Strona 1 z 1

Airbagi – po czym poznać, że mam poduchy?

PostNapisane: 28 gru 2007, 22:59
przez Borys
Witam,
proszę o porady po czym poznać, że mam poduchy w autku a nie wmontowany rezystorek, który sprawia, że kontrolka zapala się i gaśnie.
Mam podstawy się zastanawiać, bo auto raczej nie jest bezwypadkowe...maska była malowana, nie jest spasowana z błotnikami i grillem, są to milimetry, ale wprawne moje oko dojrzało.
Od środka na osłonach poduszek nie widać by było grzebane.
Słyszałem, że poducha pasażera wybija szybę. Szybę mam z oznaczeniem VOEST-ALPINE GLAS – to raczej nie jest fabryczna... z resztą nie wiem, bo na żadnej szybie (tylnej i bocznych także) nie mam oznaczenia wskazującego na fabryczne (napisy MAZDA, Japan itp.). Jak jest u was? Jakie są oznaczenia szyb?
Czy po lapmpach, chłodnicy itd. można poznać czy madzia miała mocnego dzwona, są jakies oznaczenia, które pozwolą na rozróżnienie części ori od np zamienników?

PostNapisane: 29 gru 2007, 00:55
przez dominik_bb
poduszke kierowcy mozna sprawdzic w nastepujący sposób naciskaja reka na poduche jak jest w miare miękko to jest na 100% jak była by zaslepka to jest twarda poniewaz jest blacha pod spodem <faja>

PostNapisane: 29 gru 2007, 14:48
przez Xionc
...a poduszkę pasażera razem z wiązką widać i można ją pomacać jak się zdejmie schowek pasażera.

PostNapisane: 29 gru 2007, 15:35
przez Piotr Wozniak
czesc,
Jesli nie widac pianki poliuretanowej, klejenia plastikow itp, wszystko patrzac na deske i kiere wyglada OK, kontrolka gasnie (sama a nie z kontrolka ABS lub oleju na przyklad) to mysle ze jest mala szansa zebys nie mial poduch. Fakt, ze maskarady z rezystorkami i zaslepkami sa teoretycznie mozliwe, ale raczej przy samochodach wartych grubo wieksza kase (nic nie ujmujac subiektywnej wartosci Twojej Madzi ;) ).
Jesli masz watpliwosi- po prostu zdejmij schowek, rozbierz kierownice (15-20 minut roboty) i dotknij Airbaga paluchami -Tomaszu ;)
Tylko uwazaj po zdjeciu kierownicy zeby ja zalozyc w tej samej pozycji i nie przekrecac tasmy poduszki powietrznej, bo po zmontowaniu ponownym w pozycji skreconej wzgledem oryginalnego polozenie, potem przy pierwszym maxymalnym skrecie zerwiesz tasme poduszki (taka uwaga na marginesie). Przy robocie service-manual i nie bedzie zadnego problemu.

pozdrowienia

PostNapisane: 29 gru 2007, 22:33
przez waldii
DM&DZ jesli masz przednia szybe orginalna to z pewnoscia masz sprawne poduszki. :D

PostNapisane: 30 gru 2007, 00:19
przez darekk86
Ja ostatnio odkrylem niezly sposob na sprawdzenie czy sa poduszki w samochodzie... i to obie naraz! :/ Ale tego sposobu nie polecam nikomu...

A najlepiej nie doszukuj sie tego czy byla mocno bita czy nie, bo to nie ma sensu. Lepiej sobie wytlumacz ze nie byla :) Jak jezdzi i wszystko jest ok to sie nia ciesz, nie ma co sie doszukiwac jakis zachaczek :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 30 gru 2007, 01:09
przez waldii
darekk86 napisał(a):Ja ostatnio odkrylem niezly sposob na sprawdzenie czy sa poduszki w samochodzie... i to obie naraz! :/

za takie porady jest ban <lol>

darekk86 i jak z autkiem??

PostNapisane: 30 gru 2007, 01:54
przez darekk86
narazie caly czas czekam na wycene rzeczoznawcy. Dopiero wtedy cokolwiek bedzie mozna myslec. Ale planow juz i tak jest sporo :) Oczywiscie u mnie nie ma czegos takiego zeby przywrocic ja do stanu oryginalnego, od razu przejdzie chyba gruntowna przemiane :) Zeby tylko silnik byl caly no i podloga, to z reszta juz sobie jakos poradzimy raczej :) Ale jak bedzie reaktywacja to juz pelna geba i w nowym wydaniu :D

PostNapisane: 30 gru 2007, 15:04
przez Borys
waldii napisał(a):DM&DZ jesli masz przednia szybe orginalna to z pewnoscia masz sprawne poduszki.

tylko jak to poznać?
ja mam

DM&DZ napisał(a):Szybę mam z oznaczeniem VOEST-ALPINE GLAS – to raczej nie jest fabryczna... z resztą nie wiem, bo na żadnej szybie (tylnej i bocznych także) nie mam oznaczenia wskazującego na fabryczne (napisy MAZDA, Japan itp.). Jak jest u was? Jakie są oznaczenia szyb?

PostNapisane: 31 gru 2007, 11:10
przez Xionc
DM&DZ, podsumowując:
1) kontrolka od poduszek powinna się świecić 5,5 sekundy po uruchomieniu siknika
2) poduszkę pasażera możesz "namacać" wyjmując schowek
3) poduszkę kierowcy możesz "namacać" rozbierając kierownicę.

...czego jeszcze nie wiesz? :)

PS.: ja w Xedosie miałem przednią szybę Mazda Euro Parts (???) a jak uzupełniałem w niej ubytek, to gość od szyb mówił, ze to na bank jest oryginalna szyba, bo jakoś tam wsadzona specjalnie, że tak tylko w fabryce wsadzają.