Wymiana pasków alternatora i pompy wspomagania R4 i V6

Postprzez lina__90 » 30 paź 2010, 11:56

Kolego ja szukam oznaczeń paska do mazdy 323f 1,5 silnik rocznik 98 z klimatyzacją. Chodzi o oznaczenia paska alternatora. Byłbym wdzięczny za podanie. Kupilem pasek firmy Mcro V XF oznaczenie: 4pk885 będzie dobre?
Początkujący
 
Od: 23 cze 2010, 10:00
Posty: 7
Skąd: Mietel
Auto: Mazda 323f

Postprzez Kluska » 2 lis 2010, 08:31

w pierwszym poście masz podane oznaczenia pasków oryginałów

a co do zmieników to producent powinien opisać kompatybilność z modelem
Kluska
Obrazek Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2008, 19:41
Posty: 116
Skąd: Ziemia Sieradzka
Auto: MZADA 323F BA Z5 1996 1,5

Postprzez Piotrek.84 » 20 lis 2010, 18:49

Panie i Panowie,powiedzcie mi proszę czy wina leży po stronie paska czy alternatora gdy raz napięcie ładowania pokazuje 14.4 a raz 13,8??Czasem pojawiają się piski na zimnym silniku,ale nie wiem czy to pasek czy łożysko alternatora??
Pozdrawiam.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez bzzyczek » 20 lis 2010, 21:25

Co do pisków na zimnym to raczej stary zużyty pasek, u mnie piszczał zaraz po odpaleniu wymienilem pasek i jest ok, co do napięcia to chyba nie jest tak żle żeby sie tym martwić.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Piotrek.84 » 21 lis 2010, 18:26

Jest,jest źle.Po nocy aku mam rozładowany...Mierzyłem miernikiem pobór prądu przez alarm i po ustawieniu na 200mA POKAZYWAŁO MI 14,4??To dużo??
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez trzydziech » 21 lis 2010, 18:40

sorki, ale czy dobrze zmierzyłeś? miernik wpiąłeś szeregowo w układ? czy tylko przyłożyłeś miernik do klem aku?
jeżeli miałeś faktycznie 14,4mA to nie jest to dużo
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Piotrek.84 » 21 lis 2010, 22:40

Tak,tak wpiąłem szeregowo.Mam problem z tym ładowaniem.Podejrzewam to alternator bo łożysko czasem szumi,a nie jest to dźwięk ślizgającego się paska.Dziwi mnie to że jak zawsze mierzę ładowanie to jest 14.4V,a aku po nocce pada...?
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez trzydziech » 22 lis 2010, 09:53

może akumulator dogorywa? miałem taki przypadek że akumulator miał niby 3 lata, ale coś było w nim uszkodzone, nie pamiętam dokładnie, i rozładowywał się, tylko że u mnie nie w każdą noc. po wymianie aku jak ręką odjął.
pytałem się czy dobrze zmierzyłeś bo właśnie zdziwiło mnie że wyszło idealnie 14,4 przy pomiarze prądu. może pożycz inny miernik?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Harnas19 » 22 lis 2010, 14:05

Chłopaki sory że tu ale potrzebuje foty podłączeń przewodów przepustnicy podciśnieniowych i tych zbiorniczków z lewej strony silnika . Bo ost robiłem remont i nie mam pewności że podłączyłem wszystko tak jak byc powinno . Jak ktoś ma taki silnik jak ja to prosze o jak najdokładniejszą fote . Na meila lub też tu w temacie .Schemat podłączeń VRIS. do 1.8 16v
Ostatnio edytowano 24 lis 2010, 15:17 przez Harnas19, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Piotrek.84 » 22 lis 2010, 20:53

może akumulator dogorywa

Akumulator to Centra Futura kupiony rok temu więc jest sprawny.Poza tym jak tylko odłączyłem gaz to wszystko hulało bez problemu przez 3 dni,później podłączyłem z powrotem.
pytałem się czy dobrze zmierzyłeś bo właśnie zdziwiło mnie że wyszło idealnie 14,4

Nie zawsze 14,4 ale zazwyczaj było powyżej 14V.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez bzzyczek » 22 lis 2010, 21:10

Piotrek.84 napisał(a):Akumulator to Centra Futura kupiony rok temu więc jest sprawny.Poza tym jak tylko odłączyłem gaz to wszystko hulało bez problemu przez 3 dni,później podłączyłem z powrotem.


podłącz miernik i sprawdz ile amper pobiera instalacja gazowa na wyłączonym silniku tak samo jak sprawdzałes alarm, może tu problem jest.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Piotrek.84 » 22 lis 2010, 21:52

Na wyłączonym silnik instalacja gazowa nic nie pobiera.Dopiero gdy załączę gaz wtedy pobiera prąd ale jeszcze nie mierzyłem ile.
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez Malina » 27 lis 2010, 00:33

bzzyczek napisał(a):Co do pisków na zimnym to raczej stary zużyty pasek, u mnie piszczał zaraz po odpaleniu wymienilem pasek i jest ok, co do napięcia to chyba nie jest tak żle żeby sie tym martwić.

Dzisiaj pierwszy raz usłyszałem rano dziwny pisk po odpaleniu samochodu przez jakieś 2 minuty jak skrobałem szyby. Potem pisk całkowicie ustał jak ręką odjął. Było -5 i samochód stał przed domem całą noc.
Myślicie że to któryś z pasków czy może łożysko alternatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez bzzyczek » 27 lis 2010, 11:42

Raczej na pewno pasek, pewnie od alternatora dla pewności wymień oba koszt nie wielki a i tak trzeba zdjąc pasek od wspomagania żeby wymienić ten drugi. Zrobiło się zimno akumulator bardziej dostaje po dup.. a po odpaleniu alternator żeby go doładować stawia duży opór i pasek slizga się.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez kbilski » 27 lis 2010, 15:47

A nie da się tych pasków założyć bez luzowania śrub?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Harnas19 » 27 lis 2010, 16:08

Ja możesz nie luzowac śrub jak one pasek napinają i trzymają aby sie nie luzowal to jest banalnie proste z zamkniętymi oczyma idzie to zrobic .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2010, 23:00
Posty: 130 (1/0)
Skąd: Dzierżoniów/ UK COVENTRY
Auto: Mazda 323f BA 1.8 DOHC

Postprzez Piotrek.84 » 27 lis 2010, 17:40

A nie da się tych pasków założyć bez luzowania śrub?

hahaha
Nie no wybaczcie,rozbawiło mnie to...
Jeżeli coś się zacina użyj siły,gdy się złamie to znaczy,że i tak wymagało wymiany :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2008, 21:06
Posty: 248
Skąd: Kielce
Auto: Mazda 323f ''96 1.5 Z5 + LPG BRC
Sequent 24

Postprzez kbilski » 27 lis 2010, 17:53

Cicho..:) Pasek to pasek każdy się naciąga..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2006, 14:41
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323F 94' 204kkm 16V

Postprzez Przemek323c » 27 lis 2010, 23:02

A ja mam takie nietypowe pytanie. Czy jest opcja zeby pasek naciagnac za mocno ? Jakie wtedy beda objawy ?
Przemek323c
 

Postprzez Pioteq25 » 27 lis 2010, 23:03

Przemek323c napisał(a):A ja mam takie nietypowe pytanie. Czy jest opcja zeby pasek naciagnac za mocno ? Jakie wtedy beda objawy ?

Łożyska powiedzą pa pa :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323