FOTORELACJA – Remont silnika KF

Postprzez Czege » 26 lut 2009, 12:22

Czege napisał(a):a powinna, bo czujnik złapał już

a tam masz czujniki pod zderzakiem??


Mam. 3 sztuki są. Po środku przy atrapie i po jednym na narożnik. Złapał ten po środku, bo od uderzenia aż wzmocnienie przednie pogięte...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Briareos » 26 lut 2009, 16:41

Klasycznie to powinien być jeszcze jeden czujnik – przeciążenia, zabudowany w samym module sterującym. Dopiero sygnał z co najmniej 2 czujników wyzwala poduszki (które i ew. z jaką siłą to zależy już od możliwości danego systemu).
Jeśli nawet uderzenie zniszczyło przód auta w pobliżu czujnika, to może po prostu było za słabe, albo nie wystarczająco centralne (nie ma sensu wywalać przednich poduch przy uderzeniach pod większym kątem bo i tak nie polecisz na nie).
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Czege » 26 lut 2009, 17:55

Całkiem możliwe... Przy okazji sprawdze ile czujników poszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez bart23orp » 28 lut 2009, 12:03

W sumie od mechanika odebrałem 323F i dowiedziałem się, że na 6 cylindrze to stukanie, patrząc na silnik jest to cylinder widoczny po prawej stronie od wlewu oleju. Nie wiem za bardzo kto i jak podejmuje się takich rzeczy u mnie w okolicy. Rycerz z forum dzisiaj miał przygodę z 323F, może od niego wezmę silnik.

Przekładkę mogę zrobić w Nysie koszt---> około 600-900zł

Muszę ożywić 323F i zabrać się wreszcie za wnętrze potwora :)

Zastanawiałem się też, że jeśli to tylko na jednym cylindrze, panewki lub popychacze, ewentualnie sprężyna, to może dałoby się to zrobić, chociaż i tak wtedy trzeba wyciągać silnik.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 00:16
Posty: 33
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323F 2.0 BA 24v V6

Postprzez Czege » 10 mar 2009, 12:30

A ja rozpocząłem remont. Wczoraj zaciągnąłem Xedosa do garażu i zdjąłem mu wszystko z góry do wałków. Teraz będzie rozbieranie reszty. No i potem pomiary wału itp. Jeśli wszystko będzie dobrze to w przyszłym tygodniu składanie i mam nadzieję zakończenie dolewania oleju <jupi>

Tak przy okazji: ile bierze się średnio w warsztatach za remont V-ki Mazdowej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez waldii » 10 mar 2009, 22:14

Czege napisał(a):Tak przy okazji: ile bierze się średnio w warsztatach za remont V-ki Mazdowej??

od 1500zl w gore
waldii
 

Postprzez Czege » 10 mar 2009, 23:24

Wow... Calkiem nieźle.
Teraz musze pogadać ze swoim fachowcem za ile co i jak:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez zieba1982 » 20 mar 2009, 19:49

Mam pytanko czy aby odkręcić głowicę to wystarczą standardowe klucze oczkowe ,płaskie,nasadowe czy są tam może jakieś inne dziwne śruby do których trzeba mieć jakieś specjalne klucze( nie pytam o klucz dynanometryczny) A jeśli są inne niż standardowe to może mała podpowiedz jakie i rozmiary abym zakupił przed rozbiórką(wymiana uszczelniaczy zaworów)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez ROMAN-R87 » 21 mar 2009, 00:20

klucz bodaj ze 12-o katny 10-ka, jak dobrze pamietam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Czege » 21 mar 2009, 09:59

Briareos napisał(a):Klasycznie to powinien być jeszcze jeden czujnik – przeciążenia, zabudowany w samym module sterującym. Dopiero sygnał z co najmniej 2 czujników wyzwala poduszki (które i ew. z jaką siłą to zależy już od możliwości danego systemu).
Jeśli nawet uderzenie zniszczyło przód auta w pobliżu czujnika, to może po prostu było za słabe, albo nie wystarczająco centralne (nie ma sensu wywalać przednich poduch przy uderzeniach pod większym kątem bo i tak nie polecisz na nie).


Sprawdziłem. kontrolka miga, ponieważ podczas uderzenia w lewy błotnik, wiązka od czujnika została przerwana (poszło na wtyczce). Więc tu się wyjaśniło. Czujniki są całe.
Ostatnio edytowano 24 mar 2009, 08:34 przez Czege, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Czege » 21 mar 2009, 20:27

Ostatnio edytowano 5 kwi 2009, 14:40 przez Czege, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Czege » 23 mar 2009, 22:20

ROMAN-R87 napisał(a):klucz bodaj ze 12-o katny 10-ka, jak dobrze pamietam

Przykręcałem dziś półblok i tam są 10-ki. A na głowicy są większe, więc 12 jak nic.

Niestety nie mogę kasować postów więc nie uporządkuję...


miło mi poinformować, że moja v-ka już nie łyka oliwy <jupi>
Remont zakończony sukcesem.
Koszt części 1600 zł
materiały eksploatacyjne – ok. 120 zł
głowice – planowanie + wymiana uszczelniaczy 260 zł
robocizna – w sumie 500 zł
robiłem z 2 kolegami.

Wszystko działa jak należy:) no poza brakiem wyregulowanego zapołonu i obrotów. Ale to już wkrótce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez kamil0109 » 11 maja 2009, 00:49

Ja też wziołem sie za remont mojej V-ki. Narazie wszystko rozebrane i czekam na części. Jak bede miał troche czasu to wrzuce fotki. Moja madzia łykała 0,5 l oliwy na 1000 km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 14:12
Posty: 33
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323 f (1995) 2.0 V6 24V

Postprzez bart23orp » 8 cze 2009, 01:42

Wracając do tematu mogę coś wreszcie wyrazić, po moich kłopotach z V6 z 323F, zamiast remontować – poniekąd problem mieszkam w małym mieście, postanowiłem poszukać następcy. Wybór padł na goły silnik z Xedosa 6. Wcześniej V6 brała 1l na 400km, później panewki i tyle... . Kupiłem więc silnik za 1100zł i rzeeeeź!!! 2400km i hmmm aż się boję bierze tyle oleju ile z bagnetu powycieram, więc nic.

Aha mogę jeszcze dodać że mam prawie kompletny silnik na sprzedaż gdyby ktoś coś chciał. Oczywiście mowa o silniku do 323F BA V6 24v. Jednak w nim padnięte panewki. Pzdr!
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 00:16
Posty: 33
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323F 2.0 BA 24v V6

Postprzez Czege » 8 cze 2009, 08:33

bart23orp napisał(a):1100zł

To raczej dobra cena nawet jak na goły silnik.


bart23orp napisał(a):tyle oleju ile z bagnetu powycieram

i oby tak zostało !! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez bart23orp » 9 cze 2009, 11:51

Dzięki Czege :) heh, jednak pozostał lęk i co 200km sprawdzam stan na bagnecie, teraz jeszcze pojechać po $$ na wakacjach i dalsze modyfikacje 323F nieuniknione :D
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2008, 00:16
Posty: 33
Skąd: Głuchołazy
Auto: 323F 2.0 BA 24v V6

Postprzez Czege » 9 cze 2009, 12:01

bart23orp napisał(a):jednak pozostał lęk

No tego się nie uniknie. Ja po remoncie też ciągle sprawdzam i jeżeli będzie jakiś ubytek to tylko przez wycieranie bagnetu :) i też ciągle patrzę czy aby nie zostawiam chmury za sobą przy przyspieszaniu :P
Tak to już jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez zieba1982 » 22 cze 2009, 12:11

<jupi> już po remoncie,(uszczelniacze i pierścienie),na razie 400 km w trasie jazdą do 100km i 4 odpalenia z rana i zero dymu i ubytku oleju,na razie super,Zapieczone były pierścienie olejowe. :D polecam gościa z pierścieniami NPR tanio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2007, 10:25
Posty: 111
Skąd: Gorzów Wlkp..
Auto: Mazda 323F 1997r 1,8/16v BA
Mazda 6 2006r 2,0/16v CITD GG/GH

Postprzez Czege » 22 cze 2009, 12:33

zieba1982 napisał(a):pierścieniami NPR tanio


oby trwale :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Murray » 16 kwi 2011, 22:56

zieba1982 napisał(a):<jupi> już po remoncie,(uszczelniacze i pierścienie),na razie 400 km w trasie jazdą do 100km i 4 odpalenia z rana i zero dymu i ubytku oleju,na razie super,Zapieczone były pierścienie olejowe. :D polecam gościa z pierścieniami NPR tanio


Tylko pierścionki wymieniłeś, uszczelniacze i to wszystko ?? dałao pozytywny efekt... :D
A luzu zaworowego nie masz i jakiś stuków ??przed i po ??
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323