Problemy z hamulcem ręcznym w BA – wątek zbiorczy
kafar – dołączyłem Twoje pytanie do istniejącego tematu.
Proszę korzystać z wyszukiwarki zanim założysz nowy temat.
Proszę też o zaznajomienie się: Podział Działu BA/BH
Proszę korzystać z wyszukiwarki zanim założysz nowy temat.
Proszę też o zaznajomienie się: Podział Działu BA/BH
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Regulacja jest po lewej stronie dźwigni ręcznego pod tą gumową osłoną. Potrzebna długi nasadowy 10.
Dziś po odpaleniu auta zapaliła mi się na kokpicie lampka od ręcznego hamulca, który nie był i nie jest zaciągnięty. Jeździć można bez problemu, hamulec nożny działa normalnie, hamulec ręczny również działa normalnie.
Hamulec ręczny działa bez problemu, bo sprawdziłem go na górce.
Jak zaciągnę hamulec to z tyłu auta oczywiście światła się włączają, jak zwolnię hamulec ręczny to tylne światła gasną ale niestety cały czas lampka na kokpicie się świeci.
Jakieś pomysły co to może być?
Hamulec ręczny działa bez problemu, bo sprawdziłem go na górce.
Jak zaciągnę hamulec to z tyłu auta oczywiście światła się włączają, jak zwolnię hamulec ręczny to tylne światła gasną ale niestety cały czas lampka na kokpicie się świeci.
Jakieś pomysły co to może być?
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Od kiedy po zaciągnięciu ręcznego włączają się światła stop? Nowość. Ile masz płynu hamulcowego w zbiorniku? Masz w miarę świeży płyn czy nigdy nie zmieniany? Sprawdź czy z wilgoci nie przymarzla ci krańcówka przy dźwigni ręcznego. Ogrzej to miejsce suszarka w razie wątpliwości.
Dolej płynu hamulcowego
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Widzę Marek ze nie wierzysz w ludzi z góry zakładając że do zbiornika nie zajrzał hehe
Jak się odezwie to będziemy wiedzieć czy miałem rację czy też nie
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No jeżeli nie patrzył w zbiornik to masz rację w 99%
Płyn hamulcowy oczywiście jest w zbiorniku. W miarę nowy. Zmieniany rok temu w wakacje.
W sumie mogłem to wcześniej napisać i przynajmniej oszczędziłoby to drobnych złośliwości, o które oczywiście nie mam pretensji
Pojeździłem, pojeździłem i lampka zgasła..... czyli przyczyny nie znam, a jak znów lampka zaświeci to będę wiedział tyle samo co teraz
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Akurat byłem daleki od "złośliwości" bo ... ostatnio to samo miałem u siebie
Tam czasem wystarczy, że niewiele tego płynu będzie brakować a czujnik potraktuje to jako niski poziom no i oczywiście zapali lampkę od ręcznego.
Poza tym w miarę zużywania się klocków hamulcowych poziom płynu powoli opada i dlatego trzeba to mieć na uwadze.
Tam czasem wystarczy, że niewiele tego płynu będzie brakować a czujnik potraktuje to jako niski poziom no i oczywiście zapali lampkę od ręcznego.
Poza tym w miarę zużywania się klocków hamulcowych poziom płynu powoli opada i dlatego trzeba to mieć na uwadze.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dziś znów lampka od hamulców zaświeciła i nie chce zgasnąć.
Sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu w zbiorniczku i jest wszystko w normie, prawie równo z kreską.
Może coś przy recznym nie styka albo styka, że lampka się świeci?
Sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu w zbiorniczku i jest wszystko w normie, prawie równo z kreską.
Może coś przy recznym nie styka albo styka, że lampka się świeci?
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 13:19 przez pumeks, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Lampkę od hamulca ręcznego może zaświecić tylko:
– wyłącznik krańcowy przy dźwigni hamulca
– czujnik poziomu płynu hamulcowego
Przy klockach nie masz żadnego czujnika elektrycznego. Masz co najwyżej blaszki, które będą hałasować jak się klocek będzie kończył (o ile one nie odpadły lub ktoś ich nie oberwał).
To jest pojęcie względne
Spróbuj dolać płynu i zobacz jak będzie.
– wyłącznik krańcowy przy dźwigni hamulca
– czujnik poziomu płynu hamulcowego
Przy klockach nie masz żadnego czujnika elektrycznego. Masz co najwyżej blaszki, które będą hałasować jak się klocek będzie kończył (o ile one nie odpadły lub ktoś ich nie oberwał).
pumeks napisał(a):prawie równo z kreską
To jest pojęcie względne
Spróbuj dolać płynu i zobacz jak będzie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Lampkę od hamulca ręcznego może zaświecić tylko:
– wyłącznik krańcowy przy dźwigni hamulca
– czujnik poziomu płynu hamulcowego
Przy klockach nie masz żadnego czujnika elektrycznego. Masz co najwyżej blaszki, które będą hałasować jak się klocek będzie kończył (o ile one nie odpadły lub ktoś ich nie oberwał).pumeks napisał(a):prawie równo z kreską
To jest pojęcie względne
Spróbuj dolać płynu i zobacz jak będzie.
Pewnie, że doleję, tylko jaki rodzaj tego płynu? Tylko i wyłącznie DOT3 (tak jak napisane na nakrętce od zbiorniczka) czy można dolać DOT4?
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
Można lać DOT-4
dude napisał(a):Mi pomogło uzupełnienie płynu na Full. Jest wiele wątków na forum, w których dolanie płynu pomogło mimo, że był nowy itp. Mazdy tak mają?
Ha!
Jednak te 0,5 cm brakujące do maksa zdecydowały. Lampka zgasła.
- Od: 28 sty 2007, 23:25
- Posty: 59
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BA (1.5 16V 1995r)
No widzisz – trzeba było tak od razu zrobić
Dobrze jest – następnym razem będziesz pamiętał o tym.
Dobrze jest – następnym razem będziesz pamiętał o tym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości