Problemy z manualną skrzynią biegów w BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bzzyczek » 21 wrz 2010, 13:13

Chyba najłtwiej zacząc od zerknięcia pod podwodzie i sprawdzenia wodzików idących od gałki zmiany biegów do skrzyni, jeśli nie widać nic niepokojącego to chyba wychodzi na padniętą skrzynie.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez soul » 21 wrz 2010, 13:50

moze bez oleju była...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez puznies0 » 21 wrz 2010, 17:28

torba76 napisał(a):Witam. Mam taki problem i proszę o sugestie co mogło się stać: To po kolei:
Zaczęło się od tego że wyskakiwała mi trójka, ale sporadycznie więc jeździłem sobie dalej aż zaczęła wyskakiwać piątka. Najpierw raz i jakiś czas spokój, potem coraz cząściej aż w końcu na trasie wyskakiwała co chwilę. Przytrzymałem lewarek ręką, czuć było że coś ją wypycha i kilkakrotny taki jakby gumowy stukot w lewarku gdy miała chęc wyskoczyć, ale trzymałem dalej aż objawy ustąpiły i wszystko pięknie było. Za jakieś dwieście kilometrów znowu zaczęła wyskakiwać to znów ją przytrzymałem, stukot stwawał się coraz częstszy, nic nie zgrzytało oczywiście, aż do momentu gdy przestał ciągnąc na piątce – bieg wchodził ale po prostu go nie było. Za moment okazało się że z czwórka też sa problemy bo badzo ciężko wchodziła o ile wogóle wchodziła. Dwójka zachowywała sie podobnie jak czwórka, natomiast wsteczny nie daje sie wogóle wrzucić. Stan jest taki:
jedynka – działa bez zarzutu
dwójka – ciężko się włącza, chociaż nie zawsze,
trójka – działa ale często wyskakuje,
czwórka – podonbie jak dwójka tylko jeszcze ciężej ją wrzucić, a czasem wogóle sie nie udaje mimo użycia sporej siły.
piątka – wchodzi lekko w swoje położenie (tzn. lewarek zmiany biegów) ale piątki po prostu nie ma – bieg włączony, sprzęgło puszczone a samochód stoi.
wsteczny – nie daje sie wrzucić wogóle, lewarek ma silny opór i nie wchodzi w pozycję wstecznego.
Wszystko zacząło się od wyskakującej trójki, potem piątki, mojego przytrzymania lewarka podczas jazdy w położeniu piątki, głuchego wielokrotnego stukotu, utraty piątki i problemów z innymi biegami których wcześniej wogóle nie było.
Proszę o sugestie.
jedynka – działa bez zarzutu




chłopaki bez jaj... kolega ma tu problem więc trzeba jakoś mu spróbować pomóc....

wjedź furą na kanał poproś kogoś żeby wrzucał biegi na sucho a ty obserwuj co się dzieje z wodzikami... być może gdzieś się na tulejkach zapiekło albo coś dostało i odbija ci...
jest to najprostsza rzecz jaką możesz sprawdzić bez rozkręcania skrzyni... jeśli to gdzieś tam na wodzikach problem to wymień te tulejki lub psiknij na nie wd 40... druga sprawa jaką sprawdź to rzeczywiście ten olej w skrzyni... być może na sucho lata i dlatego nie wchodzą ci biegi... na przedniej ściance skrzyni pod kątem powinien być korek wlewowy przez który można sprawdzić stan oleju... uzupełnij olej jeśli go brakuje albo najlepiej zlej stary i wlej nowy... jeśli to nie pomoże to będziesz musiał zdjąć skrzynkę i zajrzeć do niej do środka... powiedz tylko jeszcze czy coś ci zgrzyta podczas wrzucania biegów???? może sprzęgło ci nie wysprzęgla jak należy i biegi nie wskakują na swoje miejsce tylko się przyblokowują lekko i podczas jazdy poprostu na wertepach wypadają... najpierw szukaj na wodzikach... najtańsza i najmniej kłopotliwa możliwość... potem jeśli nie znajdziesz to zagłębiaj się dalej...


Ps. co do płynu hamulcowego to może być i ziarenko prawdy.... bo nasze mazdy mają hydrauliczne sprzęgło i pompka sprzęgła ( tzw wysprzęglik) jest napędzany płynem hamulcowym... zobacz czy się nie poci wysprzęglik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez torba76 » 22 wrz 2010, 09:37

Dzięki za rady. To nie jest sprzęgło. Mechanik już oglądał madzię na kanale i nic niepokojącego gołym okiem nie widział, więc pewnie to będzie skrzyna niestety. Tak się zastanawiam czy skrzynia może się przesunąć na poduszkach czy zaczepach tak że mechanizm zmiany biegów nie jest w stanie ustawić odpowiedniego biegu. Zgrzytów żadnych nie ma, takie mam wrażenie że dwójka i czwórka wchodzą jakby "płyciej". I tak sobie myśle że skoro tak sie dzieje że biegi które wrzuca się lewarkiem w przód (trójka i piątka) wyskakiwały to moze cos sie przesunęło. Pamiętam jeszcze z obsługi malucha że wypadanie biegów często dało sie naprawić przesuwając położenie lewarka zmiany biegów (była regulacja połozenia całego lewarka). Na brak oleju chyba to nie wskazuje bo np. piątka wchodzi ale nie ciągnie (wchodzi bardzo lekko – lżej niż przed awarią) Z dwójką i czwórką to była taka historia że w pewnym momencie te biegi wogóle nie wchodziły ale po paru kilometrach udało mi sie przy pewnym uzyciu siły czwórkę wrzucić i potem wskakiwał juz bez problemu. Na ten moment w zasadzie piątka wchodzi ale jej nie ma a wstecznego wogóle nie mozna wrzucić. W każdym bądź razie rozgladam sie za używaną skrzynią :(
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez vadit » 27 wrz 2010, 11:20

Ja z pół roku jeździłem bez oleju w skrzyni (poprzedni właściciel pewnie jakiś czas też tak jeździł) i objawy miałem podobne – wypadał 5 bieg przy mocniejszym depnięciu na gaz (zazwyczaj przy ok 120km/h). Do tego po jakimś czasie skrzynia zaczęła gwizdać na wyższych obrotach (jak czajnik). Po zalaniu oleju jak ręką odjął – 5 bieg nie wypada choćby nie wiadomo jak cisnąć na gaz.
Problem jest jedynie taki, że co pół roku muszę dolewać 0,5l oleju, bo gdzieś ucieka i znowu skrzynia zaczyna gwizdać...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2009, 23:29
Posty: 9
Skąd: Łęczna
Auto: 323F BJ 1.6 2002

Postprzez soul » 27 wrz 2010, 11:26

jaki olej lejesz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez torba76 » 27 wrz 2010, 23:27

Olej dolewałem ale dawno i w sumie nie pamiętam już jaki. Skrzynia chodziła idealnie, nie zgrzytała, nie wydawała niepokojących dźwięków. Obecnie mam już zakupioną drugą skrzynię i uszczelniacze na półosie i na wał. Pojutrze mechanik ma to wszystko wymieniać. Mam nadzieję że wszystko będzie OK!
Początkujący
 
Od: 27 paź 2008, 20:49
Posty: 27
Skąd: Płock
Auto: mazda 323F 2.0 24V 1995

Postprzez bartekdw » 29 lis 2010, 22:47

Pioteq25 napisał(a): bartekdw napisał(a):gdzieś na forum natrafiłem podobny temat, do wlewania oleju służy otwór w który wkręcony jest impulsator prędkościomierza, impulsator jest jednocześnie miarką oleju, znajduje się w dosyć niewygodnym miejscu, patrząc od góry pomiędzy zbiorniczkiem płynu hamulcowego a przepustnicą (silnik Z5) niestety nie miałem siły :P żeby sprawdzić jaki mam stan oleju (zrobię to po usunięciu wycieku ze skrzyni ;) )
pozdrawiam


To dotyczy skrzyń w bg nie w ba.


Odgrzewanie kotleta. Wymieniając skrzynię w BA! znalazłem oto takie dziwo ;) a miało być tylko w BG
Obrazek
Otwór to miejsce na impulsator.
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez soul » 30 lis 2010, 11:29

to jest miejsce w ktorym sprawdza sie poziom oleju, jak zaebatka impulsatora jest zanurzona w nim to jest git

a co sie stalo ze skrzynia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez miki210 » 26 gru 2010, 16:51

padła mi skrzynia w 323f BA 1,8 benzyna '96r. Mechanik powiedział, że padł mechanizm różnicowy. Czy jest sens naprawiać, czy może kupić używaną ? jeśli kupić to czy można podebrać od mocniejszego ?
jakie oznaczenie ma moja skrzynia ?
miki210
 

Postprzez marcinpozycki » 26 gru 2010, 22:06

ja się mogę tylko podłączyć pod pytanie o podmianke. Słyszałem że, w 1.8 były najprawdopodobniej dwa rodzaje skrzyń manualnej i dwie średnice tarczy sprzęgła, jak wygląda sprawa z podmianką jednej skrzyni na drugą i czy jak mam autko z 95r to czy mogę włożyć z 98r nie zmieniając sprzęgła (mam nowe, to większe nkk) . 2 co w przypadku zmiany silnika na taki z np. 98r czy wystarczy mi goły, czy muszę mieć cos więcej ( chodzi mi o dopasowanie silnika do mojej aktualnej skrzyni, czy obie wersje są p%p. najchętniej zostawiłbym swoją skrzynię i sprzęgło a założył jakiś silnik z pewnych rąk oczywiście bp ale to w przyszłości. 3 jak wygląda sprawa z długością biegów w obu wersjach, może ktoś wie (tego mi sie nie chciało nigdzie szukać przyznaję. <zawstydzony> ) Z góry dzienks za odp i wesołości na święta życzę. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2008, 18:47
Posty: 32 (0/1)
Skąd: Harbutowice
Auto: mazda 323f ba 1840ccm 2szt 95 i 96r 126p 2000r

Postprzez cwany » 27 gru 2010, 22:38

dobry spec od skrzyń za same spojrzenie do niej weźmie pare stów, a później części to tylko oryginały bo nikt nie robi części zamiennych do skrzyni, no chyba że masz druga używke na części
jednym słowem naprawa zwykłej skrzyni jest nawet bardzo nieopłacalna
szukaj drugiej jedyne sensowne rozwiązanie
mazda 323s 1.5 `95 --> mazda 323f 1.5 `95
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2008, 17:52
Posty: 146
Skąd: Biskupiec/Gdańsk
Auto: Mazda 323f 1.5 BA

Postprzez puznies0 » 28 gru 2010, 21:45

skrzynia to już jak silnik część wymienna... nie ma sensu bawić się w naprawy bo koszty demontażu i naprawy przekroczą koszty drugiej używanej skrzynki... a tak to tylko wyjęcie i włożenie będzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez Majki88 » 31 gru 2010, 04:26

ja się podepnę pod temat skrzyni
czasami mam taki problem że blokuje mi się 2 i 4 tzn jadę jadę chcę wrzucić 4 to nie mogę czuję opór i wrzucam 5 czasami pomaga siłowe wrzucanie 4 ale nie zawsze z czym to może być problem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Renesis » 22 sty 2011, 14:58

Witajcie, chciałbym również o coś zapytać skoro jest już temat o skrzyni.

Gdy hamuje silnikiem i redukuje biegi, to podczas redukcji z 3 na 2 słychać i czuć na drążku dość nieprzyjemny zgrzyt. Co on oznacza? Pada synchronizator, czy po prostu skrzynia już się wysłużyła za bardzo? <co?> Przy redukcji z innych biegów nie mam takiego problemu. A nawet jak redukuję z między gazem to ten zgrzyt jest. Jeśli nie zjedzie poniżej pewnych obrotów to nie ma szans, żeby odbyło się to bez zgrzytu.

Gdy hamujecie silnikiem, to redukujecie też do 1?

Sorki, za tendencyjne pytania ale o skrzyni nie mam niestety pojęcia... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez rafał88 » 22 sty 2011, 17:09

nigdy w zyciu do 1, ja nie mam tam zadnych zgrzytow ale zawsze miedzy gaz wpuszczam.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Renesis » 22 sty 2011, 17:30

Czyli też nawet z wysokich obrotów 3 biegu zrzucasz na 2?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2009, 23:35
Posty: 132 (0/1)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Kiedyś 323F
Teraz E91

Postprzez rafał88 » 23 sty 2011, 13:30

pewnie pare razy zdarzylo mi sie przy 70-80km/h zrzucic na 2:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez krosiek » 25 sty 2011, 13:25

Ja mam problem ze wstcznym .
_czasem smiga Madzia moja panna skarzy sie ,,czasem jej nie wskakuje"
-i ja musze przyznac ze sa czasem klopoty ,sprzeglo wrzucam jeden potem wsteczny i wchodzi.<glupek2>ale i czasem fisiuje normalnie niby wskoczyla wysprzeglam i slysze zgrzyt <glupek2>
zero pojecia??
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 25 sty 2011, 13:28 przez krosiek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2010, 10:01
Posty: 19
Skąd: Wroclaw/München
Auto: 323 ba 2,0gt

Postprzez pioterbezkitu » 25 sty 2011, 13:28

U mnie jak autko nierozgrzane, to przy redukcji do dwójki czuje lekki opór pod lewarkiem, no i czasem wsteczny nie chce wskoczyć, ale wtedy wystarczy drugi raz wysprzęglić i zawsze wchodzi.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323