Akumulatory w naszych BA – wybór, opinie, problemy – wątek wspólny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lukano » 19 sie 2009, 15:12

W mx-3 1,6 cały czas miałem 65 Ah i jakoś nic sie nie popsuło. Jeździ bez problemów do dziś.
Alternatory raczej są robione z naddatkiem. więc powinien dac sobie radę.
Jak masz prostownik to naładuj go na maxa na poczatek.
Za daleko mieszkamy bo ja mam centre 48 Ah w swoim 2,3 ;) Mogli byśmy się zamienić.
W 323 1,8 mam teraz 65.
Ale to już Twoja decyzja :]
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Art310 » 19 sie 2009, 20:40

Witam.Smiało zakladaj ten akumulatorek.Alternator masz 70 A więc nic nie będzie się działo.Najważniejsze jest to , ze akumulator ma odpowiednią budowę dla "japończyka".Przy sprawnej instalacji jeszcze 5-6 lat posluży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez pumeks » 17 sty 2010, 01:36

Wziąłem akumulator do domu do ładowania, bo mi się rozładował (mazda nie odpalała na mrozie)
Podłączyłem do prostownika, który od momentu włączenia pokazuje na mierniku 1A (czyli pewnie takim prądem ładuje)
Akumulator jest firmy Arktis Hightech 12V 390A (tyle wyczytałem)

Po 10 godzinach ładowania, prostownik pokazuje cały czas 1A na mierniku, a akumulator zaczął delikatnie bulgotać w środku (coś tam się dzieje)

To znaczy, że już powinienem odłączyć prostownik czy poczekać aż prostownik zacznie pokazywać poniżej 1A (bo prostownik ma tak zrobić, przynajmniej znajomy, od którego go pożyczyłem tak twierdzi ale lepiej się zapytać fachowców :))
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez gregorius 323 F » 17 sty 2010, 04:18

Najpewniej amperomierz w tym prostowniku jest uszkodzony gdyż przy dużym rozładowaniu prąd ładowania w zależności od prostownika sięgać może do 8 A.
Przy spadku ładowania poniżej 1A aku jest naładowane o czym świadczy również grzanie się elektrolitu.
Montuj aku i Go!!! w traskę
Pozdrawiam.
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Grzyby » 17 sty 2010, 09:35

gregorius 323 F napisał(a):Najpewniej amperomierz w tym prostowniku jest uszkodzony

równie dobrze może być uszkodzony akumulator
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gregorius 323 F » 17 sty 2010, 12:35

Grzyby jeżeli akumulator jest uszkodzony to najczęściej ma on zwarcia wewnętrzne i jest mocno zasiarczony co za tym idzie pobór prądu drastycznie rośnie i wskazówka wychyla się na max – tak jest najczęściej.
Pumeks ile czasu minęło między podłączeniem aku do prostownika a momentem kiedy zaczął bulgotać??
Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Borys » 17 sty 2010, 13:32

10h jak pisze ;)
IMO jeśli to mały aku to już jest naładowany po prostu, albo to nie w nim był problem ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez mixR » 17 sty 2010, 14:07

gregorius 323 F napisał(a):jeżeli akumulator jest uszkodzony to najczęściej ma on zwarcia wewnętrzne i jest mocno zasiarczony co za tym idzie pobór prądu drastycznie rośnie i wskazówka wychyla się na max

niekoniecznie,jeśli jest stary akumulator to często nie przyjmuje już prądu,można zwiększać napięcie na prostowniku a prąd ładowania wzrasta minimalnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez pumeks » 18 sty 2010, 10:07

Po podłączeniu mazda odpala bez problemu.
Postała już z podłączonym aku ok.20 godz na dworzu i rano odpaliła bez problemu. (ale mrozu wielkiego nie ma -5 zaledwie, więc zobaczymy co się będzie działo gdy temperatura spadnie poniżej 10st).
Ewentualnie na innym prostowniku podładuje przy okazji i wtedy się okaże czy aku jest sprawny (nie mam pojęcia jaki jest stary, ja jeżdżę na nim ok 4 lat)
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez Borys » 18 sty 2010, 11:31

pumeks napisał(a):ja jeżdżę na nim ok 4 lat

Czyli tyle na ile liczone sa dziś akumulatory :) Chociaż pamiętam czasyyy... ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Grzyby » 18 sty 2010, 13:08

gregorius 323 F napisał(a):Grzyby jeżeli akumulator jest uszkodzony to najczęściej ma on zwarcia wewnętrzne i jest mocno zasiarczony co za tym idzie pobór prądu drastycznie rośnie i wskazówka wychyla się na max – tak jest najczęściej.

A tutaj to możemy podyskutować. Pracujesz w serwisie akumulatorów? Ile takich przypadków widziałeś? :)

mixR napisał(a):niekoniecznie,jeśli jest stary akumulator to często nie przyjmuje już prądu,można zwiększać napięcie na prostowniku a prąd ładowania wzrasta minimalnie

dokładnie.
Ale to i tak jedna z kilku możłiwych usterek akumulatora.

Grzyby napisał(a):gregorius 323 F napisał:
Najpewniej amperomierz w tym prostowniku jest uszkodzony

równie dobrze może być uszkodzony akumulator

z uszkodzonym wskaźnikiem spotkałem sie raz. Za to z akumulatorami nie reagującymi na podawane im napięcie (niezależnie od natężenia prądu) wielokrotnie (kiedyś pracowałem jako elektryk).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez pumeks » 25 sty 2010, 09:25

To jednak akumulator walnięty.
Dziś rano jak podłączyłem go po doładowaniu w domu, to ledwo co odpalił, a powinien przecież od razu chwycić.
joust.pl

WARSZTAT TARCZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2007, 23:25
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)

Postprzez fazzi » 25 sty 2010, 10:17

pumeks zamiast gdybać podjedź gdzieś na pomiar aku – za darmo robią.
Będziesz wiedział czy musisz wymieniać akumulator czy może masz coś z instalacją/osprzętem.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez mixR » 25 sty 2010, 17:13

pumeks napisał(a):To jednak akumulator walnięty.
Dziś rano jak podłączyłem go po doładowaniu w domu, to ledwo co odpalił, a powinien przecież od razu chwycić.

Dzisiaj wiele aut miało problemy z odpaleniem pomimo tego że rozrusznik kręcił.
Kwestia jest tylko czy rozrusznik Ci kręcił normalnie czy powoli jak odpalałeś ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Qamil » 11 wrz 2010, 08:13

Witam jestem zmuszony do kupna akumulatora do swojej Mazdy 323c 1.3 16V. Poprzedni właściciel zaontował 34Ah co wydaje mi się o wieeeele za słaby bo przygasa jak jest więcej odbiorników prądu typu wycieraczki długie i nawiew i o radiu nie wspomne. Szukam akumulatora któy będzie w stanie pociągnąc montowany w przyszłości system audio (6 głośników+2niskotonowe+wzmacniacz+kondensator+dobre radio). Zastanawiałęm się nad 60Ah ale nie wiem czy alternator to wytrzyma... Co Wy o tym sądzicie?
...:::PETROL-HEAD:::...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 23:06
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323c '96 1.3

Postprzez Barthez » 11 wrz 2010, 08:44

a co ma alternator do pojemnosci akumulatora <co?>
Qamil napisał(a):34Ah co wydaje mi się o wieeeele za słaby bo przygasa jak jest więcej odbiorników prądu typu wycieraczki długie i nawiew i o radiu nie wspomne.

na wylaczonym silniku czy w czasie jazdy? u mnie w mx5 aku jest jeszcze mniejszy i daje rade – nic nie przygasa. moze masz problem z regulatorem napiecia lub wlasnie alternatorem.
ps
jesli chcesz duze audio i grac na postoju – zamontuj sobie osobny aku do audio ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Qamil » 11 wrz 2010, 09:39

W czasie jazdy i jak włącze kierunkowskaz to mijania przygasają :( . A i silnik przygasa i spada z obrotów. Pewnie dlatego że jak jest obciążenie prądowe to alternator pracuję ciężej i spowalnia pracę i tak już małego silniczka 1.3 16V bo musi nadrobic braki akumulatora. Jak coś alternator też sprawdzę i regulator napięcia. I faktycznie alternator nie ma nic do pojemności aku... sorki za gafe. <glupek2>
...:::PETROL-HEAD:::...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 23:06
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323c '96 1.3

Postprzez Barthez » 11 wrz 2010, 09:56

posprawdzaj napiecia na odbiornikach, w czasie pracy, napięcie ladowania (powinno byc cos lekko powyzej 14V) oraz koniecznie polaczenia z masa – moze masz zasniedziale

ps
tak z innej beczki:
Qamil napisał(a):w przyszłości system audio (6 głośników+2niskotonowe+wzmacniacz+kondensator+dobre radio)

a po co 6 glosnikow??? mysle ze w cenie tego kpl lepiej kupic jakis lepszy zestaw 2-way , zamiast 2niskotonowych – hmm 1+ monoblock
dobre radio – znaczy dobry naped ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Qamil » 12 wrz 2010, 20:27

nie nawidzę głośników dwudrożnych bo jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. ja jestem audiofilem więc jest to dla mnie ważne. Także lubię potężne uderzenie basu jak zajdzie taka potrzeba. A tuba to no cóż... wytwarza tylko dziwne i niepotrzebne wibracje zamiast czystego basu.
A jak mozna podłączyc drugi aku w samochodzie??
...:::PETROL-HEAD:::...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 23:06
Posty: 17
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323c '96 1.3

Postprzez Barthez » 12 wrz 2010, 20:51

Qamil napisał(a):ja jestem audiofilem

Qamil napisał(a):nie nawidzę głośników dwudrożnych


a jakie to sa? moze chodzi Ci o zestaw dwudrozny?
jesli zestaw nie 2 drozny to jaki? – pytam tylko z ciekawosci jako audiofila bo wiekszosc zestawow domowych stereo w cenie do 6 tys jest raczej 2-way.

obawiam sie, ze zestaw 3-way dobry jakosciowo razem z elektronika i zabudowa moze przekroczyc wartosc:
Qamil napisał(a):Auto: Mazda 323c '96 1.3


Qamil napisał(a):A jak mozna podłączyc drugi aku w samochodzie??

ciagnac kable (przekroj nie mniejszy jak 16mm^2) od aku 1 do aku 2. podlaczenie rownolegle (+do +; oraz – do – ) i zaloz klemy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323