Lakier na MX-3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pavlikos » 13 sty 2005, 23:11

Mam Mazde mx3 i zamierzam pomalowac maske ale nie wiem jaki tam jest lakier.... Jeden lakiernik mowi ze jest to dwu warstwowy (czerwony i bezbarwny) inny mowi ze jest to poprostu normalny laker akrylowy jedno warstwowy. Prosze o pomoc Napiszcie prosze jaki to jest lakier czy to jest faktycznie normalny akryl czy lakier cerwony pokryty jeszcze bezbarwnym
MAZDA MX3 czerwona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez poolek » 14 sty 2005, 01:12

u mnie niestety ...zauwazylem zluszczajaca sie bezbarwna warstwe .... wnioskuje wiec, ze jest chyba dwuwarstwowy ? ? ? <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez gutek » 14 sty 2005, 01:37

u mnie jest akryl ale po polerce swieci lepiej niz nie jeden metalik :D
co to za lakiernik ktory nie umie odroznic??
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2004, 19:52
Posty: 37
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez voodoo-doll » 14 sty 2005, 08:35

Proponuje podjechać nie do lakiernika, a do jakiejkolwiek mieszalni lakierów a będziesz wiedział najdokładniej. Sprawdzą i złotego za to nie wezmą. :)
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez mazdyfan_tomek » 14 sty 2005, 16:34

U mnie chyba też jest bezbarwny na wierzchu podobnie jak mówi ''Poolek'' na drzwiach w miejscu gdzie jest rysa są małe odpryski tego bezbarwnego.I faktycznie co to za lakiernik ,że nie wie ? ? ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2004, 23:08
Posty: 78
Skąd: Tarnów
Auto: HONDA ACCORD 2,0 136 PS

Postprzez Adaś » 14 sty 2005, 16:48

Co prawda nie mx-3 ale 323f BA ale u mnie na masce tez pozluszczala sie miejscami blyszczaca wartstwa wiec chyba tez jest 2 warstwowy...na wiosne wizyta u lakiernika..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez poolek » 14 sty 2005, 18:12

No no ... ciekawy jestem czy ktos bedzie wiedzial i precyzyjnie odpowie na to pytanie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Globy » 14 sty 2005, 20:53

Jesli MX jest czerwony, to lakier powinien byc jednowarstwowy... Bezbarwny jest chyba domena metalic'ow, jak turkus Poolka, Adasia, Voodoo i moj. Pavlikos, jesli chcesz zregerowac kolor, sprobuj najpierw past lekko sciernych – na matowych daja swietne rezultaty (przy madrym stosowaniu ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez poolek » 15 sty 2005, 11:09

Popieram, czerwony to najlepszy kolor do polerowania, na polerowanej powierzchni moze dac taki efekt, ze bedzie sie chcialo caly samochodzik przeleciec. Aczkolwiek jesli chcesz zeby polerka starczyla na dlugo, radze zaplac pare zl wiecej i zrob to w zakladzie lakierniczym.
Robota samemu nie przyniesie tak dobrych rezultatow jak maszynka polerska w zakladzie lakierniczym.
Tylko niech ci nie najdzie przyapdkiem ochota nalozyc gabki polerskiej na wiertarke i tym podobne szybko obrotwe maszynki – bo spalisz lakier.
A najlepsza pasta polerska IMHO- to G3 <– tak sie nazywa w sklepie gdzie dobieraja farby albo jakims nordauto – napewno beda wiedziec o co chodzi.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 22:06
Posty: 150
Skąd: Bialystok
Auto: Mazda MX-3

Postprzez voodoo-doll » 17 sty 2005, 23:10

Z tego co się orientuje japończycy w przypadku akryli robili to tak:
wpierw warstwa podkładu matowego w tym samym kolorze co lakier właściwy, a potem dopiero lakier akrylowy (nie tylko jedna warstwa).
Ojciec ma Primere w czerwonym i tak jest u niego, np. w profilach wewnątrz (bagażnik, drzwi) nawet została tylko warstwa podkładu, a jest to oryginał z '91r. Jak gdzieś odprysło to właśnie tak wygląda jak by to był bezbarwny.
Mogę się oczywiście mylić. :D
1. Renault 5 1.1 '91r
2. Mazda MX-3 1.8 V6 24v '93r
3. Ford Probe 2.0 16v '94r (engine FS made by Mazda ;))
4. Mazda 6 2.0 16v '02r Automat
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2004, 17:30
Posty: 30
Skąd: Grodzisk Maz. k/Warszawy
Auto: Mazda 6 2.0 Automat, Bose, Webasto, Skóra...

Postprzez XsiX » 17 sty 2005, 23:26

moja czerwona 323 była pomalowana 1 warstwowo (?)
na pewno nie było na niej bezbarwniaka :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez adasko » 18 sty 2005, 12:53

Prosty sposób na stwierdzenie czy to jednowarstwówka czy dwuwarstwówka. Weż pastę polerską iszmatkę , wypoleruj małą powierzchnię , jeżeli na szmatce będzie czerwony pył(osad) to jest jednowarstwówka jeżeli nie ma czerwonego to dwuwarstwówka ;)
Początkujący
 
Od: 19 gru 2004, 18:01
Posty: 8
Skąd: starachowice
Auto: mazda 323F 97rok

Postprzez adasko » 18 sty 2005, 21:07

Oczywiście mówiąc o czerwonym kolorze nawiązuje do koloru Magdy Pavlikosa.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2004, 18:01
Posty: 8
Skąd: starachowice
Auto: mazda 323F 97rok

Postprzez Pavlikos » 18 sty 2005, 22:02

za rada adasko wypolerowalem mazde i..... na szmacie zstał czerwony osad ....
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez profesor » 19 sty 2005, 17:17

no jak uzywasz pasty sciernej do polerki to osad farby zawsze zostanie bo na tym polega polerowanie ;).
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2004, 10:17
Posty: 134
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1991r

Postprzez Pavlikos » 19 sty 2005, 19:20

profesor napisał(a):no jak uzywasz pasty sciernej do polerki to osad farby zawsze zostanie bo na tym polega polerowanie ;).



Ale podobno gdyby byl bezbarwny to nie zostal by czerwony osad na szmacie .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez profesor » 19 sty 2005, 19:45

a dlaczego nie. jezeli zbyt dlugo tarles to zniszczyles lakier berbarwny i dokopales sie do lakieru :D
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2004, 10:17
Posty: 134
Auto: Mazda 323f 1.6 16v 1991r

Postprzez Pavlikos » 19 sty 2005, 20:14

napewno nie..... recznie szmatka polerowalem i wszystko jest ok
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez adasko » 19 sty 2005, 20:27

Pavlikos napisał(a):za rada adasko wypolerowalem mazde i..... na szmacie zstał czerwony osad ....




To jest na pewno jednowarstwówka, ale dla całkowitej pewności swojej spytaj w jakiejkolwiek mieszalni <piwo>
Początkujący
 
Od: 19 gru 2004, 18:01
Posty: 8
Skąd: starachowice
Auto: mazda 323F 97rok

Postprzez Pavlikos » 19 sty 2005, 20:44

adasko napisał(a):
Pavlikos napisał(a):za rada adasko wypolerowalem mazde i..... na szmacie zstał czerwony osad ....




To jest na pewno jednowarstwówka, ale dla całkowitej pewności swojej spytaj w jakiejkolwiek mieszalni <piwo>



no wlasnie kazdy mowi co innego .... tylu fachowcow mamy w polsce ale zaden ni powie jaki jest na 100% lakier na mx3 czerwonej .... jeden w ksiazce ma napisane ze dwu warstwowy tz z tym bezbarwnym inny ze jedno bo juz urabial a jeszcze inny mowi ze na 99% dwu warstwowy z bezbarwnym wiec ja juz nic nie wiem .... nie wiem kogo sluchac ... dlatego was pytam....

Dzieki ze mi pomagacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323