Filtr przeciwpyłkowy | Gdzie sie znajduje?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Suloo » 19 cze 2010, 00:30

siera napisał(a):Siema
Sorrka ze odkopuje ;) ale mam pytanie czy ktoś podczas demontażu elementów nawiewu natknął się na element który steruje gdzie nawiewa powietrze np czy na szybę czy na nogi ???????

Nurtuje mnie to z tego powodu ze element jest zupelnie nie szczelny kiedy nacisne przycisk ze ma wiac tylko na szybe to wieje ale wszędzie na nogi na ludzi ;). Co do mechanizmu to jestem pewien ze chodzi gdyz po przycisnieciu slychac dzwiek jakiegos silniczka.

Pozdro
Siera

sory ze tak pozno ale jak juz trafilem na odkop to odpisze.silniczek jest za radiem,tylko nie pamietam z ktorej strony(widac od razu).mogla spasc ktoras guma od nawiewu wiec wali tam gdzie ma wolne(czyli w dziure).
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez steveO » 12 lip 2010, 10:49

"Witam ja tez w sprawie wymiany filtra przeciwpylkowego tylko ze w mazdzie 323f ba 96 r pisze tutaj na waszym, poniewaz fotorelacja na moj temat jest zrobiona w fotosik.pl i nie mam dowiedziec pewnych zeczy dokladniej. A chodzi mi o to iz gdy odkrece juz ta 2 srubki od dolu i sciagne pokrywke to powinien mi wtedy wypasc jeden filter, a u mnie on za ciula nie che odejsc za zadne skarby siwata, trzyma sie tam jak cholera ? i co mam ztym zrobic mial ktos juz cos takiego podobnego?"

TAK! Ja mam to samo... Boje sie mocniej pociagnac, zeby czegos nie pozrywac... Tam sa jakies 2 male uchwyciki – trzeba je jakos scisnac/podwazyc? Moze ktos napisac jak sie za to zabrac?

Z gory dzieki, pozdro
steveO
 

Postprzez mabre » 22 lis 2010, 22:08

Witam, odświeżę temat...
Czy w 323F 95 (bez klimatyzacji) jest filtr przeciwpyłkowy?

Pozdrawiam
mabre
 

Postprzez max_gd » 1 lis 2011, 16:11

Spoko fotorelacja. Wszystko poszło bez problemu.
Mam tylko jedno pytanie.
Pestek... czy grubość i rodzaj rajstopy znacząco wpływają na pracę filtra? <rotfl> :D
日本の国内市場
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2011, 01:25
Posty: 340
Skąd: Gdańsk
Auto: MX3 1.6 SOHC viewtopic.php?f=312&t=122756

Postprzez I<3Mazda » 25 sty 2012, 03:02

co w ogóle da ta rajsopa ? :D Bo szczerze mówiąc u mnie nie ma nic jest pusto. Są jakieś zmiany w aucie czy co ? Po co to bo naprawdę nie wiem :D Zapewne na wiosnę spróbuję to zrobić :D
Początkujący
 
Od: 1 gru 2011, 01:56
Posty: 14

Postprzez maris801801 » 26 sty 2012, 09:20

Da too, że nie wpadną Ci w dmuchawe liście (często gnijące), co za tym idzie- lepsze powietrze, lepsza sprawność i czasem żywotność dmuchawy. Pomocne to jest nawet przy dzisiejszych aurach pogodowych- mniej parują szyby ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez leonbubu » 27 maja 2012, 12:44

A ja umieściłem filtr w tym miejscu
Obrazek

Będzie łatwiej przy następnej wymianie, a filtr taki jak się stosuje np. do okapów byle nie był za gęsty :D
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2012, 21:04
Posty: 46
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: obecnie brak

Postprzez asterf » 27 cze 2012, 18:34

leonbubu to co wstawiłeś myślę, że sprawi że zdecydowanie słabiej będzie leciało powietrze. Przesada, ale daj znać jak się sprawdza.
Ale samo miejsce uważam, że dobre jako dodatkowa opcja. Z tego co analizuję sobie działanie tego mechanizmu to autor wątku, pestek uzyska efekt czystego powietrza bez liści i pyłków tylko na podszybie, a nawiewy na pasażerów dalej będą syfić, żeby temu zapobiec trzeba według mnie dać też rajstopę (bo to najlepszy) pomysł tam gdzie Ty leonbubu. U mnie nawiewy również potrafią dmuchnąć syfem czasem.

Zastanawia mnie tylko co po tych zabiegach, cały syf zostanie przed rajstopom. Trzeba będzie tam co jakiś czas zajrzeć, bo się pozapycha jak będzie tego za dużo. Ci którzy zrealizowali ten pomysł niech się wypowiedzą, jak długi już tak jeździcie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez asterf » 27 cze 2012, 22:57

Jednak bzdury napisałem chyba?
Wygląda na to, że dopiero potem nadmuch jest rozdzielany, czyli to całkiem słuszne miejsce. Ja dopasowałem sobie plastikową kratownicę od jakiejś skrzyneczki i włożyłem to w rajstopę. Umieściłem w tym czarnym plastikowym elemencie widocznym na zdjęciu leonbubu. Jest tam takie dobrze nadające się do tego wyprofilowanie. Mam nadzieję, że będzie spoko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez loockas » 1 lip 2012, 19:23

Z tą pianką to przegięcie... Zamień to na rajstopy. Koniecznie muszą być od teściowej! Jak nie masz, to podprowadź babci. Powinni spełniać normy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez asterf » 1 lip 2012, 20:06

u mnie na razie jest ok, jak silnik nie chodzi to mam wrażenie, że słyszę minimalnie jakby ta rajstopa trochę trzepotała przez pęd powietrza;p Ale jak jadę to i tak tego nie słychać.
Majstrowałem przy desce głownie, żeby pozbyć się trzasków i to z sukcsem się udało. Zegary nie były dobrze dokręcone, panel wokół zegarów miał urwane 4 zatrzaski, gdzieś tam brakowało śrubek. Teraz jak jadę po bruku, nierównościach to całkiem inny samochód! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:02
Posty: 200
Skąd: Tczew
Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie

Postprzez Chappel » 17 sie 2012, 23:55

Od dziś i w mojej Mazdzie zamontowana rajstopa teściowej (dosłownie) :D
Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi bo szczerze powiedziawszy mam pewne wątpliwości...otóż po rozebraniu tych wszystkich plastików i ściągnięciu wirnika u mnie wszystkie liście, łodygi, igły, papierki i inne śmieci i tak się zatrzymały na tej metalowej kratce, którą z tego powodu musiałem oderwać aby wyjąć cały ten syf. Wygląda na to, że "rajstopiany" filtr powoduje jedynie, że drobizna nie "grzechocze" w dmuchawie + trochę mniej pyłu wlatuje do środka (przynajmniej do momentu aż filtr się zapcha). Tak czy inaczej dzięki za podpowiedź. Zawsze to okazja do wyczyszczenia 20 letniego kurzu z zakamarków ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez Kt65c453 » 2 gru 2012, 09:55

Widze że u was nie ma filtra kabinowego, u mnie jest i wygląda na oryginalny, jest w miejscu gdzie zamontował leonbubu 6 postów wyżej a wyglada tak Obrazek
Obrazek
Obrazek
To tak przy okazji jak robiłem spaloną elektryke Obrazek

Dopisano 2 gru 2012, 09:38:

jednak po dokładnym przeanalizowaniu widać że to czyjs wynalazek ale nie głupi.
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez maris801801 » 3 gru 2012, 16:19

Mam coś podobnego w odkurzaczu :D
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323