Strona 1 z 3

Uniwersalne elektryczne szyby – Montaż

PostNapisane: 17 wrz 2007, 22:37
przez loockas
Moja MX-3 niestety nie posiada takiego luksusu jak elektrycznie otwierane szyby. Pojawil sie pomysl zeby przez zime sprawic sobie takie udogodnienie. Przeszukalem troche forum ale nic konkretnego nie znalazlem. Chodzi mi o uniwersalny zestaw, taki z allegro. Montowalem to kiedys z kolega w tico i musze przyznac ze chodzilo to dosc ladnie. Pomijam juz estetyke tych guzikow i tych smiesznych dokladek do nich. Na przyciski pomysl juz mam. Zapytacie pewnie dlaczego chce zestaw uniwersalny a nie oryginal? Otoz uniwersalny podobno duzo latwiej zamontowac. Obawiam sie tylko jednego... W tico szyby sa malutkie, w mazdzie sa ogromne. Boje sie ze moze ten silniczek nie uciagnac takiej szyby. Podstawowy warunek do montazu takiego zestawu to bardzo lekko chodzaca szyba. Mysle ze spelniam ten warunek. Cena takiego zestawu to ok 170zl. A oryginal? Pytalem kiedys po allegro i ceny byly strasznie zroznicowane. Gdybym jednak sie decydowal na oryginal, co potrzebuje? To co mi oferowal jeden pan na allegro: 2x silniczek, przyciski i wiazka kabli. Brakowalo mi w tym wszystikim jakiegos przekaznika... Od innych slyszalem ze same silniczki nie wystarcza, trzeba zmienic caly podnosnik. Bede bardzo wdzieczny za kazda porade.

PostNapisane: 18 wrz 2007, 09:32
przez majorkca
hm a nie latwiej kupic orginal na jakims szrocie z bitej mazdzi razem z boczkami drzwi przyciskami itp bedzie ladnie moze troche drozej ale orginalnie.... a zawsze mozesz swoje boczki sprzedac i ci sie cofnie troche kasy.....

PostNapisane: 18 wrz 2007, 11:45
przez Xtreme3
Jak chcesz to mam takie boczki z cala elektryka od 1.8 V6

PostNapisane: 18 wrz 2007, 16:38
przez loockas
majorkca napisał(a):hm a nie latwiej kupic orginal na jakims szrocie z bitej mazdzi razem z boczkami drzwi przyciskami itp bedzie ladnie moze troche drozej ale orginalnie.... a zawsze mozesz swoje boczki sprzedac i ci sie cofnie troche kasy.....


No wlasnie moze okazac sie trudniej, niz latwiej. Ciezko zebrac caly komplet i podobno ciezej zamontowac. Koszt montazu u elektryka to od 100zl. Zaczyna sie wiec z tego robic niezla sumka. Zaczynam dochodzic do wniosku ze korbki nie sa takie zle :)


Xtreme3 napisał(a):Jak chcesz to mam takie boczki z cala elektryka od 1.8 V6


Watpie ze w tym miesiacu dam rade kupic bo mam problemy z praca. Ale z ciekawosci zapytam ile za to chcesz? Wszystko jest kompletne?

PostNapisane: 18 wrz 2007, 21:06
przez lukster
poszło na PW ;)

PostNapisane: 18 wrz 2007, 21:44
przez majorkca
to wolabym poczekac i kupic orginalki takie moje zdanie. A czemu sobie sam nie podlaczysz troche zabawy jest ale zadna filozofia....

PostNapisane: 19 wrz 2007, 00:15
przez loockas
Masz racje, jesli juz bede montowal to na oryginalach. Luki1010 bo zapomnialem zapytac. Jak jest z podnosnikami do szyb? One sa razem z silownikami? Moge zalozyc silowniki do swoich podnosnikow? Czy czeka mnie demontaz calego mechanizmu?

PostNapisane: 19 wrz 2007, 19:49
przez Marcin211186
witam panowie. Ja mam z montażem el.szyb bardzo duzy problem. Załozylem juz wszystkie podnosniki i boczki9, przeciagnalem nawet po 5 przewodow z kazdych drzwi. a dzisiaj dowiedzialem sie ze musze poprowadzic po 7 przewodow i do tego jeszcze musze sam zrobic schemat i zakupic conajmniej 8 mikroprzekaznikow i zrobic z tego dodatkowe sterowanie do silniczkow. musze tez poprowadzic nowe przewody pod maske bo stare nie sa pewne. z lewej strony jest ich wiecej niz z prawej.

PostNapisane: 1 kwi 2008, 21:22
przez loockas
Ożywiam temat. Zima minęła, a ja jednak nie zdążyłem założyć el. szyb jak to planowałem i przeniosłem te pracę na wiosnę. Kasy trochę przybyło i już zaczynam się rozglądać za jakimś kompletem z rozbitej mx-3. Mam odnośnie montażu pewien problem. Z tego co zauważyłem instalacja wewnątrz samych drzwi niestety nie jest pociągnięta. Do el. lusterek i centralnego kabelki lecą, jednak żadnej wolnej wtyczki już nie widzę. Czytałem, że w innych mazdach bywają puszczone "połowiczne instalacje" – do pewnego miejsca w aucie. Gdzie mogę szukać zakończenia instalacji? Przy słupkach, przy zawiasach w drzwiach? Rozumiem, że instalacja powinna być zakończona kostką? Jeżeli znajdę instalację, to jest duża szansa, że oszczędzę sobie problemów z kombinowaniem sterownika/przekaźnika. Może ktoś z osób, które maja mx-3 bez el. szyb podejmował się tego tematu (wiem, ze takich mx-3 jest bardzo mało)? Jak tylko znajdę trochę czasu to zacznę kopać w aucie w poszukiwaniu "obcych" wiązek kabli :)

Inne pytanie: Może znacie jakiś warsztat na terenie śląska gdzie robią takie rzeczy? Będę próbował sam się za to zabrać, jednak jak nie będzie wcale instalacji pod elektryczne szyby, to będę chyba musiał w tym momencie oddać auto do fachowca. Sam sobie już raczej z tym nie poradzę.

PostNapisane: 1 kwi 2008, 21:56
przez lukster
jak coś to mam na sprzedaż komplet elektryki z mx3. pytaj na gg albo pw

PostNapisane: 2 kwi 2008, 22:12
przez loockas
Luki1010 napisał(a):jak coś to mam na sprzedaż komplet elektryki z mx3. pytaj na gg albo pw


ooo. nie sądziłem, że jeszcze Ci to zostało. Jak tylko wyjaśnię sprawę elektryki, to odezwę się do Ciebie.

PostNapisane: 4 kwi 2008, 00:40
przez szkodnik_byd
wiem ze kolega mily zamontowal w 323c cos takiego i dziala niby ok

PostNapisane: 4 kwi 2008, 09:30
przez Lukano
Palkerson zamieniał korbki na guziki od szyb. Niby do 323 f BG. Ale myślę, ze powinno byc przynajmniej wszystko podobne. Pogadaj z nim na gg. To będzie wiedział co potrzeba, co może zostać itp.
A tych z Allegro nie polecam, chyba na forum czytałem, że są za słabe do wielkich i ciężkich szyb w mx-3 i źle działają.

PostNapisane: 28 maja 2008, 00:20
przez loockas
Ożywiam ponownie temat. Jak podejrzewałem wiązki w drzwiach do el. szyb nie ma. Moja wiedza elektronika jest na poziomie bardzo marnym, więc chciałem skorzystać z pomocy specjalisty. Za montaż ori podnośników wraz z instalacją krzyknęli 400zł, do tego doszedł by zakup podnosników i boczków z przełącznikami. Koszt tez ok 400zł. Podarowałem sobie zakup ori zestawu i pokochałem z powrotem korbki ;) Pare tygodni temu zamówiłem dla kolegi zestaw uniwersalnych podnośników. Pech chciał, że kolega rozbił auto zanim je zamontował. Odkupiłem je za połowe ceny (80zł) i dzisiaj rozpocząłem montaż. Wcześniej spróbowałem "na sucho" jak to działa i musze przyznać, że szyba w MX'ie rusza się bardzo szybko. Zobaczymy jak będzie z trwałością tego. Estetyką przyciski i maskownica po dziurze od korbki nie grzeszą, ale dla mnie to ma być po prostu funkcjonalne, a nie ładne. Zawsze to lepsze niż korbki, a cena jest niewygórowana. Dzisiaj udało mi się tylko pociągnąć instalację wewnątrz drzwi. Jutro mam nadzieję, skończyć resztę. Robię zdjęcia, może się komuś to przyda. Zamieszcze po skończonej pracy.

PostNapisane: 28 maja 2008, 16:19
przez kubi2410
Ja z miła chęcią zobaczę bo tez myślę o takim uniwersalnym zestawie mam troszkę łatwiej bo wszystkie wiązki są pod boczkami z wtyczkami :D

PostNapisane: 28 maja 2008, 17:15
przez loockas
kubi2410 napisał(a):Ja z miła chęcią zobaczę bo tez myślę o takim uniwersalnym zestawie mam troszkę łatwiej bo wszystkie wiązki są pod boczkami z wtyczkami


Pod warunkiem, że będa pasowały dso tego uniwersalnego zestawu. Za kilka minut ide montować silniczki. Może dziś się uda to skończyć.

PostNapisane: 28 maja 2008, 20:37
przez michi
loockas mogłeś gadać znam dobrego i taniego magika od alarmów i takich rzeczy na kosztowach :)
Ale mimo to życzę powodzenia w montażu ;)

PostNapisane: 28 maja 2008, 23:42
przez loockas
michi napisał(a):loockas mogłeś gadać znam dobrego i taniego magika od alarmów i takich rzeczy na kosztowach


dzięki, ale co do montażu ori, to odpuściłem ze względu na cene. Może wróce do tego jak sie ten zestaw rozsypie ;)

Udało się wszystko poskładać. Działa jak należy. Jutro jeszcze małe poprawki i regulacja prowadnicy od strony pasażera. Całkowity koszt w moim przypadku to 80zł za zestaw i 6zł za dwa piwa ;) Za te pieniądze chyba nic bym lepszego nie wymyślił. Polecać tego zestawu jeszcze nie będę. Jak pochodzi bezawaryjnie jakiś czas, to będę mógł coś powiedzieć. Szyby jak już pisałem chodzą dość szybko. Spodziewałem się, że będzie gorzej. Estetyka przycisków mnie jeszcze trochę gnębi, ale myślę kiedyś założyć inne boczki wraz z oryginalnymi przyciskami. Ważne, że działa.

Krótka fotorelacja, może komuś się przyda

Zestaw wygląda tak... nie chciało mi się wszystkiego rozpakowywać to zdjęcia. Bardzo dużo tam elementów. Początkowo byłem tym przerażony. Po skończonej pracy okazało się, że 80% elementów montażowych została. W końcu to uniwersalny zestaw... ;)

Obrazek

Zabrałem się w pierwszej kolejności za przeciągnięcie kabli z kabiny do drzwi. Tego momentu bałem się najbardziej. Najpierw trzeba rozpiąć kostkę, a następnie poszerzyć otwory w pustych miejscach i przeciągnąć kabelki. Do drzwi kierowcy wchodzą 4 kable, a do drzwi pasażera 3.

Obrazek

Obrazek

Dla ułatwienia pracy rozebrałem element pod kierownicą, oraz schowek.

Obrazek

Obrazek

Po kilkunastu minutach kable były już pociągnięte. Do przeciągania bardzo przydatny okazał się sztywny drut.

Obrazek

Obrazek

Następnie przyszedł czas na montaż silniczków oraz zębatek. Ten etap jest bardzo prosty. Trzeba tylko dobrać tak miejsce montażu, aby później udało nam się założyć tapicerkę. Mnie się to udało za pierwszym razem.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie przyszedł czas na umiejscowienie przycisków. Ja zrobiłem to tak... Przy okazji nieźle ubrudziłem cały boczek. Jak już ze wszystkim się uporam, to czeka mnie pranie tapicerki ;)

Obrazek

Robimy analogicznie z drugiej strony, spinamy wszystko do kupy i zakładamy zaślepki w miejsca po korbkach. Pozostaje nam już tylko podłączenie kabelków do zasilania i montaż zakończony. Jest to dziecinnie proste, mamy dwa kable. Czarny i czerwony. Każdy sobie powinien poradzić. Problemem jest tylko miejsce, do którego mamy się wpiąć. Ja jeszcze nie wybrałem. Chwilowo szyby są podłączone do bezpiecznika z m.in zapalniczki. Szyby działają po przekręcenie stacyjki. Docelowo chciałbym, aby pracowały razem z szyberdachem, czyli dopiero przy zapłonie. To chyba tyle. Montaż jest w miarę prosty ale czasochłonny. Mnie to zajęło w sumie ok 6 godzin, a czeka mnie jeszcze drobna kosmetyka. Lutowanie kabelków, zaślepki itd. W razie problemów służę pomocą.

PostNapisane: 29 maja 2008, 12:05
przez rubenjames
Też miałem okazję zakładać taki uniwersalny zestaw w mojej Mazdzie. Zajęło mi to OK 8 godzin. Najgorsza była elektryka (podciąganie kabli). Miałem problemy z wyjęciem wtyczek z drzwi (za mało miejsca na moje grube paluchy <lol> ) Chciałem podłączyć zestaw pod istniejącą już instalację, bez przekładania kabli, ale za dużo ich idzie do wtyczki i nie chciało mi się kombinować z szukaniem odpowiednich. Zasilanie wziąłem właśnie z tej wtyczki, więc odpadło mi przekładanie dwóch kabli przez te małe otwory (kable w zestawie uniwersalnym są dość grube i sztywne). Szybki działają bez zarzutu, szybko, cicho i bez żadnych zgrzytów. Powiem szczerze, że jestem pod wrażeniem działania tego zestawu (na początku miałem sceptyczne podejście do niego). Najbardziej nieudana rzecz w tym zestawie to oryginalne uchwyty (nie wiem jak to nazwać) do przycisków.
Przyciski lepsze, bardziej nazwijmy to modernistyczne w przeciwieństwie do niektórych zestawów. Podświetlane w kolorze green, w środku diody LED 3mm (można zmienić na dowolny kolor) :)
Wiadomo, że zestaw oryginalnych paneli z przyciskami i siłownikami jest najlepszy, ale najtańszą alternatywą dla oryginalnego zestawu zawsze będzie taki uniwersalny (koszt ok. 150 złotych + czas spędzony na jego montażu).
Jak dla mnie taki montaż uniwersalny wygląda estetycznie pod warunkiem jego prawidłowego zainstalowania w aucie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 29 maja 2008, 12:23
przez _mario_
loockas gdzie kopiłeś ten zestaw bo coś taniawo :)