Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez GofNet » 22 kwi 2008, 15:13

     Nie chcę krakać, ale istnieje duże prawdopodobieństwo pęknięcia głowicy. Zwłaszcza jest to wielce prawdopodobne w przypadku DIESEL'i.

     Ooooczywiście istnieje kilka opcji:
– uszkodzony korek od chłodnicy,
– uszkodzony termostat,
– nieszczelny układ chłodzenia,
– wydmuchana uszczelka pod głowicą,
– pęknięta głowica.

     Warto zastanowić się, kiedy się to stało. Są dwie metody radzenia sobie z problemem. Naprawiamy, wymieniając elementy:
– od najtańszego do najdroższego
– od najbardziej prawdopodobnego, po te raczej mało prawdopodobne.

     W Twoim przypadku logika podpowiada, iż pęknięta jest głowica, ale równie dobrze może to być wida wydmuchanej uszczelki. Może też być i korek od chłodnicy, ale po przegrzaniu silnika, to głowica najczęściej cierpi. Gdybym to ja miał taki problem, to zmiksowałbym dwie powyższe opcje: Najpierw wymienił korek na chłodnicy, a później pojechał na badanie głowicy. Obawiam się jednak, że to głowica poszła. Ciśnienie powstaje w układzie chłodzenia i wypycha płyn do zbiorniczka wyrównawczego, efektem czego jest niedobór chłodziwa i wzrost temperatury silnika.

     Upewnij się jeszcze, że nie powstała gdzieś jakaś nieszczelność układu chłodzenia.

     Zakładam, że prawidłowo odpowietrzyłeś układ chłodzenia (do drugiego włączenia wentylatora na chłodnicy)?

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez anonimka » 22 kwi 2008, 15:30

GofNet

uwielbiam czytać twoje posty <diabełek>

Przepraszam za OT ;)
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez andersik » 22 kwi 2008, 15:31

Dzieki za odpowiedź :)
Czy nie jest tak że jak korek na chłodnicy by się zepsół to niepuszczł by na zbiornicze tak przy założeniu że zacioł się w pozycji zamkniętej ??
Ja taką mam nadzieje że to termostat, ale czytając już posty na forum nikt niewymienial że wybija płyn do zbiorniczka co sądzisz o tej opcji ?? :)
I jak ewentualnie metodą "domową" sprawdzi czy to glowica ??
Termostat dziś wyjme i sprawdze w wodzie czy się otwiera, a korek od chlodnicy można sprawdzic w jakiś podobny sposób??
Jeszcze co do głowicy to woda się niezagotowala niebyło zasony dymnej spod maski ani takich tam ale fakt jest że ciecz uciekała przez zbiorniczek wyrównawczy ale wtedy też niebyło obiegu bo pompa niedziałała jak rozumie po zerwaniu paska??
Może to pompa ale czy tak łatwo ją uszkodzic??

Pzdr

Jeszcze jedno podczas odpowietrzania zrobiłem to do pierwszego uruchomienia wentylatora!!
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 14:36
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F 1.5 BA Z5 '97

Postprzez GofNet » 22 kwi 2008, 16:44

anonimka napisał(a):uwielbiam czytać twoje posty
     Dziękuję ;)
andersik napisał(a):Czy nie jest tak że jak korek na chłodnicy by się zepsół to niepuszczł by na zbiornicze tak przy założeniu że zacioł się w pozycji zamkniętej
     Wypuszczała, ale nie dopuszcza do zasysania – były takie przypadki na FORUM. Jeśli kupować, to tylko oryginalny (nowy, bądź używany).
andersik napisał(a):mam nadzieje że to termostat, ale czytając już posty na forum nikt niewymienial że wybija płyn do zbiorniczka co sądzisz o tej opcji
     Wątpliwa sprawa. Nikt nie pisał o wypływaniu cieczy do zbiorniczka wyrównawczego, gdyż jest to objaw przegrzania silnika. Widać nikt przy takiej usterce nie dopuścił do tego.
andersik napisał(a):woda się niezagotowala niebyło zasony dymnej spod maski
     Organoleptycznie rzecz biorąc tak. Sęk w tym, że miejscowo zapewne się zagotowała, efektem czego było zamienienie jej/jego w parę, zwiększenie objętości i wypchnięcie cieczy chłodzącej do zbiorniczka wyrównawczego. Dalej głowica mogła pracować bez chłodzenia mimo tego, że w układzie była jeszcze ciecz chłodząca. Brak krążenia spowodował natychmiastowe przegrzanie. W takich przypadkach wyłącza się silnik i holuje (najlepiej na lawecie).

     Uzupełniając wcześniejszą moją wypowiedź dodam, że głowica może być jeszcze lekko pokrzywiona – istnieje szansa, że planowania pomoże. Szansa jest nikła :(.
andersik napisał(a):Może to pompa ale czy tak łatwo ją uszkodzic
     Nigdy nie miałem takiej sytuacji, ale może się zatarła i stawiała tak duży opór, że pasek "poszedł w maliny". Warto ją obejrzeć i zdiagnozować. Masz rację, że jeśli ona padła, to obecnie też może nie być krążenia, ale to raczej byś zauważył podczas odpowietrzania. Najpewniej nie byłoby żadnych zmian w poziomie cieczy chłodzącej podczas rozgrzewania silnika.
andersik napisał(a):jak ewentualnie metodą "domową" sprawdzi czy to glowica
     Bez sprzętu nie sprawdzisz. Nie kojarzę, aby takowa metoda była.

     Powtórzę jeszcze raz. Podczas zerwania paska od pompy wodnej należy natychmiast zatrzymać pojazd i wyłączyć silnik! Powody są dwa:
  • brak wymiany gorącej cieczy chłodzącej na zimną,
  • sukcesywne rozładowywanie akumulatora z braku ładowania.

     Najbardziej newralgicznym elementem silnika jest aluminiowa głowica, która to ze względu na swoją rolę osiąga szybko wysoką temperaturę. Dlatego też jest aluminiowa – funkcja radiatora chłodzonego cieczą.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Poczytaj sobie jeszcze na FORUM o przegrzaniu silnika – znajdziesz...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez andersik » 22 kwi 2008, 17:00

No to mnie pocieszyłeś nic tylko liczyc pieniądze na naprawe, tej opcji się bałem, ale nie pozostawiłeś żadnych złudzeń :)
W takim razie do forumowiczów z okolic śląska najlepiej tychy katowice szukam dobrego i nie drogiego mechanika (tak wiem nie drogi i dobry to serek Danio) i żeby było mało co by zdążył do weekendu majowego bo juz zaliczke zaplaciłem więc mi sie koszty zwiększą :(
Termostat i tak już sobie sprawdze bo spuściłem płyn i wyciągłem filtr powietrza to już se wykręce i skontroluje a co i mi tam :(

Pozdrawiam i czdkam na dobrych mechaników bo do aso w katowicach już nie pojade bo już się pare razy zawiodłem :(
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 14:36
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F 1.5 BA Z5 '97

Postprzez GofNet » 22 kwi 2008, 17:30

     Nie chciałem Cię zasmucać, ale pisałem obiektywnie z punktu widzenia prawdopodobieństwa, na podstawie podanych objawów. Nie mniej jednak nie oznacza to, że faktycznie pękła głowica. Może jedynie uszczelk a nie wytrzymała. "Wąchnij" spaliny, obejrzyć ciecz chłodzącą. Może nie jest tak źle...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez michi » 22 kwi 2008, 17:34

andersik napisał(a):katowice szukam dobrego i nie drogiego mechanika


Poszło PW

andersik napisał(a):No to mnie pocieszyłeś nic tylko liczyc pieniądze na naprawe


Jeśli to faktycznie przegrzanie to nie wiem czy nie lepiej będzie kupić nowy silnik.
Również poszło PW.

Pozdro
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez andersik » 22 kwi 2008, 17:51

GofNet napisał(a):"Wąchnij" spaliny, obejrzyć ciecz chłodzącą.

Spaliny normalnie "pachną"
Ale na cieczy w zbiorniczku jak obserwowałem był taki nalot niby nie tłusty ale szklący się w świetle, a po spuszczeniu do czysciutkiej miseczki był poprostu brudny teraz stoi w misce w łazience i nic niepokojacego niewidze

michi napisał(a):Jeśli to faktycznie przegrzanie to nie wiem czy nie lepiej będzie kupić nowy silnik.
Również poszło PW.

Dzięki michi zaraz dzwonie do mechanika dowiedzie się co i jak :)

Pzdr
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 14:36
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F 1.5 BA Z5 '97

Postprzez GofNet » 22 kwi 2008, 17:59

     Przeprowadź jeszcze raz prawidłowo odpowietrzanie układu chłodzenia, sprawdź ten termostat i podmień korek od chłodnicy. Układ zalej cieczą chłodzącą, a nie wodą. Sprawdź szczelność układu chłodzenia. Sprawdź w serwisie działanie pompy wodnej. Jeśli w/w czynności nie poprawią sytuacji, to...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez andersik » 22 kwi 2008, 18:22

Przeprowadze jeszcze raz to odpowietrzenie wedlug opisu który zamieściłeś na forum GofNet
ale juz się rozgladam za nową jednostką :)
Jutro jeszcze podjade do mechanika którego polecił mi michi i bedzie wszytko jasne :(
Pzdr
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 14:36
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F 1.5 BA Z5 '97

Postprzez andersik » 22 kwi 2008, 19:24

A wiec tak wyjełem ten termostat, a jestem uparty :)
I już organoleptycznie jest szmelc, a mianowicie z jednej strony sprężyna, a z drugiej strony jest taki bolec srebrny i on normalnie wchodzi w tą tulejke mosięzna i zapiera sie o ten nazwijmy to daszek, to ten bolec lezał luzem w obudowie termostatu czyli rozumie ze obieg był zamkniety chyba ???

I teraz tak sobie myśle skoro termostat niedziałał był w pozycji zamkniętej czyli chłodzenie działało na małym obiegu i pewnie dlatego przy wyzszych obrotach niewydalało chłodzi silnika i zwiększało sie cisnienie i wybijało płyn na zbiotniczek jak zle mowie to poprawcie ??!!

Oczywiście to dalej niewyklucza problemów z głowica czy uszczelką to sie dopiero okaże ale jest nadzieja :) choc nadzieja to matka glupich, ale jak coś to moge byc nawet gupi ale zachowane piniądze w kieszeni :)
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 14:36
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F 1.5 BA Z5 '97

Postprzez GofNet » 22 kwi 2008, 23:35

     Oby to był termostat. Dziwne jest jednak to, że wywala płyn chłodzący. Wskaźnik od temperatury silnika powinien się unieść dość wysoko i to winno być wystarczającą wskazówką, świadczącą o usterce termostatu, lub małej ilości cieczy chłodzącej (innych przypadków chwilowo nie rozpatrujemy). Czy tak było?

     Możesz wyjąć termostat i sprawdzić, czy bez niego silnik zachowuje się normalnie, czy nadal wykazuje usterkę. Pamiętaj jednak, że wtedy jednostka dłużej się nagrzewa, gdyż od samego początku pracuje cały układ chłodzenia. Nie wybieraj się jednak na wycieczkę – gdy nadal miałbyś wycieki płynu chłodzącego, to mógłbyś uszkodzić w drodze silnik. Jeśli chcesz to sprawdzić, to uczyń to na postoju.

     Nie można wykluczyć wystąpienia kilku usterek. Trzeba wszystko posprawdzać i upewnić się, że wszystko zależne jest sprawne. Tego typu usterki są raczej proste w detekcji i za razem najbardziej niebezpieczne.

     Nie ma sensu spieszyć się z zamawianiem silnika. Jak wspomniałem, może to być głowica, ale równie dobrze może to być błahostka o groźnych objawach.

     Nie zalewać wodą, bo jej silniki Mazd nie lubią. Stosuj wyłącznie płyn chłodzący (koncentraty sobie odpuść).

     Jeśli nie masz auta na podróż, a nie uporasz się z problemem, to pożycz od kogoś (rodzina, znajomi). "Pośpiech jest wskazany przy łapaniu pcheł".

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez andersik » 23 kwi 2008, 11:28

Witam

Faktem jest, że temperatura skacze na wysoki poziom, ilość płynu jest w porządku.

Niestety w tej chwili nie mogę skręcić bez termostatu, bo nie mam uszczelki a stara się rozsypała.

Dziś wieczorem będę miał nowy termostat i uszczelkę postaram się wymieni korek na chłodnicy jak pisałeś i zobaczymy, co będzie się działo, sprawdzę szczelność.

Może mam zatkany gdzieś przepływ cieczy, bo skoro wypadł ten pin z termostatu a na pewno jest montowany na jakimś zaczepie, uszczelce to być może, że gdzieś przytkało, bo znalazłem ten pin i nic po za tym, a nie wiem, jaka jest dokładna budowa termostatu.

Znalazłem jeszcze na forum taki wątek:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... B3odz%B1cy

Tam użytkownik Mazdaxxx wysuwa wniosek, iż całkowicie zamknięty termostat może powodować wybijanie płynu i pisze o przytkaniu, sprawa samej uszczelki mnie nie dotyczy, bo nie wymieniałem.

Postaram się sie zrobi dzisiaj test z tym termostatem i nowym płynem chłodzący i będę informował o efektach może w przyszłości przyda sie komuś szkoda, że akurat nie dysponuje aparatem, bo można by powstawiać fotki no, ale cóż :)

Masz racje GofNet, co do pośpiechu może zaszkodzić, jak się nie uda naprawić to odłożę wyjazd i trudno.
Wyjazd bez Madzi to nie wyjazd :)
Pzdr
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2008, 14:36
Posty: 9
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323F 1.5 BA Z5 '97

Postprzez tadziol » 23 kwi 2008, 11:53

andersik napisał(a):mianowicie na wolnych obrotach na parkingu temperatura trzyma się tak w okolicach trochę poniżej połowy, czyli OK, (wentylator się włącza i wyłącza), ale jak juz ja trochę przegazować tak dłużej to temperatura rośnie, a płyn w zbiorniczku wyrównawczym błyskawicznie rośnie


stąd proste wnioski:jeśli wentylator włącza się i wyłącza to obieg płynu przez chłodnicę musi być,ponieważ działający went. odbiera ciepło,gdyby nie było obiegu przez chłodnicę to went.włączyłby się i mielił non stop,ale zimną chłodnicę
po przegazowaniu temp.rośnie bo najprawdopodobniej zwiększone cisnienie gazów spalinowych przedostaje się do układu chłodniczego i powstaje poduszka powietrzna czego efektem jest wzrost cieczy w zbiorniczku i wzrost temperatury
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Radek89 » 2 maja 2008, 10:15

Witam, a ja mam takie pytanko, więc odświerze troszkę temacik. Moja madzinka chodzi super, tylko nie wiem czy to normalne jak wrócę z jakiejś trasy czyli ok 20 – 30 km, ale nie tylko bo tak samo jest jak wróce z trasy ok 200 km, to wystarczy że madzinka pochodzi na wolnych obrotach w miejscu ok 2 minuty i już włącza się wentylator, pochodzi tak z 45s. i się wyłącza – niby wszycho ok, ale czy nie za szybko mi się madzia grzeje ???
dodam jeszcze że muszę mieć minimalny wyciek z chłodnicy bo co jakiś czas dolewam . . . i tu mnie możecie wyśmiać . . . wody do ukladu, ale nie jest to jakiś duży wyciek – raz na tydzień dolewam może pół szklanki, więc się tym nie przejmuje, ale czy woda zamiast plynu chłodniczego moze zaszkodzić ????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez L A M » 30 gru 2008, 14:36

Wiam
Jestem świeżym posiadaczem mazdy 323 ba 1.8 1995r i jestem zadowolony.Przyszedł jednak czas wymiany płynów a ja mam znikome pojęcie na ten temat.Jednak z tym forum mam nadzieje że dam rade zrobić to sam . Mam jednak kilka pytań dotyczących wymiany płynu w chłodnicy.

1. Czy trzeba wjeżdżać na kanał albo podnosić madzie żebysie pod nią dostać??

Taj jak napisał GofNet

-Odkręcasz korek (który jest z zaworem ciśnieniowym) od chłodnicy.
2. I tu od razu pytam gdzie jest ten korek ??
– Zerkasz sobie na lewą dolną część chłodnicy, gdzie powinieneś dostrzedz gumową rurę wychodząca z chłodnicy.
– Kładziesz sobie przygotowaną wcześniej płachtę pod zderzak auta (na długości od lewej lampy do rejestracji) w celu zapobierzenia pobrudzenia się.

Wnioskuje z tego że ta rura jest gdzieś nisko pod chłodnicą.Z kolei na innym temacie wyczytałem że ""spust zlewu płynu chłodzącego jest to wężyk odchodzący jakby z lewej strony silnika. Blisko wytłoczonego znaku dłoni""
Czy to jest rura która się nagrzewa,no jest taka tylko ona dochodzi do górnej części chłodnicy, jest gróba??

Inni znowu piszą tak "" Spust płynu chłodniczego to taki mały odkręcany plastikowy korek w prawym dolnym rogu chłodnicy. W żadnym przypadku nie ściągaj żadnych węży. A co do nalewania płynu robi się to przez wlew od chłodnicy""

Prosze o odpoiwiedź bo mrozy przychodzą i przydałoby się tym zająć
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 17:22
Posty: 28
Auto: 1995r 1.8i 115 KM 16V 4/DOHC B

Postprzez Gompka » 31 gru 2008, 00:26

Dodam własne przygody z termostatem ;) Auto miało problemy z temperatura, silnik rozgrzewał się na postoju jak trzeba, temperatura nie przekraczała normy, ale jak ruszałem, temperatura powoli spadała aż osiągnęła 0. Po ponownym zatrzymaniu znów się nagrzewało auto. Winowajcą okazał się termostat (na szczęście ;)). I niestety, przy wymianie strzeliła obudowa termostatu ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2008, 09:40
Posty: 15
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F BG 1.8 16V DOHC 92r

Postprzez rowik » 9 mar 2009, 16:30

Witam. Czy mógłbym prosić kogoś, by zrobił zdjęcie i zaznaczył na nim gdzie jest umieszczony termostat i czujnik włączający wentylator w mazdzie 323C 1.4 16V ? :/ Szukam go i znaleźć nie mogę. Na chłodnicy nic nie mam, a na bloku silnika pod kopułką też pusto- chyba że źle szukam. Z góry dziękuje
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 01:05
Posty: 14
Auto: 323C 1.4 95r

Postprzez Majki88 » 16 mar 2009, 00:17

Witam
Ja mam problem z innej beczki a może to nie jest problem

Otóż gdy silnik jest zimny po nocy to przy naciskaniu na węże które idą i wracają do chłodnicy są jakby puste w środku po naciśnięciu czuć "chlupanie" że coś tam w wężu jest a nie jest on pełny
Silnik normalnie się rozgrzewa i temp na desce jest zawsze na tym samym poziomie czyli w połowie

Gdy już rozgrzeje i zaczyna termostat puszczać to w zbiorniczku wyrównawczym pokazują się bąbelki powietrza, a węże są sztywne podnosi się też poziom w zbiorniczku ale to normalne bo rozszerza swoją objętość pod wpływem temp.

Wiatrak włącza się normalnie gdy płyn się nagrzeje i cała chłodnica jest parząca w dotyku, i tu jest pytanie gdy włączę klimę to działają mi oba wiatraki gdy pochodzą na tyle żeby czynnik się przemieszał i schłodził co trzeba to chłodnica również cała stygnie i znowu po naciśnięciu węży czuć jakby były puste a poziom w wyrównawczym pozostaje bez zmian lekko podwyższony.

Tak samo dzieje się gdy wyłączę silnik kiedy chłodnica jest ciepła węże jakby "puste" poziom w wyrównawczym opadł, a gdy odkręcę korek na chłodnicy to poziom jest zdecydowanie niższy tzn nie pod "korek" jest płynu
Ponowie się rozgrzewa i odpowietrza

W płynie nie widać żadnego oleju i na bagnecie również to samo nie ma żadnych oznak mieszania się płynu czy ucieczki/spalania

Proszę o jakieś wskazówki czy to po prostu tak ma być
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez harbasz » 7 sty 2010, 13:06

Witam,

Czy aby wymienić termostat koniecznie trzeba spuścić cały płyn z układu? Ile płynu wypłynie po odkręceniu obudowy termostatu? Całość czy część?

Pozdrawiam,
Grzesiek
harbasz
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323