FOTORELACJA – Wymiana tulejek lewarka zmiany biegów

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Gość » 23 sie 2008, 19:57

u mnie po wymianie nie czuje wielkiej różnicy :(
tulejki i sruby zamowilem w ASO Gorzow Auto Kordyl, zaplacilem cos okolo 65 zl za komplet (4 tulejki i 2 sruby)
Gość
 

Postprzez kylek » 8 wrz 2008, 09:49

witam mam mazde 323f bg 1.8 dohc, chce zmienic olej w skrzyni ale mam dylemat czy lepiej lac dextron III czy mobil 75w/90?
Początkujący
 
Od: 29 gru 2007, 16:52
Posty: 10
Skąd: Lublin
Auto: Honda Accord Coupe VI

Postprzez Tito01 » 11 wrz 2008, 00:16

Dzisiaj pytałem o tulejki i śruby do mx6, wyszło razem 150 zł i czas oczekiwania 2-3 tygodnie:/
Może ktoś podać numery tych części do mx6, czy tuleje i śruba przy drążku będą takie same jak przy skrzyni?
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 23:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez qbass » 11 wrz 2008, 00:34

Tito01, napisz do Smirnoff'a. Swego czasu sprzedawał komplet tych tulejek i śrub po 105 zł/kpl, oczywiście ori Mazda.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Yellowmen » 29 sty 2009, 21:00

Witam, ja do swojej madzi 323f BA zakupiłem komplet tulejek (4szt) + dwie śruby w Servisie Mazda w Katowicach. Za komplet zapłaciłem 70zł. Dzisiaj się za to zabrałem i zrobiłem. Nie powiem... było ciężko...dobrze jest jak jest ktoś do pomocy. Najgorzej jest wyciągnąć tą śrubkę pod lewarkiem....a włożyć nową to czarna magia :P
ale jakoś dałem rade....Lewarek chodzi teraz jak marzenie.....
A wyciągnięte tulejki i śruby to po prostu masakra!!!!! <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez TomekPerformance » 30 sty 2009, 09:37

Witam.
Panowie trochę poczytałem i w sumie nie chodzi mi o skracanie czy też zmianę gałki. Mam inny problem. Urwało mi się całe to tałatajstwo. Przyspawałem te blaszki ale po paru dniach znowu mi wpadło i...... teraz miałem to na tłumiku. Doraźnie założyłem cybant i jak narazie nie opiera mi się już ale podjrzewam że to tylko kwestia czasu jak spadnie znowu. Teraz niestety nie mam już do czego przyspawać bo została sama guma.
Tutaj moje pytanie czy mogę to wszystko przyspawać od gołu na stałe czy to wszystko jednak potrzebuje mieć mały ruch??
Powiem jeszcze że dotyczy to Mazdy Mx3 z 1995 roku silnik 1.6
Bardzo proszę o podpowiedź w tej sprawie. A może jakieś inny pomysł ktoś ma....
Błagam pomóżcie bo mi zimno :–)

Pzdr
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 09:54
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1995 16V

Postprzez farciarz » 30 sty 2009, 19:10

TomekPerformance hak będzie problem nierozwiązany to napisz do gościa Rules przechodził to samo w swojej MX3
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez arcisz » 5 lut 2009, 00:25

Witam,

Mam czasami problem z wrzuceniem 2-jki w trakcie jazdy. Czasem wchodzi dość gładko, czasem trochę ciężej.

Czy to może też być wina tych tulejek w BJ 99 rok? Czy to w skrzyni coś pada?

pozdr.
Początkujący
 
Od: 5 lut 2009, 00:06
Posty: 9
Auto: 323F BJ 1.8 S '99 B8

Postprzez Pabllo » 14 mar 2009, 12:21

2 bieg niekiedy tak wchodzi, niekiedy ładnie gładko,a niekiedy nie chce, poprostu wtedy najlepiej trochę sprzęgło puścić lub drugi raz nacisnąć i 2 wskoczy;) a do tych tulejek to w woj Opolskim gdzie najlepiej kupić te tulejki?????? Pzdr;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Pabllo » 14 mar 2009, 12:21

2 bieg niekiedy tak wchodzi, niekiedy ładnie gładko,a niekiedy nie chce, poprostu wtedy najlepiej trochę sprzęgło puścić lub drugi raz nacisnąć i 2 wskoczy;) a do tych tulejek to w woj Opolskim gdzie najlepiej kupić te tulejki?????? Pzdr;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Pabllo » 14 mar 2009, 12:21

2 bieg niekiedy tak wchodzi, niekiedy ładnie gładko,a niekiedy nie chce, poprostu wtedy najlepiej trochę sprzęgło puścić lub drugi raz nacisnąć i 2 wskoczy;) a do tych tulejek to w woj Opolskim gdzie najlepiej kupić te tulejki?????? Pzdr;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez buar » 22 kwi 2009, 22:33

Panowie


Mam problem jak opisany w poscie. Bieglem zadowolony do ASO w Katowicach (Rzepakowa) aby zamowic tulejki i okazalo sie ze w moim modelu jest tylko jedna tulejka z przodu (przy skrzyni) a przy lewarku jest caly modul za jedyne 1200 zl i jak tam stwierdzili w tym modelu sie calosc wymienia.

Moze ktos napisac jakies wyjasnienia i czy to mozliwe aby tego modulu nie dalo sie nasmarowac tylko odrazu wymieniac?


BJ, 2001, 1.6
buar
 

Postprzez Yellowmen » 26 kwi 2009, 23:42

Aha....dodam tylko....że podczas wymiany tulejek i śrub, nie skręcajcie nakrętki pod lewarkiem na MAX bo nadal będzie ciężko chodził...najlepiej jak jedna osoba "macha" lewarkiem a druga dokręca nakrętkę. Ja zrobiłem taki błąd że ściągłem nakrętkę (taką z plastikiem z boku) na max i mimo wymiany tulejek i śrub, lewarek nadal ciężko chdził :(

teraz chodzi jak masełko :D::D:D delikatnie jak pióreczko :D....aż dziwnie tak...bo zawsze sie siłowałem ze zmianą biegów :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez Inte » 27 kwi 2009, 08:58

dadas83 napisał(a):teraz chodzi jak masełko : delikatnie jak pióreczko ....aż dziwnie tak...bo zawsze sie siłowałem ze zmianą biegów

taa a kiedy się odkręci i wypadnie? <diabełek>
dałeś kontrę?
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Yellowmen » 27 kwi 2009, 23:04

Inte napisał(a):taa a kiedy się odkręci i wypadnie? diabelek
dałeś kontrę?


bez obaw :) sprawdzam ją prawie codziennie czy wszystko jest OK :) i po zrobieniu już 700 km nadal jest na swoim miejscu :D

poza tym podjechałem do zaufanego mechanika (aż dziw że tacy jeszcze są) i skontrolował "Magdalenę" dokładnie pod tym względem :)

powiedział że spokojnie mogę jeździć i mieć wszystko w <d.upie>, nic nie ma prawa się tam odkręcić :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Postprzez yorgoo » 1 maja 2009, 20:17

Mam problem ze skrzypieniem drazka biegow,mianowicie na poczatku jazdy jest ok ale po 10-15min tragedia – skrzypi i chodiz jak w ursusie z 1964r mam nadzieje ze to kwestia tych tulejek, sprawdzalem wizualnie wygladaja niezle moze ich smarowanie cos da. Jutro sprawozdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez lesiux » 1 maja 2009, 20:38

przesmaruj, dopiero jak się silnik zagrzeje to są problemy bo rura wydechowa przechodzi bezpośrednio pod lewarkiem i jak to się nagrzeje to są wtedy takie jaja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez yorgoo » 1 maja 2009, 21:25

AA no widzisz rzeczywiscie to moze byc przyczyna. Jutro sie zabiore i dam znac dzieki lesiux .

edit 03.05.2009r
Zrobione, chodzi jak maslo bez skrzypienia ,mimo iz robilem to w jeszcze gorszych warunkach niz autor tematu bo na dzialce u rodzicow wiec bez kanalu rowniez to jednak robota w calosci z zabezpieczeniem samochodu przed przygnieceniem mnie ;] zajela mi 1,5h a stopien trudnosci nie byl wysoki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2007, 00:16
Posty: 312
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: 323F BA 2.0 V6 '98

Postprzez flashmaniac » 5 maja 2009, 22:07

Zauwazylem ostatnio ze pojawily mi sie luzy wieksze na lewarku ( wlasciwie to nie mialem wcale luzow o ile dobrze pamietam). Podczas pracy silnika na biegu jalowym lewarek drga i jest dziwny cichy halas ( pukanie , postukiwanie ....male wibracje – trudno okreslic ).....jak poloze tylko reke na lewarku halas znika. Rozumiem ze to poprostu wyrobione tulejki mam czy cos innego sie tam moglo jeszcze zuzyc ?


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Yellowmen » 6 maja 2009, 08:41

Proponuję wejść pod auto i zobaczyć czy przypadkiem nie poodkręcały Ci się jakieś nakrętki(śrubki), ewentualnie poodkręcaj, psiknij WD40. a najlepiej to przesmaruj całość. Najlepiej wjedź na kanał i zostaw odpalone auto na biegu jałowym....pod auto..i szukaj przyczyny.....tak najprościej chyba.... <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2007, 21:51
Posty: 626
Skąd: Sosnowiec
Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323