Problem ze wskaźnikiem poziomu paliwa i kontrolki rezerwy – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez MR.PETER » 2 lut 2008, 00:09

U mnie sytuacja wygląda tak: zawsze jak tankuje do pełna (do odbicia) to wchodzi jakies 46 l i wskazówka sięga powyzej górnej linii -dokladnie jak na fotce powyżej.Może sie myle ale jeśli bak ma 55 litrów to mysle ze te pozostale 9 l to rezerwa ktorej zalozeniem jest przejazd +– 100 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2007, 16:30
Posty: 91
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 94r

Postprzez Tasior » 2 lut 2008, 22:35

A powiedzcie mi co to moze być, bo niedawno sie odważyłem i pierwszy raz chcialem zalac Pb do pełna. NIe dopuszczam do jazdy na rezerwie, zawsze mam z przynajmniej z 10-15l w baku, ale chcialem sprawdzic ile tam wejdzie :) Wskazówka zawsze znajdowala sie miedzy polowa a min, wiec nie widzialem jej nigdy powyzej. Nie mniej jednak, zalalem na orlenie na full (weszlo ledwie 17l) az benzynke bylo widac i .... wskazowka pokazala po paru chwilach ze mam pol baku!!!! Wiec skoro weszlo mi tylko 17l i bylo juz pelno, to mialem chyba w baku okolo 30l, a wskazowka byla troche nad E. Wobec tego co ona pokazuje??
Ogolnie rusza sie wraz ze zuzyciem paliwa, ale nie udalo mi sie jej doprowadzic do wskazania FULL, a bak byl pelen po brzegi!!!
Wobec tego zastanawiam sie, czy jak juz by mi sie zapalila rezerwa to mam pol baku czy faktycznie jest juz rezerwa??
Mial ktos z Was taki problem??? Jak to naprawic??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez qbass » 2 lut 2008, 22:49

Ile jeszcze tematów odgrzebiesz? :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Tasior » 3 lut 2008, 11:37

Tyle az sie dowiem co to jest i jak to naprawic, a niestety nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie. Wiec bylbym wdzieczny za jakas podpowiedz jak to naprawic, juz powoli robi sie cieplo wiec czas zeby to zrobic i miec juz spokoj.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez banan11 » 4 lut 2008, 14:59

U mnie wskazówka po zatankowaniu do fulla – pod korek zawsze leję wychyla się ze 2-3mm ponad ostatnią kreskę F i tak trzyma się jakieś 70-80km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 19:39
Posty: 116
Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)

Postprzez sps-snipers » 4 lut 2008, 16:57

Kurcze faktycznie rozpieszczacie Madzki.Ja zazwyczaj leje tyle zeby ledwo pierwszej kreski z doly sieglo :| Ale za to gazu leje do pełna <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez LuK » 4 lut 2008, 21:23

tylko robiac i ogladajac zdjecia trzeba pamietac panowie o tzw blędzie paralaksy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez kowal_ » 4 lut 2008, 22:01

Jeśli zaleję do pełna mam tak jak na zdjęciu u ADAŚ'ia i to już po pierwszym odbiciu pistoletu. Trzyma się faktycznie tam parędziesiąt kilometrów. A rezerwa zapala się jak wskazówka zaczyna całkiem schodzić poniżej kreski E i to jak było ze 2mm pod zatankowałem 48 l
Gdzie był wskaźnik u ciebie FORTUNIARZ jeśli wlałeś aż 54 litry?? :D
Swoją drogą szacunek, z 1 l paliwa w baku jeszcze nigdy nie próbowałem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 20:32
Posty: 47
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda 323F, '96 r., 1.5 16v

Postprzez Fortuniarz » 4 lut 2008, 23:46

Jak świeciła mi się rezerwa (około 80 km) to już w tym czasie miałem wskazówkę zdjętą, ponieważ założone miałem Indiglo. Miałem ze sobą w karnisterku 5 litrów Pb98 i lejeczek, jednak w chwili kiedy zaczął mi leciuteńko szarpać silniczek przy dodawaniu gazu, to akurat przede mną była stacja benzynowa. <jupi> Ma się to szczęście. Dla wyjaśnienia informuję, że pierwsze oznaki kończącego się paliwa są takie, że przy dodawaniu gazu leciuteńko szarpie, jednak co ważne, gdy się wciśnie pedał sprzęgła Mazdeczka nie gasła (Fiaty gasły mi natychmiast). Ten 1 litr to chyba był w oparach, albo był różnicą odbicia pistoletu przy tankowaniu a widokiem paliwa w samym wlewie przy korku. Bałem się też zatrzeć pompę paliwową. Coś co padło podczas transportu "Killera". Konsekwencje były ciekawe. <cfaniak>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2007, 19:30
Posty: 75
Skąd: Ząbki k/Warszawy
Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996

Postprzez dziubek » 5 lut 2008, 12:41

A to tankowałeś na jakieś pewnej stacji ? Chodzi mi o to ze ilość litrów nie zawsze się zgadza z rzeczywistością u nas pewna stacja z kiepska opinia – kantowała na ilości do kanistra małego plastikowego 5l wchodziło u nich spokojnie 7l ( kiedyś pewien aral u nas pojechał całkiem po bandzie znajomym do mondeo weszło o 10l więcej do baku niż była pojemność do tego mieli jeszcze paliwo w baku – i była ciekawa sytuacja) ja tez kiedyś tankując na innej stacji o średniej oponi wlewałem te 3l paliwa więcej niż zwykle wiec wstawiłbym poprawkę na to. Dodam ze u mnie tez po full zatankowaniu – po korek czasem dolewam i dolewam i dolewam ;) – i jeżdżę zawsze miedzy te 600-680km ( tzn wtedy zapala się rezerwa i robie od kilku do 4-50km jeszcze) na bak i znów do full i wlewam od 44-48l fakt raz rekordowo zrobiłem chyba z 710km w trasie to wlałem z 51l ale zawsze biorę poprawkę na dystrybutory.


Pozdrowka

dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sty 2006, 02:48
Posty: 631 (0/1)
Skąd: Rybnik
Auto: Sandero Stepway MY'19
Mazda 6 GL Kombi

Postprzez Ancura » 1 paź 2008, 16:52

WITAM!! mam pytanie czy mazda 323c (1997r) posiada kontrole rezerwy paliwa???? szukalam na forum i niema jednoznacnej odpowiedzi. u mnie niedizla "od nowosci" tzn od keidy ja ja mam <lol> i tak sie zastanawiam cyz ona wogole jest , czy sens sie jest zabierac do rozkrecania tego wszytkiego i szukania jej???
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 11:23
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323C ; 1,5l

Postprzez norbik88 » 1 paź 2008, 18:27

pewnie ze jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2008, 19:20
Posty: 33
Skąd: Września
Auto: 323c 1.5 16v 88KM

Postprzez Ancura » 1 paź 2008, 18:33

To ja chyba jakas glupia jestem <glupek2> bo wlasie powykrecalm co sie dalo i za zegarami (ktore zreszta do konca niechce wylesc bo blokuje je kierownica) sa tylko kable i niemoglam wymacac zadnej diody.... blondynka?? wogole czemu niemoge calych zegarow wyciagnac napewno sie da!
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 11:23
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323C ; 1,5l

Postprzez jager10 » 1 paź 2008, 20:48

Nie wszystkie mazdy mają kontrolkę (dotyczy to też innych marek samochódów). Moja 323c (96) nie ma.
jager10
 

Postprzez kleik87 » 1 paź 2008, 20:59

a czy da sie taka kontrolke wstawic wraz z jakims czujnikiem? :] i jaki koszt moglby byc
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez kubi2410 » 1 paź 2008, 21:06

jest prosta sprawa wkładasz zegary od wersji 1.5 z obrotomierzem one maja kontrolkę rezerwy ale wraz nie będzie jeszcze działała pozostaje jeszcze wymiana pompy paliwa na taka od 1.5 z czujnikiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez Ancura » 1 paź 2008, 21:14

Obrotomierz to ja mam, czy to oznacza ze kontrolka tez musi byc??? czy jak ona sie nieswieci ,jest widoczna przy dobrym przygladnieciu sie? jest to jakis punkt czy caly ten znaczek "dystrybutora" czy co to tam jets...?? kurcze!!! <glupek2> jakby mi sie udalo te zegary calkiem wybebeszyc na zewnatrz to bylaby krotka pilka a tak jets gdybanie....
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2008, 11:23
Posty: 4
Skąd: Kraków
Auto: mazda 323C ; 1,5l

Postprzez kubi2410 » 1 paź 2008, 21:32

to ta kropeczka widać ją dobrze jak na zegary spojrzysz powinna sie na pomarańczowo zapalić
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez kleik87 » 1 paź 2008, 22:45

kubi2410 napisał(a):jest prosta sprawa wkładasz zegary od wersji 1.5 z obrotomierzem one maja kontrolkę rezerwy ale wraz nie będzie jeszcze działała pozostaje jeszcze wymiana pompy paliwa na taka od 1.5 z czujnikiem

czyli rozumiem ze to wszystko?a obrotomierz tez bedzie funkcjonowac tak? a czy w BG tez jest taka mozliwosc jezeli inne modele mialy takie zegary?
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2010, 21:30
Posty: 107
Skąd: Gdańsk

Postprzez jager10 » 2 paź 2008, 00:11

Ja mam wersję 323c BA 1.5, mam obrotomierz, a kontrolki nie mam.
jager10
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323