FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw
Marek 161BD081 napisał(a):Czy osuszacz jest jakoś mocowany bo u mnie wygląda jakby był luźno włożony w ten otwór w profilu metalowym.
Osuszacz jest montowany na obejmie z dwoma śrubami 10 które przykręcasz do dwóch zostawionych szpilek. Ciężko to zamontować bo mało miejsca żeby obrócić klucz chyba że zdejmiesz osłonę błotnika.
Olej wpuszczany jest do układu podczas napełniania klimy tzn nabijasz czynnik i nabijasz olej bo bez niego szybko zatrzesz sprężarkę on sobie krąży razem z czynnikiem, smaruje i uszczelnia połączenia
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
a możecie powiedzieć na jakie śruby są mocowane do przewodów : osuszacz, parownik sprężarka itp.? chodzi mi o rozmiar klucza oraz długość. Czy są to jakieś specjalne śruby czy można sobie coś dobrać np z Casto o przybliżonej długości?
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
To są śruby na klucz nr 10 i są zwykłe metryczne ale musisz twarde brać żeby nie ukręcić przy dokręcanie ale dlugości nie znam
– spreżarka do łapy tez na klucz nr 10 ale długie kolo 20cm,
– łapa do bloku silnika na śrubę M10x1,25 na klucz 14 około 7 cm
– spreżarka do łapy tez na klucz nr 10 ale długie kolo 20cm,
– łapa do bloku silnika na śrubę M10x1,25 na klucz 14 około 7 cm
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Forys – to oddaj to do serwisu zajmującego się montażem klimy i tyle. Pamiętaj tylko, by przy odbiorze mieć 4-5 tyś złotych w portfelu lub na karcie
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
tak tu sobie tylko marudze a tu taki sarkazm od razu!;)....do zadnego warsztatu nie jade a te 4-5 tys wydam na napoje chlodzace!:D:D:D
...wars come and go but my soldiers stay eternal...
Montaż klimy można zrobić samemu. Jest to dość prosty układ chłodzenia. Problem może być przy wymianie jakiegoś elementu układu w istniejącej klimie. Z własnego doświadczenia hehe miałem problem ze śrubami w których urywały się łebki ze starości. Uważajcie na te elementy. Ja wymieniałem chłodnicę klimy. WD-40 może coś pomoże, albo jakiś odrdzewiacz. Jeżeli stary element wyrzucacie to pół biedy bo w nim zostaje urwany gwint, gorzej jak chcecie zdjąć na diagnozę. Po wymianie zastosowałem śruby ze stali nierdzewnej. Są bardziej twarde i może wytrzymają więcej.
- Od: 22 paź 2006, 12:10
- Posty: 187
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: mazda 323F BA. Z5 16V
Mam pytanie do znawców...czy można kupić sam wentylator klimy i połączyć go z tym od chłodnicy wody? Czy muszę sprzedać mój stary i kupić ten podwójny?
moje cudeńko --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 28 lis 2006, 16:06
- Posty: 165
- Skąd: Czosnów k.W-wy
- Auto: 3 II 1.6 2010r.
Maciek 251 oraz inne osoby w temacie – czy jest możliwość zdemontowania tej czarnej obudowy parownika bez odkręcania (rozszczelnienia) samego parownika ?
Generalnie chodzi o kwestię, która zapewne interesuje wiele osób –> 323F BA z klimą i czarną obudową parownika bez wejścia na filtr kabinowy –> czy jest opcja zdemontowania czarnej i zamontowania białej obudowy z wejściem na filtr bez rozszczelniania układu a/c ?
ktoś już tego dokonał ?
- Od: 1 lis 2006, 15:47
- Posty: 413
- Skąd: KrK
- Auto: Galaxy MK2 2.3
jestem właśnie podczas montażu klimy do swojej mazdeczki, i mam kilka wątpliwości:
co to za wtyczka ta w kółeczku? bo wychodzi z tego samego miejsca co ta niebieska, a nie widzę nigdzie miejsca na jej wpięcie...
mam w zestawie filtr/osuszacz bez "oczka" i są do niego cały czas przykręcone przewody, czy ktoś się z takim bez oczkowym spotkał oraz czy trzeba koniecznie kupować fabrycznie nowy? Bo patrzyłem w intercarsie jest jakiś za niecałą 100 i nie wiem czy kupować, czy może lepiej zostawić stary, bo a nuż nowy nie będzie pasował...
co to za wtyczka ta w kółeczku? bo wychodzi z tego samego miejsca co ta niebieska, a nie widzę nigdzie miejsca na jej wpięcie...
mam w zestawie filtr/osuszacz bez "oczka" i są do niego cały czas przykręcone przewody, czy ktoś się z takim bez oczkowym spotkał oraz czy trzeba koniecznie kupować fabrycznie nowy? Bo patrzyłem w intercarsie jest jakiś za niecałą 100 i nie wiem czy kupować, czy może lepiej zostawić stary, bo a nuż nowy nie będzie pasował...
moje cudeńko --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 28 lis 2006, 16:06
- Posty: 165
- Skąd: Czosnów k.W-wy
- Auto: 3 II 1.6 2010r.
wvx napisał(a):mam w zestawie filtr/osuszacz bez "oczka"
a byl szczelnie zamkniety? jezeli nie to nadaje sie do wyrzucenia wiec lepiej kupic nowy.. z oczkiem
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Ja tez montowałem klime od podstaw tylko ze od mazdy 323C do mazdy 323FF i tez mam osuszacz bez oczka,a instalacja była rozłączona i leżała 3 tygodnie pod chmurką(padał deszcz w tym czasie),suszyłem go na grzejniku 2 dni( nie wiem czy to miało jakiś sens)ale po założeniu wszystkiego(po kilku przeróbkach) po nabiciu zadziałała od razy,wieczorem o godzinie 19 uzyskała 6 stopni na wylocie przy kratce.Obecnie działa jest ok i w słońcu daje radę,nie narzekam
- Od: 20 maja 2007, 10:25
- Posty: 111
- Skąd: Gorzów Wlkp..
- Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH
kupiłem nówkę, ze zniżkami mojego mechanika kosztował 70zł, więc w sumie da rade przeżyć
po dwóch dniach walki, paru ukręconych śrubach, połamanych plastikach i pokaleczonych palcach w końcu poskładałem wszystko do kupy
jutro jadę nabić i oby wszytko zadziałało, bo nie mam ochoty tego rozkręcać
tylko pytanie jeszcze o ten kabelek przy skraplaczu, nikt takiego nie miał?
a czy światełko od klimy jak je kliknę powinno się zapalać nawet jeśli nie ma czynnika? Bo mi się zapala, oczywiście nic poza tym się nie dzieje...
po dwóch dniach walki, paru ukręconych śrubach, połamanych plastikach i pokaleczonych palcach w końcu poskładałem wszystko do kupy
jutro jadę nabić i oby wszytko zadziałało, bo nie mam ochoty tego rozkręcać
tylko pytanie jeszcze o ten kabelek przy skraplaczu, nikt takiego nie miał?
a czy światełko od klimy jak je kliknę powinno się zapalać nawet jeśli nie ma czynnika? Bo mi się zapala, oczywiście nic poza tym się nie dzieje...
moje cudeńko --> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
- Od: 28 lis 2006, 16:06
- Posty: 165
- Skąd: Czosnów k.W-wy
- Auto: 3 II 1.6 2010r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości