323f 1.8 16v Biegi na włączonym silniku ciężko wchodzą.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Junior1594 » 28 wrz 2012, 14:06

Witam, od 3 dni jestem posiadaczem mazdy 323f sprowadziłem ją z Niemiec i przyjechała bez najmniejszego problemu 550km.
Dziś rano zobaczyłem że po odpaleniu biegi ciężko wchodzą ( na zgaszonym silniku wszystko ładnie chodzi) lecz jak już wsadzę bieg z delikatnym oporem to sprzęgło łapie w połowie wiec myślę że sprzęgło jest ok podejrzewam docisk sprzęgła że może już się zużył.

I moje pytanie brzmi czy od razu się brać za sprzęgło czy macie jakieś inne pomysły.
Junior1594
 

Postprzez Przemek323c » 28 wrz 2012, 14:28

Na poczatek smarowanie tulejek lewarka.
Przemek323c
 

Postprzez Lantis 89 » 28 wrz 2012, 14:44

Możliwe ze cos ze sprzęgłem skoro na zgaszonym jest ok,musi ko końca nie rozłączać...
Lantis 89
 

Postprzez Briareos » 5 paź 2012, 15:18

"Na wyłączonym silniku" nie precyzuje czy problem się pojawia momentalnie po jego włączeniu, czy też później – a to ważne bo np. problemy z tulejkami są zależne od temperatury. Przy czym u mnie akurat było tak że im cieplej tym gorzej :)
Jeśli to nie tulejki to całkiem możliwe że zatarło się łożysko podporowe wałka sprzęgłowego. Samo łożysko to grosze, ale robocizna... Trzeba je wyciągnąć z tarczy koła zamachowego :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Junior1594 » 5 paź 2012, 15:46

Wygląda to tak że biegi na zgaszonym silniku pracują bardzo ładnie a przy odpalonym silniku czuć delikatny opór przed włożeniem biegu pojeździłem tak trochę i jak silnik się rozgrzeje jest wszystko ok biegi zaczynają ładnie pracować.
Myślę że może olej w skrzyni jest już stary i blokuje synchronizatory a jak się rozgrzeje robi się rzadszy i biegi zaczynają lekko pracować.
Wymienię olej i zobaczę czy jest poprawa jeśli nie trzeba będzie zrzucić skrzynię i brać się za sprzęgło :(
Junior1594
 

Postprzez Briareos » 5 paź 2012, 16:00

Prawdę mówiąc nie spotkałem się z przypadkiem gdzie olej w skrzyni miałby aż tak wyczuwalny wpływ na pracę drążka, ale wymienić nie zaszkodzi. Jeśli to twoja pierwsza wymiana po zakupie to sprawdź czy nie ma w nim trocin :P
Samo sprzęgło też warto obejrzeć. Niekoniecznie to musi być wspomniane łożysko, podobny efekt da np. uszkodzony docisk czy jakieś uszkodzenia tarczy (jedno i drugie kwalifikują komplet do wymiany). Ew. może masz zapowietrzony układ – to akurat jest banalne w naprawie, tylko dostęp do wysprzęglika taki sobie. Pilnuj też poziomu płynu hamulcowego (szczególnie podczas operacji odpowietrzania), Mazdy lubią mieć tuż pod kreską MAX. Tak też zaleca instrukcja.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez null » 12 gru 2014, 12:54

Wczoraj u mnie pojawil sie taki sam problem w K8. Na wlaczonym silniku ciezko wrzucic bieg, duzy opor i jakies dzwieki temu towarzyszace. Na wylaczonym biegi wchodza normalnie. Szkoda, ze kolega Junior1594 nie napisal, czy i jak rozwiazal problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2013, 10:50
Posty: 57 (1/0)
Auto: MX3 BP 128

Postprzez Marek 161BD081 » 12 gru 2014, 16:49

Sprzęgło działa tak samo?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323