Wspomaganie
1, 2
Przymierzam się do zakupu Mazdy 323 BA Sedan 1,5. Jestem już po wstępnych uzgodnieniach ze sprzedającym, ale jedna rzecz mi się nie podoba w tym samochodzie. Chodzi o wspomaganie. Na wolnych obrotach ono w ogóle nie działa. Sprzedający twierdzi, że silnik musi mieć powyżej 1000 RPM żeby wspomaganie zadziałało i trzeba lekko dodać gazu i że nawet w instrukcji obsługi tak jest napisane. Ale w czasie jazdy próbnej skręcając z główne drogi wysprzęgliłem przed zakrętem samochód aby zredukować bieg, oczywiście obroty w tym czasie spadły i jak na takich obrotach chciałem skręcić to to wspomagnie znowu nie działało, a z kierownicą musiałem się siłować. Czy tak powinno być? Przecież nie powineniem chyba się zastanawiać kiedy mi wspomaganie zadziała, a kiedy nie i pomagać sobie gazem (co z resztą w czasie jazdy jest nie zawsze wykonalne). Proszę o jakąś odpowiedź.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mam 323F BA 1.5 i nie zauważyłem takiego problemu bym musiał się szarpac z kierownica na niskich obrotach i nigdy nie odczuwałem potrzeby dodawania gazu przy skręcaniu aby kierownica lżej działała więc istotnie może by coś nie tak.
Na początek warto sprawdzic poziom plynu wspomagania...
Siła działania wspomagania powinna słabnąc wraz ze wzrostm prędkosci jazdy ale czy wszystkie wspomagania działają progresywnie trgo nie wiem.
Na początek warto sprawdzic poziom plynu wspomagania...
Siła działania wspomagania powinna słabnąc wraz ze wzrostm prędkosci jazdy ale czy wszystkie wspomagania działają progresywnie trgo nie wiem.
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
FORZA JUVE
- Od: 4 kwi 2005, 19:07
- Posty: 39
- Skąd: Rumia
- Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V
b2 napisał(a):to na pewno nie jest normalne.chyba coś niedobrego dzieje się z pompą. koleś Cię kiwa.
co do progresji, to nie sądzę, by w którymś z naszych staroci wspomaganie było progresywne. na pewno nie w moim
A jeśli rzeczywiście coś jest nie tak z pompą, czy ktoś się orientuje ile kosztuje taka pompa i jej wymiana?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
A to dobreMumin napisał(a): nawet w instrukcji obsługi tak jest napisane
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):A to dobre
Też mnie to rozbawiło
ciekawe rozwiązanie hehe, chcesz skręcić lekko to dodaj gazu
Koleś kombinuje i tyle hehe
Dobry kit zawsze działaWaluś napisał(a):ciekawe rozwiązanie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Dobry kit zawsze działa łoł
no nie da sie ukryć
Mumin napisał(a):Sprzedający twierdzi, że silnik musi mieć powyżej 1000 RPM żeby wspomaganie zadziałało
Czyli co, powinno się jeździć na ssaniu??? Niezły przekręt z tego gościa, może sie jednak zastanów nad tym autem bo nie wiadomo co za niespodzianki skrywa sprzedający
- Od: 24 mar 2004, 22:00
- Posty: 254
- Skąd: Nysa
- Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE
Witam,
Mam Mazdę 323S 97 2.0D i również wydaje mi się śmieszne to co Ci sprzedający wciskał. W moim samochodzie nigdy nie zauważyłem takich objawów.
Pozdrawiam
Mam Mazdę 323S 97 2.0D i również wydaje mi się śmieszne to co Ci sprzedający wciskał. W moim samochodzie nigdy nie zauważyłem takich objawów.
Pozdrawiam
-
Gość
Rozawiło mnie to ... odpuśc sobie lub zapytaj kolesia co siedzi w tym aucie
A żeby wspomaganie dzaiało nie trzba naisnąć małym palcem u lewej stopy przycisku do otwierania szyb
U mnie w instrukcji tak pisze ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Oby tylko tam była pompa ( mam na mysli inne podzespoly )Mumin napisał(a):sprzedający zgodził się opuścić cenę o koszt pompy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Oby tylko tam była pompa ( mam na mysli inne podzespoly )Mumin napisał(a):sprzedający zgodził się opuścić cenę o koszt pompy.
Ryzyko jest zawsze. Silnik pracował bardzo ładnie, mimo że jest tam założony gaz nienajnowszej generacji, czyli przepływomierz chyba w porządku. Dostałem listę wymienionych podzespołów. Auto nie było uderzone (tak przynajmniej twierdzi sprzedający). Nie jestem mechanikiem, nie wiem co może się kryć w takim samochodzie. Czy jest coś na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Do transakcji ma dojść w niedzielę.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
No i dobrze zrobił, mam 323s i tylko w jednym momencie nie moglem przekrecic kierownicą – jak mi spadł pasek od wspomagania a tak ogolnie to ma chodzic tak zebys jednym palcem mogl krecic kierownicą.
Kocham moją Mazdę!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37590
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37590
- Od: 27 cze 2007, 12:26
- Posty: 74
- Skąd: Lublin
- Auto: 323S (BA) 1.5l 16V '95
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości