Szyby elektryczne w Maździe 323 BA – usterki, montaż, usprawnienie – wątek wspólny
Hej,
Przeczytałem wątek i mam następujące pytanie – jak to jest z montażem/dołożeniem elektrycznych szyb na tył? (aktulanie tylko przód w prądzie) Znajdę gdzieś kostki, do których trzeba się wpiąć? Mam w tym momencie wyjęty cały środek w aucie i jeżeli to nie jest skomplikowana operacja chętnie dołożę elektrykę na tył
Przeczytałem wątek i mam następujące pytanie – jak to jest z montażem/dołożeniem elektrycznych szyb na tył? (aktulanie tylko przód w prądzie) Znajdę gdzieś kostki, do których trzeba się wpiąć? Mam w tym momencie wyjęty cały środek w aucie i jeżeli to nie jest skomplikowana operacja chętnie dołożę elektrykę na tył
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Instalacja powinna być w drzwiach. Żeby dołożyć szybki na tył to musisz mieć mechanizmy z silniczkami, i boczki z przyciskami, bo przycisk w dziurę, która zostanie po rączce od opuszczania szyby w starym boczku pasować nie będzie No i trzeba by też wymienić panel sterowania ( na taki z 4 przyciskami) od strony kierowcy żeby wszystko zadziałało.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Wymiana panela drzwi kierowcy tez nie jest tak p&p bo o ile sie nie mylę to wiązka ma inna wtyczkę.
Ew. niech ktoś mnie poprawi bo nie interesowałem się tym tematem jeszcze
Ew. niech ktoś mnie poprawi bo nie interesowałem się tym tematem jeszcze
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Podbijam prośbę Marek 161BD081
Gdyby ktoś mógł się podzielić zdjęciami wtyczek ewentualnie?
Gdyby ktoś mógł się podzielić zdjęciami wtyczek ewentualnie?
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Marek 161BD081 napisał(a):Wymiana panela drzwi kierowcy tez nie jest tak p&p bo o ile sie nie mylę to wiązka ma inna wtyczkę.
bardzo mozliwe, moze uda sie cos w necie znalezc na ten temat
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kostka do panelu na 2 szyby jest na 100% inna niz na 4 szyby. Różne ilości pinów, tym samym różne szerokości kostki.
- Od: 12 paź 2008, 22:43
- Posty: 478 (0/4)
- Skąd: Garwolin
- Auto: 323f BA 1.8 TURBO '96
adamax4 tak podejrzewam, ale czy całość wiązki to sterowania już tam jest? Przerobienie pinów/całej kostki nie powinno być problemem.
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
wystarczy kupić wiązkę drzwi od sterowania 4 szybami i masz po problemie wtedy jest plug&play oczywiście można się wtedy pokusić o elektryczne lusterka bo sterowanie do nich jest zintegrowane z panelem na 4 szyby
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
o widzisz, dzięki
- Od: 15 sty 2013, 21:50
- Posty: 134
- Skąd: Kraków
- Auto: Fasolka 323F BA Z5 '94
Koledzy, pomożecie? Coś mi się porobiło z przednią szybą od strony kierowcy. Rusza się we wszystkich płaszczyznach tzn góra, dół, przód, tył, lewo, prawo, zdjąłem osłonę drzwi a tam jakieś luzy na prowadnicy.... (fotki) ponadto znalazłem podkładkę luźno leżącą. Da się to jakoś samemu zrobić?
Generalnie szyba strasznie ciężko się podnosi. A jak się już podniesie to jej krawędź zamiast na uszczelkę to nachodzi na elementy karoserii. Boję się, że kiedyś podczas zamykania drzwi szyba mi się wyłamie...
Generalnie szyba strasznie ciężko się podnosi. A jak się już podniesie to jej krawędź zamiast na uszczelkę to nachodzi na elementy karoserii. Boję się, że kiedyś podczas zamykania drzwi szyba mi się wyłamie...
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
wygląda na to że odkręciła Ci się szyba od rolki a jeżeli rolka nie jest ustabilizowana na szybie to może się kosić i dawać dziwne efekty. Co do wychodzącej za wysoko szyby musisz poszukać odboja który służy jako ogranicznik być może właśnie przy nim rozkręciła się rolka i dlatego tez wychodzi za wysoko
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
No ok ale da rade to naprawić w domowych warunkach? Czy muszę się do mechanika udać?
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
trzeba chwile pogłówkować co jak ma działać i która śrubka czy odbój odpowiada za co ale jest to do ogarnięcia, dostęp szczególnie do tej prowadnicy bliżej zawiasów jest utrudniony ale jak tylko zapał nie jest słomiany to da rade
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Zapał słomiany nie jest gorzej ze zdolnościami...
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
wykręć odboje i wyciągnij szybę, podokręcaj co tam nasz luźnego i pakuj do drzwi ;–) jak by co to mam dwa lustra el. na zbyciu, ale to na PW
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Eeee A mógłbyś mi kolego na pierwszym foto zaznaczyć co odkręcić? Pierwszy raz będę aż tak drzwi rozbierał. A i co z szybą? Musi być podniesiona czy opuszczona?
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Szyba w sumie to o ile pamiętam suwa się po 3 prowadnicach – dwie są typowo prowadzące a jedna daje napęd. Ta nakrętka to jest od właśnie jednej z prowadnic i nie ma się co dziwić, że szyba krzywo się podnosi.
Na zamieszczonym fotkach DSC_0013.JPG i DSC_0014.JPG widzisz nakrętkę trzymającą prowadnicę szyby a na lewo śruba trzymająca ogranicznik wysunięcia szyby, który niektórzy zwą "odbojem"
Ten element musisz wykręcić bo po prostu szyby nie wyjmiesz.
Drugi taki element będzie gdzieś z przodu szyby – zobaczysz go bez kłopotów.
Zaznacz sobie ich pozycję bo jak będziesz składał to musisz tak ustawić aby szyba nie wysuwała się za wysoko (drzwi możesz nie zamknąć!) jak i też aby się dosuwała do końca nie zostawiając szczeliny.
Lepiej nawet ustawić ogranicznik przy montażu ciut niżej i później skorygować jego pozycję.
Niestety ale w tej chwili nie pamiętam w jakiej pozycji ustawiałem szybę jak ją demontowałem (akurat lewe drzwi). Wydaje mi sie, że była nieco opuszczona ale nie całkiem. Ustaw sobie ją tak aby można było odkręcić śruby od prowadnicy z napędem.
Zdemontuj wcześniej lusterko wraz z tym "trójkątem" (3 śruby chyba) bo będzie łatwiej szybę wyjąć.
Poświecisz nieco latarką, pojeździsz góra – dół i bez kłopotów załapiesz o chow tym chodzi bo nie jest to coś trudnego.
Na zamieszczonym fotkach DSC_0013.JPG i DSC_0014.JPG widzisz nakrętkę trzymającą prowadnicę szyby a na lewo śruba trzymająca ogranicznik wysunięcia szyby, który niektórzy zwą "odbojem"
Ten element musisz wykręcić bo po prostu szyby nie wyjmiesz.
Drugi taki element będzie gdzieś z przodu szyby – zobaczysz go bez kłopotów.
Zaznacz sobie ich pozycję bo jak będziesz składał to musisz tak ustawić aby szyba nie wysuwała się za wysoko (drzwi możesz nie zamknąć!) jak i też aby się dosuwała do końca nie zostawiając szczeliny.
Lepiej nawet ustawić ogranicznik przy montażu ciut niżej i później skorygować jego pozycję.
Niestety ale w tej chwili nie pamiętam w jakiej pozycji ustawiałem szybę jak ją demontowałem (akurat lewe drzwi). Wydaje mi sie, że była nieco opuszczona ale nie całkiem. Ustaw sobie ją tak aby można było odkręcić śruby od prowadnicy z napędem.
Zdemontuj wcześniej lusterko wraz z tym "trójkątem" (3 śruby chyba) bo będzie łatwiej szybę wyjąć.
Poświecisz nieco latarką, pojeździsz góra – dół i bez kłopotów załapiesz o chow tym chodzi bo nie jest to coś trudnego.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok dzięki wielkie będę próbował mam nadzieje, że nic nie zepsuje. a co do ustawienia szyby to będzie "na oko" bo i tak mi wychodzi poza uszczelkę
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
po odkreceniu oboji będą ślady na lakierze, więc ustawić w pozycję poprzednią nie powinno być problemem
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Witam.
Mam problem, z którym nie wiem jak sobie poradzić. Posiadam Mazdę 323f ba 1,5 97r. Zamontowałem wczoraj głośniki w tylnych drzwiach. Wszystko super, wszystko gra, ale radość nie trwała długo. Znikąd, nagle nie mogę otworzyć/zamknąć żadnej z szyb. Montowałem tylko z tyłu, na przodzie nic nie ruszałem i nie wiem od czego to się stało. Filozofii tam nie było, bo tylko odpiąć kostkę od przełącznika i tapicerka ściągnięta. Bezpieczniki posprawdzane, chyba, że gdzieś są jakieś ukryte od szyb. Jakieś porady? Pomysły? Nie wiem co mam teraz z tym robić.
Mam problem, z którym nie wiem jak sobie poradzić. Posiadam Mazdę 323f ba 1,5 97r. Zamontowałem wczoraj głośniki w tylnych drzwiach. Wszystko super, wszystko gra, ale radość nie trwała długo. Znikąd, nagle nie mogę otworzyć/zamknąć żadnej z szyb. Montowałem tylko z tyłu, na przodzie nic nie ruszałem i nie wiem od czego to się stało. Filozofii tam nie było, bo tylko odpiąć kostkę od przełącznika i tapicerka ściągnięta. Bezpieczniki posprawdzane, chyba, że gdzieś są jakieś ukryte od szyb. Jakieś porady? Pomysły? Nie wiem co mam teraz z tym robić.
- Od: 15 mar 2014, 14:29
- Posty: 13
- Skąd: Lubsko
- Auto: Mazda 323f
1,5
1997r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości