problem z ksenonami

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Lukano » 15 paź 2009, 16:45

yasko powiedz mi, znasz to z teori czy z praktyki ?
Widziałeś żarnik ksenonu?
jak tak to ni pisz
yasko napisał(a):z całej bańki gdzie świeci gaz.

Bo cała bańka nie świeci. Tylko dokładnie identyczny kawałek jak w zwykłej żarówce.
też lubię czytać i dużo wiedzieć. ale do teorii trzeba casem trochę praktyki.
yasko napisał(a):Auto z seryjnymi ksenonami będzie miało stabilizację lamy

Z tym się zgodzę. Ale..............
Widziałeś kiedyś jak to działa? Z jaką szybkością? To jest dobre, jak obciążymy samochód, same sie dopasuję(to samo zrobię ręczną regulacją), no i na Niemieckich autostradach, tam nadąży z płynna regulacja.
Nigdy w Polsce na zwykłej drodze.
yasko napisał(a):oraz spryskiwacze reflektorów.

Wole swoje wycieraczki reflektorów niż spryszkiwacze, które nie zmyją zaschniętego brudu.
yasko napisał(a):więc....

Są nie zgodne z przepisami(stabilizacja, spryskiwacze), ale jak dużo innych przeróbek, ktore zrobione z głową nie będą, aż tak złe. Nie róbcie z tego nie wiadomo czego z powodu kilka domorosłych tuningowców którzy to xle zrobili.
yasko napisał(a):Pamiętajcie że nawet będac sprawcą kolizji w której poszkodowany był kierowaca samochodu z nieprawidłowymi światłami możecie żądać uznania go współwinnymi, bo Was oslepił.

Pamiętamy, tylko nie w Polsce. Żeby od tego się odwołać trzeba wytoczyć sprawę sądową. I co obydwaj będziemy czekać na odszkodowanie 3-4 lata ?
A jak już to za same światłą uznają 50% win. A wtedy cieszy sie ubezpieczyciel.
Tak, że teoria fajna, ja wracam w tym wypadku do praktyki.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez fazzi » 16 paź 2009, 01:12

Lukano zapominasz o jednym:
W reflektorze, w którym za rozszczepienie wiązki odpowiada klosz, oprócz samej wiązki powstaje jeszcze poświata wynikająca z załamań na 'żeberkach' klosza. Przy dużo mocniejszym świetle ksenonu (oraz innym widmie światła – inne długości fal) ta poświata ma dużo większą moc i powoduje oślepienie. Patrząc na wiązkę np. na ścianie nie zauważasz tego, bo w porównaniu do uformowanej wiązki jasność poświaty jest dużo mniejsza. Ale w porównaniu do poświaty z żarówki o wiele większa. Dlatego o ile ksenony sprawdzą się jako tako w aucie, w którym lustro formuje wiązkę (przezroczysty klosz), o tyle w autach z 'żebrowanymi' kloszami są pomyłką i nie powinny byś stosowane w ogóle. Koniec. Jak ktoś narzeka niech umyje klosz, zregeneruje odbłyśnik, kupi markowe żarówki, a nie montuje palniki. I to, że wiązka jest formowana poprawnie to nie znaczy, że nie oślepiasz!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Lukano » 16 paź 2009, 07:58

Dużo teorii, która i ja znam,mało praktyki. Zaprosił bym do siebie, ale aktualnie na żadnym z pojazdów nie mam ksenonów. Nie sprawdzam na ścianie tylko u diagnosty. Następną próbą jest jazda z kimś w drugim samochodzie. jedziemy sprawdzamy, korygujemy. Coś tam zawsze rozproszone będzie, ale raczej nie na tyle żeby przeszkadzało ludziom z przeciwka. Na dołku oślepi, fakt, ale tak samo jak fabryczny.
Może jeszcze rozpoczniemy rozmowę z tym jak to palnik xenonowy wypala klosze.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez fazzi » 16 paź 2009, 11:55

Lukano napisał(a):Może jeszcze rozpoczniemy rozmowę z tym jak to palnik xenonowy wypala klosze.

A co mnie obchodzi co ktoś robi z kloszami? Dla mnie może je wyjąć i zdrapać papierem. Byle nie dawał po oczach.
Lukano napisał(a):ale raczej nie na tyle

No właśnie RACZEJ. Mów co chcesz, ale rozproszone światło ksenonu jest mocniejsze niż żarówki bo i źródło jest silniejsze. Ja nie mówię że wiązka będzie zła, bo jeśli geometria jest zachowana to musi być dobrze. Nie wiem od czego to zależy ale z odległości kilkuset metrów widzę czy auto ma ksenony fabryczne czy dokładane... Jasnowidztwo? Nie – po prostu razi.
Może i sprawdzasz z kolegą ale czy robisz to w deszczu? Kiedy światło 2 x bardziej odbija się od asfaltu a na szybach rozbłyskują kropelki wody? Właśnie wtedy robi się niebezpiecznie. W dobrych warunkach nawet jak ktoś z przeciwka jedzie na długich to da radę, bo cośtam widać.
Ja się nie upieram przy systemach samopoziomowania czy spryskiwaczach, bo to nie jest niezbędne przy myślącym użytkowniku. Ważne żeby lustro lub soczewka kształtowały wiązkę, a nie szkło. Wtedy nie ma tak mocnego efektu poświaty i nie oślepia się innych.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Lukano » 16 paź 2009, 12:18

fazzi napisał(a):A co mnie obchodzi co ktoś robi z kloszami?

O teorie. skoro nie wiesz, że tak nie jest, znaczy znasz wszystko teoretycznie.

Jest mocniejsze, w końcu produkuje więcej światła niż ciepła, jak żarnikowa.No, ale nie pisz, że bardziej niż długie . No i ja też nie mówię o wiązce.

fazzi napisał(a):z odległości kilkuset metrów widzę czy auto ma ksenony fabryczne czy dokładane...

To nie jasnowidzctwo, jesteś po prostu do nich uprzedzony i z daleka szukasz. To tak jak z LPG.
Nie miałem, nie używałem, ale zawsze będzie źle. Bo to zło i już.
fazzi napisał(a):Jasnowidztwo? Nie – po prostu razi.

Widać mijasz inne samochody. ja dokładane xenony też widzę, bo golf wymaga minimum 8000 ;)
Widać, takich głównie mijasz. Mnie bardziej przeszkadza nie jeden na kilka tysięcy ze źle założonymi ksenonami, tylko co drugi samochód ze źle ustawionymi zwykłymi żarówkami.
Wolę dobrze ustawione HID-y, niż źle ustawione żarówki. Wolę trochę rozproszonego światła, niż całość świecącą w niebo.
W deszczu nie sprawdzam, ale jeżdżę bardzo dużo po Polsce i samochody z przeciwka też mijam.
fazzi napisał(a):Wtedy nie ma tak mocnego efektu poświaty i nie oślepia się innych.

Jak świeca gdzie chcą to jest mocne, a jak dobrze, to nie jest to aż tak oślepiające, jak źle ustawione zwykłe żarówki.
Jak dla mnie to trafiasz głównie na debili którzy zakładają i jeżdżą na takich samych ustawieniach co z żarówkami.

No i na koniec, Ty nie przekonasz mnie, ani ja Ciebie moim zdaniem.
Takie dyskusje przypominają mi takie sprzed paru dziesiątek lat jakie czytałem w zabytkowym "Motorze"
"Żarówki halogenowe powinny być zakazane, bo świecą o wiele mocniej, niż zwykłe żarnikowe"
No i po latach widać, jakich teraz używamy.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez yasko » 16 paź 2009, 16:52

Lukano napisał(a):
yasko napisał(a):Pamiętajcie że nawet będac sprawcą kolizji w której poszkodowany był kierowaca samochodu z nieprawidłowymi światłami możecie żądać uznania go współwinnymi, bo Was oslepił.

Pamiętamy, tylko nie w Polsce. Żeby od tego się odwołać trzeba wytoczyć sprawę sądową. I co obydwaj będziemy czekać na odszkodowanie 3-4 lata ?
A jak już to za same światłą uznają 50% win. A wtedy cieszy sie ubezpieczyciel.
Tak, że teoria fajna, ja wracam w tym wypadku do praktyki.

W zwykłej żarówce świeci żarnik, o przekroju prostokąta, a w palniku bańka umieszczona w miejscu żarnika. Niby podobnie ale diabeł tkwi w szczegółach.
Żaden z nas nie jest projektantem odbłysników, kloszów hamp itp. To co napiasałem to kompilacja artykułów z gazet motoryzacyjnych oraz testów reflektorów. Czesto jest tak, że będąc nie będąc specjalistą w jakieś dziedzinie sprawa wydaję się latwa bo bierzemy pod uwagę 2, a nie 20 czynników.
Oczywiście, że 50%. A po co się odwoływać skoro pierwszą linią jest policjant, drugą jego zwierzchnik a dopiero potem sąd.
Dobrze, że podchodzisz solidnie do tematu i polepszająć sobie widoczność nie chcesz pogorszyć innym użytkownikom dróg. Niestety takie podejście to rzadkość.
BTW
Od jakiegoś czasu myslę o reflektorach dalekośiężnych. Do MX zupełnie nie pasują a do saab 9-3 jak najbardziej.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Lukano » 16 paź 2009, 17:13

yasko napisał(a):żarnik, o przekroju prostokąta

Nie rozumiem tego trochę :)
Obrazek
H7 to okrągła banka, a w środku okrągły, spiralny żarnik.
A tak jest jak pisałeś, w palniku jest bańka, taka jak żarnik.
wiadomo identyczne być nie mogą.
na forum było gdzieś fane foto palnika obok H7, tam fajnie to było widać.
yasko napisał(a):Żaden z nas nie jest projektantem odbłysników, kloszów hamp itp.

Zgadza się.
chodzi mi o taką sytuację:
Ktoś pakuje się w mój tył. Niby jego wina, ale ja mam nie homologowane lampy.
Policjant przyznaje jego winę, ale on się odwujuje ze względu na moje lampy.
No i sprawa trafia do sądu. A tam trwa, trwa i trwa (Żona jest adwokatem, to wiem ;) Pracuje dla Warty.
yasko napisał(a):Dobrze, że podchodzisz solidnie do tematu i polepszająć sobie widoczność nie chcesz pogorszyć innym użytkownikom dróg. Niestety takie podejście to rzadkość.

Wiem, że te HID-y nie są idealne, ale moim zdaniem dużo dają, a dobrze zrobione i ustawione wcale nie oślepiają tak bardzo jadących z przeciwka.
d jakiegoś czasu myslę o reflektorach dalekośiężnych. Do MX zupełnie nie pasują a do saab 9-3 jak najbardziej.

Ja w 9-5 zmieniłem przeciwmgielne przednie na takie.
Ja bym na tym skończył dyskusję, bo chyba się nie przekonamy na wzajem ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez yasko » 16 paź 2009, 18:26

Lukano napisał(a):Ja bym na tym skończył dyskusję, bo chyba się nie przekonamy na wzajem ;)

Na to wychodzi. Pisząc o współudzile kierowcy auta z niehomologowanym świtałami miałem raczej na mysli sytuację gdzie do oślepienia mogło dojść, co w uderzeniu w tył nie jest mozliwe, chyba że w pomroczności jasnej.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 463 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3, Premacy Sportive, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: niemiecka technologia, hiszpański znaczek

Postprzez Lukano » 16 paź 2009, 19:28

tak, ale to podobny przykład. Jak są np. folią zaklejone stopy. Można powiedzieć, że się ich nie widziało.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Scorpio » 16 paź 2009, 21:33

Lampy oglądałem (namacalnie) w firmie MHM Tuning www.mhmtuning.com.pl Całkiem dobrze wykonane :)
Sprzedawca powiedział, że soczewki są europejskie (niesymetryczne) i że lampy przechodzą przegląd techniczny na stacji diagnostycznej bez problemu bo świecą prawidłowo. Jedyną bolączką jest brak znaku E11 na kloszu reflektora. Podobno są 2 wyjścia. Albo prosisz na przeglądzie, żeby ci wpisali w dowód/ na jakimś papierku że światła świecą prawidłowo albo szukasz kogoś, kto zajmuje się grawerowaniem laserowym i wypalasz sobie E11 na kloszu. Wtedy policja raczej się nie przyczepi.
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez fazzi » 17 paź 2009, 02:01

Lukano napisał(a):O teorie. skoro nie wiesz, że tak nie jest, znaczy znasz wszystko teoretycznie.

A gdzie ja napisałem że tak jest? :) Napisałem, że mnie to nie interesuje – widzę praktyczny efekt debilizmu objawiającego się oślepianiem innych użytkowników drogi. Tyle praktyki mi wystarczy. Teoria jest taka, że prawo zabrania.
Lukano napisał(a):jesteś po prostu do nich uprzedzony i z daleka szukasz. To tak jak z LPG.
Nie miałem, nie używałem, ale zawsze będzie źle. Bo to zło i już.

Sugerujesz że jeśli założyłbym ksenony to nagle inni przestaliby mnie oślepiać? Wiem że gdybym to zrobił to widziałbym lepiej ale żarówki to naprawdę wystarczające źródło światła.
Lukano napisał(a):Mnie bardziej przeszkadza nie jeden na kilka tysięcy ze źle założonymi ksenonami, tylko co drugi samochód ze źle ustawionymi zwykłymi żarówkami

No to wyobraź sobie tych 'co drugich' z założonymi palnikami... Ta plaga jest coraz częstsza.
Lukano napisał(a):Wolę dobrze ustawione HID-y, niż źle ustawione żarówki. Wolę trochę rozproszonego światła, niż całość świecącą w niebo.

Ja też ale to pobożne życzenia...
Lukano napisał(a):Jak dla mnie to trafiasz głównie na debili którzy zakładają i jeżdżą na takich samych ustawieniach co z żarówkami.

Możliwe ale właśnie tacy je w głównej mierze zakładają.
Lukano napisał(a):No i na koniec, Ty nie przekonasz mnie, ani ja Ciebie moim zdaniem.
Takie dyskusje przypominają mi takie sprzed paru dziesiątek lat jakie czytałem w zabytkowym "Motorze"
"Żarówki halogenowe powinny być zakazane, bo świecą o wiele mocniej, niż zwykłe żarnikowe"
No i po latach widać, jakich teraz używamy.

Masz rację – pewnie się nie przekonamy, a szkoda bo propagowanie tego procederu mi bardzo nie pasuje. Co do artykułów o halogenach to przecież wiadomo, że ksenony będą tak długo robione, jak długo diody ich nie wyprą. Tylko że konstrukcja reflektora musi być fabrycznie inna.
Szkoda dalej mielić to samo ale smutne jest ilu egoistów myśli tylko o tym żeby sobie polepszyć nie zastanawiając się że szkodzą innym. I tylko pytanie po jaką cholerę? Naprawdę rzadko które auto ma aż tak złe światła żeby wsadzenie palników było jedynym rozwiązaniem. Zazwyczaj wystarczyłaby regeneracja zużytych lamp. A za ich lenistwo/chęć szpanu/głupotę może zapłącić ktoś inny, który potrąci pieszego czy rowerzystę, będą oślepionym. Smutne.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez marcin255 » 18 paź 2009, 01:45

yasko napisał(a):Nawet najlepiej ustawione światła będą oślepiły, co najwyżej mniej niż te źle ustawione.
Projekt odbłysnika w kloszu zakłada że światło pochodzi z żarnika i tyle a nie z całej bańki gdzie świeci gaz.
Auto z seryjnymi ksenonami będzie miało stabilizację lamy oraz spryskiwacze reflektorów. Spryskiwacze moża sobie zainstalować co jest dość kosztowną imprezą (mówie o wysokociśnieniowym układzie a nie mompką od spryskiwczy szyb z allegro), stablizacja to koszt kilku tyś. więc....
P.S.
Pamiętajcie że nawet będac sprawcą kolizji w której poszkodowany był kierowaca samochodu z nieprawidłowymi światłami możecie żądać uznania go współwinnymi, bo Was oslepił.

Tylko jedno ale , dlaczego większość fabrycznie wyposażonych w xenonowe światła aut wali po oczach ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323