Dziwne objawy po czyszczeniu przepustnicy

Postprzez adamowski10 » 14 mar 2016, 17:52

Witam, wczoraj zaniepokojony dużym zużyciem paliwa w mojej niuni zacząłem działać by je zmniejszyć. Postanowiłem zacząć od wyczyszczenia przepustnicy. Wyciągnąłem filtr powietrza z obudową, zdemontowałem rurę dolotową i odkręciłem przepustnice odpinając od niej wszystkie kable. Przepustnica miała na sobie ok 2mm czarnego osadu i zapchany brudem tunelik (nie wiem jak to się dokładnie nazywa). Szmatka, patyczki z watą, benzyna ekstrakcyjna i jazda. Po wyczyszczeniu przepustnicy montaż w odwrotnej kolejności. Reset poprzez przytrzymanie 30sec hamulca na pozycji kluczyka przed zapłonem. Odpalam, wszystko pięknie, dosyć wysokie obroty, pochodziła 15 min na luzie, pojeździłem 15 min i obroty już lepiej. Ogółem auto przestało szarpać przy puszczaniu gazu, silnik zaczął żywiej reagować na pedał gazu, ale dziś wracając z pracy zauważyłem dwa problemy:
1) Gdy hamuje to chwilę przed całkowitym zatrzymaniem auta obroty falują pomiędzy ok 850-1100 obrotów, po zatrzymaniu auta chwile falują i przestają.
2) Drugi problem jest dla mnie dużo ciekawszy – auto nie schodzi do końca z obrotów. tj. jak wrzucę dwójkę, puszczę gaz, hamulec i sprzęgło to auto sobie jedzie 20km/h, jak trójkę to 25km/h itd. nie schodzi do obrotów przy których gaśnie, a wcześniej tak robiło. To dobrze czy źle? :P
3) Już wcześniej kopciła na biało, ale teraz kopci jeszcze bardziej

W czym może być problem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Andrzej414 » 18 mar 2016, 18:46

No każdy normalny samochód schodzi do pewnych obrotów przy których zaczyna już podawać paliwo by auto nie zgasło. Jak sobie wyobrażasz hamowanie silnikiem bez tego gdybyś zapomniał zredukować bieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adamowski10 » 18 mar 2016, 19:02

No widzisz, czyli to wcześniej źle działało :P Bo po puszczeniu gazu schodziła z obrotów i gasła. No ale nadal zostaje falowanie obrotów przy zatrzymywaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Postprzez Andrzej414 » 23 mar 2016, 21:24

Sprawdzałeś czy układ dolotowy jest szczelny? Warto to sprawdzić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez adamowski10 » 23 mar 2016, 22:36

Układ szczelny, w przyszłym tygodniu wyreguluje TPS i obroty biegu jałowego, jeśli to nie będzie to to będę szukał dalej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2014, 00:27
Posty: 202 (8/5)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323f BA, 1.8, '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323