Szarpanie (dławienie) sie silnika po nagrzaniu w przedziale niskich obr

Postprzez nicek777 » 12 gru 2007, 17:11

Gaz jest ledwie od poltora roku. Nie sadze zeby ten silnik byl zajechany. Oczekuje porady a nie wspolczucia i jakichs [tiiit]. Wymienie te swieczki i filtr paliwa i napisze tutaj czy to pomoglo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Pioteq25 » 12 gru 2007, 17:17

Jak masz lpg 1 gen. to zakładaj blosa! :D
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez farciarz » 12 gru 2007, 19:02

nicek777 nikt nie bedzie Ci pisal tu bzdur. Jednak jesli masz gaz pierwszej generacji, to jest to naprawde tragedia, gdyz nie za bardzo nadaje sie do tego samochodu. Spytaj zreszta o to innych forumowiczow. Sprawdz to co napisalem powyzej i dodatkowo przeplywke. Moze potrzebujesz jednak tylko regulacji. Odwiedz gazownika.

Kolejna rzecz to nie napisalem ze masz "zajechaniy" silnik. Wiec nie wyskakuj z takimi tekstami.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez jimek85 » 16 gru 2007, 00:22

witam, mam problem chodzi o to ze przy ruszaniu na lekkim gazie bądź bez- szarpie. dolegliwość ta jest odczuwalna w korach gdzie trzeba jechać wolno, jest to denerwujące, czuc takie (przod-tyl) jakby sie dlawil czy cos. kable wn sa w sumie stare z 2004 maja lekkie przebicia. przymierzam sie do wymiany ale nie wiem czy to wina kabli.
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 16:36
Posty: 32
Auto: aktualnie brak

Postprzez farciarz » 17 gru 2007, 21:54

jimek85 odpowiedziales sobie sam na pytanie. Kable nie moga miec zadnych przebic. Jest to wlasnie najbardziej odczuwalne w najnizszej partii obrotow.
Przypuszczalnie rowniez i swieczki dzieki temu troszke dostaly. Tak wiec wymien komplecik i sprawa z glowy.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sebas0026 » 17 gru 2007, 22:04

jimek85 napisał(a):witam, mam problem chodzi o to ze przy ruszaniu na lekkim gazie bądź bez- szarpie. dolegliwość ta jest odczuwalna w korach gdzie trzeba jechać wolno, jest to denerwujące, czuc takie (przod-tyl) jakby sie dlawil czy cos. kable wn sa w sumie stare z 2004 maja lekkie przebicia. przymierzam sie do wymiany ale nie wiem czy to wina kabli.


Witam
Moja historia jest trochę inna kiedy kupiłem autko nic sie z nim nie działo, dopóty dopóki oddałem mazdę do lakiernika żeby pomalował mi błotnik (cienka rysę, mam świra na punkcie lakieru :) ) pomalował go ale przy okazji użył karczera do przemycia silnika z pyłu polerskiego. Przy okazji zalał mi świeczki, samochód szarpał jak opętały pojawiło sie także falowanie obrotów "którego wcześniej nie było" oczywiście nic mi nie powiedział ze mył silnik dopiero sam na to wpadłem jak zobaczyłem całe kominy świeczek zalane woda. Potem wymieniłem kable WN NGK świeczki na Bkr6e11 NGK takie mi polecili w sklepie. wybór był trafny kilka dni po założeniu zaczął szarpać dopiero teraz zobaczyłem w instrukcji obsługi niemieckiej do mazdy 323f 97r wydanie, ze powinny być Bkr5e11. Tamte były do 2.0 Sprawdź świece ich symbol.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez farciarz » 17 gru 2007, 22:23

BKR6E11.....mam takie zalozone i nic mi nie szarpie i nic sie nie dzieje. Poza tym....w/g wielu katalogow wlasnie takie powinny byc.
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez sebas0026 » 18 gru 2007, 00:44

farciarz napisał(a):BKR6E11.....mam takie zalozone i nic mi nie szarpie i nic sie nie dzieje. Poza tym....w/g wielu katalogow wlasnie takie powinny byc.


ja na 100 procent nie stwierdziłem ze w swiecach jest przyczyna. Katalogi katalogami ja stosuje sie do instrukcji obsługi z 97r dostałem ja razem z samochodem i innymi dokumentami. Te swiece z 5 sa do Akumulatora 12V-40Ah/5 alternator 12V-70A rozrusznik 12V-0,8 kw : 12V-0.85 kw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez jimek85 » 18 gru 2007, 11:33

Dzięki chłopaki za odpowiedz. Ja w swoim mam aku 55Ah(nie wiem może za duży ale taki byl jak kupiłem auto), świece zmieniałem niedawno nie pamiętam jakie tam jest oznaczenie. Zmienię kable WN to napisze co i jak czy problem sie rozwiązał. Pozdro
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2007, 16:36
Posty: 32
Auto: aktualnie brak

Postprzez m323m » 25 gru 2007, 00:59

witam,zakupiłem tydzień temu mazde 323s 1,5 16v 96r,i już mam ten kłopot, na wolnych obrotach chodzi jak złoto ale jak się rozpędza na każdym biegu ,to odczuwam coś takiego jak by co chwile ktoś z tyłu auta mnie przytrzymywał dokładnie tak samo jak się kogoś holuje ,raz idzie a raz zamula ,nie wiem co to może być , mam przejechane 168 tyś km,przewody ,ok ,i na gazie i na benzynie to samo ,przed założeniem gazu też tak było,więc gaz tu niema nić do rzeczy,pozdrawiam pomocy ,błagam``````````,,,,......
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez michalzt » 5 sty 2008, 01:59

Witam,
mam podobny problem do opisywanych tutaj z tym że, przy ruszaniu jeszcze na zimnym silniku strasznie szarpie do momentu nagrzania sie. Kiedy juz silnik osiagnie właściwą temperature przełancza się na gaz. kiedy dojeżdżam do swiateł przez jakąś chwilę (od 10-30 sek) silnik chodzi równo po czym auto dostaje świra. obroty skaczą nawet do 1500. myslalem że to wina gazu więc zacząłem jeździć na benzynie i okazało się że jest jeszcze gorzej!! obroty skaczą powyżej 1500 a spadają tak nisko ze auto mi gaśnie. Zauwarzyłem też że swiatła przygasają w "rytm" falowania. Nie wiem czy jest to wina paliwa może sprzęgło bo od kiedy kupiłem mazde strasznie wysoko mi brało więc myśle że jest do wymiany. Tylko czy po wymianie sprzęgła falowanie zniknie??
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 19:18
Posty: 7
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA 323F BA 98r. 1.5 16V

Postprzez michalzt » 5 sty 2008, 02:00

Witam,
mam podobny problem do opisywanych tutaj z tym że, przy ruszaniu jeszcze na zimnym silniku strasznie szarpie do momentu nagrzania sie. Kiedy juz silnik osiagnie właściwą temperature przełancza się na gaz. kiedy dojeżdżam do swiateł przez jakąś chwilę (od 10-30 sek) silnik chodzi równo po czym auto dostaje świra. obroty skaczą nawet do 1500. myslalem że to wina gazu więc zacząłem jeździć na benzynie i okazało się że jest jeszcze gorzej!! obroty skaczą powyżej 1500 a spadają tak nisko ze auto mi gaśnie. Zauwarzyłem też że swiatła przygasają w "rytm" falowania. Nie wiem czy jest to wina paliwa może sprzęgło bo od kiedy kupiłem mazde strasznie wysoko mi brało więc myśle że jest do wymiany. Tylko czy po wymianie sprzęgła falowanie zniknie??
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 19:18
Posty: 7
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA 323F BA 98r. 1.5 16V

Postprzez michalzt » 5 sty 2008, 16:11

Witam,
temat juz nie aktualny!! Powodem falowania byla pęknięta guma prowadząca z silnika do filtra powietrza. Usterke prowizorycznie naprawilem skotem ale rure trza kupić nowa bo o auto należy dbać. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 7 lis 2007, 19:18
Posty: 7
Skąd: Tychy
Auto: MAZDA 323F BA 98r. 1.5 16V

Postprzez organo » 6 sty 2008, 22:28

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 255#734255

foto relacja z naprawy aparatu jak by kogos interesowalo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez hodunek » 7 sty 2008, 13:34

Witam, podłączę się pod temat szarpania, ale występuje on u mnie tylko na gazie. Występuje od momentu, kiedy jechałem sobie spokojnie 90km/h, pod pedałem zabrakło mocy, zaczął się dławić, przy próbie przyspieszania (zarówno na benzynie i gazie) – pojawił się strzał, aż musiałem się zatrzymać... Po naprawie (nie znam sie – ponoć pogięta klapka w przepływomierzu) na benzynie śmiga ok, ale na gazie szarpie przy 1500-2000 obr/min. W czasie holowania rozładował mi się akumulator. I teraz pytanie, czy możliwe, że ustawienia gazu rozpłynęły się z powodu odłączonego akumulatora i dlatego szarpie ? Aparat zapłonowy ten sam, założone nowe świece NGK, filtr powietrza nowy, filtr paliwa nowy, przewody te same od 15tys... wybieram się na okresową wymianę filtra gazu. Może macie jakieś sugestie, czy szukać rozwiązania u gazownika, czy może coś innego ?

Pozdrawiam
Tomek
FAQ przyklejony w każdym z działów jasno określa rozmiary grafiki w podpisie. Proszę o zastosowanie się.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lip 2007, 14:01
Posty: 19
Skąd: Białystok
Auto: 323F BA Z5 1.5 '97 Seq24 fotograf Białystok www.fotomasz.pl

Postprzez organo » 8 sty 2008, 01:05

nie wydaje mi sie ze problem jest z instalacja gazowa sprawdz czy silniczek krokowy od LPG (niewiem jaka masz instalke) chodzi moze masz gdzies po tym strzale nieszczelny dolot
bys moze membrama w parowniku padla moze cos sie zapchalo raczej trzeba walczyc z sa,y, lpg skoro na benie jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez nicek777 » 8 sty 2008, 02:09

Juz gdzies to pisalem. Skroc odleglosc masy od elektrody na swiecy do 0,65mm skoro jezdzisz na gazie. U mnie nie moglem uwierzyc w rezultaty tego zabiegu. Zadnego szarpania, naglej utraty mocy nic ztych rzeczy. Nie wiem na ile swiece byly eksploatowane u mnie bo samochod mam 2 miechy, ale mozliwe, ze sie tez juz po prostu konczyly. Szczelinomierzem sobie sprawdzaj tak, zeby odleglosci na poszczegolnych swiecach byly porownywalne. Ten zabieg nic nie kosztuje a naprawde moze pomoc. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez Szeryff » 8 sty 2008, 15:07

Zastosowałem się do poradnika ORGANO, ale nic nie pomogło. Auto nadal szarpie po rozgrzaniu a na wyższych obrotach (2000 – 3000) po nagłym dodaniu gazu jakby na 3 gary paliło i nie wchodzi na obroty:( Podejrzewam alternator. Chyba nie podaje wystarczającego napięcia, żeby zasilić cewkę. Przy włączeniu kierunków albo świateł "stop" przygasają światła przednie. Ale z aku nie ma nigdy problemów. Powiem szczerze, że zgłupiałem już. Jak sprawdzic alternator w ogóle, czy podaje odpowiednie napięcie? Dzięki i pozdrawiam wszystkich posiadaczy P5 :/
Szeryff
 

Postprzez ROMAN-R87 » 8 sty 2008, 19:03

SPEDNIA CEN WAHA SIE OD 7-18 ZL/SZT
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez ROMAN-R87 » 8 sty 2008, 20:35

glupoty napisalem <lol>
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323