Moja Madzia dzisiaj odmówiła posłuszeństwa a podejrzenia padły na przepustnicę – falowanie obrotów, gaśnięcie na światłach.
Przepustnice zdemontowałem, ale nie mogę sobie poradzić z odkręceniem śrub od krokowca a wiem, że to ważne żeby go wyczyścić.
Moje pytanko dotyczy jakiegoś patentu na odkręcenie tych śrub, jeden śrubokręt już złamałem.
Po drugie to jaki jest najlepszy sposób na wyczyszczenie dolotu za przepustnicą – ilość sadzy jest ogromna.
Czyszczenie przepustnicy Mazda 323F BA BP
Tak jak kolega wyżej napisał najlepiej zdjąć kolektor. Kup sobie od razu nową uszczelkę do niego. Co do krokowca to jest on przykręcony śrubami torx z dziurką i taki klucz należy mieć a nie śrubokrętem bo zaraz zniszczysz łeb śruby. Można ewentualnie dobrymi kombinerkami ruszyć te śruby.
Ponadto Twój silnik to Z5 a założyłeś post w B3/BP
Ponadto Twój silnik to Z5 a założyłeś post w B3/BP
To mówisz o korpusie. Mam na to patent. Dobry bit krzyżakowy do tego grzechotka lub pokrętło i adapterek z kwadratu 1/4 na sześciokąt do bitów. Jedna osoba trzyma a Ty dociskasz i kręcisz. Puszczają bez problemu wtedy te śruby.
Dziękuję Andezeju.
Niestety nie miałem takich narzędzi ale poprosiłem mechanika i mi poluzował te śruby.
Silniczek wyglada ok. Zastanawia mnie fakt braku chłodziwa w przepustnicy.
Czy zapowietrzona przepustnica może być powodem gaśnięcia silnika i niestabilnych obrotów. Dodam, że wyżej wymienione objawy występują od czasu do czasu.
Niestety nie miałem takich narzędzi ale poprosiłem mechanika i mi poluzował te śruby.
Silniczek wyglada ok. Zastanawia mnie fakt braku chłodziwa w przepustnicy.
Czy zapowietrzona przepustnica może być powodem gaśnięcia silnika i niestabilnych obrotów. Dodam, że wyżej wymienione objawy występują od czasu do czasu.
Może być przyczyną ale na ogół tam Ciecz sobie przepływa swobodnie. Prędzej bym obstawial czy cały układ nie jest zapowietrzny.
Właśnie złożyłem całość.
Madziz odpaliła od pierwszego i w miarę równo pracuje.
Po odłączeniu krokowca nie widać różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na diagnozę krokowca?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Madziz odpaliła od pierwszego i w miarę równo pracuje.
Po odłączeniu krokowca nie widać różnicy w pracy silnika na wolnych obrotach.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na diagnozę krokowca?
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Można mu podać napięcie 12V. Będziesz widzieć czy tłoczek pracuje czy nie. Zrób to z zamontowanym w korpusie bo na stole to możesz pogubić jego części składowe bo ten tłoczek dosyć mocno wybija się lub chowa w zależności jak podłączysz bieguny.
Dopisano So, 4 lutego 2017, 11:08:
A w ogóle błędy sprawdzałes?
Dopisano So, 4 lutego 2017, 11:08:
A w ogóle błędy sprawdzałes?
Nie sprawdzałem błędów bo nie mam gdzie.
Teraz mam tylko jeden prawie sprawny samochód – Mazde.
Jak drugi będzie naprawiony to zajmę się mazda.
Czytałem o domowym sposobie odczytania błędów, ale nie wiem czy to się mi uda zrobić.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Teraz mam tylko jeden prawie sprawny samochód – Mazde.
Jak drugi będzie naprawiony to zajmę się mazda.
Czytałem o domowym sposobie odczytania błędów, ale nie wiem czy to się mi uda zrobić.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość