FOTORELACJA – Wymiana tarcz i klocków tył BA KF

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez infinito » 30 wrz 2008, 00:10

Jako ze hamulce w moim mx3 pozostawiaja z kazdym hamowaniem coraz wiecej do zyczenia zakupilem juz klocki i przymierzam sie do tarcz.. poszukiwalem tarcz nawiercanych, jednak trojmiejskie sklepy czegos takiego nie oferuja, a na allegro znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/item440457836_tarcze_ ... xedos.html
co o tym myslicie? bo cena jest zachecajaca... Pytanie tylko.. czy po nagrzaniu i najechaniu w kaluze nie wygna sie w pol? czy odpowiedz znajde dopiero po montazu? : ) moze ktos juz cos takiego ma u siebie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez waldii » 30 wrz 2008, 00:21

waldii
 

Postprzez Tauros » 30 wrz 2008, 08:09

na tym carspeed nie widzę żadnych cześci do mazdy jakiś bubel
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 13:21
Posty: 11
Skąd: Września
Auto: Mazda 323C 1.5 16V 88km 1995

Postprzez infinito » 30 wrz 2008, 08:14

ja tak samo....
puste strony... pdf tez sie nie otwiera...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2008, 15:18
Posty: 146
Skąd: Trójmiasto
Auto: mazda mx-3 1.6 1993

Postprzez jacek5505 » 5 kwi 2009, 21:58

Wie ktoś może czemu te zdjecia z fotorelacji się nie ładują?
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2008, 01:39
Posty: 61
Skąd: okolice Tarnobrzega
Auto: Mazda 323S BA 1.5 16V 1997r

Postprzez SponeR » 5 kwi 2009, 22:07

bo sie przedawniły
a czesci na carspped nie ma bo zmieniaja portal
wyslijcie maial z pytaniem to odpowiedza :d
=x
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2008, 15:22
Posty: 723 (0/1)
Skąd: Annaberg/Piaseczno
Auto: 89' turboMiateł
08' cx-9 3.7v6

Postprzez MariuS » 7 maja 2009, 19:35

można prosić o aktualizację fotek??? bo wygasły...
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Beny » 7 maja 2009, 20:00

w Z5 chyba nie ma tarczy z tyłu :P ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez MariuS » 7 maja 2009, 20:43

no nie ma ale V6 ma
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Beny » 7 lip 2009, 19:50

Rycerz napisał(a):
Umnie tak bylo tylko dobrze z prawą stroną, z lewej górny kołek zatarł się i nie chciał się obrócić. Na szczęście jest on wkręcany na gwint i zdołał sie przy obracaniu odkręcic na tyle by wyjąć stare klocki i tarcze.

Obrazek

Do wybicia cylinderka z kołka użyłem kawałka płaskownika, którego przyłożyłem w miejscu oznaczonym strzałką. Pobijając dużym młotem cylinderek wyszedł z kołka. A powinien sam bez problemu wysunąć się.


Panowie jak to wybić?Uderzałem tak jak na zdieciu powyzej i troche zluzowało.Obraca sie ale nie moge wybić kołka.Udało mi sie napuscić jakiegos odrdzewiacza i bede próbował jeszcze raz.

Kołek wkrecony jest w element zaznaczony strzałka tak?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Hazu » 7 lip 2009, 20:23

pod usczelkę napsiukaj Wd40 (lub coś podobnego) tylko duzo
Poczekaj dzionek to trochę odpuści.
Pózniej sprubój postukać zacisk na około wokół trzpienia i moze wtedy da się go trochę rozruszać i wyjdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez flywin » 8 lip 2009, 19:11

autor mógłby wrzucic ponownie zdjęcia w pierwszym poście bardzo bym prosił.. z góry dziękuje..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Beny » 13 lip 2009, 20:01

No i wyszedł :] Co ciekawe nie było tam rdzy tylko czarny smar,a sam tłoczek nie jest zardzewiały.
Ściągłem tarcze i jest kaszana.Przez zapieczony tłoczek z drugiej strony tarczy jest wydarty rowek.Klocek łapał środkiem na szerokosci 1 cm.Na tarczy wybito 8mm czyli pewnie minmalną grubosć która własnie osiagłem.
Panowie przegladajcie hamulce,rozkręcić jest prosto i samemu mozna przesmarować zaoszczedzi to dalszych kłopotów.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez no_fear » 16 lip 2009, 09:18

flywin napisał(a):autor mógłby wrzucic ponownie zdjęcia w pierwszym poście bardzo bym prosił.. z góry dziękuje..

również był bym dzwięczny :)

btw. dobre i przydatne fotorelacje powinny być robione np. w PDF`ie tak jak tu –> > K L I K E N <... i nawet za kilka lat zdjęcia nadal były by widoczne :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez Beny » 16 lip 2009, 14:35

A ja mam pytanie: czy gwint na tłoczkach trzeba smarować klejem uniemożliwiajacym ich rozkrecenie?
Orginalnie był,bo czyściłem jego resztki.
Przymierzam sie do wymiany tarcz i klocków i zastanawiam sie czy jest to konieczne?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Beny » 30 lip 2009, 23:39

Witam nadeszła pora wymiany klocków na tylnej osi mojej mazdy.

Postanowiłem zrobić to sam i przy okazji pstrykłem kilka foto bo w temacie Rycerz http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... iana+tarcz
juz niewiele działa.Jednak informacje w nim zawarte okazały sie pomocne.

No to po koleji:
Zestaw tarcz – Sakura 55zł szt
Zestaw klocków -TRW 102zł po znizce w IC

Obrazek

Potrzebne narzędzia : smar miedziany,benzyna ekstrakcyjna,odrdzewiacz, klej do gwintów,klucz 10,14, papier scierny,pilnik, suwmiarka, linka,sruba m8,imbusy 4,5 no i oczywiscie młotek

Obrazek

Ściągamy koło i podkładamy dwa klocki aby auto nie wisiało na podnosniku.

Obrazek

Zacisk i wszystkie sruby które będziemy odkrecać:

Obrazek
1. śruba dolnego kołka (wykrecajac ja wychodzi cały kołek)
2. śruba pod która znajduje sie regulacja wysówu tłoka na klucz imbusowy
3. śruba mocujaca hamulec reczny
4,5 śruby mocujace część stałą zacisku

Odkrecamy linke hamulca recznego nr3, i ściągamy linkę z zaczepu.
Wykrecamy śrube nr 1 i wyciągamy dolny kołek z zacisku.Jeśli kołek górny nie jest zapieczony podnosząc zacisk do góry tak aby uwolnic klocki, sciagniemy całosc.Jeśli jest zapieczony uzywamy odrdzewiacza i udajemy sie po młotek bez którego sie nie obejdzie.Zbijamy zacisk z tłoczka tak jak to pokazał Rycerz
Warto podwiesić sobie zacisk na lince zeby nie przeszkadzał przy dalszych pracach.

Obrazek

Ściągamy klocki i sprezynki a pózniej część stała zacisku odkręcajac sruby 4 i 5.Taraz mozemy demontowac tarcze.
U mnie jedna strona poszła łatwo,druga napusciłem odrdzewiaczem i sciagłem za pomocą śruby.

Obrazek

Kołki które maja za zadanie odbicie/cofnięcie zacisku u mnie wygladały tak <jelen> :

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dolny był calkowicie skorodowany został wyczyszczony papierem sciernym,górny był ok nawte grama rdzy nie miał.

Z zacisku w którym chodza kołki wyciagłem dolna gume.Pod nią znajdowała sie rdza,i kołek miał przez to mniej miejsca na prawidłową prace.
Czyścimy pilnikiem.Gumę wkładamy na swoje miejsce.
Mechanik który robił mi przód,powiedział ze nie smaruje sie sie smarem miejsca styku gumy z jej siedzeniem.Ma to zapobiedz przesówaniu sie tej gumy i prawidłowej pracy kołka.

Obrazek

Wszystko wyczyszczone przystepujemy do składania.Tarcze myjemy benzyna (czytałem że maja być zabezpieczone smarem a nie były,profilaktycznie odtłusciłem)

Myjemy kołki i smarujemy smarem miedzianym.
Czyścimy dokładnie piaste z rdzy.Warto pozmarować ją smarem.Umożliwi to kiedys łatwiejsze ściągnięcie tarczy.
Zakładamy tarcze i kluczem imbusowym wkrecam tłok.

Obrazek

Zakładamy klocki i składamy zacisk.
Gwinty kołków smarujemy klejem zabezpieczającym przed odkręcaniem.W moim przypadku posmarowałem dolnu kołek bo górny nie był wykręcany.
NIe wiem na ile jest to konieczne ale kołki miały slad po takim kleju wiec zabezpieczyłem.

Obrazek
Gdy juz wszystko mamy srkęcone regulujemy połozenie tłoka.Ustawiamy go tak aby tarcze kręciły się swobodnie między klockami a przerwa byla jak najmniejsza.
Zakładamy linkę ręcznego i przykręcamy koło pamietajac o przykreaniu na krzyz,aby równo doćiagnac tarczę.

A teraz najlepszy widok.Patrząc z zewnatrz na stare tarcze wydawaly sie ok.Z jednej strony był zapieczony górny kołek i delikatnie podcierał tarcze.
Od początku (3 lata) nie przeglądałem hamulców.Na przeglądzie były sprawne,siła hamowania była w normie więc jezdziłem.
Teraz wiem że warto .NIe jest to jakięs trudne zadanie,a wiadomo sprawne hamulce = bezpieczeństwo.
Samo czyszczenie i smarowanie kołków pomoże zachować hamulce i zaciski w dobrej kondycji,jak równiez żywotność tarcz wzrośnie.

Obrazek
Obrazek

PS.Mam nadzieje że wszystko zrobiłem dobrze,ale jeśli ktos dopatrzył sie jakis bledów to pisać.
Wszystkie inne uwagi również mile widziane :)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez flywin » 31 lip 2009, 22:42

rozmiar tarcz i kloków ( rozstaw , grubośść itp..) beda pasowały do 323F BA 1.5?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcin255 » 31 lip 2009, 23:22

w BA są mniejsze tarcze i tylko z przodu
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez michi » 31 lip 2009, 23:25

flywin napisał(a):beda pasowały do 323F BA 1.5?


flywin idź do auta i zobacz ile Twoje koła mają śrub ;) Później zobacz czy masz z tyłu tarcze ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez siera » 26 sie 2009, 18:12

siema
ma ktos moze dostep do wszystkich zdjec ????

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323