Problemy z temperaturą silnika – wspólna dyskusja dla modelu BA/BH

Postprzez george9999 » 11 maja 2013, 11:59

Mam pytanie co do uszczelki termostatu. Nie dostałem jej w zestawie tylko żółto-pomarańczową podkładkę taką jakby ze sztywnego papieru. I założyć ją jeśli pasuje czy lepiej dać silikon? I gdzie go nakładać? Między silnik a termostat czy między termostat i obudowe termostatu?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez don2x44 » 11 maja 2013, 12:46

Ogólnie, wystarczy przesmarować silikonem obudowę termostatu i skręcić, ponieważ obudowa termostatu ma mniejszą średnice niż termostat. Ja profilaktycznie przesmarowałem kołnierz w głowicy gdzie przychodzi termostat. Tak u mnie jeździł termostat przez 4 lata i był szczelny – w marcu znowu rozpadł mi się termostat(TAMA), założyłem nowy w ten sam sposób i jest dobrze.

IMO skoda kasy na oryginalną uszczelkę termostatu, lepiej wydać te 30 na tubkę dobrego sylikonu:P
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Przemek323c » 11 maja 2013, 17:44

Najtaniej kupic arkusz i samemu wyciac. Wychodzi wtedy ze 3-4zl. Mam uraz do silikonu i staram sie go nie stosowac.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 12 maja 2013, 08:54

A po co cos wycinac i dawac silikon ja sie pytam?! Przeciez jest uszczelka gumowa do termostatu, ktora trzyma na tyle dobrze ze wiecej nic nie trzeba. jak masz juz ta obudowe jakos uszczelniac to deliaktnie silikonek a nie napierdzielic tak, ze wyplywa na zewantrz i do srodka tez sie dostaje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Przemek323c » 12 maja 2013, 20:55

Widzialem juz termostaty z uszczelka na obrysie ale sa takie i bez. Po 2 czyms trzeba uszczelnik obudowe a nie zawsze daja uszczelke.
Przemek323c
 

Postprzez rafał88 » 13 maja 2013, 07:10

Ja tam nie dalem i trzyma jak zle, na poczatku mialem sceptyczne podejscie do tej "gumki", ale po miesiacu jazdy stwierdzilem ze jest bdb rozwiazanie:) Wiadomo tak profilaktycznie mozna zapodac jakis silikon ale naprawde cieniutko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jarekrk » 5 lis 2013, 09:17

Mam ostatnio taki problem, pierwsza rzecz jaką ostatnio zauważyłem, że na ssaniu po zapaleniu auto nie dość, że dochodzi aż do 2500 obrotów to trzyma się ich strasznie długo, tzn. nawet po 5-6 min jazdy jak stanę na światłach to auto wchodzi na takie same obroty.
Wcześniej było normalnie czyli tylko w sumie po zapaleniu auto przez chwile tak wysoko trzymało i spadały teraz trwa to bardzo długo.

Druga sprawa auto nie dogrzewa się, wcześniej to było bardzo szybko 8-9 minutek i już leciało ciepłe powietrze, dziś do pracy jechałem 25min w korku to nie dość, że nie mogłem odparować szyby to jeszcze nawiew na maxa na czerwono i ani kapkę powietrze nie leciało ciepłe.

Co to może być? Zakładam, że jedno z drugim jest powiązane, yyyy termostat?
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez VPM » 5 lis 2013, 21:43

pewnie termostat naj prościej to odpal silnik i trzymaj rurę wychodząca do chłodnicy jak zacznie sie nagrzewać to bankowo termostat do wymiany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lis 2013, 09:58

Łączę z istniejącym tematem.

Proszę na przyszłość korzystać z "szukajki" przed napisaniem nowego tematu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Pastelowy » 25 sty 2014, 14:05

Witam.
Trochę temat odświeżę, ale nie chce nowego zakładać.

Czy przy wymianie termostatu konieczne jest spuszczanie płynu?
Pytam bo wymieniałem cały płyn po zmianie wentylatora i przy odpowietrzaniu wiatrak się załączył, ale później nawet po dłuższej trasie nie zauważyłem aby pracował choć chłodnica ciepła. Wybijało mi też płyn przez zbiorniczek. Sprawdzać termostat czy od razu uszczelke pod głowicą?
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez Przemek323c » 25 sty 2014, 20:28

Co to znaczy wybijalo ?
Przemek323c
 

Postprzez Pastelowy » 25 sty 2014, 22:09

Płyn się gotował lub ciśnienie go wybijało.
Miałem zalane płynu pod full i zobaczyłyem na postoju, że coś mi leci pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że ze zbiorniczka leci. Dość długo już tak jeźdzę a płyn wciąż nie spadł poniżej minimum. jest ze 2-3 cm nad kreską.
Kwestia tego, że nie widzę aby się załączał wentylator mimo ciepłej chłodnicy (rurek też).

Dopisano 25 sty 2014, 21:09:

Płyn się gotował lub ciśnienie go wybijało.
Miałem zalane płynu pod full i zobaczyłyem na postoju, że coś mi leci pod autem. Po otwarciu maski okazało się, że ze zbiorniczka leci. Dość długo już tak jeźdzę a płyn wciąż nie spadł poniżej minimum. jest ze 2-3 cm nad kreską.
Kwestia tego, że nie widzę aby się załączał wentylator mimo ciepłej chłodnicy (rurek też).
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 25 sty 2014, 22:32

W taka pogode ciezko o zalaczenie wentylatora, ja dzisiaj siedzialem w aucie i nie gasilem wcale silnika, ogrzewanie w kabine no chodzilo(pizdzi fest wkoncu) ale wentylatro sie nie zalczyl:)
A napewno masz dobrze odpowietrzony uklad? dziwne zeby Ci tak wybijalo plyn, albo termostat trefny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez flywin » 25 sty 2014, 23:24

przy takim mrozie to i zasłonisz chłodnice ,to i tak nie załączy się wnetylator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Pastelowy » 26 sty 2014, 12:55

Problem występuje już jakiś czas. Mam praktycznie same dojazdy do pracy 13km prostą bez korków więc jest git, ale jakiś czas temu, przed mrozami, wybrałem się w trasę i po 60km się najprawdopodobniej zagrzał. Zatrzymałem się na kilka minut i nie chciał odpalić. Na wyższych obrotach dojechałem ok 150m na parking, ale po godzinie już było wszystko ok i następne 25km zrobił bez mrugnięcia. Obstawiałem, że się zagrzał. To już było po wymianie płynu.

arafal21 napisał(a):A napewno masz dobrze odpowietrzony uklad?

Jakiś sposób na sprawdzenie?

arafal21 napisał(a):...albo termostat trefny.

Właśnie chcę go sprawdzić dlatego pytałem o możliwość wymontowania go bez spuszczania płynu. ;)
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez rafał88 » 27 sty 2014, 10:09

PLyn po ostygnieciu silnika powinenes miec pod korek w chlodnicy, jak tak nie jest no to musi sie silnik dalej odpowietrzac i tak do skutku:)

Moze byc ze termostat do <dupa> roznie to bywa, wyjmij wrzuc to filizanki zalej goraca woda i bedziesz widzial.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Pastelowy » 27 sty 2014, 18:59

arafal21 napisał(a):...musi sie silnik dalej odpowietrzac i tak do skutku:)

500km to mało? ;)

Czyli nie spuszczając płynu można wyjąc termostat bez wycieku? Niby mam jeszcze 5 litrów w zapasie, ale po co marnowac. :P
POSZUKUJĘ NAKRĘTKI ZBIORNICZKA PŁYNU HAMULCOWEGO
ORAZ NAKRĘTKĘ WLEWU OLEJU
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2013, 10:56
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA '97 1,8

Postprzez flywin » 27 sty 2014, 19:35

troszkę wyleci na bank
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez tomek141 » 12 lut 2014, 23:11

witam

od pewnego czasu temperatura płynu rośnie powyżej normy ale gdy zwolnię powiedzmy do 60 temperatura normuje się i podczas dalszej jazdy temperatura utrzymuje w normie

co może być objawom takich wahań temperatury

auto posiada gaz

mazda 323 f ba 1.5
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2013, 21:08
Posty: 56
Skąd: wielkopolska Wągrowiec
Auto: Mazda 323f BA
1.5 1996

Postprzez rafał88 » 12 lut 2014, 23:20

Pewnie termostat do wymiany, sprawdz czy oba przewody cieczy czy sa gorace.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323