Wspomaganie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mumin » 24 kwi 2005, 18:30

Przymierzam się do zakupu Mazdy 323 BA Sedan 1,5. Jestem już po wstępnych uzgodnieniach ze sprzedającym, ale jedna rzecz mi się nie podoba w tym samochodzie. Chodzi o wspomaganie. Na wolnych obrotach ono w ogóle nie działa. Sprzedający twierdzi, że silnik musi mieć powyżej 1000 RPM żeby wspomaganie zadziałało i trzeba lekko dodać gazu i że nawet w instrukcji obsługi tak jest napisane. Ale w czasie jazdy próbnej skręcając z główne drogi wysprzęgliłem przed zakrętem samochód aby zredukować bieg, oczywiście obroty w tym czasie spadły i jak na takich obrotach chciałem skręcić to to wspomagnie znowu nie działało, a z kierownicą musiałem się siłować. Czy tak powinno być? Przecież nie powineniem chyba się zastanawiać kiedy mi wspomaganie zadziała, a kiedy nie i pomagać sobie gazem (co z resztą w czasie jazdy jest nie zawsze wykonalne). Proszę o jakąś odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez marcus » 24 kwi 2005, 18:37

Mam trochę starsza Mazde, ale na wolnych obrotach kierownica mogę kręcić jednym palcem, a siła wspomaganie powinna się chyba zmniejszać wraz ze wzrostem obrotów, jeśli źle myślę to poprawcie mnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2005, 19:47
Posty: 32
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG 1324 (75KM)

Postprzez diesel » 24 kwi 2005, 18:42

Mam 323F BA 1.5 i nie zauważyłem takiego problemu bym musiał się szarpac z kierownica na niskich obrotach i nigdy nie odczuwałem potrzeby dodawania gazu przy skręcaniu aby kierownica lżej działała więc istotnie może by coś nie tak.

Na początek warto sprawdzic poziom plynu wspomagania...

Siła działania wspomagania powinna słabnąc wraz ze wzrostm prędkosci jazdy ale czy wszystkie wspomagania działają progresywnie trgo nie wiem.
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez b2 » 24 kwi 2005, 19:01

to na pewno nie jest normalne.chyba coś niedobrego dzieje się z pompą. koleś Cię kiwa.

co do progresji, to nie sądzę, by w którymś z naszych staroci wspomaganie było progresywne. na pewno nie w moim ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez Mumin » 24 kwi 2005, 19:16

b2 napisał(a):to na pewno nie jest normalne.chyba coś niedobrego dzieje się z pompą. koleś Cię kiwa.

co do progresji, to nie sądzę, by w którymś z naszych staroci wspomaganie było progresywne. na pewno nie w moim ;)


A jeśli rzeczywiście coś jest nie tak z pompą, czy ktoś się orientuje ile kosztuje taka pompa i jej wymiana?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez SimoneuS » 24 kwi 2005, 20:29

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:08 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Jaksa » 24 kwi 2005, 21:34

Mumin napisał(a): nawet w instrukcji obsługi tak jest napisane
A to dobre hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 24 kwi 2005, 22:06

Jaksa napisał(a):A to dobre

Też mnie to rozbawiło <lol>
ciekawe rozwiązanie hehe, chcesz skręcić lekko to dodaj gazu <lol>
Koleś kombinuje i tyle hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Jaksa » 24 kwi 2005, 22:30

Waluś napisał(a):ciekawe rozwiązanie
Dobry kit zawsze działa <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waluś » 24 kwi 2005, 22:45

Jaksa napisał(a):Dobry kit zawsze działa łoł

no nie da sie ukryć hahaha
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez ART » 25 kwi 2005, 22:41

Mumin napisał(a):Sprzedający twierdzi, że silnik musi mieć powyżej 1000 RPM żeby wspomaganie zadziałało

Czyli co, powinno się jeździć na ssaniu??? Niezły przekręt z tego gościa, może sie jednak zastanów nad tym autem bo nie wiadomo co za niespodzianki skrywa sprzedający
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2004, 22:00
Posty: 254
Skąd: Nysa
Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE

Postprzez Gość » 27 kwi 2005, 19:54

Witam,
Mam Mazdę 323S 97 2.0D i również wydaje mi się śmieszne to co Ci sprzedający wciskał. W moim samochodzie nigdy nie zauważyłem takich objawów.
Pozdrawiam
Gość
 

Postprzez Puhcio » 27 kwi 2005, 20:00

hahaha hahaha

Rozawiło mnie to ... odpuśc sobie lub zapytaj kolesia co siedzi w tym aucie

A żeby wspomaganie dzaiało nie trzba naisnąć małym palcem u lewej stopy przycisku do otwierania szyb :> <lol>

U mnie w instrukcji tak pisze ... :D
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Puhcio » 27 kwi 2005, 20:01

Mumin napisał(a):i że nawet w instrukcji obsługi tak jest napisane.


do obsługi miksera ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Mumin » 27 kwi 2005, 20:03

Doszliśmy już do porozumienia i sprzedający zgodził się opuścić cenę o koszt pompy.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Jaksa » 27 kwi 2005, 20:16

Mumin napisał(a):sprzedający zgodził się opuścić cenę o koszt pompy.
Oby tylko tam była pompa ( mam na mysli inne podzespoly )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez diesel » 27 kwi 2005, 20:18

No to witamy w klubie :D
Życie to dwa uda...albo się uda albo się nie uda!
FORZA JUVE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2005, 19:07
Posty: 39
Skąd: Rumia
Auto: 323F BA 1.5 '96
Ford Focus 2.0 16V

Postprzez Mumin » 27 kwi 2005, 20:27

Jaksa napisał(a):
Mumin napisał(a):sprzedający zgodził się opuścić cenę o koszt pompy.
Oby tylko tam była pompa ( mam na mysli inne podzespoly )


Ryzyko jest zawsze.:( Silnik pracował bardzo ładnie, mimo że jest tam założony gaz nienajnowszej generacji, czyli przepływomierz chyba w porządku. Dostałem listę wymienionych podzespołów. Auto nie było uderzone (tak przynajmniej twierdzi sprzedający). Nie jestem mechanikiem, nie wiem co może się kryć w takim samochodzie. Czy jest coś na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę? Do transakcji ma dojść w niedzielę.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Mumin » 27 kwi 2005, 20:29

diesel napisał(a):No to witamy w klubie :D

Przywitam się jak wrócę tym samochodem do domu.:)
Z resztą, jak nie tym to myślę, że wcześniej czy później będę się mógł przywitać bo szukamy Mazdy.:)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Q3lo » 7 sie 2007, 15:57

No i dobrze zrobił, mam 323s i tylko w jednym momencie nie moglem przekrecic kierownicą – jak mi spadł pasek od wspomagania :) a tak ogolnie to ma chodzic tak zebys jednym palcem mogl krecic kierownicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 12:26
Posty: 74
Skąd: Lublin
Auto: 323S (BA) 1.5l 16V '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323