Sworzeń wahacza – wymiar?

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ggumis » 26 kwi 2007, 15:25

kupiłem ten oto sworzeń http://allegro.pl/item189016804_sworzen ... nowe_.html
wg katalogu do mojej 323C ma być sworzeń 16mm ale gdy dzisaj znalazłem i zmierzyłem stary sworzeń który miałem na lewej stronie okazało sie że ma 18mm :| i teraz pytanie czy ten który kupiłem czyli 16mm będzie pasował??

EDIT by Misiek-Bełchatów
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez Pioteq25 » 26 kwi 2007, 19:10

Nie miałem dwóch sworzni 16mm i 18mm w ręku, ale już po samych zdjęciach z sieci widać różnicę w ich budowie poza średnicą. Zmierzyłem dzisiaj u siebie średnicę sworznia i jest 18mm a mam BA z 95r.

W dwóch miejscach znalazłem dobieranie sworznia według kodu VIN
323 89r do 753743 16mm
323 92r od 753744 18mm
Sprawdź ostatnie cyfry VIN i będziesz miał pewność.

Jest jeszcze możliwość łatwego zmierzenia tej średnicy bez kanału i zdejmowania koła. Wystarczy suwmiarka i skręcone do oporu koło, aby dojść do sworznia i zmierzyć średnicę przy samej zwrotnicy.

Raczej nie sądzę, aby można było zamontować inny sworzeń niż ten co być powinien.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez ggumis » 27 kwi 2007, 00:05

ja miałem obydwa w ręku i co do kształtu to są takie same różnią się tylko "masywnością" wiadomo coś za coś (cena). Postaram się wymienić w sklepie na sworzeń 18mm a jeśli nie to może być tak jak Porek pisze. Może da się przykręcić sworzeń wkońcu trochę regulacji jest na zwrotnicy.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez tomek76 » 27 kwi 2007, 22:25

Niedawno sam wymienialem wlasnie taki sworzen i skonczylo sie na wymianie w sklepie z 16mm na 18mm (tez najpierw dostalem 16mm) – z tym na szczescie nie bylo zadnego problemu.

Nie wiem, moze jakims cudem to dopasujesz, ale osobiscie kiepsko bym sie czul jadac autkiem z takimi kombinacjami. W koncu jest to jeden z wazniejszych elementow ktore wplywaja na bezpieczenstwo.

Pozdrowka,
Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2006, 23:44
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F BA 1.5 '97
M6 GG 2.0 '07

Postprzez szuszen » 28 kwi 2007, 21:15

Czy myślicie że można zamontować w aucie gdzie powinno być 18mm sworzeń mniejszy np. 16mm?Zaczynam się obawiać o to bo niedawno załorzyłem oba sworznie w swojej madzi ale przy nagłych skrętach kól (np z maxa na lewo w prawo do połowy lub dalej) czuję dosyć mocne puknięcie – tak jakby coś na sworzniu przeskoczyło-taki sam efekt jest gdzy skręcam na podjeździe z garażu!Może włożyli mi "mniejsze" sworznie i dlatego jest tam pewien luz i przeskauje!
Co o tym sądzicie?
Może powinienem reklamować!
Jaki powinien być sworzeń do mnie? 323p 97 1,5 DOHC
Pozdrawiam!
"Zacznij od rzeczy małych, jeżeli chcesz być wielki"

Była: 323f BG + LPG II gen, 323p BA + LPG SGI
Jest: VW Passat 1,9 TDI 130KM
Będzie: M6 Diesel 2005 ???????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 22:06
Posty: 41
Skąd: Gliwice
Auto: VW Passat 1,9 TDI 130KM

Postprzez Mav » 29 kwi 2007, 21:07

Nie zalozysz mniejszego sworznia bo by Ci na najblizszej dziurze wahacz wypadl ze zwrotnicy. A to pukniecie to moze byc lacznik stabilizatora.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2004, 22:14
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Auto: Ford Escort USA 1.8 16V DOHC

Postprzez ggumis » 30 kwi 2007, 23:54

sworzeń wymieniony na 18mm ( firma Teknorot made in Turkey 35zł) i zamontowany+łączniki stabilizatora( firmy JGR made in Poland wyglądają na dużo bardziej solidne niż te które były zamontowane no i ta cena 22zł za szt :] ) i jak narazie nic nie puka :) ale przy wymianie zauwarzyłem że osłona przegubu zewnętrznego jest rozerwana :| i znowu wydatki i dość troche roboty :|
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323