Witajcie
Na forum dawno mnie nie było, ale to dlatego, że mazda stała się już bardziej wozidełkiem z powodów finansowych i innych już za wiele nie modzę, ale dalej dumnie ją użytkuję
do rzeczy:
Ostatnio pojawił się problem, już sporo czasu jeżdżę bez wycieraczek i staje się to irytujące.
Wyrobiło się gniazdo przegubiku i ramie poruszające całym mechanizmem wyskakuje z silniczka.
W ASO koszt części podali mi 180zł, złomowce chcą sprzedawać cały mechanizm też koło 100zł.
Macie jakiś sposób / patent? A może komuś zalega coś takiego w garażu? Chodzi o element poniżej, wyrobione jest to gniazdo z prawej strony
Zużyty gniazdo przegubu mechanizmu wycieraczek – Mazda 323 BA
Strona 1 z 1
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Problem stary jak japońskie samochody. Osobiście bym wykosztował się na nową część. Używana będzie w identycznym stanie, a jedyny domowy sposób naprawienia tego, to zastosowanie łożysk wahadłowych – licząc czas i ryzyko niepowodzenia, koszt nie wyjdzie mniejszy.
the right man in the wrong place...
no 18 latkowi wybaczam taki problem hehe. szkoda tylko że w oplach i innych autach jest to tak poukładane, że wystarczy trytytka U nas raczej nie ma opcji na żaden "drut", ale jak coś wymyślę sensownego to się podzielę
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Siema,
Na forum masz kilka wątków jak to naprawić (w tym 2 w dziale fotorelacje):
viewtopic.php?f=116&t=55870
viewtopic.php?f=116&t=48550
radzę doczytać tematy do końca, bo pojawia się tam wiele różnych modyfikacji
miłej roboty!
Na forum masz kilka wątków jak to naprawić (w tym 2 w dziale fotorelacje):
viewtopic.php?f=116&t=55870
viewtopic.php?f=116&t=48550
radzę doczytać tematy do końca, bo pojawia się tam wiele różnych modyfikacji
miłej roboty!
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
Też chciałem naprawić mechanizm wycieraczek, gdyż na przegubie ze złączem kulowym mam luzy.
Niestety po demontażu wycieraczek i podszybia, mam problem gdy chce odkręcić cały mechanizm napędzający wycieraczki. Mianowicie w mojej 323C zastosowano śruby typu krzyżak (+). Nie jestem w stanie ich odkręcić.
Zgodnie ze zdjęciami z forum i instrukcji serwisowej powinny być zwykłe śruby sześciokątne.
Macie jakiś pomysł jak odkręcić te śruby? Jedna już mi się prawie wyrobiła i chyba będę musiał ją nacinać...
Moja mazda to 323C BA, 1.5 Z-5, rok produkcji 94'.
Niestety po demontażu wycieraczek i podszybia, mam problem gdy chce odkręcić cały mechanizm napędzający wycieraczki. Mianowicie w mojej 323C zastosowano śruby typu krzyżak (+). Nie jestem w stanie ich odkręcić.
Zgodnie ze zdjęciami z forum i instrukcji serwisowej powinny być zwykłe śruby sześciokątne.
Macie jakiś pomysł jak odkręcić te śruby? Jedna już mi się prawie wyrobiła i chyba będę musiał ją nacinać...
Moja mazda to 323C BA, 1.5 Z-5, rok produkcji 94'.
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
C-Fan napisał(a):Macie jakiś pomysł jak odkręcić te śruby? Jedna już mi się prawie wyrobiła i chyba będę musiał ją nacinać...
Czasem jedyne rozwiązanie to ... przewiercenie łba śruby i próba wykręcenia tego co pozostało.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ze mnie. Są to śruby sześciokątne 10, które mają możliwość odkręcania krzyżakiem na środku. Po prostu ten krzyż zmylił mnie. Boki sześciokąta są delikatnie zarysowane, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy, żeby spróbować je odkręcić zwykłym kluczem...
Dzisiaj odkręciłem bez problemu.
Dopisano 25 mar 2014, 19:12:
<glupek2> ze mnie. Są to śruby sześciokątne 10, które mają możliwość odkręcania krzyżakiem na środku. Po prostu ten krzyż zmylił mnie. Boki sześciokąta są delikatnie zarysowane, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy, żeby spróbować je odkręcić zwykłym kluczem...
Dzisiaj odkręciłem bez problemu.
Dzisiaj odkręciłem bez problemu.
Dopisano 25 mar 2014, 19:12:
<glupek2> ze mnie. Są to śruby sześciokątne 10, które mają możliwość odkręcania krzyżakiem na środku. Po prostu ten krzyż zmylił mnie. Boki sześciokąta są delikatnie zarysowane, dlatego nawet nie przyszło mi do głowy, żeby spróbować je odkręcić zwykłym kluczem...
Dzisiaj odkręciłem bez problemu.
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości