Odchudzanie mx-3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jano86 » 29 kwi 2006, 01:46

Powszechnie wiadomo że im lżejszy samochód tym lepiej się zbiera. Co więc zrobić żeby mx-3 byl lżejszy??
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez donwito » 29 kwi 2006, 08:11

1) zmienić dojazdówkę na koło zapasowe w sprayu
2) wywalić śmieci z bagażnika
3) wyjąć tylną kanapę razem z oparciem
4) wersja hardcore – zdjąć tapicerkę drzwi. Próbowałem – robi się masakra dźwiękowa :>
5) Wyrzucić pasażera
6) Schudnąć
7) po wyrzuceniu pasażera wyjąć fotel pasażera
8) Spod maski... spod maski to bym niczego nie wywalał.
9) Skoro wywaliłeś koło zapasowe możesz pozbyć się lewarka
10) Tapicerka (plastiki) w bagazniku zazwyczaj skrzypią. Jest okazja żeby je wywalić.
11) Przespawać zbiornik paliwa od Fiata 126p lub Cinquecento
12) Lać zawsze tylko 1/3 zbiornika paliwa
13) Zdjąć choinkę zapachową z lusterka
14) ... napompować opony helem? ;>

A tak poważnie, to ja zdecydowałbym się tylko na manewry z kołem zapasowym i ew. jeśli nigdy nie wozisz pasażerów to z tylną kanapą. Z tym, że głównie waży tam oparcie, bo siedzisko to jest gąbka i welur – leciutkie. Reszta pomysłów jest oczywiście do zrobienia, ale chyba gra jest niewarta świeczki. MX-3 1.6 waży 1060kg. 1.8 pewnie niewiele więcej. Nie ma co za dużo kombinować.
Zazwyczaj zgadzam się z sobą w 60%.
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 16:48
Posty: 86
Skąd: Warszawa

Postprzez jano86 » 29 kwi 2006, 11:19

No V6 waży 1150. I w sumie jest ciężko jeszcze coś z tego zdjąć nie sięgając po ekstremalne środki typu carbon. No a niktn ie chce się pozbywać np. szyberdachu.
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez SimoneuS » 29 kwi 2006, 12:21

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 23:21 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Pyton162 » 29 kwi 2006, 13:25

odkurzyc w srodku :D :P , a tak powaznie jezeli chesz ochudzi auto to wywalasz wszystkie plastiki, zostaiwsz fotel kierowcy, i smigasz pozdro
Pyton162
 

Postprzez Fiveopac » 29 kwi 2006, 15:27

jano86 napisał(a):Powszechnie wiadomo że im lżejszy samochód tym lepiej się zbiera. Co więc zrobić żeby mx-3 byl lżejszy??


A kogo chcesz objechac? Moze sie okazac ze sie narobisz, zdezelujesz auto a i tak ta $@$@ honda zrobi cie jakbys stal w miejscu...
Po za tym nie kumam, jak mogles zadac takie pytanie. Odpowiedz przeciez jest oczywista....
Podejdz do tematu z innej strony, odpowiedz sobei na pytanie – "ile mam obecnie koni"?
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez eMiX3 » 29 kwi 2006, 16:55

mx-3 V6 w wersji sprintera <lol> sluchaj odchudzisz go o 100 kg i objedzie Cie 1.6 Vtec :) gra niewarta swieczki bo taka jest prawda ze V6 nie bedzie sprinterem, jest to szybkie autko ale nie na wyscigi bo z 1.8 133 kuce to nie jest porazajacy wynik (do tego sprawdz ile masz kucow u siebie bo chyba pare zdechlo).
Do listy Donwita dodalbym jeszcze:
– zdjecie boczkow z drzwi
-plastiki z kokpitu(wywalic mozliwie wszystko co sie da, a te niezbedne zastapic karbonem)
-wywalenie foteli i zakupienie jednego kubla( ok 8 kg wagi czyli w wiele mniej niz serja)
– wywalenie zbednych mechanizmow czyli: pasy(bedziesz mial przy fotelu, 4 pkt,owe), mechanizm ABS'u, Wspomagania, otwierania szyberdachy, otwierania elektronicznego szyb, lusterek, centalnego.
– usuniecie podsufitki
– usuniecie maty wyciszenia silnika
– wywalenie halogenow
-teraz zabiegi mocno ekstremalne: maska z lekkich tworzyw, usuniecie czesci plyty podlogowej(to jest trudne i niebezpieczne bo mozna naruszuc konkstrukcje nosna samochodu), zmiana szyb bocznych na szyby z tworzywa (nie beda sie otwieraly ale beda lzejsze), zdecydowanie pozbycie sie tylnej szyby na korzysc szyby z tworzywa, badz plastiku(tu bedzie troche zabawy z dorobieniem takiej :) )
– zmiana elementow zawieszenia na lzejsze
-zmiana felg na lzejsze
-zmiana w skrzynce biegow (lzejsze kolo zamachowe)
– w mx3 jeszcze przednie swiatla sa ciezkie wiec z nimi tez nalezalo by cos zrobic :)
To juz tak typowo ekstremalnie. Mozna kombinowac z innymi elementami co da nam jakies dodatkowe 5 kg mniej i sprawi ze bardziej sie bedziemy wqrzali kiedy objedzie nas Vtec Hondy, lub celica 1.8 ktora z taka sama pojemnoscia ma pod maska 192 kuce ktore wystarcza aby objechac Cie bez przerobek, a do tego koles z toyoty bedzie mogl sie cieszyc wygodnym i ladnie wygladajacym samochodem, czego nie bedzie mozna powiedziec o odchudzonym eMiXie. Wybor nalezy do Ciebie, ale jak dla mnie proces czasochlonny i kosztowny a efekt mierny.
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 13:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez SimoneuS » 29 kwi 2006, 18:15

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 23:20 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez eMiX3 » 29 kwi 2006, 20:09

no ale kolega pytal co mozna odchudzic wiec wydaje mi sie ze nalezy odpowiedziec na pytanko a swoja opinie pisac jako dodatek. Bo niekiedy posty nie poruszaja problemow z ktorymi zwraca sie autor tematu. Oczywiscie pomijam tematy kiedy ktos glupio pyta bo wtedy oczywistym jest ze sie glupio odpowiada :P... Ale jano86 pytal jak odchudzic mx'a to trza napisac w jaki sposob, a ze to i tak mu nic nie da to inna bajka :) Pozdrawiam
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 13:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez Pyton162 » 29 kwi 2006, 20:39

wywalenie calego srokda z auta napewno cos da , zostawia jeden lub dwa fotele , reszta same blacny i smiga, napewno bedzie lzejszy , pozdro
Pyton162
 

Postprzez jano86 » 30 kwi 2006, 00:59

Dziękuję za odpowiedzi! :) Utwierdzily mnie tylko w przekonaniu że nie warto w tą stronę kobinować! Po prostu myślalem że może ktoś wymyślil jakiś prosty sposób na kilka kilo mniej. Ale jak się okazuje nie i może dobrze bo walory użytkowo-komfortowe (klima, szyber...)w moim autku bardzo mnie satysfakconują i nie zamierzam z nich rezygnować, a też nic mądrego w kwestii masy nie wymyślilem. Co do silnika to kucy ma raczej tyle ile powinien, choć jeszcze nie mialem okazji się sprawdzić,więc przy najbliższej okazji pojawię się na jakimś spocie. Dzięki eMiX3
za wsparcie. POzdro
V6 power !!! Fajnie było,
TURBO power to jest to!
200SX S13 mint condition
http://www.nissantech.pl/viewtopic.php?f=5&t=641
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2006, 19:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 V6 teraz 200SX

Postprzez strzala171 » 2 maja 2006, 17:55

Ja powiem tak , wyciągnac silnik i fotel kierowcy , potem podpalic auto i to co zbędne sie wyjara , i pózniej włozyc silnik i fotel kierowcy i auto jest nawet odchudzone o lakier <lol>
Początkujący
 
Od: 12 cze 2004, 17:04
Posty: 6
Skąd: Gryfice/Szczecin
Auto: Madzia mx3 1,8 v6 94'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323