Problemy z wolnymi obrotami, szarpaniem i przyśpieszaniem [323F BA KF] – dyskusja wspólna
U brata pomogła wymiana sond lambda.
Do swojego też kupiłem, jak tylko będę miał chwilę to wymienię, bo objawy ma podobne.
Aparaty zapłonowe już przerobione na xedosowe.
W jednym i drugi m przypadku wyświetlały się błędy sond.
Jeżeli błędów brak to może warto się przyjrzeć aparatowi zapłonowemu.
Do swojego też kupiłem, jak tylko będę miał chwilę to wymienię, bo objawy ma podobne.
Aparaty zapłonowe już przerobione na xedosowe.
W jednym i drugi m przypadku wyświetlały się błędy sond.
Jeżeli błędów brak to może warto się przyjrzeć aparatowi zapłonowemu.
no własnie apropo błedów to wyskoczył 1 z egrem to wiem bo mam odpięty a drugi to regulator ciśnienia paliwa bodajże bład 25 , co mnie zaciekawiło ... z sondami błedów nie było żadnych...
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
ja po remoncie mam silnik i po przekładce , pali mi caly czas tak samo trasa 8L , Miasto 9-9,5 zależy od jazdy bardzo jej nie przegrzewam od czasu do czasu tam poleci sobie ale zawsze spokojnie, co do spalanie wątpie by to była wina sondy ja osobiście obstawiałbym przeplywkę albo wtryski albo może ten aparat , gdzieś tam na Palcu przerwy no nie wiem sam a nie chce zmieniać wszystkiego po koleji... dlatego szukam pomocy
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Jeżeli sondy sprawne (spalanie o tym nie świadczy), to drugim elementem najbardziej awaryjnym jest aparat moduł zapłonowy i cewka.
W czasie tych przymuleń zwróć uwagę na licznik obrotów, jeżeli skacze, wiesza się, to moduł może być uszkodzony jeżeli licznik jest OK to cewka może być uszkodzona.
Jeżeli potrzebował byś, to mam aparat zapłonowy ze sprawnym modułem a uszkodzoną cewką (silnik odpala ale nie wchodzi na obroty)
W czasie tych przymuleń zwróć uwagę na licznik obrotów, jeżeli skacze, wiesza się, to moduł może być uszkodzony jeżeli licznik jest OK to cewka może być uszkodzona.
Jeżeli potrzebował byś, to mam aparat zapłonowy ze sprawnym modułem a uszkodzoną cewką (silnik odpala ale nie wchodzi na obroty)
jutro bede jechal mazda to zerkne jak to sie zachowuje dokładnie i dam znać, ale dziwne jest to że na zimnym silniku tego nie zauwazyłem i jak jade pomału toznaczy rownomiernie dodaje gazu to tego tak nie czuc i ładnie przechodiz przez ta dziurę, zauwazalne to jest jak sie depnie na full to wiadomo ta dziura się robi ewidentna az tak ze ruszy cala budą i pozniej mega przyspiesza i znow mniejsza dziura kolo 4,5 i pozniej juz leci do końca ładnie... moze faktycznie ten aparat jest kolega tu z forum porozmawiam z nim ma kfa i mieszka nie daleko mnie moze podmienimy i zobaczymy czy to to...
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
jutro to dokładnie sprawdzę bo nie mam sie jak temu przyjzec bo zawsze pomału bo z dzieckiem jeżdze małym wiec nie gazuje ale jutro cos podziałam i bede widział dokładnie jak to wygląda.. to napisze co i jak
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Jak na zimnym git a na ciepłym taki objaw to sprawdź aparat bo też tak miałem, na zimnym igła a jak się zagrzał to szarpało, przestawało reagować na pedał gazu momentami itp. aż się zatrzymało w trasie i już nie odpaliło
no tak zrobię nie mam wyjścia przynajmniej jedno wyeliminuje jak podmiankę zrobię, no nic dzięki za pomoc, bede informował na bieżąco co z tematem by później inni mieli łatwiej.
Obecnie: A4 Silver 2.0 TFSI 06'–> viewtopic.php?f=320&t=163473
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Była: 323f 2.5 KL-Ze 96' –> viewtopic.php?f=312&t=127247
Witam mam mazdę 323f 2,0 v6 144 km. i jak na taki silnik po winien zrywać asfalt a rozpędza się dopiero tak od 3,5 a 4tys. nie wiem co jest nie tak proszę o pomoc czy to może byc wina przepłymowierza ? jak go odpiołem to silnik nie zgasł tylko tak jak by spadły obroty.jeszcze raz prosze o pomoc. Pozdrawiam
-
Arczi11
Zamiast odpinać poszczególne elementy sprawdź błędy w sterowniku, zrób reset, sprawdź ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu, ustawienie rozrządu oraz kompresję, stan filtra powietrza, szczelność/drożność dolotu/wydechu. W jakim stanie są świece zapłonowe? Na jałowym silnik pracuje równo?
- Od: 5 paź 2012, 21:29
- Posty: 392
- Skąd: Ostrów Lubelski
- Auto: Mazda 323F BA
1,5 B+G 1997r
chamulce to na pewno nie. bo powinny piszczeć a po przekroczeniu 4 tysięcy obrotów to już jedzie tak jak powinna.
-
Arczi11
jak to gubi iskre nie rozumiem ? normalnie chodzi tak tylko tak jak by na początku nie miał siły ciągnie dopiero od 4 tys obrotów
-
Arczi11
jak filtr pow zapchany to go wymień zaczyna się od najprostszych i najtańszych rzeczy szukanie usterki
po co od razy zagłębiać się w skomplikowane usterki
po co od razy zagłębiać się w skomplikowane usterki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość