Akumulatory w naszych BA – wybór, opinie, problemy – wątek wspólny
W mx-3 1,6 cały czas miałem 65 Ah i jakoś nic sie nie popsuło. Jeździ bez problemów do dziś.
Alternatory raczej są robione z naddatkiem. więc powinien dac sobie radę.
Jak masz prostownik to naładuj go na maxa na poczatek.
Za daleko mieszkamy bo ja mam centre 48 Ah w swoim 2,3 Mogli byśmy się zamienić.
W 323 1,8 mam teraz 65.
Ale to już Twoja decyzja
Alternatory raczej są robione z naddatkiem. więc powinien dac sobie radę.
Jak masz prostownik to naładuj go na maxa na poczatek.
Za daleko mieszkamy bo ja mam centre 48 Ah w swoim 2,3 Mogli byśmy się zamienić.
W 323 1,8 mam teraz 65.
Ale to już Twoja decyzja
Witam.Smiało zakladaj ten akumulatorek.Alternator masz 70 A więc nic nie będzie się działo.Najważniejsze jest to , ze akumulator ma odpowiednią budowę dla "japończyka".Przy sprawnej instalacji jeszcze 5-6 lat posluży.
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Wziąłem akumulator do domu do ładowania, bo mi się rozładował (mazda nie odpalała na mrozie)
Podłączyłem do prostownika, który od momentu włączenia pokazuje na mierniku 1A (czyli pewnie takim prądem ładuje)
Akumulator jest firmy Arktis Hightech 12V 390A (tyle wyczytałem)
Po 10 godzinach ładowania, prostownik pokazuje cały czas 1A na mierniku, a akumulator zaczął delikatnie bulgotać w środku (coś tam się dzieje)
To znaczy, że już powinienem odłączyć prostownik czy poczekać aż prostownik zacznie pokazywać poniżej 1A (bo prostownik ma tak zrobić, przynajmniej znajomy, od którego go pożyczyłem tak twierdzi ale lepiej się zapytać fachowców )
Podłączyłem do prostownika, który od momentu włączenia pokazuje na mierniku 1A (czyli pewnie takim prądem ładuje)
Akumulator jest firmy Arktis Hightech 12V 390A (tyle wyczytałem)
Po 10 godzinach ładowania, prostownik pokazuje cały czas 1A na mierniku, a akumulator zaczął delikatnie bulgotać w środku (coś tam się dzieje)
To znaczy, że już powinienem odłączyć prostownik czy poczekać aż prostownik zacznie pokazywać poniżej 1A (bo prostownik ma tak zrobić, przynajmniej znajomy, od którego go pożyczyłem tak twierdzi ale lepiej się zapytać fachowców )
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Najpewniej amperomierz w tym prostowniku jest uszkodzony gdyż przy dużym rozładowaniu prąd ładowania w zależności od prostownika sięgać może do 8 A.
Przy spadku ładowania poniżej 1A aku jest naładowane o czym świadczy również grzanie się elektrolitu.
Montuj aku i Go!!! w traskę
Pozdrawiam.
Przy spadku ładowania poniżej 1A aku jest naładowane o czym świadczy również grzanie się elektrolitu.
Montuj aku i Go!!! w traskę
Pozdrawiam.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):Najpewniej amperomierz w tym prostowniku jest uszkodzony
równie dobrze może być uszkodzony akumulator
Grzyby jeżeli akumulator jest uszkodzony to najczęściej ma on zwarcia wewnętrzne i jest mocno zasiarczony co za tym idzie pobór prądu drastycznie rośnie i wskazówka wychyla się na max – tak jest najczęściej.
Pumeks ile czasu minęło między podłączeniem aku do prostownika a momentem kiedy zaczął bulgotać??
Pozdrawiam
Pumeks ile czasu minęło między podłączeniem aku do prostownika a momentem kiedy zaczął bulgotać??
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
- Od: 14 lis 2008, 13:03
- Posty: 282
- Skąd: Giżycko/Olsztyn
- Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5
gregorius 323 F napisał(a):jeżeli akumulator jest uszkodzony to najczęściej ma on zwarcia wewnętrzne i jest mocno zasiarczony co za tym idzie pobór prądu drastycznie rośnie i wskazówka wychyla się na max
niekoniecznie,jeśli jest stary akumulator to często nie przyjmuje już prądu,można zwiększać napięcie na prostowniku a prąd ładowania wzrasta minimalnie
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
Po podłączeniu mazda odpala bez problemu.
Postała już z podłączonym aku ok.20 godz na dworzu i rano odpaliła bez problemu. (ale mrozu wielkiego nie ma -5 zaledwie, więc zobaczymy co się będzie działo gdy temperatura spadnie poniżej 10st).
Ewentualnie na innym prostowniku podładuje przy okazji i wtedy się okaże czy aku jest sprawny (nie mam pojęcia jaki jest stary, ja jeżdżę na nim ok 4 lat)
Postała już z podłączonym aku ok.20 godz na dworzu i rano odpaliła bez problemu. (ale mrozu wielkiego nie ma -5 zaledwie, więc zobaczymy co się będzie działo gdy temperatura spadnie poniżej 10st).
Ewentualnie na innym prostowniku podładuje przy okazji i wtedy się okaże czy aku jest sprawny (nie mam pojęcia jaki jest stary, ja jeżdżę na nim ok 4 lat)
joust.pl
WARSZTAT TARCZ
WARSZTAT TARCZ
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
gregorius 323 F napisał(a):Grzyby jeżeli akumulator jest uszkodzony to najczęściej ma on zwarcia wewnętrzne i jest mocno zasiarczony co za tym idzie pobór prądu drastycznie rośnie i wskazówka wychyla się na max – tak jest najczęściej.
A tutaj to możemy podyskutować. Pracujesz w serwisie akumulatorów? Ile takich przypadków widziałeś?
mixR napisał(a):niekoniecznie,jeśli jest stary akumulator to często nie przyjmuje już prądu,można zwiększać napięcie na prostowniku a prąd ładowania wzrasta minimalnie
dokładnie.
Ale to i tak jedna z kilku możłiwych usterek akumulatora.
Grzyby napisał(a):gregorius 323 F napisał:
Najpewniej amperomierz w tym prostowniku jest uszkodzony
równie dobrze może być uszkodzony akumulator
z uszkodzonym wskaźnikiem spotkałem sie raz. Za to z akumulatorami nie reagującymi na podawane im napięcie (niezależnie od natężenia prądu) wielokrotnie (kiedyś pracowałem jako elektryk).
pumeks napisał(a):To jednak akumulator walnięty.
Dziś rano jak podłączyłem go po doładowaniu w domu, to ledwo co odpalił, a powinien przecież od razu chwycić.
Dzisiaj wiele aut miało problemy z odpaleniem pomimo tego że rozrusznik kręcił.
Kwestia jest tylko czy rozrusznik Ci kręcił normalnie czy powoli jak odpalałeś
- Od: 10 maja 2008, 15:51
- Posty: 243
- Skąd: Siedlce
- Auto: Golf IV 2.3 V5
Witam jestem zmuszony do kupna akumulatora do swojej Mazdy 323c 1.3 16V. Poprzedni właściciel zaontował 34Ah co wydaje mi się o wieeeele za słaby bo przygasa jak jest więcej odbiorników prądu typu wycieraczki długie i nawiew i o radiu nie wspomne. Szukam akumulatora któy będzie w stanie pociągnąc montowany w przyszłości system audio (6 głośników+2niskotonowe+wzmacniacz+kondensator+dobre radio). Zastanawiałęm się nad 60Ah ale nie wiem czy alternator to wytrzyma... Co Wy o tym sądzicie?
...:::PETROL-HEAD:::...
- Od: 20 sie 2010, 23:06
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323c '96 1.3
a co ma alternator do pojemnosci akumulatora
na wylaczonym silniku czy w czasie jazdy? u mnie w mx5 aku jest jeszcze mniejszy i daje rade – nic nie przygasa. moze masz problem z regulatorem napiecia lub wlasnie alternatorem.
ps
jesli chcesz duze audio i grac na postoju – zamontuj sobie osobny aku do audio
Qamil napisał(a):34Ah co wydaje mi się o wieeeele za słaby bo przygasa jak jest więcej odbiorników prądu typu wycieraczki długie i nawiew i o radiu nie wspomne.
na wylaczonym silniku czy w czasie jazdy? u mnie w mx5 aku jest jeszcze mniejszy i daje rade – nic nie przygasa. moze masz problem z regulatorem napiecia lub wlasnie alternatorem.
ps
jesli chcesz duze audio i grac na postoju – zamontuj sobie osobny aku do audio
W czasie jazdy i jak włącze kierunkowskaz to mijania przygasają . A i silnik przygasa i spada z obrotów. Pewnie dlatego że jak jest obciążenie prądowe to alternator pracuję ciężej i spowalnia pracę i tak już małego silniczka 1.3 16V bo musi nadrobic braki akumulatora. Jak coś alternator też sprawdzę i regulator napięcia. I faktycznie alternator nie ma nic do pojemności aku... sorki za gafe.
...:::PETROL-HEAD:::...
- Od: 20 sie 2010, 23:06
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323c '96 1.3
posprawdzaj napiecia na odbiornikach, w czasie pracy, napięcie ladowania (powinno byc cos lekko powyzej 14V) oraz koniecznie polaczenia z masa – moze masz zasniedziale
ps
tak z innej beczki:
a po co 6 glosnikow??? mysle ze w cenie tego kpl lepiej kupic jakis lepszy zestaw 2-way , zamiast 2niskotonowych – hmm 1+ monoblock
dobre radio – znaczy dobry naped
ps
tak z innej beczki:
Qamil napisał(a):w przyszłości system audio (6 głośników+2niskotonowe+wzmacniacz+kondensator+dobre radio)
a po co 6 glosnikow??? mysle ze w cenie tego kpl lepiej kupic jakis lepszy zestaw 2-way , zamiast 2niskotonowych – hmm 1+ monoblock
dobre radio – znaczy dobry naped
nie nawidzę głośników dwudrożnych bo jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. ja jestem audiofilem więc jest to dla mnie ważne. Także lubię potężne uderzenie basu jak zajdzie taka potrzeba. A tuba to no cóż... wytwarza tylko dziwne i niepotrzebne wibracje zamiast czystego basu.
A jak mozna podłączyc drugi aku w samochodzie??
A jak mozna podłączyc drugi aku w samochodzie??
...:::PETROL-HEAD:::...
- Od: 20 sie 2010, 23:06
- Posty: 17
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323c '96 1.3
Qamil napisał(a):ja jestem audiofilem
Qamil napisał(a):nie nawidzę głośników dwudrożnych
a jakie to sa? moze chodzi Ci o zestaw dwudrozny?
jesli zestaw nie 2 drozny to jaki? – pytam tylko z ciekawosci jako audiofila bo wiekszosc zestawow domowych stereo w cenie do 6 tys jest raczej 2-way.
obawiam sie, ze zestaw 3-way dobry jakosciowo razem z elektronika i zabudowa moze przekroczyc wartosc:
Qamil napisał(a):Auto: Mazda 323c '96 1.3
Qamil napisał(a):A jak mozna podłączyc drugi aku w samochodzie??
ciagnac kable (przekroj nie mniejszy jak 16mm^2) od aku 1 do aku 2. podlaczenie rownolegle (+do +; oraz – do – ) i zaloz klemy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości