Jakie wydajniejsze hamulce podejda mi do mojej BA

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Mody » 10 maja 2009, 13:00

Witam mam pytanie czy wkladal ktos jakies wydajniejsze hamulce do Ba nie mowiac o pakiecie z wersji 2.0 bo musze miec piaste na 4 sruby,chyba ze zaciski sa mocniejsze w wersji 2.0 ,bo po zalozeniu 17' auto ciezko sie zatrzymuje:p
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 00:01
Posty: 9
Skąd: Chorzów
Auto: 323 F Ba 1.8 BP

Postprzez waldii » 10 maja 2009, 16:07

Mody najpierw doprowadz Swoje zaciski do porzadnego stanu a pozniej sie zastanawiaj ;)
waldii
 

Postprzez Mody » 10 maja 2009, 22:19

zaciski stan idealny tloczyska chodza gumki wymienione prowadnice rozruszane.ogolnie sa po renowacji.chodzi o to ze gdy zalozylem 17' to hamulce sie pogorszyly bo promien kola jest wiekszy takze normalna rzecz,zalezy mi zeby polepszyc troche te hamulce bo kiedys moze byc za pozno...na kolach 15; sa w niare i tak ogolnie mazdy maja slabe hamulce
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 00:01
Posty: 9
Skąd: Chorzów
Auto: 323 F Ba 1.8 BP

Postprzez waldii » 11 maja 2009, 22:03

a jakie masz klocki i tarcze
waldii
 

Postprzez nicek777 » 11 maja 2009, 22:36

Ja tez odnosze wraznie ze hamulce lepiej mi dzialaja na stalowkach 175x70x13 niz na letnich alumach 185x65x15. Co ciekawe kola idzie zablokowac i tu i tu bez problemu, natomiast i tak nie jestem zadowolony z efektywnosci hamowania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez waldii » 11 maja 2009, 22:38

a myslicie,ze fabryka wypuscila auta z lipnymi hamulcami????Zaciski musza plynnie pracowac,tloczki nie zardzewiale i szczelne,plyn dobry,no i klocki oraz tarcze porzadne a nie JC za 5zł :|
waldii
 

Postprzez MariuS » 11 maja 2009, 22:43

waldii – prawda, ale miałem Z5 – nowe tarcze, klocko, regeneracja zacisków – poprawiło się znacznie,
ale porownujac teraz do hamulcy w V6 to jest zupełnie inna bajka- a klocki tylne w niej sa na totalnym wykończeniu...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez waldii » 11 maja 2009, 22:49

mariusz_sti zwroc uwage,ze w V6 przednie tarcze maja 276mm ;) :P ;) lepszych hamulcow nie mialem nigdy :P
waldii
 

Postprzez MariuS » 11 maja 2009, 23:13

waldii – no wlasnie- przy rozgrzanych tarczach róznica w hamowaniu ogromna.
Dla zabawy dodam, że Z5 mają 234mm <lol> i mimo że w swojej zielonej efce miałem hamulce zrobione na fest to ta średnica tarczy przy 17" to.... każdy wie

:D
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Mody » 11 maja 2009, 23:47

tarcze mam praktycznie nowki nie wiem jakiej firmy bo sam nie wymienialem tylko zrobil to poprzedni wlasciciel.klocki zlozylem kaszijamy szczeki tak samo bebny ok.z wiekszymi kolami gorzej hamuje bo srednica kola sie zwiekszyla,prosty przyklad chyba lepiej sie ciagnie np. gdy na grzechotke damy rure niz sama.o tyle wiekszy opor maja hamulce o ile wieksze kolo bo zwieksza sie promien kola i wtedy hamulce maja wieksza prace do wykonania...a czy ktos wie co mi podejdzie wydajniejszego do mojej magdaleny??
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 00:01
Posty: 9
Skąd: Chorzów
Auto: 323 F Ba 1.8 BP

Postprzez Mody » 11 maja 2009, 23:50

nasze mazdy napewno maja dobre hamulce fabryczne ale na fabrycznym wyposazeniu czyli na 14' badz 15'.bo gdzy jezdzilem na takich felgach to hamulec nawet ok tylko teraz sie pogorszylo gdzy zalozylem lato.ogolnie to w naszych mazdach sa dosc male tarcze zaciski tez nie sa zbyt wydajne.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 00:01
Posty: 9
Skąd: Chorzów
Auto: 323 F Ba 1.8 BP

Postprzez Mody » 12 maja 2009, 00:05

felga wieksza i profil nizszy ale i tak srednica kola jest wieksza od kola wczesniejszego dlatego roznica w hamowaniu
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2009, 00:01
Posty: 9
Skąd: Chorzów
Auto: 323 F Ba 1.8 BP

Postprzez donbartolesko » 10 lis 2009, 20:52

to kwestie wielkości kola i felgi chyba juz sobie wyjaśniliśmy :p :) a teraz wróćmy do 1. pytania, czy robił ktoś swap hamulców od jakiegoś większego/mocniejszego modelu mazdy??
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez waldii » 10 lis 2009, 22:30

nie robilem ale szczerze hmmm Kazda mocniejsza mazda z mocniejszym silnikiem i mocniejszymi hamulcami ma 5 szpilek na piascie i to moze byc najwiekszy problem.Chyba,ze zmienisz razem z piasta.Ew 323f BG GT ma 4x100.
waldii
 

Postprzez don2x44 » 10 lis 2009, 22:46

Jedyne co mi przychodzi go głowę to zamiana tylnych hamulców bębnowych na tarczę. Taką przekładkę możesz dokonać z czterocylindrowej(1.6 16V Mazdy MX3 – V6 są na pięć szpilek. Kompletny zestaw do przekładki to jakieś 250zł, do tego jeżeli to regeneracja tylnych szczęk to jakieś 80-100zł(w tym gumki, oraz klocki) no i robocizna to jakieś myślę 150zł.
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez donbartolesko » 16 cze 2010, 16:21

Witam po zimowej przerwie:)
Wiosna nastała wiec biorę się na poważnie za układ hamulcowy. W miejsce seryjnego układu hamulcowego w 323f 1.5 tarcze z przodu 235mm i z tyłu bębny, chciałbym wstawić tarcze z przody 257mm i z tyłu tarcze 250mm z mx-3. Bo są to największe tarcze pasujące pod piasty z rozstawem szpilek 4x100mm.
przez długie zimowe wieczory poszukałem trochę po katalogach itp za tymi hamulcami. Chciałbym jedna kilka rzeczy jeszcze ustalić/upewnić się:
Przód
Czy w 323f 1.5 gdzie tarcza ma 235mm i 323f 1.8 gdzie tarcza ma 257mm zacisk jest ten sam, a różnica polega na innym jarzmie?? jeśli tak to czy jest to może taki sam zacisk co w mx-3 z tarczami z przody 257mm?? bo z tego co patrzyłem w katalogach w tych 3 przypadkach średnica tłoczka jest taka sama 54mm.
Pytam się bo gdyby tak było, mniej gratów musiał bym kupować :)
Tył
Chciałbym wstawić tarcze z mx-3 o średnicy 250mm, czy po wywaleniu bębnów, wystarczy przełożyć jarzma i zaciski z mx-3, czy jeszcze będę musiał jakiś element zmieniać??

I jeszcze jedno pytanie, czy pompę hamulcową muszę zmieniać przy takiej operacji?? Czy może w 323f i mx-3 były takie same??
Obrazek
ssij mnie wydech, liż mnie felgę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 23:09
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Auto: 3 '03r BK 2.0i 16V 150 KM

Postprzez puznies0 » 16 cze 2010, 20:50

ja też chętnie się dowiem jak to jest z tą zmianą... bardzo proszę o jakieś konkretne odpowiedzi najlepiej z opisami jak to wykonać żeby działało...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Postprzez luki88 » 25 cze 2010, 18:20

z 1,8 do 1,5 napewno pasują

a o techniczną stronę tego zabiegu to najlepiej zapytac kogoś kto robił swapa z5 na bp
Sprzedam
Zaślepki halogenów i podłogę bagażnika
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2008, 11:39
Posty: 503
Skąd: Kutno
Auto: Mazda 323F BA '96 1,5 STAG

Postprzez farciarz » 26 cze 2010, 21:14

donbartolesko napisał(a):to kwestie wielkości kola i felgi chyba juz sobie wyjaśniliśmy :p :) a teraz wróćmy do 1. pytania, czy robił ktoś swap hamulców od jakiegoś większego/mocniejszego modelu mazdy??


Owszem ...robił...robił. A był to użytkownik Simoneus, który nie jest już na forum. Z tego co pamiętam to swapował w swojej 1.5 układ hamulcowy ze starszego modelu 323 BG ... GT !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323