Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez don2x44 » 28 mar 2012, 22:01

Ok, dałem radę z podłączeniem centralnego... było ciężko, ale warto:) Skorzystałem z innego sposobu podpięcia kabelków, konkretnie wg. tego z forum 323-klub, link(ostatni post na str 2): http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php? ... 6&start=10

Kabelki musiałem polutować bo jak robiłem na szybkozłączki to raz sterownik działał, raz nie...

U siebie zamontowałem sterownik Carprotect BX20 z takimi pilotami: http://www.markland.pl/images/zdjecia/s ... BX10_2.PNG Okazało się że pilot ma odwrotnie zaprogramowane przyciski pod przyciskiem zamykania otwierał, otwierania zamykał... Centralka dobrze podpięta... powiadamianie kierunkowskazami działało właściwie – jedno migniecie otwarcie, dwa zamknięcie. Rozwiązanie problemu to rozkręcenie pilota i przełożenie przycisków:):):)

W przyszly weekend postaram sie zalozyc otwieranie bagaznika z pilota;)
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Rabbit » 29 mar 2012, 22:20

A powiedzcie mi czy w ori centralnym z pilota da się podłączyć kierunki żeby migały przy zamykaniu/otwieraniu?
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 15:15
Posty: 17
Skąd: Bielsko
Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'

Postprzez rutkowski0075 » 30 mar 2012, 10:45

Chyba takie bajery nie wychodziły z fabryki :D
Ja stawiam że nie jest to oryginalny centralny, dlatego poszukałbym co to za moduł i które wyjścia odpowiadają za kierunki ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez Rabbit » 30 mar 2012, 14:40

Właśnie patrzyłem w instrukcji i pilot itd jest ten sam. Czujnik od pilota (otwieranie/zamykanie) jest w lampce środkowej w podsufitce. Wszystko wygląda na fabryczne dlatego mnie to ciekawi.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 15:15
Posty: 17
Skąd: Bielsko
Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'

Postprzez rutkowski0075 » 31 mar 2012, 12:04

Rabbit napisał(a):Czujnik od pilota (otwieranie/zamykanie) jest w lampce środkowej w podsufitce.


czujnik, czyli odbiornik sygnału czy dioda informacyjna?
no ja jestem w szoku :P
a wiesz gdzie znajduję się centralka?
może są tam jakieś wolne kable ja u siebie miałem zielone odpowiedzialne za kierunki :)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2011, 15:20
Posty: 185 (1/0)
Skąd: EL
Auto: 323F BA 1.5 Z5

Postprzez Rabbit » 31 mar 2012, 20:13

Czujnik, odbiornik, dioda – ważne, że odbiera sygnał i otwiera/zamyka <zeby>
Jeszcze nie znalazłem centralki. Poszukam tylko czekam na jakąś lepszą pogodę bo póki co to leje i śniegiem sypie od czasu do czasu...
Jak coś znajdę to się odezwę ;]
Początkujący
 
Od: 21 mar 2012, 15:15
Posty: 17
Skąd: Bielsko
Auto: Mazda 323f 1.5l Z5 96'

Postprzez kropekm » 31 mar 2012, 20:37

witam,
u mnie tak wygląda kostka (sorry za jakość,ale robione telefonem), przekaźnik door lock jest zielony
Obrazek

rozumiem że zasilanie to odpowiednio czarny i biało-zielony,
otwieranie to będzie zielono-czerwony, a zamykanie to zielono-biały ?
widziałem gdzieś rozpiskę takiej kostki, ale nie mogę jej teraz odnaleźć
z góry dzięki za pomoc
Ostatnio edytowano 1 kwi 2012, 16:33 przez kropekm, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez don2x44 » 1 kwi 2012, 08:34

Tak wyglada schemat twojej kostki:
viewtopic.php?p=1771698#p1771698
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez kropekm » 1 kwi 2012, 09:31

chyba jednak inna jest ta kostka, ma inny kształt i chyba inaczej wstawione przewody, najprościej to jednak będzie użyć miernika i pomierzyć co jest gdzie

edit: dzisiaj zamontowałem sterownik i wszystko działa ok
podłączenie przewodów wygląda tak:
czarny: masa (–)
biało-zielony: zasilanie (+)
zielono-czerwony: otwieranie
zielono-biały: zamykanie

ze względu na kiepską jakość zdjęcia- kostka w wersji rysunkowej
Obrazek

dla zainteresowanych mój sterownik to carprotect BX30

sterownik został zamontowany taśmą dwustronną (zamazana na niebiesko) tak jak na zdjęciu
Obrazek
niebieskie przewody są do podłączenia kierunkowskazów
w przyszłym tygodniu postaram się podłączyć kierunki i pstryknąć kilka fotek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez don2x44 » 1 kwi 2012, 17:32

Podobnie ja zamontowałem swój sterownik tylko ja założyłem na długą opaskę zaciskową i przymocowałem do tej rury co idzie pod deską rozdzielczą. Foto kiedyś przy okazji.

Dziś z ciekawości do czego służą pozostałe kable, znalazłem schemat wtyczki zarówno do modeli PRZED jak i PO lifcie.

PRZED liftowe:
Obrazek
PO liftowe
Obrazek

PS. Ja mam poliftową i kabelki mam wpięte w gniazda: A(plus); K(zamknij); L(otworz);N(masa) czyli z tego wynika ze mam wpięte odwrotnie kabelki z centralki przez co mam odwrotnie funkcję pilota?!
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez kropekm » 1 kwi 2012, 17:49

jeżeli masz wpięte tak jak napisałeś to wg rozpiski jest ok, chyba że od sterownika przewody zamienione miejscami, najważniejsze aby nie ruszać przewodów od zasilania bo może być lipa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez łukaszinio » 1 kwi 2012, 22:19

kolego don2x44


Obrazek
czy ty w swojej kostce miałeś taki sam układ kabli chodzi mi o kolory (opisem proszę się nie sugerować)
bo wg mnie piny zamykający i otwierający to te jeden koło masy z czerwonym paskiem a drugi oznaczony jako sterowanie masą
ja mam tak przynajmniej podłączone i działa <co?>
podkreślam że kolega corleone też ma podłączone jak ja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez don2x44 » 2 kwi 2012, 19:13

Ten sam układ kabelków, te same kolorki tylko inaczej wpiąłem kable od dodatkowej centralki. I też działa. WSZYSTKIE BA po lifcie mają ten sam przekaźnik od centralnego i ten sam układ kabelków, puste miejsca w kostce są od "podwójnego ryglowania", ale to występuję w INNYCH modelach Mazdy(np. 626 GF).
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez łukaszinio » 4 kwi 2012, 11:42

okiej
ale najważniejsze że działa
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 19:48
Posty: 190 (0/1)
Skąd: okolice Ostrowca św.
Auto: BYŁO MAZDA 1.5 16V 97
JEST AUDI A4 B5 2000 1.8

Postprzez no_fear » 10 kwi 2012, 10:44

kropekm napisał(a):chyba jednak inna jest ta kostka, ma inny kształt i chyba inaczej wstawione przewody, najprościej to jednak będzie użyć miernika i pomierzyć co jest gdzie

edit: dzisiaj zamontowałem sterownik i wszystko działa ok
podłączenie przewodów wygląda tak:
czarny: masa (–)
biało-zielony: zasilanie (+)
zielono-czerwony: otwieranie
zielono-biały: zamykanie

ze względu na kiepską jakość zdjęcia- kostka w wersji rysunkowej

dla zainteresowanych mój sterownik to carprotect BX30

sterownik został zamontowany taśmą dwustronną (zamazana na niebiesko) tak jak na zdjęciu

niebieskie przewody są do podłączenia kierunkowskazów
w przyszłym tygodniu postaram się podłączyć kierunki i pstryknąć kilka fotek

również nabyłem BX30 i zamierzam jakoś to podłączyć :P
będzie to działać bez lutowania ?
nie mam aktualnie warunków/czasu i chciał bym to podłączyć kostkami elektrycznymi:
Obrazek

kropekm podłączyłeś kierunkowskazy ?
jak tego dokonać ? :]
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Bobo_ » 10 kwi 2012, 12:30

Niedawno również zamontowałam (nie sama ;)) sterownik centralnego zamka. Bardzo pomocne były schematy i zdjęcia z tego wątku. W tym tygodniu będę również podłączać kierunkowskazy, wykorzystam schemat podłączenia który znalazłam na innym forum: http://forum.323-klub.pl/viewtopic.php? ... 6&start=20 dam znać czy się udało.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 13:14
Posty: 5
Skąd: Śląsk
Auto: 2 DJ 1.5 115KM, 16'
6 GH 2.0 147KM, 09'
323F BA 1.5 98'

Postprzez mikissj » 10 kwi 2012, 13:42

mam pytanko czego może byc przyczyna że czasem centralny zamek mi sie nie chce zamknąć z pilota i musze auto z kluczyka zamknąć ?? słaba bateria w pilocie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2012, 02:34
Posty: 931 (0/2)
Skąd: Katowice
Auto: Była mazda 323c ba 1,3 1995
Peugeot 206 SW 1.1 2003
Fiat Tipo 1,6 120KM 2017

Postprzez kropekm » 10 kwi 2012, 19:39

również nabyłem BX30 i zamierzam jakoś to podłączyć :P
będzie to działać bez lutowania ?

ja na początku też zamierzałem podłączyć bez lutowania, na takie złączki jak ty, ale trochę ciasno jest przy tym sterowniku, troszkę gimnastyki będziesz miał przy podłączaniu tych złączek, ktoś nawet w tym wątku chyba wrzucił fotkę z podłączeniem przy użyciu takich złączek elektrycznych, na pewno jest to lepsze niż szybkozłączki

nie mam aktualnie warunków/czasu

ja bym na twoim miejscu załatwił sobie warunków i czasu :) i polutowałbym te przewody bo potem to cię wścieklizna będzie dopadać jak nie będzie to działać, 50zł kosztuje montaż takiego sterownika u mechanika, instrukcję już masz, nawet jeśli nie masz lutownicy to do 25zł kupisz łącznie z cyną i już masz 25zł oszczędności, a może z czasem przepalą ci się diody w drzwiach to se sam wymienisz (ja będę niedługo wymieniał przepalone)

kropekm podłączyłeś kierunkowskazy ?
jak tego dokonać ? :]

jeszcze nie podłączyłem, ale zrobiłem już rozeznanie, kostka od kierunków jest w okolicach kolumny kierowniczej,Bobo_ podała link, pod którym jest zdjęcie kostki kierunkowskazów z podłączonymi przewodami od sterownika

mam pytanko czego może byc przyczyna że czasem centralny zamek mi sie nie chce zamknąć z pilota i musze auto z kluczyka zamknąć ?? słaba bateria w pilocie ??

zacząłbym właśnie od sprawdzenia baterii, czasem zdarza się, że w tych pilotach szwankują switche i nie reagują na wciśnięcie klawisza na pilocie
na obu pilotach jest to samo ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Postprzez Bobo_ » 10 kwi 2012, 19:49

Dziś podłączyłam kierunkowskazy wykorzystując schemat do którego podałam wcześniej linka i wszystko działa, trzeba się nagimnastykować żeby podłączyć kierunki bez demontażu elementów deski rozdzielczej, ale jest to wykonalne :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 gru 2011, 13:14
Posty: 5
Skąd: Śląsk
Auto: 2 DJ 1.5 115KM, 16'
6 GH 2.0 147KM, 09'
323F BA 1.5 98'

Postprzez kropekm » 10 kwi 2012, 19:55

rzeczywiście trzeba się nagimnastykować :) ja jak robiłem ostatnio podejście do tego to jednak chyba zdejmę część kokpitu bo jednak dla mnie tam trochę za ciasno :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 19:49
Posty: 162 (0/2)
Skąd: Ełk
Auto: Subaru Legacy BG GX 2.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323