Montaż mocniejszych siłowników do 323F BA

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wojas_007 » 21 lut 2012, 21:35

Zastosowałeś sworznie z aukcji powyżej o parametrach:
"GWINT: 8mm x 1,5mm ŚREDNICA SWORZNIA (kuli): 10 mm "
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 07:13
Posty: 30
Skąd: Białystok/Hajnówka - Podlaskie
Auto: 323F BA 1.5 Z5 98r. FULL Opcja

Postprzez Olo500 » 22 lut 2012, 23:18

Ponieważ u mnie również po raz drugi zaliczyły pad siłowniki od klapy, rad nie rad zacząłem znów szukać na wymianę. Pojechałem w tym celu do szrotu, gdzie kupowałem poprzednie (2 lata temu i para kosztowała 80 zł). Teraz okazało się, że nie mają i nie wiadomo kiedy coś może być. Pojechałem na drugi szrot ale tam miszczu <balwan> zaproponował mi jako zamienniki siłowniki od matiza, a że były trochę za krótkie :D , powiedział że nie ma innych, pomimo całego placu wraków ściągniętych z UK. Trochę mnie to wkurzyło, a zwłaszcza klapa która kilka razy opadła mi na głowę, że postanowiłem kupić nowe.
I tu niespodzianka znalazłem te http://tiny.pl/hj3p9, nowe i do tego w rewelacyjnej cenie. Po zamontowaniu okazało się, iż pasują idealnie (no prawie, musiałem trochę rozwiercić otwór w uchwycie co jest mocowany siłownik do karoserii, bo rozstaw otworów był minimalnie inny. Wszystko pasuje idealnie i co ważne a nie widocznie na zdjęciu w siłownikach są już zamontowane sworznie z kulkami. Do tego wreszcie ktoś wpadł na genialny pomysł i siłowniki te można kompletnie rozebrać, tzn. rozkręca się cały dolny uchwyt (jest wkręcany w siłownik), górny uchwyt (gdzie wchodzi sworzeń) również się odkręca od siłownika a to tego genialne rozwiązanie – kulka sworznia jest mocowana w taki sposób że jej wyjęcie z gniazda i ewentualne powtórne złożenie zajmuje sekundy. Jak na razie wszystko działa jak powinno, a w razie czego, jak by kiedyś któryś padł, myślę że bez większego problemu dobierze się coś produkowanego przez fa krosno, byle długość i siła się zgadzała bo resztę można przełożyć ze starych. Nie mam zdjęć bo montowałem je wieczorem pod uliczną lampą ale jak ktoś będzie zainteresowany, to mogę obfotografować te siłowniki (a jeszcze jeszcze jedno, są one na tyle silne, że wystarczy tylko jeden aby utrzymać klapę aby nie opadała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez yama » 25 lut 2012, 10:22

DO BA siłownik jest trochę inny niż BJ .
http://www.iparts.pl/auto-czesci/bagazn ... 02697.html
Wysłałem zapytanie- na pon. będę miał oferę
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez don2x44 » 28 lut 2012, 23:11

Świetna sprawa! Fotorelacja na szóstkę:)

Ja za nowy komplet siłowników od Zafiry A i 4 sworznie dałem 70zł!!! W tej okolicy to tyle kosztują używane:) Do tego mam dwa lata gwarancji.... Tutaj kupiłem: http://www.beraf.poznan.pl/
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez yama » 29 lut 2012, 14:31

Dupa panowie z tiny.pl nie maja siłowników do BA To tylko pic na wodę. Jak na razie najlepsza opcja to krosno :(
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez Olo500 » 1 mar 2012, 00:57

A kto Ci powiedział, ze inne nie będą pasować, u mnie do 323p, też nie mieli a kupiłem u nich. Nie wiem jak w Twoim wypadku bo u mnie jedyną różnicą jest to że te co zakupiłem są trochę mocniejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2006, 17:35
Posty: 98
Auto: Mazda 323p '98 poj 1.4
Mazda 6 II generacji kombi poj.2000 benz.

Postprzez sly1234 » 6 mar 2012, 22:48

co do BA to wstawiam inny post aby to jakoś poskładać do kupy. Myślę, że to pomoże w jakimś wyborze siłowników , ie tylko z Krosna.

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=111975&p=1890910&hilit=teleskop#p1890910

para za 70zł wyjdzie plus 2 sworznie ! pozdro


pozdrawiam
Ostatnio edytowano 6 mar 2012, 23:00 przez sly1234, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez sly1234 » 6 mar 2012, 22:57

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2006, 12:10
Posty: 187
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 323F BA. Z5 16V

Postprzez yama » 12 mar 2012, 16:32

a tu od astry
http://allegro.pl/silownik-teleskop-kla ... 03120.html
lube deko silniejsza o 80Nm do wersji z spojlerem tyle ze jest krótszy o 2.5cm :)
http://allegro.pl/silownik-teleskop-kla ... 03122.html
MAZDA &M....ITSUBISHI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 19:14
Posty: 570 (1/7)
Skąd: Rzeszow
Auto: mazda 3 1.6 BK/Eclipse 4g63(T awd)

Postprzez wojas_007 » 21 mar 2012, 12:46

Witam, sprężyny gazowe zakupiłem na aukcji:

http://allegro.pl/opel-astra-ii-g-hatchback-teleskop-klapy-tyl-i2193953057.html

Do tego sprzedawca ma nowe sworznie kulowe (zamowilem 2 szt cena 10pln).
Wszystko wysłane jedna przesyłką. Całkowity koszt naprawy wyniosł 80 pln.

Klapa ze spojlerem – domyka sie b. dobrze. Polecam 100% satysfakcji.
PS.
ZetGie
świetna fotorelacja.
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 07:13
Posty: 30
Skąd: Białystok/Hajnówka - Podlaskie
Auto: 323F BA 1.5 Z5 98r. FULL Opcja

Postprzez cwany » 7 gru 2012, 22:20

Witam,
chciałem dodać swoje 5gr do tematu. Właśnie zamontowałem siłowniki od zafiry i otwieranie wygląda tak:
-wciskam przycisk – klapa unosi sie z 0,5cm
– podnoszę ją z 4cm i klapa podnosi się sama

przy zamykaniu trzeba włożyć trochę siły, facet sobie bez problemu poradzi ale kobieta może już mieć małe trudności.
Zmianę siłowników zaliczam na plus, ale odradzam szukanie mocniejszych siłowników, moim zdaniem to są najmocniejsze siłowniki jakie można zastosować do normalnego użytkowania.
Pokusiłem się o jeszcze mały test.
Postawiłem siłownik oryginalny na wadze i próbowałem go ścisnąć, waga wskazywała ok 35-36kg gdy siłownik zaczynał się chować.
W taki sam sposób próbowałem siłowniki od zafiry, no i bałem się o wage żeby nie pękła, ok 70kg i siłownik nie drgnął.

pozdrawiam
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez Ruski » 8 lut 2013, 15:32

Witam, ja również zamontowałem dziś najtańsze siłowniki od Zafiry po 20 zł sztuka, użyłem dwóch sworzni żeby przymocować siłowniki do tych uchwytów, sworznie w klapie zostały stare. Powiem tak, klapa jest ze spojlerem i otwiera się praktycznie sama i trzeba użyć sporo siły żeby zamknąć bagażnik. Te siłowniki są aż za mocne i myślę, że można spokojnie zakładać jakieś słabsze siłowniki od innego Opla :) Mogę dać komuś 2 sworznie bo mi zostały, i tak miałem je za darmo. Wystarczy podjechać pod Domix w Lublinie, często tam jestem od 10.00 do 18.00. Od razu wtedy mogę pokazać jak wygląda montaż i jak ciężko się zamyka klapa :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2010, 21:32
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 323F BA 1.8 1998r.

Postprzez Marek 161BD081 » 28 lut 2013, 09:26

Część postów usunąłem, gdyż nie wnosiły nic znaczącego do tematu.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Garbage1989 » 14 lut 2014, 00:02

Założyłem do swojej Madzi zamienniki z FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi bo różnica wynosi 5mm na długości skoku a reszta wymiarów się zgadza poza tym mają 450N więc klapa nie wybija zębów podczas otwierania i wszystko śmiga. Pełna ulga jak nie trzeba patrzeć czy klapa spada na głowę poza tym 67 zeta za komplet to prawie tyle co za sztuke zamiennika dedykowanego więc jest sens takiej inwestycji
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez scrabi » 17 mar 2014, 19:51

witam was POniez u mnie tez juz padłu mi siłowniki wymieniałem i przerabiałem z innych
chyba kadet kombi ale znowu opadaja same .Moje pytanie jest nastepujace jaka jest w fabrycznych siłownikach moc udzwigu? bo mm z jakiies inne kóre maja 590nm siłe udzwigu i niewiem czy nie za słabe jeszcze. zna kos oryginalna moc fabrycznych siłowników? pozdrwiam i dziekuje
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Garbage1989 » 17 mar 2014, 20:38

z tego co pamiętam to oryginały w katalogu części zamiennych miały 380 [N] więc nie jakoś przesadnie dużo jak na rozmiary klapy, ja do swojego założyłem zamienniki FA Krosno

Garbage1989 napisał(a):Madzi zamienniki z FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi


Garbage1989 napisał(a):poza tym mają 450N


jak narazie sprawują się bez zarzutu i polecam takie rozwiązanie
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez scrabi » 18 mar 2014, 09:28

Garbage1989 napisał(a):z tego co pamiętam to oryginały w katalogu części zamiennych miały 380 [N] więc nie jakoś przesadnie dużo jak na rozmiary klapy, ja do swojego założyłem zamienniki FA Krosno

Garbage1989 napisał(a):Madzi zamienniki z FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi


Garbage1989 napisał(a):poza tym mają 450N


jak narazie sprawują się bez zarzutu i polecam takie rozwiązanie



Czyli jak założe takie od zafiry co maja 590nm to moga być za mocne otworzyc sie otworzy klapa, tyle ze może byc problem z jej zamknięciem tz tzeba bedzie uzyc duzej siły a to chyba tez bedzie uciążliwe.
Dodam że ja mam głosniki w pułce i anntene Cb na kapie wiec po niekąd potrzebuje silniejszych siłowników. ale czy te co maja 590nm czy to ni bedzie przesada?
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Garbage1989 » 18 mar 2014, 22:02

Jak na mój gust to jednak przesada, rozmawiałem z kumplem który miał 626 i ponoć zdarzało się ze zbyt mocne zamienniki w skrajnych przypadkach odksztalcaly zaczepy, ja na zamiennikach które podałem musze solidnie złapać klapę żeby ją złożyć ale też bez przesady, nie mam co prawda żadnych głośników w półce a antenę cb mam na uchwycie magnetycznym na dachu. 450 N to i tak są przewymiarowane bo to ok 45 Kg na jednego, co do siłowników z zafiry to z tego co kojarzę to są wyraźnie krótsze od oryginałów a te z BMW o których wspominałem są krótsze o bodaj 5mm wiec klapa nie otwiera się wyraźnie niżej
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Postprzez scrabi » 18 mar 2014, 22:32

Garbage1989 napisał(a):Jak na mój gust to jednak przesada, rozmawiałem z kumplem który miał 626 i ponoć zdarzało się ze zbyt mocne zamienniki w skrajnych przypadkach odksztalcaly zaczepy, ja na zamiennikach które podałem musze solidnie złapać klapę żeby ją złożyć ale też bez przesady, nie mam co prawda żadnych głośników w półce a antenę cb mam na uchwycie magnetycznym na dachu. 450 N to i tak są przewymiarowane bo to ok 45 Kg na jednego, co do siłowników z zafiry to z tego co kojarzę to są wyraźnie krótsze od oryginałów a te z BMW o których wspominałem są krótsze o bodaj 5mm wiec klapa nie otwiera się wyraźnie niżej

oki czyli coos poszukam innego o podobnej długosci i skoku tłoka bo faktycznie z 380n do 590n to wielka róznica i może byc problem z zamknieciem
ja na dachu nie moge miec anteny ,bo garazuje codziennie auto i musuałbym ja ccodziennie sciagać bo mam nniski garaz. ale oki moze ktos cos jeszcze podpowie jakie ew pasuj,a bez wielkich przeróbek
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez Garbage1989 » 19 mar 2014, 03:13

Garbage1989 napisał(a):FA Krosno od BMW 3er E91 w kombi


takie będą malina, z tego co pamiętam to podobne wartości miały też siłowniki w lagunie 2 w kombii bo są minimalnie krótsze a mają dłuższy skok a co do siły to mają 425 N. Z podobnych to jeszcze znalazłem do Kii Sorento długość całkowita identyczna skok krótszy o 15mm ale moc potężna bo 590 N

Linki:
Kia Sorento
Renault Laguna II Kombi
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2010, 12:43
Posty: 1021 (0/14)
Skąd: Bochnia / Kraków
Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323