Klimatyzacja – Po jej załączeniu następuje spadek mocy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Sebcio V6 » 12 lip 2007, 18:48

Witam

U siebie rozwiązałem problem.......wymiana kompresora i aż miło.W 100% to była wina sprężarki
KL-ZE to Potęga.....a jaki Głośik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2005, 18:01
Posty: 15
Skąd: Mogilany k/Krakowa
Auto: Mazda 323F 95r 2,5 KL-ZE

Postprzez Tasior » 13 lip 2007, 12:19

Sebcio V6 a co sie dzialo u ciebie?? Jak to sie objawialo?? No i najwazniejsze ile to kosztowalo??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Sebcio V6 » 13 lip 2007, 13:13

Cykał kompresor na wolnych obrotach.....a koszt to 200 zł w stanie idealnym
KL-ZE to Potęga.....a jaki Głośik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2005, 18:01
Posty: 15
Skąd: Mogilany k/Krakowa
Auto: Mazda 323F 95r 2,5 KL-ZE

Postprzez Tasior » 13 lip 2007, 13:18

Zalozyli ci nowy czy moze kupiles uzywke??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Adaś » 13 lip 2007, 15:57

ostatnia hamowania pokazala ze klima zabiera nawet 15km:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez Sebcio V6 » 13 lip 2007, 17:27

Używkę w Krakowie za 200zl w idealnym stanie
KL-ZE to Potęga.....a jaki Głośik
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 sie 2005, 18:01
Posty: 15
Skąd: Mogilany k/Krakowa
Auto: Mazda 323F 95r 2,5 KL-ZE

Postprzez darekk86 » 14 lip 2007, 02:33

Adaś tylko przy 2.0 te 15KM i tak czuc i robia roznice, to teraz wyobraz sobie jak to musi byc czuc przy 1.5... Bo wtedy masz moc porownywalna z silnikami 1.2.
Ja uzywam klimy dosc zadko, wlasnie dlatego ze spadek mocy mnie mocno denerwuje. Dlatego jak juz to wlaczam w czasie postoju na swiatlach albo w czasie normalnej jazdy ze stala prekoscia. Ale jak mam na miescie ruszac to mnie cos trafia jak mam klime wlaczona.

Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2006, 20:58
Posty: 1393
Skąd: Wa-wa/Puławy
Auto: C63 AMG Kombi + Fiat Bravo Psst... + Combo

Postprzez Tasior » 25 sie 2007, 12:05

Wracałem przedwczoraj znad morzaz wlaczana klima i z kratek wentylacyjnych (nawiew) nagle zaczal wydobywac sie bialo – szary dym. Zatrzymalem sie i szykalem co sie moze palic, ale nie czulem zapachu spalenizny, wiec stawiam na klime, bo jak wylaczylem klime to bylo ok i zrobilem tak 200km bez problemu. Co moglo sie stac???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Globy » 26 sie 2007, 23:56

Nie wiem, ale mialem tak kiedys w ktoryms aucie i zignorowalem. Czasami z kratek na postoju, na wolnych obrotach, leciala jakby bezzapachowa para.

Ja uzywam klimy caly czas, w KL-ce na szczescie spadek mocy byl odczuwalny dopiero przy obciazonym aucie. W Protege nie jestem w stanie ocenic, bo odkad Nia jezdze, jeszcze nie wylaczalem klimatyzacji :D
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Tasior » 27 sie 2007, 00:05

Ale ja jechalem dobre 140km/h i cos zaczelo leciec, wiec wylaczylem i jak narazie wolalem nie wlaczac?? moze to ulotnily sie resztki gazu z klimy???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez kocio » 4 wrz 2007, 23:20

Tak po mojemu..
W układzie klimatyzacji jest zamontowany osuszacz (lub inne urządzenie spełnia jego funkcję). Schłodzone powietrze ma większą wilgotność niż przed schłodzeniem. Woda pochodząca z osuszenia odprowadzana jest na zewnątrz. W zależności od ustawień oraz tego czy klima jest manualna czy automatyczna powietrze po osuszeniu może być podgrzane (likwidujemy np. zaparowanie szyb). Te i inne elementy klimy jakoś tam współpracują ze sobą i w przypadkach zmiany parametrów układu (włączanie klimy, zmiana zasysanego powietrza czy innych warunków pracy) mogą jakoś nie zgrać się przez chwilę i wtedy nieosuszone powietrze wleci nam do środka w postaci mgiełki. W poprzednim aucie z klimą manualną na zawołanie występował ten efekt podczas dużej wilgotności powietrza: wyłączałem klimę (osuszanie się wyłączało ale schładzanie jeszcze było przez chwilę), temperatura na minimum (brak zmniejszania wilgotności przez ogrzewanie) i albo para z nawiewów albo momentalnie zaparowane szyby.

tasior: Resztki gazu z klimy na pewno nie wyleciałyby przez nawiewy. Ja bym włączył i sprawdził czy coś Ci zgłupiało tylko chwilowo czy rzeczywiście masz jakiś problem z osuszaniem (nie napisałeś czy to przez chwile tylko leciało czy dłużej ale jeżeli myślałeś, że to dym to zakładam, że nie czekałeś za długo ;) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 09:45
Posty: 123 (0/1)
Skąd: Pogórze Śląskie
Auto: Mazda 3 BL, 2009

Postprzez LuK » 5 wrz 2007, 13:39

spoko panowie idzie jesien zima, bedziemy uzywali tylko AC dla przekrecenia sprezarki zeby sie przesmarowala :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez mxx_rs » 29 cze 2009, 17:16

Sebcio, a jak było z chłodzeniem przed wymianą ? Dawało rade czy też tak na pół gwizdka ?
Pytam bo mam to samo tylko ja mam 88 km i jak włącze klime to sie robi 40 :)
Nie ma to jak duży silnik :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 21:09
Posty: 78 (0/1)
Skąd: W-wa
Auto: Była: 323F '96 1.5 16V
Obecnie: 323F BJ '02 2.0 DiTD

Postprzez Tasior » 29 cze 2009, 22:20

LuK No nie wiem, w zime na wlaczonej sprezarce i ustawionym grzaniu znacznie szybciej odmarzaja szyby :) Wiec ja uzywam klimy nawet w zimie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez fotoGRAFIK » 1 lip 2009, 20:48

U mnie w 323f BA też jest mega spadek mocy po załączniu klimy. Nie mam porównania ale myslę że to więcej KM niż 10 bo ledwo rusza z jedynki ;–/ Dziwne to jest trochę...
fotoGRAFIK
 

Postprzez MariuS » 1 lip 2009, 21:24

u mnie tak samo, ciekaw jestem jak ma sie spadek w takim polo 1.0 45KM... :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Murray » 6 lut 2011, 00:01

Umnie to samo czuć obciążenie na silniku do tego mam wycieki malutkie z osuszacza jego rurek i u dołu z lewej strony chłodnicy klimy na styku ruek. Za Chiny nie mogę rurek uszczelnić zielony wyłazi kroplami... :( a tak dopóki oliwa i gaz jest działa jak trzeba
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez slim211 » 20 mar 2011, 20:07

Koledzy mozecie powiedziec czy i jak powinna zachowywac sie klima :
gdy wlacze silnik a nastepnie przycisc a/c nic sie nie dzieje nie ma spadkow mocy ani nie leci zimniejsze powietrze.
Czy od razu po wlaczeniu tego przycisku powinien wlaczyc sie wentylator jak tak to ktory?
czy on wogole sie moze wlaczyc jak klima jest nie nabita? co moge sprawdzic zanim pojade do jakiegos serwisu ktore przekaźniki sa od tej klimatyzacji ktore tez to sa bezpieczniki? moim zdaniem to cos elektrycznego bo ten wentylator powinien sie wlaczyc chyba;/.

Moj ziomek ostatnio kupil 626 i sam naprawil klime okazalo sie ze przyciska A/c jest zwalony i zalozyl inny i klima chlodzi jak ta lala :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 21:42
Posty: 36
Skąd: Warszawa
Auto: nie mam auta

Postprzez Bakoma4 » 20 mar 2011, 23:25

mi się wydaje że jak nie jest nabita to się nie właczy. przycisk się zaświeca ale nic nie chłodzi ani nawet wentylator nie chodzi. ja mam tak samo. mam nie nabitą bo mam chłodnice dziurawą. a przy okazji ma ktoś chłodnice klimatyzacji?? BA 1.5 16V 96r.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2010, 21:48
Posty: 12
Skąd: Wieliczka
Auto: Mazda 323f 1.5 BA 1996 Lpg.

Postprzez flywin » 20 mar 2011, 23:45

tak klima sie nie włączy jak nie ma czynnika , czy odpowiedniego ciśnienia w klimie...
a co chłodnicy to musisz mieć identyko a ich było z 3 rodzaje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323