Witajcie kompania
Od zakupu madzi przejechałem około 12 tys km.
Mam madzie 323f ba 1996 1.8 16v, moje problemy zaczęły się 3-4 miesiące temu, od falowania obrotów, na LPG i PB, wyczyściłem przepustnice, dolot, kolektor dolotowy, wszystko ustawione wg manuala.
Miesiąc temu porządnie pierd*** pod maską, myślałem że to wina gazu bo mam 2gen, ale akurat jeszcze się nie przełączył i pykło, olałem temat, jeździła normalnie.
Od kilku dni podczas odpalania kopci około minuty na biało (zasłona dymna jak podczas akcji GROMU), po chwili zaczyna porządnie kopcić na czarno, gdzie nie wjadę zostawiam oto takie ślady (załącznik), stałem jakieś pół metra od ściany. Oprócz tego auto straciło moc, pali olej, 2-3L/1000km, jeżdżę z 5l bańką oleju. Spalanie również wzrosło do około 15-18l/pb, gazu to nawet nie wspomnę, bo ponad 20.
Objawy w pigułce:
– Ogromne spalanie oleju i benzyny,
– strzela coś w silniku,
– przepalone uszczelniacze zaworowe,
– brak mocy, zdycha podczas hamowania
– nie trzyma obrotów, kopci na czarno (ostro)
– podczas rozruchu kopci na biało (zasłona dymna), potem czarno
– silnik nie nagrzewa się ( nie chce złapać poprawnej temperatury)
Coś czuje że piec będzie do wywalenia... takie strzały w silniku (wybuch granatu), to nic dobrego.
Poszukuje kompletnego swapu na 2.5v6 lub 2.0v6 jeżeli nie da się z tym nic zrobić. (bez lpg)
Pomocy!
Spadek mocy, kopcenie, gaśnięcie
Strona 1 z 1
Skoro miales wystrtzał to musiało sie coś uszkodzic.. Proste i logiczne. Jak jara jak smok to wymrugaj błedy, sprawdz szczelnosc dolotu. Pewnie Egr uszczkodzony przy okazji. Spalanie oleju silnik do remontu.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
... albo remont tego co masz.
Kupić silnik KL/KF w dobrym stanie i za niewielkie pieniążki to raczej moim zdaniem graniczy z cudem
Kupić silnik KL/KF w dobrym stanie i za niewielkie pieniążki to raczej moim zdaniem graniczy z cudem
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Graniczy a remont V6 kosztuje znacznie wiecej Takie Bp robiąc to co najwazniejsze :pierscienie,uszczelniacze na trzonkach, panewki na korbach, upg,planowanie , uszczelniacze na walki, uszczelka pokrywy no i olej filtr i dirko to mysle ze spokojnie 8-9 stów.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Robiłem w lutym remont.
Pierścienie RIK 295 zł, Uszczelnaicze Takoma 80zł, UPG Elringa 130 zł, uszczelka pod pokrywe OE 70 zł, filtr oleju 2 razy po 15 zł, pasek Gates'a 70 zł (rozrząd cały robiłem we wrześniu, tak więc przy remoncie tylko pasek). Do tego olej na pierwsze zalanie elfa 10w-40 za 60 zł i motula za 100 zł, plus planowanie 70 zł. Tak bylo w moim przypadku. W praniu mogą wyjść dodatkowe rzeczy jak np. panewki, uszczelki pod kolektory itp. Polecam też kupić uszczelkę pod termostat.
Z resztą jest temat o tym viewtopic.php?f=455&t=196612
Pierścienie RIK 295 zł, Uszczelnaicze Takoma 80zł, UPG Elringa 130 zł, uszczelka pod pokrywe OE 70 zł, filtr oleju 2 razy po 15 zł, pasek Gates'a 70 zł (rozrząd cały robiłem we wrześniu, tak więc przy remoncie tylko pasek). Do tego olej na pierwsze zalanie elfa 10w-40 za 60 zł i motula za 100 zł, plus planowanie 70 zł. Tak bylo w moim przypadku. W praniu mogą wyjść dodatkowe rzeczy jak np. panewki, uszczelki pod kolektory itp. Polecam też kupić uszczelkę pod termostat.
Z resztą jest temat o tym viewtopic.php?f=455&t=196612
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość