Fotorelacja – Demontaż boczków tylnych drzwi
1, 2
Witam,
Po ostatniej powodzi tylnej kanapy chciałem sprawdzić powód opadania szybek z tyłu w samochodzie. Niestety nic nie wskórałem i liczę na wasze porady w tej sprawie. Przy okazji zrobiłem fotorelację z demontażu boczków:
Najpierw otwieramy drzwi i parzymy, co by tu zepsuć..
Na zdjęciu widać gdzie rozmieszczone są spinki oraz kierunek wyciągania boczku w ostatnich etapach pracy
Zabieramy się za wyciągnięcie korbki do szyb:
Bierzemy mały, płaski śrubokręt i podważamy zawleczkę między korbą, a boczkiem w miejscu widocznym na zdjęciu. Tak oto mamy pierwsza zdemontowaną rzecz:
Teraz bierzemy się za odkręcanie śrubek. Tu:
A potem tu:
Później łapiemy za klamkę, odginamy i wyciągamy "obudowę" klamki:
Teraz, gdy nic już nie przeszkadza, bierzemy się za prawdziwą robotę.
Wkładamy ręce pod boczek, gdzieś w okolicach dolnych miejsc zaznaczonych na 1 obrazku. Przydatne do tego będą rękawiczki, jeśli ktoś nie ma rąk jak stary chłop. Odginamy boczek tak, aby wypiąć pierwszą spinkę, potem kolejne 2. Potem bierzemy się za środkowe spinki. Ja zaczynałem od tych od strony samochodu. Gdy mamy wypięte wszystko, łapiemy za boczek i podnosimy go w górę by wyciągnąć go z takich "zębów". Ten od strony samochodu wygląda tak:
A ten od strony zamka tak:
Boczek po zdjęciu wygląda tak:
Natomiast drzwi tak:
Tam gdzieś tkwi przyczyna opadania i drgania szyb, jednak nic poza dość dużą kulką smaru nie znalazłem
Jeszcze jedna ciekawa sprawa. Na boczkach od środka, przy każdej spince są takie znaczki:
oraz takie, które dosyć mnie rozbawiły:
To pewnie po japońsku "uśmiechnij się"
I tym pozytywnym akcentem chciałbym skończyć moją fotorelację :–)
Pozdrawiam
Po ostatniej powodzi tylnej kanapy chciałem sprawdzić powód opadania szybek z tyłu w samochodzie. Niestety nic nie wskórałem i liczę na wasze porady w tej sprawie. Przy okazji zrobiłem fotorelację z demontażu boczków:
Najpierw otwieramy drzwi i parzymy, co by tu zepsuć..
Na zdjęciu widać gdzie rozmieszczone są spinki oraz kierunek wyciągania boczku w ostatnich etapach pracy
Zabieramy się za wyciągnięcie korbki do szyb:
Bierzemy mały, płaski śrubokręt i podważamy zawleczkę między korbą, a boczkiem w miejscu widocznym na zdjęciu. Tak oto mamy pierwsza zdemontowaną rzecz:
Teraz bierzemy się za odkręcanie śrubek. Tu:
A potem tu:
Później łapiemy za klamkę, odginamy i wyciągamy "obudowę" klamki:
Teraz, gdy nic już nie przeszkadza, bierzemy się za prawdziwą robotę.
Wkładamy ręce pod boczek, gdzieś w okolicach dolnych miejsc zaznaczonych na 1 obrazku. Przydatne do tego będą rękawiczki, jeśli ktoś nie ma rąk jak stary chłop. Odginamy boczek tak, aby wypiąć pierwszą spinkę, potem kolejne 2. Potem bierzemy się za środkowe spinki. Ja zaczynałem od tych od strony samochodu. Gdy mamy wypięte wszystko, łapiemy za boczek i podnosimy go w górę by wyciągnąć go z takich "zębów". Ten od strony samochodu wygląda tak:
A ten od strony zamka tak:
Boczek po zdjęciu wygląda tak:
Natomiast drzwi tak:
Tam gdzieś tkwi przyczyna opadania i drgania szyb, jednak nic poza dość dużą kulką smaru nie znalazłem
Jeszcze jedna ciekawa sprawa. Na boczkach od środka, przy każdej spince są takie znaczki:
oraz takie, które dosyć mnie rozbawiły:
To pewnie po japońsku "uśmiechnij się"
I tym pozytywnym akcentem chciałbym skończyć moją fotorelację :–)
Pozdrawiam
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
ja mam problem ze zdjęciem samej korbki. jeszcze przed dostaniem sie do środka i odgięciem tej zawleczki w kształcie omegi. czy rączka jest dwuczęściowa?? jak bys umiescił moze jeszcze jakies zdjątko co do tego. jesli nie to trudno. pozdrawiam
_______________________________________
MOJE CUDO
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1132328&highlight=#1132328
MOJE CUDO
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=1132328&highlight=#1132328
- Od: 17 kwi 2008, 12:02
- Posty: 22
- Skąd: ŁÓDŹ
- Auto: mazda 323 f BJ 1,6l '02 DOHC
fifip1 napisał(a):ja mam problem ze zdjęciem samej korbki.
Najlepszy sposób na to, to wsunięcie kawałka szmatki w tę szczelinę i przesuwanie jej połaczone z ciągnięciem w górę.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Właśnie tak.. są ukryte pod plastykową osłoną miejsca na głośnik.
人馬一体
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
>>>> Mój Dudowóz <<<<
Kupię drzwi tylne od strony kierowcy oraz maskę kolor: 12K (323F BA po lifcie)
odnośnie opadania szyby... na srodku masz prowadnice przykręconą na dwie sruby, jedna z tych srub ma w sobie wejscie na klucz 6kątny, ta sruba reguluje kąt nachylenia szyby w stosunku do karoserii. nie wiem jak dokladnie Ci to wytlumaczyc ale jak tam zajrzysz to zobaczysz o co chodzi... luzujesz nakretke i imbusem krecisz tak zeby prowdanica bardziej odchylila sie od blachy do ktorej jest przykrecona, dzieki temu szyba nachyli sie bardziej w strone nadwozia i bedzie pewniej trzymala sie uszczelek, opadanie powinno ustac. u mnie pomnoglo.
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
Te znaczki to nic innego jak zapis w katakanie, to gorne oznacza "kuro" czyli czarne a to drugie, cos jak usmieszek "sziro" czyli szare. Ktos przy montarzu sobie ulatwial. Dowod na to ze skladali rodowici japonczycy :–)
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
Witam wszystkich !
Dołączyłem dziś do szacownego forum,a do szczęśliwych posiadaczy Mazdy z 2 tygodnie temu...będę miał czytania sporo(na forum-na szczęście układ nieobcy,ciągle jestem na Vectraklub.pl)
Ale proszę o pomoc – chciałbym u siebie rozebrać boczek(częściowo dałem sobie radę,wiadomo,to nie pierwsza fura )tylnych drzwi,i utknąłem na rozebraniu rączki.Jest niewilki otwór,w nim zatrzask(od spodu) odblokowałem i... ...nic.w żadną strone nie chce zejść,i nie mogę się dostac do wkrętów którymi rączka jest przykręcona do drzwi...
Z góry dziekuję za pomoc
pozdro
Dołączyłem dziś do szacownego forum,a do szczęśliwych posiadaczy Mazdy z 2 tygodnie temu...będę miał czytania sporo(na forum-na szczęście układ nieobcy,ciągle jestem na Vectraklub.pl)
Ale proszę o pomoc – chciałbym u siebie rozebrać boczek(częściowo dałem sobie radę,wiadomo,to nie pierwsza fura )tylnych drzwi,i utknąłem na rozebraniu rączki.Jest niewilki otwór,w nim zatrzask(od spodu) odblokowałem i... ...nic.w żadną strone nie chce zejść,i nie mogę się dostac do wkrętów którymi rączka jest przykręcona do drzwi...
Z góry dziekuję za pomoc
pozdro
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
no jest jest,taki zatrzask,który jak podważę (do góry drzwi) śrubsztakiem to lekko odskakuje(jakby się zawias otwierał,ale osłona rączki nie schodzi,w żadna stronę...
no,ale przecież cała raczka musi byc przykręcona do drzwi?
jeśli nie jest to poratuj jak rozpiąć tą zawleczkę(nie rączka opusczania szyby tylko ta do zamykania drzwi)
pozdr
Paweł
no,ale przecież cała raczka musi byc przykręcona do drzwi?
jeśli nie jest to poratuj jak rozpiąć tą zawleczkę(nie rączka opusczania szyby tylko ta do zamykania drzwi)
pozdr
Paweł
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
ale zaraz zaraz,mówisz o fotkach powyżej na początku postu? ja mam zupełnie inne drzwi...323F BJ 2000 rok...i całość by mi zeszła,gdyby nie rączka do zamykania drzwi,złożona z zewnętrznej miękkiej ozdobnej nakrywki i spodniego elementu przykręconego do drzwi.Nie wiem jak zdjać ten ozdobny element.Moze dziś uda mi się wstawić foty...
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
Witam wszystkich!
Zacznę od mojego problemu, może mi ktoś pomoże. Otóż wymieniałem ostatnio szyny w drzwiach z tyłu służące do odsuwania szyb, ogólnie cały mechanizm. Po zamontowaniu wszystkich części pojawił się problem. Otóż drzwi razem z szybą zachodzą na gumę z tyłu dość mocno i raz, że trzeba nimi mocniej trzasnąć, aby się zamknęły. Drugi ewenement to taki, iż szyba po odsunięciu i zasuwaniu jej na zamkniętych drzwiach strasznie topornie się zasuwa (aż strach klamki nie urwać), ponieważ guma daje zbyt mocny ucisk. I tutaj moje pytanie, ponieważ próbowałem już niemal wszystkiego – co może być przyczyną takiego docisku szyby z jednej strony? Wygięcie szyny? Mechanizm odsuwania? Czy coś z drzwiami nie halo? Bo już naprawdę nie mam pomysłu.
Jeśli trzeba będzie – dołączę fotki miejsca ucisku.
Edit:
Już sobie poradziłem.
Zacznę od mojego problemu, może mi ktoś pomoże. Otóż wymieniałem ostatnio szyny w drzwiach z tyłu służące do odsuwania szyb, ogólnie cały mechanizm. Po zamontowaniu wszystkich części pojawił się problem. Otóż drzwi razem z szybą zachodzą na gumę z tyłu dość mocno i raz, że trzeba nimi mocniej trzasnąć, aby się zamknęły. Drugi ewenement to taki, iż szyba po odsunięciu i zasuwaniu jej na zamkniętych drzwiach strasznie topornie się zasuwa (aż strach klamki nie urwać), ponieważ guma daje zbyt mocny ucisk. I tutaj moje pytanie, ponieważ próbowałem już niemal wszystkiego – co może być przyczyną takiego docisku szyby z jednej strony? Wygięcie szyny? Mechanizm odsuwania? Czy coś z drzwiami nie halo? Bo już naprawdę nie mam pomysłu.
Jeśli trzeba będzie – dołączę fotki miejsca ucisku.
Edit:
Już sobie poradziłem.
- Od: 17 gru 2012, 22:01
- Posty: 11
- Skąd: podkarpacie
- Auto: Mazda 323F BA
Silnik: 1,5 16V
Rok produkcji: 1995
Nie jest to skomplikowana operacja.
Drzwi w większości na zatrzaskach się trzymają i chyba (dawno to robiłem) tylko jednej śrubie przy klamce.
Jeśli masz "korbelki" z tyłu to trzeba je oczywiście zdjąć
Drzwi w większości na zatrzaskach się trzymają i chyba (dawno to robiłem) tylko jednej śrubie przy klamce.
Jeśli masz "korbelki" z tyłu to trzeba je oczywiście zdjąć
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Siemanko.
Wczoraj rozbierałem boczki tylne i zrobiłem kilka fot.
Można je wrzucić na serwer forum bo ja nie wiem gdzie.
Wrzucam przez imgur.
Na zdjęciu gdzie jest pokazane miejsce tych zatyczek na górze jest w czerwonym kółku pokazany haczyk na którym musimy zawiesić te drzwi.
Korbka jest łatwa w montażu bo wystarczy tylko ten pierścień nałożyć na korbkę i z nim docisnąć do śruby od korby i samo wskoczy.
Mod niech jakoś posegreguje te fotki
Edit by Marek: Mod przeniósł twoje fotki na serwer MS
Wczoraj rozbierałem boczki tylne i zrobiłem kilka fot.
Można je wrzucić na serwer forum bo ja nie wiem gdzie.
Wrzucam przez imgur.
Na zdjęciu gdzie jest pokazane miejsce tych zatyczek na górze jest w czerwonym kółku pokazany haczyk na którym musimy zawiesić te drzwi.
Korbka jest łatwa w montażu bo wystarczy tylko ten pierścień nałożyć na korbkę i z nim docisnąć do śruby od korby i samo wskoczy.
Mod niech jakoś posegreguje te fotki
Edit by Marek: Mod przeniósł twoje fotki na serwer MS
- Od: 9 lip 2016, 11:31
- Posty: 1
- Auto: Mazda 323f BA 1.5+LPG
Hej, powiedzcie mi jak poradziliście sobie z wypięciem wtyczki od sterowania szybami, cholera tak mocno siedzi, ze nie wiem jak sie do tego zabrać, czy na owej wtyczce jest jakiś wichajster ktory trzeba wcisnać, odgiać, przesunąc itp zeby ją wypiąć? .Wypinamy ją jak rozumiem w dół , (ciagniemy ku ziemi). Auto mazda 3 przedlift
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości