Witam, od 3 dni jestem posiadaczem mazdy 323f sprowadziłem ją z Niemiec i przyjechała bez najmniejszego problemu 550km.
Dziś rano zobaczyłem że po odpaleniu biegi ciężko wchodzą ( na zgaszonym silniku wszystko ładnie chodzi) lecz jak już wsadzę bieg z delikatnym oporem to sprzęgło łapie w połowie wiec myślę że sprzęgło jest ok podejrzewam docisk sprzęgła że może już się zużył.
I moje pytanie brzmi czy od razu się brać za sprzęgło czy macie jakieś inne pomysły.
323f 1.8 16v Biegi na włączonym silniku ciężko wchodzą.
Strona 1 z 1
Możliwe ze cos ze sprzęgłem skoro na zgaszonym jest ok,musi ko końca nie rozłączać...
-
Lantis 89
"Na wyłączonym silniku" nie precyzuje czy problem się pojawia momentalnie po jego włączeniu, czy też później – a to ważne bo np. problemy z tulejkami są zależne od temperatury. Przy czym u mnie akurat było tak że im cieplej tym gorzej
Jeśli to nie tulejki to całkiem możliwe że zatarło się łożysko podporowe wałka sprzęgłowego. Samo łożysko to grosze, ale robocizna... Trzeba je wyciągnąć z tarczy koła zamachowego
Jeśli to nie tulejki to całkiem możliwe że zatarło się łożysko podporowe wałka sprzęgłowego. Samo łożysko to grosze, ale robocizna... Trzeba je wyciągnąć z tarczy koła zamachowego
Wygląda to tak że biegi na zgaszonym silniku pracują bardzo ładnie a przy odpalonym silniku czuć delikatny opór przed włożeniem biegu pojeździłem tak trochę i jak silnik się rozgrzeje jest wszystko ok biegi zaczynają ładnie pracować.
Myślę że może olej w skrzyni jest już stary i blokuje synchronizatory a jak się rozgrzeje robi się rzadszy i biegi zaczynają lekko pracować.
Wymienię olej i zobaczę czy jest poprawa jeśli nie trzeba będzie zrzucić skrzynię i brać się za sprzęgło
Myślę że może olej w skrzyni jest już stary i blokuje synchronizatory a jak się rozgrzeje robi się rzadszy i biegi zaczynają lekko pracować.
Wymienię olej i zobaczę czy jest poprawa jeśli nie trzeba będzie zrzucić skrzynię i brać się za sprzęgło
-
Junior1594
Prawdę mówiąc nie spotkałem się z przypadkiem gdzie olej w skrzyni miałby aż tak wyczuwalny wpływ na pracę drążka, ale wymienić nie zaszkodzi. Jeśli to twoja pierwsza wymiana po zakupie to sprawdź czy nie ma w nim trocin
Samo sprzęgło też warto obejrzeć. Niekoniecznie to musi być wspomniane łożysko, podobny efekt da np. uszkodzony docisk czy jakieś uszkodzenia tarczy (jedno i drugie kwalifikują komplet do wymiany). Ew. może masz zapowietrzony układ – to akurat jest banalne w naprawie, tylko dostęp do wysprzęglika taki sobie. Pilnuj też poziomu płynu hamulcowego (szczególnie podczas operacji odpowietrzania), Mazdy lubią mieć tuż pod kreską MAX. Tak też zaleca instrukcja.
Samo sprzęgło też warto obejrzeć. Niekoniecznie to musi być wspomniane łożysko, podobny efekt da np. uszkodzony docisk czy jakieś uszkodzenia tarczy (jedno i drugie kwalifikują komplet do wymiany). Ew. może masz zapowietrzony układ – to akurat jest banalne w naprawie, tylko dostęp do wysprzęglika taki sobie. Pilnuj też poziomu płynu hamulcowego (szczególnie podczas operacji odpowietrzania), Mazdy lubią mieć tuż pod kreską MAX. Tak też zaleca instrukcja.
Wczoraj u mnie pojawil sie taki sam problem w K8. Na wlaczonym silniku ciezko wrzucic bieg, duzy opor i jakies dzwieki temu towarzyszace. Na wylaczonym biegi wchodza normalnie. Szkoda, ze kolega Junior1594 nie napisal, czy i jak rozwiazal problem.
Sprzęgło działa tak samo?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości