ksenony a lampy soczewkowe
sly1234 zawsze można zamontować xenony jako długie, tylko to się mija z celem bo:
1) klosze do długich nie są soczewkowe (ale to, że powodują rozproszenie i oślepianie to nie ma większego znaczenia, bo i tak nie jeździ się na długich gdy jadą auta z przeciwka )
2) przy światłach długich z tego co mi się wydaje, to są stosowane Bi-Xenony, a polega to na tym, że po włączeniu długich od razu świecą swoim maxymalnym światłem, a nie tak jak to jest w zwykłych zestawach, które rozgrzewają się ok 4-5sec.
Najsłuszniejszą, a zarazem chyba najmądrzejszą uwagę przedstawił xANDy, bo faktycznie światła xenonowe nie świecą na taką wysokość jak zwykłe po to żeby nie oślepiać ludzi i innych rzeczy na poboczu ale i wyprzedzanych samochodów
Sam mam u siebie założone ale powiem szczerze, że mnie to strasznie wkurza, że tak wysoko mi świeci na poboczu i zastanawiam się czy jest sposób żeby to zmienić? może da się to w kloszu wyregulować albo jakoś zmienić to pochylenie które ma oświetlać pobocze? ma ktoś jakieś pomysły?
Zmieniać swoich już nie będę, bo wszyscy wiedzą, że w BA zwykłe soczewkowe świecą bardzo słabo.
Co do przeróbek to faktycznie nie wchodzą te żarniki w te plastikowe obudowy i trzeba je trochę doszlifować kilka mm.
Jeśli chodzi o spryskiwacze, to wydaje mi się a nawet widziałem u znajomego, że one sie włączają same po 6-cio krotnym włączeniu i umyciu szyb przednich (nie wiem czy tak mają wszystkie auta ale mercedes tak miał, bo używanie oddzielnego przyciska było by nawet dla mnie nie praktyczne i niewygodne)
Do właścicieli BA którzy zastanawiają się nad spryskiwaczami=> ja osobiście zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, żeby do tych przednich spryskiwaczy wykorzystać układ który jest juz zamontowany oryginalnie w aucie (mam na myśli spryskiwacz tylnej szyby) osobiście jeszcze w życiu go nie używałem, tylko teraz pytanie czy to ciśnienie z tej pompki będzie wystarczająco duże żeby umyć dwa reflektory?
Jeszce jedna uwaga, bo nawet nie mam nic przeciwko jeśli ktoś sobie założy do soczewek xenony ale strasznie mnie wkurza gdy widzę je w zwykłych kloszach tylko z tego względu że mają bardzo duże rozproszenie jak dla mnie to powinno być od razu karane i zakazane nawet sprzedawać czegoś takiego nie powinni, ale wiadomo że w dzisiejszych czasach to wszystko rozchodzi się o pieniądze.
1) klosze do długich nie są soczewkowe (ale to, że powodują rozproszenie i oślepianie to nie ma większego znaczenia, bo i tak nie jeździ się na długich gdy jadą auta z przeciwka )
2) przy światłach długich z tego co mi się wydaje, to są stosowane Bi-Xenony, a polega to na tym, że po włączeniu długich od razu świecą swoim maxymalnym światłem, a nie tak jak to jest w zwykłych zestawach, które rozgrzewają się ok 4-5sec.
Najsłuszniejszą, a zarazem chyba najmądrzejszą uwagę przedstawił xANDy, bo faktycznie światła xenonowe nie świecą na taką wysokość jak zwykłe po to żeby nie oślepiać ludzi i innych rzeczy na poboczu ale i wyprzedzanych samochodów
Sam mam u siebie założone ale powiem szczerze, że mnie to strasznie wkurza, że tak wysoko mi świeci na poboczu i zastanawiam się czy jest sposób żeby to zmienić? może da się to w kloszu wyregulować albo jakoś zmienić to pochylenie które ma oświetlać pobocze? ma ktoś jakieś pomysły?
Zmieniać swoich już nie będę, bo wszyscy wiedzą, że w BA zwykłe soczewkowe świecą bardzo słabo.
Co do przeróbek to faktycznie nie wchodzą te żarniki w te plastikowe obudowy i trzeba je trochę doszlifować kilka mm.
Jeśli chodzi o spryskiwacze, to wydaje mi się a nawet widziałem u znajomego, że one sie włączają same po 6-cio krotnym włączeniu i umyciu szyb przednich (nie wiem czy tak mają wszystkie auta ale mercedes tak miał, bo używanie oddzielnego przyciska było by nawet dla mnie nie praktyczne i niewygodne)
Do właścicieli BA którzy zastanawiają się nad spryskiwaczami=> ja osobiście zastanawiałem się nad takim rozwiązaniem, żeby do tych przednich spryskiwaczy wykorzystać układ który jest juz zamontowany oryginalnie w aucie (mam na myśli spryskiwacz tylnej szyby) osobiście jeszcze w życiu go nie używałem, tylko teraz pytanie czy to ciśnienie z tej pompki będzie wystarczająco duże żeby umyć dwa reflektory?
Jeszce jedna uwaga, bo nawet nie mam nic przeciwko jeśli ktoś sobie założy do soczewek xenony ale strasznie mnie wkurza gdy widzę je w zwykłych kloszach tylko z tego względu że mają bardzo duże rozproszenie jak dla mnie to powinno być od razu karane i zakazane nawet sprzedawać czegoś takiego nie powinni, ale wiadomo że w dzisiejszych czasach to wszystko rozchodzi się o pieniądze.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Blastar napisał(a):bo wszyscy wiedzą, że w BA zwykłe soczewkowe świecą bardzo słabo.
a to dziwne,tego nie wiedzialem.Sam bede zakladal xenony ale nie ze wzgledu na jakosc oswietlenia na normalnych zarowkach9czyt.Phillips)Nie wiem co ludzie maja do tych swiatel.W GE ponoc sa super ale miedzy BA nie widze roznicy a slepy nie jestem.Dobra zarowka i ustawienie to podstawa
-
waldii
waldii napisał(a):Dobra zarowka i ustawienie to podstawa
zgadzam się z Tobą ale zanim ja założyłem xenony to cały czas szukałem Philips GT 150, bo jak czytałem forum to były jedne z lepszych żarówek jakie proponowali ale jak sie okazało to w H1 ich nie produkują.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
oft. ale..
teraz modne osram night guide
Blastar napisał(a):Philips GT 150, bo jak czytałem forum to były jedne z lepszych żarówek jakie proponowali ale jak sie okazało to w H1 ich nie produkują.
teraz modne osram night guide
Koledzy, ja mam zamiar kupić xenonki na H3 z przetwornicami HIDS4U Pro+. Wszędzie szukałem informacji na ich temat. Czy ktoś może mi pomóc na temat tego rodzaju przetwornicy? Czy warto w ten model zainwestować? Pozdrawiam.
- Od: 11 gru 2007, 19:30
- Posty: 75
- Skąd: Ząbki k/Warszawy
- Auto: Mazda 323F BA Z5 z 1996
mirek123 napisał(a):Witam kolegów.
Może ktos z was mi poradzić w wyborze xenonów, jaką firme. Szukam pod H1 i 6000K na allegro jest sporo, tylko nie chce kupić shitu. Pozdr
95% to chińszczyzna, wec albo traficz ana dłuzej zyjacą przetwornicę albo krócej, róznia sie tylko obudową
chyba, ze kupisz na przetwornicach procesorowych-made in USA niby i cena koło 370zł.
ale przetwornice mozna upic oddzielnie, takze jak siadzie to kupujes znową
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
mariusz_sti napisał(a):chyba, ze kupisz na przetwornicach procesorowych-made in USA niby i cena koło 370zł.
Poprawka, wszystkie są mikroprocesorowe W końcu coś tam steruje tą przetwornicą. Już raz widziałem taką aukcję, gdzie wkleili nawet zdjęcie mikroprocesora, jedyny problem że ten mikroprocesor ni jak się tam nadawał, ponieważ nie był odporny na zakłócenia
waldii napisał(a):Blastar napisał(a):bo wszyscy wiedzą, że w BA zwykłe soczewkowe świecą bardzo słabo.
a to dziwne,tego nie wiedzialem.Sam bede zakladal xenony ale nie ze wzgledu na jakosc oswietlenia na normalnych zarowkach9czyt.Phillips)Nie wiem co ludzie maja do tych swiatel.W GE ponoc sa super ale miedzy BA nie widze roznicy a slepy nie jestem.Dobra zarowka i ustawienie to podstawa
w swojej efce rozklejalem lampy, wypolerowalem szklo, wnetrze soczewki, odblysniki i klosze od srodka. na stacji ustawili mi mijania i dlugie tak jak powinno byc i roznica w swieceniu jest kolosalna. zarowki standard philips i lampy swieca na bialo. pojawila sie wyrazna granica odciecia na swiatlach mijania. takze jak ktos sie nudzi to polecam taki zabieg 3-4 godziny i lampy jak nowe. tym bardziej do xenonow gdzie efekt brudnych kloszy i odblysnikow bedzie spotegowany.
w planach xenon 6000K
- Od: 3 paź 2007, 11:50
- Posty: 385
- Skąd: Lublin
- Auto: Prelude BB9
mariusz_sti napisał(a):
95% to chińszczyzna, wec albo traficz ana dłuzej zyjacą przetwornicę albo krócej, róznia sie tylko obudową
No właśnie z uwagi że taka przetwornica ma pracować w cieżkich warunkach (temperatura i wilgoć), elementy z których jest zbudowana (kondensatory, półprzewodniki) powinny być dość dobrej jakości. A tej chińczycy pewnie nie gwarantują. Zresztą za te pieniądze nie ma czego wymagać.
Dlatego dałbym nawet ponad te 300zł by kupić coś w miare przyzwoitego.
Co myślicie o tym zestawie ponoć Made in Japan
http://moto.allegro.pl/item440439419_ma ... od_ss.html
- Od: 28 lut 2007, 16:24
- Posty: 373
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996
mariusz_sti napisał(a):
95% to chińszczyzna, wec albo traficz ana dłuzej zyjacą przetwornicę albo krócej, róznia sie tylko obudową
chyba, ze kupisz na przetwornicach procesorowych-made in USA niby i cena koło 370zł.
ale przetwornice mozna upic oddzielnie, takze jak siadzie to kupujes znową
Dzięki chłopaki
No właśnie z uwagi że taka przetwornica ma pracować w cieżkich warunkach (temperatura i wilgoć), elementy z których jest zbudowana (kondensatory, półprzewodniki) powinny być dość dobrej jakości. A tej chińczycy pewnie nie gwarantują.
Dlatego dałbym nawet ponad te 300zł by kupuić coś w miare przyzwoitego.
Co myśli cie o tym zestawie ponoć Made in Japan
http://moto.allegro.pl/item440439419_ma ... od_ss.html
i jeszce
http://moto.allegro.pl/item441719565_ja ... oznan.html
- Od: 28 lut 2007, 16:24
- Posty: 373
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MAZDA 6 GJ 2.5 2016
MAZDA 6 GH 2.0 2009 MAZDA 323F BA 1.5 1996
nie wiem jak to jest- ja niby kupuiłem na aukcji gdzie sprzedawca (i na opakowaniu) pisz emade in germany, ale i tak widze że tkaie same z wygladu są jak i reta -made in china czy taiwan- te które podałeś- co niby mad ein Japan też wygladają prawie ze identycznie- róznia sie tylko z wygladu okleiną na przetwornicy- a tak wtyczki od przetwornic, obudowy zabezpieczeń żarnika są identyko niemalze jak chinskie, wiec ja juz sam nie wiem, moje jak naraiz edzialają dobrze
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Jeżeli chodzi o ksenony na allegro to nie ma czegoś takiego jak made in germany, usa ,japan czy zimbwawe,
WSZYSTKO to jest z chin tylko różnią się naklejką , ewentualnie obudową przetwornicy.
Kupicie ksenonki w cenie 500zł, gdzie sprzedawca ma naklejki 10th generation, Pro +, okaże się że niczym się nie różnią od tych za 300zł.
WSZYSTKO to jest z chin tylko różnią się naklejką , ewentualnie obudową przetwornicy.
Kupicie ksenonki w cenie 500zł, gdzie sprzedawca ma naklejki 10th generation, Pro +, okaże się że niczym się nie różnią od tych za 300zł.
Alarmy, sterowniki c.z., centralne zam.
www.REMOTRONIX.com
www.REMOTRONIX.com
- Od: 20 kwi 2005, 19:38
- Posty: 278
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było:
323F BG 1.6 '92
323F BA 1.5 '97
323F BA 1.5 '96
Jest:
3 BP 2.0 '19
Ja kupilem ksenonki za 240 i tylko czekam na zrobienie przegladu. W miedzyczasie rozmawialem ze sprzedawca w sklepie tuningowym i pytalem sie czym sie roznia niby te tansze od tych drozszych. Wedlug niego sa przetwornice cyfrowe i analogowe i te cyfrowe sa lepsze bo nie wprowadzaja zaklocen. Taaa jestem ciekawy. Aha no i ponoc podstawy tych zarnikow w tych drozszych lepszych sa metalowe a nie plastikowe. Ja jeszcze takich nie widzialem.
- Od: 3 cze 2008, 21:58
- Posty: 207
- Skąd: Dublin/Opole
- Auto: Mazda 323F BA1.8
Ja tam mam Chińszczyzne od sierpnia 2007 i jestem zadowolony.Nic sie niepsuje,zero jakiś zakłóceń i światła o niebo lepsze. Pod warunkime,że ma sie oryginalne lampy z Koito bo ja akurat mam jedną Depo i ta lampa to porażka Dałem wtedy 400 zł . Polecam
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości