Strona 1 z 3

Reparaturki tylnych nadkoli

PostNapisane: 6 kwi 2009, 20:46
przez Tamass
Witam.
Mam pytanko może ktoś z forumowiczów borykał już się z tym że problemem.
W mojej madzi zaszła konieczność zrobienia [jakich?] nadkoli, złapała rdza i niestety korozja idzie tak szybko że trzeba się za to wziąść.
Moje pytanko jest następujące, czy na rynku dostępne są gotowe reparaturki do wspawania? Lub w jaki inny sposób zaradzić temu felerowi :(
Moim zdaniem najprostszym wyjściem było by kupić gotowe blachy do wspawania, prosze o poradę jak zrobić ten feler w miarę po pieniądzach

pozdrawiam Wszystkich forumowiczów

PostNapisane: 7 kwi 2009, 22:42
przez luki88
pracuje w hurtowni motoryzacyjnej i do mazdy 323f ba reperaturek nadkoli tylnych niema (sprawdziłem to w kilku hurtowniach)
do naszych mazd z nowek da rade dostac jedynie przednie blotniki
w twoim przypadku polecalbym jakies dobre szroty i wyciecie czesci błotnika z podobnej mazdy, ewentualnie moze cos beda meili w serwisie, ale sadze ze za kosmiczne pieniadze

ps. np do 323f bg dostaniesz reperatueki błotnikow ale progow nigdzie neima:/

PostNapisane: 7 kwi 2009, 22:56
przez Tamass
to mi chodzi w zasadzie o błotniki, progi są OK.
Rdza mi siadła w zasadzie w miejscach słabo zakonserowanych, reszta jest OK.

PostNapisane: 7 kwi 2009, 23:02
przez waldez
Ja miałem ostatnio reperowane tylne nadkola. Oczywiście reperaturek nie dostałem, ale mój extra blacharz dopasował mi od Hondy Civic, musiał je tylko lekko przerobić i efekt jest super. THOR może potwierdzić.

PostNapisane: 8 kwi 2009, 17:32
przez Tamass
Czy ktoś próbował jeszcze jakiś innych zabiegów przy nadkolach?

Oto nadkola:

http://img9.imageshack.us/my.php?image=dsc00030lzk.jpg

http://img301.imageshack.us/my.php?image=dsc00031r.jpg

PostNapisane: 9 kwi 2009, 11:41
przez luki88
prawa do odratowania (tylko czy blacharzowi będzie się chciało) , a lewą najlepiej byłoby z jakeigoś rozbitka/anglika wyciąć

PostNapisane: 10 kwi 2009, 14:03
przez A-D-D
Mam podobną sytuację. Zawsze możesz komuś innemu na parkingu z BA wyciąć joke :D Są reperaturki ponoć i czytałem o tym kiedyś na forum.

PostNapisane: 10 kwi 2009, 14:05
przez A-D-D
Pisze, że nie do F, ale kształtem jest bardza bardzo podobne
http://www.allegro.pl/item603844561_mazda_323_94_98_sdn_reperaturka_blotnik_tylny.html

PostNapisane: 10 kwi 2009, 19:49
przez Tamass
No może coś by dopasował z innego modelu, ta co koleha wyżej podał akurat nie pasuje do F-ki. Ale myśle że napewno idzie coś przypasować tylko pytanie z jakiego modeli. Części jednak z anglika lub jakiegoś innego rozbitego auta są drogie a reparaturke kupić można by za ponad 100 PLN. Może jeszcze ktoś się dołączy do dyskosji, może ktoś do F-ki stosował już jakieś nietypowe reparaturki. Licze że pojawi się jakiś forumowicz co eksperymentował już w tym temacie :]

PostNapisane: 21 kwi 2009, 09:06
przez Tamass
Witam ponownie.
Pragne trochę odświeżyć temat, noszę się z zamiarem robienia blacharki i tak jak wyżej napisałem jest problem z łukami [jakich?] nadkoli. Co robiliście w takim przypadku w maździe 323F BA. Jak wiadomo reparaturek na rynku nie ma ... może pasuja jakieś reparaturki do innych aut ?? Czy lepiej kupić ,,ćwiartkę,, z anglika ... :| Doradźcie coś sensownego.
Druga sprawa to drzwi, wgiete przednie oraz poprawiłem [jakie?] :( Co lepiej zrobić ... szpachle czy kupić jakieś urzywki ... doradźcie coś bo zależy mi żeby zrobić to w miarę solidnie. :D Pozdrawiam

PostNapisane: 21 kwi 2009, 09:21
przez qazxsw1
Powiem Ci kolego, że do mx-3 jest ta sama historia. Rdza bierze, i rozglądam się już tylko za ćwiartkami. Koszt jednej 250-400 zł, robocizna drugie tyle.Teoretycznie powinno być solidnie, o ile nie będziemy oszczędzać na lakierniku (musi to dobrze zakwasić żeby nie zaczęło znowu gnić, pomalować) i tej blasze – bo jak sobie kupisz taką najtańszą, to pewnie pod spodem ma rdzę, więc bez sensu taki biznes.

A drzwi – również mam podobną sytuację :) chyba nasze autka się kiedyś spotkały!

PostNapisane: 23 kwi 2009, 15:36
przez luki88
zalezy czy drzwi mocno wgniecione czy nie – mozna spróbować delikatnie wypchnąć i pożniej szpachlą z alu i na koniec wykończeniową ale to już jest zabawa żeby był dobry efekt

ostatecznei drzwi do ba neisa taką drogą sprawą – do mxa neiwiem jakei sa ceny a wiec sie niewypowiadam

PostNapisane: 27 kwi 2009, 20:46
przez Tamass
Troche podpinając pod temat przeze mnie założony mam pytanie jak zapobiec korozji drzwi z dołu ... dziś zaóważyłem że coś niedobrego się z nimi dzieje :( Otwarłem i jest już korozja z dołu ... nie wiem czy to jakoś zapuścić czymś czy jak ... w każdym bądź razie na dwóch już widać korozje :(

PostNapisane: 27 kwi 2009, 21:07
przez Pioteq25
Tamass
W pierwszej kolejności stosuję Fertan – rewelacja! Kupiłem go po opiniach z forum capri :D Drogi ale działa super- w tamtym roku robiłem tym kanty drzwi plus parcha nadkola i w miejscach gdzie użyłem ten środek do dzisiaj nic nie wyszło. Bardzo szybko neutralizuje rdzę i zostawia antykorozyjny podkład pod farbę.
link do sklepu:
http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/128/3311.html
opis:
http://www.lr.pl/fertan.html#fertan

PostNapisane: 27 kwi 2009, 21:22
przez Tamass
No fajnie Dzieki za poradę, ale czy ma to sens zastosowania w miejscu gdzie są zgrzane drzwi (dół) jak już korocja chwyicla i czuć ze blacha jest już krucha

PostNapisane: 27 kwi 2009, 22:11
przez tomek533
ja mialem podobny problem w madzi mx-3 mialem strasznie skorodowane nadkola ale moj blacharz "magik" sam wyciał z blachy i dogiał nadkola i naprawde ładnie to wyszło :) wiec polecam jakiegos dobrego blacharza bo z tego co wiem nie wystepuja reperaturki do mazdy.

PostNapisane: 27 kwi 2009, 22:22
przez gnatekMX
ja akurat reperaturki do mx3 znalazłem na ebayu ale ich cena powala po przeliczeniu 800zl z sprowadzeniem (dwóch), ale mój blacharz właśnie klepie reparaturki od mazdy 323 (3 drzwiowej) czekam na efekty

PostNapisane: 28 kwi 2009, 16:14
przez Tamass
No właśnie tak jak napisał kolega wyżej ciekawi mnie czy ktoś praktykował zastosowanie reparaturek z innych aut. Tę do 323 widziałem na allego i jest ona po 120 PLN jednakże sprzedawca zastrzega iż nie pasuje do efki. Jakoś trzeba ten problem rozwiązać.

A co do drzwi to czym zapuszczacie tak aby ładnie konserwowało no i nie posówało korozji.
Jesli chodzi o zasugerowanie tego mazidła myśle że jest to OK pomysł o ile hamuje korozje i wydanie 60 PLN mimo wszystko się opłaca :)

PostNapisane: 28 kwi 2009, 17:24
przez gnatekMX
dobry blacharz dotnie i dognie tak aby pasowało- musi się tylko wielkość łuku zgadzać. Wiem że jedna osoba do mx3 dobrał nadkole z Hondy Civic, a co do Fertan'u warto w niego zainwestować jest naprawdę świetny, super zabezpiecza przed korozją i zdumiewająco usuwa rdzę- stosowaliśmy na golfie i od pól roku tam gdzie była rdza jest zamalowane i nie ma oznak żeby rdza wracała

PostNapisane: 28 kwi 2009, 18:39
przez Pioteq25
Żywica epoksydowa, trochę siatki i można zdziałać cuda :) Ludzie robią tak nadkola i efekty są naprawdę niezłe.