Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH
Niekoniecznie. Ori termostat nie ma uszczelki okraglej tylko pomiedzy obudowa/kroccem, a glowica. Z tego co pamietam kiedys uszczelka kosztowala kolo 10zl i kupowalem, ale pozniej zaczalem ludziom dorabiac z chyba pluma biedronkowego i nikt nie narzekal do tej pory.
Ostatnio edytowano 7 paź 2014, 20:31 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
-
Przemek323c
Soku plum z biedronki czy czegos podobnego. Nie byl to papier i trzymalo bardzo dobrze.
-
Przemek323c
Na grubosc zyletki. Wazny jest tez odpowiedni moment dokrecenia. Nie ma co dusic sokow.
-
Przemek323c
-
Przemek323c
Uklad prawidlowo odpowietrzony ? Jesli tak to termostat jest pierwszym podejrzanym. Na probe pojezdzij chwile bez.
-
Przemek323c
Termostat może nie otwierać się całkiem i też efekt będzie podobny. Podczas szybszej jazdy silnik "produkuje" więcej ciepła, które trzeba gdzieś oddać a jeśli przepływ przez chłodnicę jest za mały z powodu przymkniętego termostatu to ... wnioski wyciągnij sobie sam.
Zdemontuj na razie termostat tak jak pisze Przemek i zobacz jak będzie.
Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne i na przyszłość zwracaj uwagę na dział, w którym zakładasz temat.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
Zdemontuj na razie termostat tak jak pisze Przemek i zobacz jak będzie.
Poza tym uzupełnij proszę profil o lokalizację bo bywa to przydatne i na przyszłość zwracaj uwagę na dział, w którym zakładasz temat.
Temat twój dołączyłem do istniejącej dyskusji – proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, przeglądałem fora i nie zauważyłem by był zakładany już taki post jednak mogło mi coś umknąć
Wcześniej nie zwracałem na to uwagi jednak wydaje mi się że inaczej to wyglądało.
Chodzi o to że moja madzia szybko łapie temperaturę. Po przejechaniu około 2-3km auto jest rozgrzane do odpowiedniej temperatury Wskazówka nie przekracza normy po prostu dochodzi prawie do środa i stoi.
Martwi mnie to że po takim małym dystansie jest już rozgrzany silnik
Olej wymieniony płyn chłodniczy również, termostat sprawny... Jakieś propozycje?
Z góry dzięki za każda odpowiedz
Wcześniej nie zwracałem na to uwagi jednak wydaje mi się że inaczej to wyglądało.
Chodzi o to że moja madzia szybko łapie temperaturę. Po przejechaniu około 2-3km auto jest rozgrzane do odpowiedniej temperatury Wskazówka nie przekracza normy po prostu dochodzi prawie do środa i stoi.
Martwi mnie to że po takim małym dystansie jest już rozgrzany silnik
Olej wymieniony płyn chłodniczy również, termostat sprawny... Jakieś propozycje?
Z góry dzięki za każda odpowiedz
- Od: 26 gru 2013, 15:45
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 GH 2.5
Norma dla tego silnik;) Powinienes sie cieszyc ,ze tak szybko sie dogrzewa a nie martwic, gorzej jakby sie przegrzewal a jak temp stoi w miejscu nic tylko jezdzic:)
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Wiesz noo... wole dmuchać na zimno wielkie dzięki za odpowiedz
- Od: 26 gru 2013, 15:45
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 GH 2.5
Markoz1993 – coś chyba słabo (albo wcale) szukałeś podchodzących tematów.
Ten twój "objaw" to jest całkiem normalny i nie masz powodów się martwić skoro temperatura nie wzrasta powyżej normy.
Temat dodałem do istniejącej dyskusji a Ty uzupełnij proszę profil o lokalizację.
Ten twój "objaw" to jest całkiem normalny i nie masz powodów się martwić skoro temperatura nie wzrasta powyżej normy.
Temat dodałem do istniejącej dyskusji a Ty uzupełnij proszę profil o lokalizację.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
-
AdrianFe
AdrianFe napisał(a):<faja> Witam.
Jestem posiadaczem Mazdy 323f BA 1.5 1997.
Problem wygląda następująco podczas postoju silnik nagrzewa się w prost ekspresowo i utrzymuje temperaturę. Podczas jazdy juz tak kolorowo nie jest. Temperatura wzrasta i dochodzi prawie do maxa. Wąż górny od chłodnicy pod rozdzielaczem puchnie. Dodatkowo ubywa płynu. A gdy silnik się nagrzeje to w zbiorniku wyrównawczym jest dużo płynu a jak ostygnie to tak jak by brakowało.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/a74d438a9a236701
Tak jak pisze Rafał.
Zacznij od wymiany termostatu.
Chyba nie "otwiera"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości