Mazda 323F Ba 1.8 Stukanie zaworów?

Postprzez no_name » 19 cze 2011, 00:46

a mi dzisiaj czytaj 18.06 koles wymienial zaworek koszta 5 browarow :D :D a ja mialaem podawac co trzeba a przy okazji uszczelnialem klawiature oraz aparat zaplonowy bo cieklo jak ze starej ..... moje dolewanie oleju polegalo na tyl, ze wycieki byly duze....
a teraz efekt po odpaleniu i zalaniu nowego oleju dupa slychac dalej klekotanie po 5-10 sek. cisza na chwile...... :/
odstawilem autko i poszedlem pod prysznic no i trzeba bylo jeszcze jechac w jedno miejsce i cisza :D kilka razy odstawialem auto i przychodzilem sluchac jak cykaja wtryski gazu a nie popychacz :D rano sprawdze jeszcze raz jak to wyszlo :D a olej zalalem taki jak do wszystkich autek Castrol Magnatec 10W40.
CRONOS 2.5 V6 95`–>NEXIA1.5 16V 95`–>KADETT CABRIO 2.0 8V 91`–>PRELUDE 2.0 16V 97`–>ORION 1.8D 92`–>NEXIA 2.0 8v 95`–>CRONOS 95' do malych poprawek:] oraz VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 98' –> 323F BA 1.8 BP 94'
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2005, 00:00
Posty: 392
Skąd: Pyrzyce
Auto: 323F BA 1.8 BP LPG '94
Cronos KL ATX '95

Postprzez JohnyBlaze » 25 cze 2011, 18:13

Nie będę zakładał nowego wątku , więc tutaj kontynuuję.

Auto już jest po wymianie pompy wody. I wszystko było by ok, gdyby nie to ,że przy kręceniu kierownicą piszczy pasek- jaki to nie wiem.Pewnie mechaniol źle dokręcił, i się pasek ślizga na rolkach.
W rejonie pompy i rozrządu słychać takie lekkie rzężenie, jakoś nie głośno, trzeba się wsłuchać, ale jednak coś nie tak. Czy ma to związek z tym paskiem? W poniedziałek auto jedzie na poprawki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 20:57
Posty: 86
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat

Postprzez danielek » 27 cze 2011, 18:03

Sprawdz sobie stan płynu od wspomagania , bo przy kręceniu kierownicą może pompa wydawać dziwne dzwięki i tak zazwyczaj , jest .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez JohnyBlaze » 27 cze 2011, 23:23

Już wszystko poprawione. Pasek był źle naciągnięty. W tej chwili autko jest jak ta lala:) oby jak najdłużej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2008, 20:57
Posty: 86
Skąd: Opolskie
Auto: Mazda 323F BA 95r. 1.8 automat

Postprzez arkadiuszek1 » 30 cze 2011, 18:29

witam, podpinam się pod ten temat bo szykuję się do wymiany zaworka zwrotnego pompy oleju, znalazłem fotorelacje z wymiany od mazdy 626 viewtopic.php?p=541817#541817

czy ktoś się orientuje czy w naszych madziach wymienia się go tak samo?? proszę o pomoc osoby które już przez to przechodziły
z tego co czytałem to sporo osób wymieniało ten zaworek w madziach... może jednak ktoś odpowie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez danielek » 2 lip 2011, 09:42

Jest inaczej w silniku BP. Po zdjęciu miski zaworek jest od razu dostępny ,nie trzeba zdejmować plastra o którym mowa w foto relacji. Inne jest też zabezpieczenie samego zaworka (zwykła zawleczka) a nie seger. Reszta tak samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez lukasssss1 » 16 gru 2011, 20:26

Czy w 323F V6 zaworek też jest w misce olejowej, można się sugerować tą fotorelacją ??
viewtopic.php?t=36374

Trzeba odkręcać wydech z dwóch stron od kolektora ?

Wymieniłem olej 2 tyg temu (MaxLife 10w40) i zrobiłem płukankę STP i teraz czasami z rana raz jest raz nie ma cykanie w silniku przejadę jakiś km silnik złapie trochę temp i już cisza. Jak zleje ten olej z silnika mogę go wlać później z powrotem, bo szkoda świeży olej :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 20:55
Posty: 419 (0/1)
Skąd: Białystok/Mońki
Auto: Mazda 6 2.0d 2007r. GG Hatchback

Postprzez danielek » 18 gru 2011, 10:41

Oczywiście możesz wlać olej z powrotem . Zaworek jest w misce olejowej . Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez rapet1 » 17 mar 2012, 20:14

To ja odkopie trochę temat .Mam takie samo stukanie jak w pierwszym poście w linku .Wymieniłem zaworek i owszem pomogło na około 2tyś km teraz zaś jest to samo ,olej nowy 5w/30 elfa .Jak kupowałem wymieniłem pierścienie, panewki, głowica cała była robiona ,wszystko co sie dał było czyszczone w myjce ultradzwiękowej , po remoncie tak ok 4tyś wymiana oleju- przed wymianą płukanka .Nie wiem co teraz zrobić popychacze do wymiany ?? w 1.8 BP jest hydraulika??
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez flywin » 17 mar 2012, 20:30

od 94 do 97 było HLA później płytki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez rapet1 » 17 mar 2012, 20:38

dobra ja mam 95 r ile mogą kosztować nowe ??
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez flywin » 17 mar 2012, 20:55

ASO bądź www.carspeed.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Bomber.ktmg » 19 mar 2012, 15:03

Hej.
Mój problem polega na tym, że jak odpalę zimny silnik np. po nocy to stukot słychać przez jakieś 4-5sek. i to by było do przeżycia, ale przy odpaleniu rozgrzanego silnika stukot trwa i trwa i trwa, stuka cały czas <płacze> Pomaga pociśnięcie samochodu do jakiś 3500-4000 obrotów ale tylko obciążonego(czyli w trakcie jazdy, wtedy jak się zatrzymam stukania już nie ma. Działa to też niestety i w drugą stronę czyli nic nie stuka a ja jadę przez jakąś chwilę 120-140 czyli przedział obrotów niej więcej jak wyżej, potem zatrzymam się i stuka :| Czy to też może być wina zaworka, w weekend przymierzam się do wymiany, mam nadzieję że to pomoże.
Co do oleju to mam elfa 10w i przelatane 4000. nie znam dokładnej historii silnika bo jest "nowy" i dzieje się tak od początku, odkąd go wrzuciłem ale za to po 4000 km ubyło koło setki oleju a stary brał litr na 1000km i nie przestawał dymić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez rapet1 » 19 mar 2012, 17:14

A jak sprawdzić który nie trzyma ?? chodzi o HLA
"Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2011, 11:33
Posty: 63
Skąd: Łaziska Górne
Auto: 323f 1.8 BP 95r

Postprzez flywin » 19 mar 2012, 22:29

@Bomber.ktmg widzę że masz BP po 97r czyli masz płytki zamiast HLA i zapewne masz już duży luz zaworowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Bomber.ktmg » 20 mar 2012, 07:51

no ale "nowy" silnik włożony z 95r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez danielek » 20 mar 2012, 09:56

Wymień zaworek i zrób płukankę . U mnie pomogło w 100% . W tym temacie wszystko opisałem <czytaj>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2010, 09:51
Posty: 115
Skąd: LIBIĄŻ
Auto: 323 F 1.8 96r.

Postprzez Bomber.ktmg » 20 mar 2012, 16:09

no tak też zrobię...a mam jeszcze jedno pytanie..czy mogę włożyć zaworek z tego starego silnika? Przypominam że tamten 97r a teraz mam 95r. Bo tamten silnik mi iż pił więcej oleju niż benzyny i kopcił niesamowicie to mimo wszystko był cichuteńki i nigdy nie miał podobnych objawów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Postprzez lesiux » 20 mar 2012, 16:26

Ja bym założył nowy, żeby potem się nie bawić drugi raz w wymianę. Koszta nie są jakieś kosmicznie wielkie a stary nie wiesz ile jeszcze pociągnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Bomber.ktmg » 20 mar 2012, 16:53

niby taaa..ok.. odezwę się po weekendzie czy pomogło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2008, 11:23
Posty: 187
Skąd: Mniszew/Warszawa
Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323