009, 23:56

Miałem 11,11 i 17 wyświetlane przez diodę, ale wydaje mi się, że w kodach czterocyfrowych sa na początku zera i nie wiem czy można je dokładnie diodą wymigać.
$Jedź do jakiegoś zakladu niech podepną pod kompa tylko uważaj na ceny bo są b. różne od 50 do 200 zł.
Ja mam ustawione 750 przy włączonych światłach i dmuchawie.
Woda z wydechu to raczej normmalne zwłaszcza jak jest wilgotno.
A na samochodach wcale się nie znam.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=63761
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 20:07
Posty: 60
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 323F (BA) '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323