michi napisał(a):loockas mogłeś gadać znam dobrego i taniego magika od alarmów i takich rzeczy na kosztowach
dzięki, ale co do montażu ori, to odpuściłem ze względu na cene. Może wróce do tego jak sie ten zestaw rozsypie
Udało się wszystko poskładać. Działa jak należy. Jutro jeszcze małe poprawki i regulacja prowadnicy od strony pasażera. Całkowity koszt w moim przypadku to 80zł za zestaw i 6zł za dwa piwa
Za te pieniądze chyba nic bym lepszego nie wymyślił. Polecać tego zestawu jeszcze nie będę. Jak pochodzi bezawaryjnie jakiś czas, to będę mógł coś powiedzieć. Szyby jak już pisałem chodzą dość szybko. Spodziewałem się, że będzie gorzej. Estetyka przycisków mnie jeszcze trochę gnębi, ale myślę kiedyś założyć inne boczki wraz z oryginalnymi przyciskami. Ważne, że działa.
Krótka fotorelacja, może komuś się przyda
Zestaw wygląda tak... nie chciało mi się wszystkiego rozpakowywać to zdjęcia. Bardzo dużo tam elementów. Początkowo byłem tym przerażony. Po skończonej pracy okazało się, że 80% elementów montażowych została. W końcu to uniwersalny zestaw...
Zabrałem się w pierwszej kolejności za przeciągnięcie kabli z kabiny do drzwi. Tego momentu bałem się najbardziej. Najpierw trzeba rozpiąć kostkę, a następnie poszerzyć otwory w pustych miejscach i przeciągnąć kabelki. Do drzwi kierowcy wchodzą 4 kable, a do drzwi pasażera 3.
Dla ułatwienia pracy rozebrałem element pod kierownicą, oraz schowek.
Po kilkunastu minutach kable były już pociągnięte. Do przeciągania bardzo przydatny okazał się sztywny drut.
Następnie przyszedł czas na montaż silniczków oraz zębatek. Ten etap jest bardzo prosty. Trzeba tylko dobrać tak miejsce montażu, aby później udało nam się założyć tapicerkę. Mnie się to udało za pierwszym razem.
Następnie przyszedł czas na umiejscowienie przycisków. Ja zrobiłem to tak... Przy okazji nieźle ubrudziłem cały boczek. Jak już ze wszystkim się uporam, to czeka mnie pranie tapicerki
Robimy analogicznie z drugiej strony, spinamy wszystko do kupy i zakładamy zaślepki w miejsca po korbkach. Pozostaje nam już tylko podłączenie kabelków do zasilania i montaż zakończony. Jest to dziecinnie proste, mamy dwa kable. Czarny i czerwony. Każdy sobie powinien poradzić. Problemem jest tylko miejsce, do którego mamy się wpiąć. Ja jeszcze nie wybrałem. Chwilowo szyby są podłączone do bezpiecznika z m.in zapalniczki. Szyby działają po przekręcenie stacyjki. Docelowo chciałbym, aby pracowały razem z szyberdachem, czyli dopiero przy zapłonie. To chyba tyle. Montaż jest w miarę prosty ale czasochłonny. Mnie to zajęło w sumie ok 6 godzin, a czeka mnie jeszcze drobna kosmetyka. Lutowanie kabelków, zaślepki itd. W razie problemów służę pomocą.