Klimatyzacja nie działa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Maciek90 » 10 lip 2010, 16:49

Od jakiegoś czasu walczę ze śmierdzącym problemem w mojej Mazdzie. Po włączeniu samego nawiewu (bez klimy) z kratek wydobywa się dość nieprzyjemny zapach. Problem w pewnym stopniu ustępuje po włączeniu klimy. Próbowałem już wielu rzeczy. Zacząłem od jakiegoś środka w sprayu który dozuje się do kratek ale on tylko pogorszył sprawę, potem byłem dwa razy na półgodzinnym ozonowaniu, również bez zadowalających efektów. W między czasie wymontowałem również parownik od klimatyzacji, dokładnie go umyłem i potraktowałem kilkoma środkami chemicznymi, niestety również nie rozwiązało to mojego problemu. Jedyne co jeszcze mi przychodzi do głowy, oprócz zatopienia samochodu w jeziorze, to dokładne mechaniczne wyczyszczenie wszystkich kanałów którymi leci powietrze do poszczególnych kratek w kabinie, niebardzo jednak wiem jak się za to zabrać. Podejrzewam że będę zmuszony rozebrać całą deskę rozdzielczą. Czy może mi ktoś tak w skrócie wytłumaczyć jak dostać się do tych śmierdzących kanałów?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez lesiux » 10 lip 2010, 23:20

którędy wpuszcza się te środki grzybobójcze do klimy?bo kratki nawiewu to raczej średni pomysł, trzeba gdzieś głębiej sięgnać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez kot_kot » 10 lip 2010, 23:23

Do kanalow dojdziesz wlasnie sciagajac deske rozdzielcza (wersja przed liftem) co wbrew pozorom nie jest trudne (tutaj na forum jest z tego fotorelacja). Jednak w pierwszej kolejnosci na twoim miejscu wymienilbym filtr kabinowy gdyz mogl zajsc grzybem albo innym swinstwem jesli sie go dosyc dlugo nie wymienialo. Ponadto wyczyscilbym podszybie z lisci, pylow, martwego robactwa i innego syfu. Jesli to nie pomoze to odgrzybianie kanalow co da sie zrobic w kazdym serwisie uzupelniajacym klime. Do tego najlepiej serwis klimy zeby sprawdzic czy wszystko z nia gra. Pamietam znajomy mial podobny problem i jak sie okazalo mial przedarty jakis przewod z klimy pod maska i smrod byl taki ze nie dalo sie wytrzymac w samochodzie.

lesiux napisał(a):którędy wpuszcza się te środki grzybobójcze do klimy?bo kratki nawiewu to raczej średni pomysł, trzeba gdzieś głębiej sięgnać.


u mnie koles wetknal taka rurke w kratke nawiewu az do oporu do samego konca az nie dalo sie dalej wcisnac po czym zaczal psikac tym preparatem stopniowo wyciagajac rurke tak zeby preparat pokryl cala dlugosc kanalu nawiewu. Ta procedure powtarzal na kazdej kratce. Ten preparat ktorym u mnie robil musial byc aromatyzowany bo bylo go czuc pomarancza.
kot_kot
 

Postprzez Maciek90 » 11 lip 2010, 16:29

Filtr kabinowy wymieniłem na samym początku, do podszybia też zaglądałem, w serwisie klimy byłem dwukrotnie na ozonowaniu i żadna z tym czynności nie przyniosła skutku. Gdzie na forum jest fotorelacja ze ściągania całej deski rozdzielczej, bo znalazłem tylko odnośnie ściagania tablicy z zegarami a nie całej deski.
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2009, 19:27
Posty: 94
Auto: Mazda 6, 2.0 Pb, 2007r.

Postprzez adamax4 » 11 lip 2010, 20:15

Zajrzyj tu: http://www.club323f.com/club323f/forum/ ... hp?t=40215
Co prawda to w wersji angielskiej, ale w europejskiej jest tak samo tylko odwrotnie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2008, 22:43
Posty: 478 (0/4)
Skąd: Garwolin
Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96

Postprzez Kluska » 13 lip 2010, 17:40

Witam

mam podobny problem po napełnieniu klimy, klima działał ok 3m-c, później przestała,

mam pytanie, chciałbym sam wymienić oringi w układzie klimatyzacji, czy jak samemu będę wymieniał nic się nie stanie, czy jak odkręcę przewody od sprężarki to nie wypłynie olej, czym smarować oringi przed montażem,
jakie zakupić oringi do wymiany

Mazda 323F '96 1,5

doczytałem się również że klimatyzację można napełnić dwoma gazami, freonem i jakimś na R134, lub coś podobnego. co może się stać jak napełnimy nie takim gazem jak trzeba, po czym poznać jaki gaz był użyty wcześniej

Pozdrawiam
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez mdubik » 13 lip 2010, 21:52

1.skąd wiesz ze masz oring do wymiany może coś innego się zepsuło np. kompresor, bezpiecznik , czujnik ciśnienia.
2. żeby wymienić oring potrzebujesz spuścić czynnik chłodzący wiec bez ponownego nabicia czynnika się nie obędzie
3. zapewne w twoim układzie czynnik chłodzący to R134a dla pewności na kompresorze masz naklejke jaki czynnik jest w układzie
4. Oringi w przewodach klimatyzacji:

61-J17A:
C003-61-J17 o'ring (6.07x1.78mm) 6szt.

61-J17:
C004-61-J17 (NO.1) o'ring (14.0x1.78mm) 3szt.
C005-61-J17 (NO.2) o'ring (10.8x1.78mm) 3szt.
chyba są takie jak wyżej
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez Kluska » 13 lip 2010, 22:36

przed pierwszym napełnieniem czynnikiem chłodzącym była robiona próba szczelności, i na jednym z połączeń oring był pokryty żółtym osadem, wtedy wyczyszczano go tylko i niby maiło być wszystko ok

czynnika nie ma, tak mi się wydaje na 99%
teraz chciałbym wymienić oringi na nowe, przed ponownym napełnieniem,
czy mogę bez obaw odkręcić przewody od kompresora, olej nie wypłynie?, oraz czy mogę odkręcić przewody od osuszacza aby wymieć oringi, jeśli tam się znajdują

a jeśli układ został napełniony freonem a wcześniej był czynnikiem R134a, to czy to mogło wpłynąć na szczelność układu.
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Marek 161BD081 » 15 lip 2010, 10:13

"Freon" to często nazywany R22 i nie sądzę aby takim instalacja była napełniona.
Zresztą instalacje pracujące na R22 mają inne króćce do napełniania ;)
U Ciebie na bank powinien być stosowany tak jak kol. wcześniej podał R134a.

Olej Ci nie wypłynie a jeśli nawet to nie ma problemu bo podczas napełniania instalacji do czynnika dodawany jest olej a przed napełnieniem z całej instalacji jest wyssane wszystko przez pompę próżniową.
Swoją droga to osobiście wymieniałbym tylko te oringi tam, gdzie masz wyciek.
Ale bazując na opinii znajomego mechanika to słyszałem, ze materiał oringów do klimy nie jest taką "zwykłą" gumą, gdyż źle ona znosi obecność czynnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Kluska » 15 lip 2010, 11:35

mam dostęp do takich zielonych oringów, ponoć do klimatyzacji

chcę wymienić wszystkie bo z tego co pamiętam to mam zamontowane czarne i nie wiem czy czasem na nich nie ucieka czynnik chłodzący, być może nie są przewidziane do pracy w układzie klimatyzacji

a co z osuszaczem, można od niego odkręcić przewody klimatyzacji??

szczelność sprawdza się napełniając układ azotem, czy można inaczej sprawdzić szczelność układu
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez kylu » 18 lip 2010, 23:44

Witam wszystkich Mazdziazy chcialem sie dowiedziec co moze byc nie tak w mojej Madzi. Posiadam klimatyzacje ktora nie byla nabita i jezdzilem na normalym nawiewie i bylo ok. Ale ostatnie upaly zmusily mnie do nabicaia klimatyzacji wszystko dziala pieknie chlodzi. Gdy jade na klimie wszystko jest ok nic, nie smierdzi ale gdy ja wylacze i dziala tylko nawiew pojawia sie problem ze po paru minutach zaczyna leciec powietrze jakby takie "zatechniete" ma taki lekko nie mily zapach, nie wiem jak dokladniej to opisac wiec jakby ktorys z kolegow mial podobny rozwiazany problem to prosze o pomoc. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2009, 12:44
Posty: 178
Skąd: Opoczno
Auto: Mazda 323F BA 2.0 V6 95r.

Postprzez lesiux » 19 lip 2010, 14:42

może ktoś napisać która puszka za schowkiem to parownik klimy i jak się do niego dostać w celu odgrzybienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez esina » 19 lip 2010, 16:14

lesiux napisał(a):może ktoś napisać która puszka za schowkiem to parownik klimy i jak się do niego dostać w celu odgrzybienia.


wszystko tutaj masz:
viewtopic.php?f=116&t=48270
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Postprzez Pioteq25 » 19 lip 2010, 18:28

Maciek90

Kup sobie w znanym serwisie aukcyjnym spray-odgrzybiacz za ok 20-30zł. Rurkę najpierw wciśnij w odpływ – biała rurka wystająca ze ściany grodziowej nie daleko alternatora. Później dobrze jest jeszcze napsikać przez otwór gdzie wymienia się filtr kabinowy. Można również wprowadzić rurkę przez otwory nawiewu na nogi i ostrożnie aplikować środek do kanałów wylotowych. Nie zalej tylko radia lub komputera, bo koszta będą spore :)
Nie wszyscy wiedzą, że w dużym stopniu przed grzybem zabezpiecza wcześniejsze wyłączanie klimy zanim wyłączymy silnik. Parownik będzie się wtedy stopniowo ogrzewał i powietrze z wentylatora dodatkowo go osuszy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lesiux » 19 lip 2010, 19:32

Pioteq25 napisał(a):Maciek90

Rurkę najpierw wciśnij w odpływ – biała rurka wystająca ze ściany grodziowej nie daleko alternatora.


z czego to odpływ? jakieś foto można prosić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Pioteq25 » 19 lip 2010, 19:40

Odpływ skroplonej wody z parownika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez lesiux » 19 lip 2010, 20:05

da się tamtędy dostać do parownika przez ten odpływ czy jakoś inaczej trzeba?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez vadit » 20 lip 2010, 23:27

U mnie jest podobny problem. Jak silnik się dobrze zagrzeje (ok. 30min w miarę spokojnej jazdy) to z nawiewu wali kapuchą. Da się przeczyścić kanały wentylacyjne jakimś wyciorem albo rozebrać je i wyczyścić?

PS. Mam też u siebie klimę, robione było odgrzybianie, ale nic nie pomogło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 23:29
Posty: 9
Skąd: Łęczna
Auto: 323F BJ 1.6 2002

Postprzez panryjeq » 24 lip 2010, 13:09

przyłączam się do problemu, klima wypas, bez klimy czuć glony :)
czy ma na to wpływ filtr kabinowy czy to zabrudzone kanały wentylacyjne? jesli to drugie to jak sie tam dostac? moze ktos kto sie na tym zna ma zamiar sie za to zabrac niedlugi i moglby zrobic fotorelacje dla opornych ?
Chcesz być piękna to odwiedź gabinet kosmetyczny
Ewentualnie jak nie sięgasz do najwyższej półki to dlaczego nie kupisz drabiny
Meble metalowe biurowe i socjalne.
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez michalxxxxx » 28 lip 2010, 19:50

Ja mam tez problem z klimą. Niedawno miala przegląd zrobiony nabita byla i odgrzybiona ale nagle przestala dzialac. sprezarka sie uruchamia, 2 wentylatory sie kreca ale powietrze nie jest zimne. ma taka temperature jak bym normalnie wlaczyl nawiew. co ciekawe gdy wylacze klime albo na chwile wylacze silnik i pozniej uruchomie go ponownie (z wlaczonym przyciskiem A/C)to na jakies 2 sekundy czuc chlodniejsze powietrze a pozniej znow cieple. obie rurki pod maska są cieple. a 1 powinna byc zimna. jak by bylo malo czynnika to by sie sprezarka nie wlaczyla. czy wina lezy po stronie panelu czy moze osuszacz skonczyl swoj zywot? <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323