Silnik 1,7 TD – wady i zalety

Postprzez GofNet » 8 sie 2006, 22:12

W Mazdach ten silnik niemal nie występuje. Znaleźć kogoś, kto posiada taki pojazd graniczy niemal z cudem. Może dlatego jest taki taki. Tak jest z pojazdami mało typowymi tej klasy.

Uważam, że znacznie więcej informacji na temat tego silnika uzyskasz na FORUM Isuzu lub Opla.

Zanim kupisz rozeznaj się, ile kosztuje eksploatacja tego auta. I nie mam na myśli paliwa, lecz dostępność i ceny rozrządu, przewodów WN, sterowania zapłonem, części blacharskich, przeniesienia napędu, itp. Jeżeli nie będzie można nigdzie kupić podstawowych elementów, to nie warto pchać się w takie interes. Jeśli będą łatwo dostępne i jesteś przekonany, że DIESEL, to to, co tygryski lubią najbardziej, to czemu nie...

Powodzenia
..::GofNet::..

PS. Przede wszystkim upewnij się, że ten model nie ma problemów z głowicą. Jeżeli również lubią pękać a osprzęt będzie ciężko dostępny, to zakup takiego auta, to bomba z opóźnionym zapłonem. Nie ulega jednak wątpliwości, że 4-5l ropy na 100km, to bardzo kuszący argument. Zwłaszcza, że starsze silniki (jego konstrukcja wywodzi się z końca lat osiemdziesiątych) całkiem sprawnie pracuję na OR (oleju rzepakowym z Lidl'a za 2,19zł/1l :) ).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grzyby » 8 sie 2006, 22:25

GofNet napisał(a):przewodów WN, sterowania zapłonem

GofNet – troszkę się zapędziłeś :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez TomekS » 8 sie 2006, 22:25

jezeli jest to silnik taki sam jak w oplu, a mam taka nadzieje ( tam sobie go chwala )to glowica wraz z zaworami waha sie w granicach 1000 – 1300zl, jezeli chodzi o sterowanie zaplonem to jak wiadomo w dislach nie wystepuje :P wiec sprawa elektroniki odpada.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Postprzez GofNet » 8 sie 2006, 22:55

hahaha Siccc masz babo placek. Ale gafa! Dlaczego odpowiadając często patrzę przez pryzmat swojego auta, zapominając o tym, w jakim temacie piszę <glupek2>. No pewnie, że nie ma! Toż to przecież silnik wysokoprężny.

Sens jest jednak podobny. Chodzi o określenie ewentualnych przyszłych kosztów w sytuacji możliwych problemów. Każdy wie, że najdroższe są rzeczy, których kupić nie można. Łatwo te różnice zauważyć, jak porówna się koszta części do BG i Xeda9, czy B2500 (nie chodzi mi tu o klasę, ale o popularność).

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez kufajman » 13 sie 2006, 21:41

Witam!!! Mam ten samochód (Mazda 323 Familia Sedan '95 1,7 TDi Isuzu) od jakiegoś miesiąca. Jest to wersja belgijska z klimą i elektryką. Co do silnika...blok na pewno taki sam jak w Oplach (sprawdzałem, natomiast dolot (intercooler i kolektor dolotowy) różni się od tych w oplu. Pasek kosztuje od 66 zł do 88 zł. Natomiast gożej jest z rolkami- jest ich 2 sztki i każda w cenie ok 150--120 zł. Samochód bajecznie pali zimą nawet przy ponad -20st. Kupiłem go parę ulic dalej od miejsca gdzie mieszkam, więc widziałem jak był eksploatowany i jak jeździł. Minusem jest klasyczny rozrząd (nie ma popychaczy hydraulicznych) w którym trzeba regulować luzy za pomacą szczelinomierza (płytki), a w silnikach z turbo trzeba na to uważać.. Wałek rorządu oczywiście w głowicy :P Kopa czuć od jakichś ok 2400obr/min. wtedy dolatuje gwizd ze sprężary :D Wlot na masce pod którym jest intercooler bardzo fajnie wygląda. Z klimą po mieście pali mi ok 6,5 literka. Na trasie jeszcze nie sprawdzałem i bez klimy.
Pozdrawiam
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez kufajman » 13 sie 2006, 21:49

Acha bym zapomniał....w Oplach były też silniki Opla 1,7 wolnossace- klekoty i padaki-przy -10 mrozu nie do odpalenia (przynajmniej u mojego kolegi). Isuzu od wielu lat zajmuje sie silnikami na ON, więc ma doświadczenia, silniki ogólnie trwałe i w miare dynamicze jeśli ktoś przestrzega wymian płynów i filtrów. Natomiast nieco pozostawia do zyczenia jesli chodzi o kulture pracy. Oczywiście zawsze można sie nadziac na jakiegoś zarznietego, wiec i tak nalezy dokładnie sie mu przyjrzec...Jak ??? Jesli bedzie ktos zainteresowany to moge wyjasnic i dac pare wskazowek
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez Mumin » 13 sie 2006, 22:48

kufajman napisał(a):Witam!!!


Witam krajana!:) Czy ta Twoja Mazda jest granatowa? Taką widuję na ulicach.:)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Grzyby » 13 sie 2006, 22:57

Mumin – przypominam o regulaminie.
To takich rozmów jest pw.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Mumin » 13 sie 2006, 23:22

Grzyby napisał(a):Mumin – przypominam o regulaminie.
To takich rozmów jest pw.

Ok, przepraszam.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez TomekS » 15 sie 2006, 20:34

witam, przez pewien czas bylem nieobecny, ale widze ze temat rusza do przodu, i jestem coraz bardziej przekonany do kupna tego auta :)
Kufajman orietujesz sie moze jak kosztuja czesci zawieszena do tego auta? no i czy w srodku samochodu odczuwa sie prace disla (jak jest z halasem)?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2006, 22:51
Posty: 8
Skąd: Ełk
Auto: 323 BG 1.6

Postprzez kufajman » 11 maja 2007, 19:30

Porek napisał(a):Odkopę troszeczkę temat ;]
Trochę czasu już minęło od rozpoczęcia tej dyskusji, pewnie przybyło też użytkowników BA PN na forum. Z przyjemnośćią poczytałbym Waszych opinii o tym motorku. Zwłaszcza byłbym wdzięczny koledze kufajman za
kufajman napisał(a):moge wyjasnic i dac pare wskazowek

Nadal masz pozytywne zdanie o tym silniczku i ogólnie o samochodzie? Jak z częściami, jak z awaryjnością i spalaniem? Będę wdzięczny wszystkim za Wasze opinie.

Pozdrawiam, Mateusz.

Witam, troszeczke nie bylo mnie na forum za sprawa weekendu majowego i nawalu pracy. Mam ten model Mazdy od lipca 2006. w silniku wymieniłem filtry, rozrząd i szczotki w altku,w reszcie podzespołów nie musiałem grzebać (poza rozebraniem dla ciekawości i przeczyszczenia dolotu).W Mazdach BA nie występuje silnik PN, tylko konstrukcje Mazdy lub silnik Isuzu-ja mam właśnie taki silnik (1,7 TD). Konstrukcja dobrze znana posiadaczom Astr i Vectr(A i B) bo tam jest montowana. Spala mi śrdnio ok 6L ropki w cylku mieszanym,czasami jezdze z wlaczona klimą.Silnik bezproblemowy (dojezdzam 50km do pracy w jedna strone),samochod ladnie i cicho (jak na diesla)smiga do 120-130,potem chalas narasta.Przy ok 2000obr/min silnika prawie nie slychac we wnetrzu heheh,prawie jak w benzynie.Uzywane czesci tanie-pompa wtryskowa uzywana ok 350 zł (sporo tego na allegro), turbosprezara 350-500zł. Rozrzad bez udziwnien: 2rolki i napinacz na sprezyne plaska (taki listek sprezynujacy). Pasek rozrzadu napedza pompe wtryskowa,wal rozrzadu i pompe olejowa.Pompa wodna napedzana od paska klinowego-warto sprawdzac naciag. Ostatnio wymienilem sworznie dolne wahacza dolnego (2szt) i laczniki stabilizatora przednie – koszt:czesci nowych-180zł+robocizna ok 80zł.(jeden sworzen sam wymienilem ale w pupę zmarzlem i dalem sobie spokoj z reszta). Przy kupnie spojrzalbym na na turbo,czy nie cieknie olej,czy silnik nie ma wyciekow oleju z jakichs miejsc i ogolnie jak chodzi skrzynia i silnik(sluchowo-czy cos nie stuka,puka itp.)bo kazdy samochod mozna zarznac jak sie chce.Przy jezdzie powinien byc odczuwalny kop przy ok 2500-3000 obr,bo wtedy sprezara zaczyna dzialc i pompuje powietrze do cylindrow-bardzo mile odczucie hihi do 2K obr mulkowato a potem wykop :D. Ogolnie daje rade VW Golfince III z silnikiem TD.Jak cos jeszcze nie jasne to pytaj. Proca :D
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez kufajman » 11 maja 2007, 20:08

Porek napisał(a):kufajman dzięki za szybką odpowiedź, pytałem właśnie o silnik 1.7TD, wiem że nie jest to konstrukcja mazdy, jednak ma on symbol właśnie PN, taksamo jak wolnossąca jednostka w generacji BG :]
kufajman napisał(a):Jak cos jeszcze nie jasne to pytaj

Głównie chodzi mi, że tak powiem o stosunek mocy do masy, w moim autku (BG PN) brakuje mocy, zwłaszcza przy wyprzedzaniu, bywa to mocno uciążliwe. Powidz mi jeszcze czy jeździsz tylko na ropie czy może eksperymentowałeś z jakimiś olejami opałowymi/roślinnymi?
I jak z zapalaniem zimą? musiałeś cokolwiek dolewać do ropy? Jakieś uszlachetniacze? Czy bez problemów odpalał?
Dzięki za pomoc, pozdrawiam, Mateusz.

Ten silnik ma inne oznaczenie: 4EE1L4 (wg VIN http://www.mazda-fun.net.ru/vin). Stosuen mocy do masy: BG 56km i moment 110Nm-waga 995kg/BA 82km i 168Nm -waga 1170kg.Czyli stosunek moc/masa samochodow przy porownaniu wychodzi 5/2,czyli teoretycznie Ba przyspiesza 2x szybciej. Wyprzedzam codziennie na trasie Katowice-Rybnik czasami lepsze samochody.(90-120km/h bardzo szybko sie pojawia na 5 biegu).Jezdze tylko na ropie (50/50 Jet i BP),czasami jak sie przydazy truckerzy. Zima-ha to chyba jeden z najlepszych diesli do odpalania zima, pasek '96 TDI 110km wujasa nie dal rady a ja swoim klekotem dalem. Jest tylko 1 szkopul-regulacja zaworow-ten silnik ma klasyczne rozwiazanie i co jakis czas trzeba zerknac na luzy zaworowe-jak zawory sa podporte to ciezko pali na mrozie. Moj samochod mial regulowane 2 zimy temu i narazie jest ok.
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez POETA » 6 cze 2007, 14:35

Witajcie, ja się do tego tematu przytulę, bo chyba najlepiej pasuje. Jest 323 1,7 diesel bez turbo rocznik 91, oto ona http://www.gratka.pl/moto/tresc/mazda-3 ... 6ce3b&s=13 . Pytanie następujące: czyj to silnik i czy warto ją kupić? W końcu to też 1,7 diesel. :|
POETA
 

Postprzez xANDy » 6 cze 2007, 15:55

POETA – mamy taki temat wlaśnie z pytaniami o sens zakupu konkretnego modelu – i tam zadaj swoje pytanie – prawdopodobieństwo uzyskania szerszej pomocy jest zdecydowanie większe właśnie tam (Kupić nie kupić).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez kufajman » 6 cze 2007, 17:28

--------------------------------------------------------------------------------

Witajcie, ja się do tego tematu przytulę, bo chyba najlepiej pasuje. Jest 323 1,7 diesel bez turbo rocznik 91, oto ona http://www.gratka.pl/moto/tresc/mazda-3 ... 6ce3b&s=13 . Pytanie następujące: czyj to silnik i czy warto ją kupić? W końcu to też 1,7 diesel.


E to dychawiczny PN jakies 56km-pytaj posiadaczy PN-ów co i jak... Isuzu był w budzie BA więc jest to inny samochód
Mazda na Isuzu...to musi być ciekawe :P
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2006, 21:28
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska,Katowice,Rybnik
Auto: Mazda 323S BA 1,7 TDI

Postprzez POETA » 8 cze 2007, 07:10

kufajman Dzięki za odp., jeszcze nie łapię się w tych skrótach. :|
xANDy Przepraszam za zamieszanie – źle sformułowane zapytanie <glupek2> , ale chodziło mi bardziej o typ silnika.
POETA
 

Postprzez artek 77 » 19 wrz 2008, 21:47

witam jestem posiadaczem takiej Mazdy 323 1.7 td od roku jezdże tym autkiem jeździ sie super ,część bez problemu są dostepne i ceny przystepne nie ma żadnych problemów z tym autem .Jeśli chodzi jaki w tym aucie jest silnk to na pewno Isuzu 1.7 td z chłodnica powietrza dla tego ma wlot na masce oznaczenie BA12 nie mialem żadnych problemów z glowica a zrobilem juz jakies 25 tys km nim ,autko świetnie trzyma sie drogi i a dość wiele miejsca w środku pozdrawiam :P
artek 77
 

Postprzez illegal22 » 17 paź 2008, 20:44

Witam jestem nowicjuszem jeśli chodzi o mazdy, i mam pare pytań co do modelu który ostatnio kupiłem czyli mazda 323 sedan z silnikiem isuzu 1.7 td.
1) troche sie naciełem przy kupnie, kupowałem na szybko i wiem ze nie wszystko jest pieknie z tym autem chociaż co do rezultatów spalania nie moge narzekac jest super,
pytanie pierwsze: czy to ze zpod turbosprężarki w okolicach rury wychodzacej do intercoolera sączy sie olej oznacza ze walnięte jest turbo, czy to ze silnik jest wyrżniety i wali olejem.\ zaznaczam przy tym ze silnik chodzi równo, nie dzwoni, nie dymi z rury jak przygazuję nawet ostro, i nie wali olejem jak odkręcę korek od silnika tam przy napisie turbo.
pytanie drugie: slysze gwizd turba owszem w okolicach 2500 obr jednakże tylko na 2 biegu.. wiem dziwne ale tak jest ewidentnie!
pytanie trzecie: czy w przypadku wymiany turbosprezarki mozna zamontowac oplowską turbosprężarkę, czy jest taka sama?
czwarte pytanie: silnik jest rzeczywiscie cichy, jednakze podczas pracy silnika na postoju np na swiatlach przenosza sie silne drgania na wnetrze auta... czy to jest kwestia tylko wymiany tzw poduszek silnika czy to objaw czegos innego?
Naprawde licze na was posiadacze tego modelu o jakies porady i sugestie i ewentualny namiar na jakies czesci uzywane do tego modelu jezeli macie, pozdrawiam wszystkich!
illegal22
 

Postprzez Malinaa1 » 18 paź 2008, 01:19

Witam
Moim poprzednim samochodem byla Vectra A własnie z tym silnikiem 1,7 TD Isuzu 82 KM rocznik '95. Przejechałem na nim 340 tys km. Silniczek baaardzo ekonomiczny, spalanie w trasie 5,3 l w miescie 6,2l. Regularnie wymienialem olej i filtry, nigdy nie musialem dolewac oleju. Od wymiany do wymiany jednakowy stan. Kopa dostaje powyzej ok 2300 obrotow. Jezeli chodzi o silnik nie moge powiedziec złego słowa, nigdy nic przy nim nie musiałem robić. Mrozy dla niego nie straszne, odpalal przy temperaturach -25 stopni. Po 9 latach uzytkowania vectra została sprzedana ;( Podsumowujac moj silnik spisał sie na 5. Mam teraz Mazde 626 2.0 D Comprex i niestety nie ma takiego "powerka", ale za to jest wygodniejsza ;)
Mazda 626 GLX 2.0 TD Comprex RF-CX
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 22:58
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 2,0 D Comprex '95

Postprzez wiesiek5 » 18 paź 2008, 08:44

--
Ostatnio edytowano 5 sty 2016, 23:44 przez wiesiek5, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323