Swap 2.0 KF ---> 2.5 KL-DE z Ford Probe/626

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lip 2016, 13:53

corpha76lon – chodzi tutaj tylko o to aby nie uruchamiać cewki/aparatu zapłonowego bez obciążenia jakim jest świeca.
Bez obciążenia mogą pojawiać się spore przepięcia, które po prostu mogą coś uszkodzić (przebić izolację na cewce lub tranzystor).
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez corpha76lon » 22 lip 2016, 13:56

Marek 161BD081 napisał(a):Masz całkowita rację Piotrze, że łatwo można "ubić" aparat zapłonowy przez to jak się pokręci silnikiem przy zdjętych nasadkach świec. Ale wówczas to zwykle pada tranzystor kluczujący cewkę zapłonową.
Tutaj wcześniej corpha76lon miał kłopot, ze nawet wtryskiwacze nie otwierały się więc .... jak na mój gust to impulsy z aparatu nie szły do sterownika silnika.
Nawet przy uszkodzonym tranzystorze końcowym (czy nawet samej cewce) impulsy MUSZĄ być!

corpha76lon – każdy z tych tranzystorów powinien zadziałać w tym układzie a parametry nie są aż tak krytyczne.
Kiedyś naprawiałem moduł ze starej Hondy i zamontowałem na próbę jakiegoś MOS'a notabene wyjętego z płyty komputerowej (bo akurat taki miałem pod ręką) i .... też układ ożył :)



Zgodzę się, że można ubić cewkę jak są wszystkie nasadki wyciągnięte bo nagromadzony ładunek nie ma gdzie uciec, ale to co? ta cewka jest nawinięta z drutu jak włos czy ki chu?
Kłopot był z rozrządem dlatego nie było wtrysku :P Ileż jeszcze będę to tłumaczył :P Teraz już wtryski pracują!

Dopisano 22 lip 2016, 13:57:

Aaaha:D Wracam do grzebania, zaraz wam napisze co i jak

No to podstawienie tranzystora (BU903) nie pomogło... Sprawdziłem tranzystor w aparacie i wygląda mi na dobry...

Układ z linka wyżej też nie dał rezultatu...
Podmieniłem teraz czujnik położenia wału ze starego.... dalej nic chyba sie poddam...;(

Mam prośbę, sprawdźcie mi który jakie macie napięcie na pinie 1G, to jest skrajny przewód we wtyczce (tej szerokiej), jeden to masa a drugi to ten który mnie interesuje. Jakie napięcie i kiedy się pojawia, czy zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero w momencie odpalania, z góry dzięki.

Znalazłem taką informacje:

"Odnośnie aparatu zapłonowego do v6 czyli zamiennie KL01 > KF 34 nie pasują odnośnie elektryki,a mechanicznie tak. Trzeba wiązki przerabiać.
Natomiast KL 01 pasuje zamiennie z KLY 1 bez najmniejszych problemów."

Różnice są na małej wtyczce 3 pinowej.

Takie jeszcze schematy znalazłem...


No i dupa panowie... Mam 2 cewki z KL01 i 2 z KF34, obie pary sprawne... Moduł w KL01 padł ale naprawiłem sobie go wg tego sposobu z forum probe i działa, jak i zresztą aparat KF34. Czujniki halla sprawne w obu przypadkach... wszystko cacy ale ciągle błąd 04 i brak napięcia sterującego modułem z kompa...
Gdy ręcznie zapodam tam 12V iskra strzela jak szalona... Także jedynie co mi pozostaje to podmiana kompa. Orientuje się ktoś z was jakie kompy będą pasować? Byłby ktoś chętny sprawdzić mi swój komputer u siebie?
Załączniki
d3bea37698ad.jpg
Xedos6 workshop manual!.jpg
Безымянный.png
aparat wtyczki.GIF
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez marcinowozniako » 25 lip 2016, 23:19

Skoro wcześniej odpalałeś na kompie od KL to teraz każdy inny powinien pasować. Jednakże nie jestem pewien czy jeżeli masz wiazke z KF to powinieneś podłączyć jakikolwiek komp od KL. Powinieneś latać na kompie od KF nie masz kompa który miałeś seryjnie w samochodzie?

Generalnie kl05 chyba najbardziej popularny potem kl55 oba w sumie mam natomiast upewnij się że na pewno możesz podłączyć te kompy do swojej wiązki.

Jak ja miałem podobne problemy co Ty to okazało się że wywalilo mi bezpiecznik listwy wtryskowej zobacz w komorze silnika na bezpieczniki czy wszystkie są ok.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez corpha76lon » 26 lip 2016, 15:50

Sprawdzałem już bezpieczniki:( wtryski działają bo też je sprawdzałem, a wiązka jest przerobiona na "KL'owską". Nie chce mieć kompa z KF bo to inny litraż... Piny we wtyczkach poprzepinane według schematów z 626/probe. Wszystko jest wrzucone wcześniej. No jedyną opcja jest uszkodzony sterownik, wyczytałem gdzieś na forum probowskim, że klient miał ten sam problem i po wymianie pomogło. Kompa miałem używkę, nie było go w komplecie do silnika, także kto wie... Odpalił dwa razy z rzędu także skoro cała reszta jest sprawna to nie widzę innej przyczyny... Ale jestem otwarty na propozycje i rózne sugestie oczywiście.
Póki co znalazłem takie kompy, (są jeszcze z xedosa ale te to chyba maja immobilizer wszystkie):

626/MX-6 1993r.:
KL01
KL03

626/MX-6 1994r.:
KL55
KL57

Probe 1993r.:
KL07
KL09
KL48

Probe 1994r.:
F42Z-F
KL09
KL48
94JA-AA

Mazda (chyba):
KL05

Probe (chyba):
KL59
KLC1

Pod tym linkiem znalazłem:
http://www.rockauto.com/en/catalog/mazd ... %29%2C2896

A KF69 to na pewno do naszych 2.0
Ostatnio edytowano 27 lip 2016, 16:04 przez corpha76lon, łącznie edytowano 6 razy
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 26 lip 2016, 16:03

Czy silnik KL-a ma kole pasowym wału tak samo jak KF czujnik położenia wału? i czy aparat od KL-a ma 2 czujniki halla w aparacie(jak to jest na schematach)?

Dobra już wiem że ma czujnik położenia wału, ale aktualne 2 pytanie.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 26 lip 2016, 16:55

Mój KL ma:P ale nie wszystkie mają:P zależy od kompa. Aparat KF34 ma jeden czujnik halla i służy on do zlokalizowania położenia pierwszego tłoku, za to KL01 ma dodatkowo czujnik położenia wału korbowego, czy tam wałku rozrządu, ogólnie daje 6 sygnałów na obrót, podobnie jak czujnik położenia wału przy kole pasowym. Inaczej ma się sprawa przy pierwszym czujniku, ten ma jeden sygnał na obrót. Pół obrotu to sygnał a drugie pół to dziura. (rozchodzi się o prace suwu sprężania/pracy i ogólnie o górne martwe położenia tłoku GMP (ang. TDC)).
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez marcinowozniako » 26 lip 2016, 19:21

Mówię Ci jak chcesz kompa od KL to mam dwa na zbyciu kl05 i kl55 napisz pw to się dogadamy.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez sr50ce » 26 lip 2016, 21:31

Jak to w KF-ie działa wiem, ale Ty masz KL-a . Można by pomyśleć że jeśli kompa masz od KL-a ,ale nie od tego silnika(tak doczytałem w temacie jeśli nic nie pomieszałem) a mówisz ze w swoim aparacie od KL-a masz 2 czujniki halla wiec jeśli nie wszystkie aparaty KL-a były wyposażone w te 2 czujniki to i nie wszystkie komputery będą miały obsługę 2 czujników to tylko takie pomysły a teraz coś konkretnego.. Czujnik nazwijmy go Halla w KF34 daje na sterownik prostokąt i według ogólnego schematu jest tam tranzystor wiec sygnał jest silny i stabilny ale inaczej ma się sprawa z czujnikiem położenia wału. Jest on indukcyjny i sygnał przypomina sinusoidę i niestety jest bardzo wrażliwy na zakłócenia dlatego tak ważny jest ekran. Sygnał ten jest na tyle wrażliwy że podłączenie sondy oscyloskopu powoduje zakłócenie pracy silnika. Może i faktycznie sprawdzałeś miernikiem czy zachodzą zmiany wartości przy kręceniu wałem, ale to może być za mało. Oczywiście nie wykluczam uszkodzenia kompa ale taka diagnozę z doświadczenia pozostawiam na sam koniec jak już jestem pewien.
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 26 lip 2016, 21:55

Hmm no dobrze rozumujesz. Tyle, że on mi odpalił na aparacie KF34 ale na KL01 mógł nie odpalać bo wtedy jeszcze nie wiedziałem, że są takie diametralne różnice w kostce tej trzy pinowej. Czujnik od koła pasowego jest "lepiej" ekranowany niż w oryginale :P Teraz jak podmienię komputery będę widział co i jak bo już na pewno dobrze podepnę aparat ten pierwszy jak i ten drugi:P Ważne, że oba mam na pewno sprawne!
Mam nadzieje, że uszkodziłem ten sterownik przy tych próbach z aparatem! I jak podepnę nowy to odpali! <oczy>

P.S. KL07 z tego co widzę był montowany od 1993r. a w moim silniku jest ten dodatkowy czujnik temp który był montowany właśnie w 1993r. A dodatkowo i tak czujnik na kole pasowym już był, tak więc teoretycznie w tym aucie komputer miał dostęp do 3 czujników (koło pasowe i dwa w aparacie) ale czy z nich wszystkich korzystał to już się chyba nie dowiemy...

P.S. 2 :P
Sprawdzi mi ktoś to napięcie na aparacie zapłonowym com prosił, od sterowania modułem? Może być też z tej naszej wersji 2.0. Dużo mi to może pomóc... <pomocy>
Ostatnio edytowano 26 lip 2016, 22:08 przez corpha76lon, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 26 lip 2016, 22:07

Tak czytałem wiem, że odpalił wiec w instalacji aparatu bym nic nie zmieniał bo to odpaliło w końcu wiec musi być dobrze po prostu głośno myślałem na temat 2 czujników w tym aparacie od KL-a :) Mi chodziło głownie o czujnik położenia wału, ale to też tylko podpowiedzi. Jak będziesz mieć kompa i odpali to wszystko wiadomo :)

Mam prośbę, sprawdźcie mi który jakie macie napięcie na pinie 1G, to jest skrajny przewód we wtyczce (tej szerokiej), jeden to masa a drugi to ten który mnie interesuje. Jakie napięcie i kiedy się pojawia, czy zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero w momencie odpalania, z góry dzięki.


1G ? chodzi Ci o wtyczkę aparatu zapłonowego czy sterownika?
Ostatnio edytowano 26 lip 2016, 22:21 przez sr50ce, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 26 lip 2016, 22:11

Heh po to jest to forum ażeby właśnie głośno myśleć;) Mam nadzieje, że moje/nasze wywody, nerwy, stresy i poświęcony czas nie pójdzie na darmo i komuś się to do czegoś przyda :]

Dopisano 26 lip 2016, 22:34:

sr50ce napisał(a):Tak czytałem wiem, że odpalił wiec w instalacji aparatu bym nic nie zmieniał bo to odpaliło w końcu wiec musi być dobrze po prostu głośno myślałem na temat 2 czujników w tym aparacie od KL-a :) Mi chodziło głownie o czujnik położenia wału, ale to też tylko podpowiedzi. Jak będziesz mieć kompa i odpali to wszystko wiadomo :)

Mam prośbę, sprawdźcie mi który jakie macie napięcie na pinie 1G, to jest skrajny przewód we wtyczce (tej szerokiej), jeden to masa a drugi to ten który mnie interesuje. Jakie napięcie i kiedy się pojawia, czy zaraz po przekręceniu stacyjki czy dopiero w momencie odpalania, z góry dzięki.


1G ? chodzi Ci o wtyczkę aparatu zapłonowego czy sterownika?


Na to samo wychodzi. W KF'ie to jest pin 4N. Ogólnie to to jest ostatni pin, skrajny.
Załączniki
ds.png
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 26 lip 2016, 22:38

0V względem masy a dokładnie to tam jest masa ( mówię o stanie na zapłonie auta ) czyli tranzystor jest niewysterowany. Sprawdziłem przed chwila <oczko>

PS. to 1G mnie zmyliło bo w KF to właśnie 4N jak napisałeś
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 27 lip 2016, 15:50

Przecież to nie możliwe ! Na pewno to dobrze zmierzyłeś?! Mi pokazuje około 0,4V podczas kręcenia ale to za mało bo 0,7V to minimum żeby "obudzić" półprzewodnik
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 27 lip 2016, 18:15

Napisałem na zapłonie... a nie podczas kręcenia rozrusznikiem czy pracy silnika. Jak chcesz to mogę ci sprawdzić napięcie jak będę kręcił, ale to będzie jakieś średnie napięcie wynikające z wypełnienia sygnału sterującego tranzystor. O to Ci chodziło?

P.S.
A wiec:
-Miernik na DC podczas kręcenia rozrusznikiem(zrzuciłem wtyczki wtryskiwaczy) czas zdjęcia pomiaru po ok 2sekundach wynik ok 2V

-Miernik na DC podczas pracy silnika jak już obroty się ustabilizowały wynik ok 0,47V

I tak na szybko może słabo widać, ale podziała na 1v podczas normalnej pracy silnika . W szczycie ok 2.5v szerokość impulsu ok 3ms
Obrazek
Ostatnio edytowano 27 lip 2016, 19:04 przez sr50ce, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 27 lip 2016, 19:01

No o to, o to! Jakim to własnie napięciem steruje, postaraj się wychwycić najwyższy wynik, bo jak już go odpalisz to powinno cały czas skakać to napięcie :]
Ło panie, istne wariactwo:D Nie ma fuszery, dzięki wielkie. Miernik pewno nie ogarnia szybkości impulsu stąd te 0,47. Ale teraz się zaczynam martwić bo mi też tyle gdzieś pokazuję;/ Tak jakby ten impuls jednak był podawany przez kompa... kurde, zmartwiłeś mnie kapkę, no cóż, czekam na kompa z allegro...
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez sr50ce » 27 lip 2016, 19:56

Tak będzie najlepiej. Jak drugi komp nie pomoże będziemy myśleć dalej :)
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 28 lip 2016, 21:29

No więc tak:
Odebrałem kompa (KL05) z poczty, podpiąłem, odpalił!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pochodził trochę nagrzał się wszystko cacy (trochę klekotał, stukał gwizdał ale ustało później:D) zgasiłem go, odpalam ponownie i lipa...
No to myślę sobie znowu kompa szlag trafił...Przez przypadek jak sprawdzałem aparat dałem mu 12V na sygnał od kompa. Odpalam i zaskoczył!!! Zgasiłem odpalam i cyk działa... no to myślę sobie, zrobię to samo na KL07, wpiąłem ale bez podawania 12V na pin (1G) odpalił:O No i szok, o co chodzi...? Aktualnie działają mi oba kompy... ale... no i się zaczyna:D
Kontrolka ABS świeci cały czas.
Odpala po dłuższym kręceniu.
Obroty na KL05 powyżej 1000 na KL07 spadają do tych umownych 750 ale jak wkręcę na obroty to od razu nie spadają jak powinny. Możliwe, że trzeba po prostu wyregulować.
VRIS'y nie działają jak powinny, po odpaleniu jeden od razu się otwiera a drugi martwy, poprzepinałem wtyczki i to samo tyle, że na odwrót.
Klima się nie włącza.
Po przekręceniu (zmianie kąta zapłonu) aparatem w prawo albo w lewo nic się nie zmienia, odpala tak samo długo a chodzi tak samo, nie widzę różnicy tak na postoju.
Nie odpalałem go na aparacie KL01 jeszcze ze względu na brak czasu. Ogólnie jutro zmykam na wakacje, na mazury, także z półtora tyg mnie nie będzie...
Aha no i błąd 04 wyskakuje cały czas... Teraz tak się zastanawiam, że może dla tego, że nie wpiąłem tego drugiego czujnika halla do kompa pod pin 3E jak na schemacie aparatu zapłonowego wyżej... Na schemacie ogólnym od sterowania silnika w to wejście idzie ścieżka do Modułu Sterownia Automatyczną Skrzynią Biegów. Jak wrócę to to stestuje.
Wszystkie te objawy praktycznie są takie same na obu kompach.

To jest to napiecie co mi sr50ce sprawdzałeś
https://www.youtube.com/watch?v=FgVWe8Kb5nY

https://www.youtube.com/watch?v=FAPPv7vpUwE

Na tym drugim filmiku już lepiej chodzi. Podkreśle że wpierw czekałem aż sie dobrze dogrzeje zanim go wkręcałem na obroty:P
https://www.youtube.com/watch?v=qspHtv-177M

https://www.youtube.com/watch?v=bX-izCp7jjk
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Postprzez marcinowozniako » 28 lip 2016, 22:37

Aby vrisy się otwartly musisz otworzyć przepustnice na maks no i wysoko go na obroty wkręcić wtedy powinny zadziałać. Ten pierwszy zawsze będzie owarty taka konstrukcja kompow do KL. Generalnie silnik jak bardzo długo stal to sądzę że to popychacze hla Tak klekocza jak silnik rozgrzejesz pojezdzisz nim to powinno ustac po jakimś czasie jeżeli nie to to raczej nie to. Hydronapinacz rozrządu jeszcze wiem że niektórym sprawiał to że on silnik klekotal.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez sr50ce » 28 lip 2016, 22:40

Dużo tego.. Jak wrócisz będziemy myśleć. Powiem tylko że mi po kapitalce KF-a słuchałem stuków z przerażeniem ok 40 min, ale z każdą minuta było ciszej aż hydro-popychacze się napełniły (każdy rozbierałem na części pierwsze i czyściłem i zalewałem strzykawka z olejem). Wiec jakoś bardzo się stukami nie przejmuj no chyba, że nie przejdą nawet po długim czasie..
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2012, 20:30
Posty: 102
Skąd: Ziemia Wieluńska
Auto: mazda 323f ba 2.0 V6
mazda premacy cp 1.8

Postprzez corpha76lon » 29 lip 2016, 11:39

No już przechodziły po jakich 30 min wiec też uznałem ze musi sie wszystko "dotrzeć". Co do VRIS'a tego prawego to on chyba sie w ogóle nie otwiera bo dość mocno mu dałem po gazie, no ale to już bedą szczegóły, narazie martwi mnie to długie odpalanie najbardziej:P No nic, myślcie tam intensywnie nad tymi moimi usterkami;) Hej papa
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2014, 23:52
Posty: 221 (3/1)
Skąd: Kęty
Auto: Mazda 323F BA 2,5L V6 KL-DE 1993r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323