Strona 1 z 2

problem z ksenonami

PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:38
przez norbson
mam problem ,co jakis czas jeden ksenon mruga i po paru sekundach przestaje i tak co jakis czas,zamienilem przetwornice i dalej ten sam nie dziala ,pewnie gdzies napiecie ucieka,pytanie jak to moge naprawic,sprawdzic gdzie ucieka napiecie

PostNapisane: 14 kwi 2009, 20:53
przez Falcon
a palnik sprawdzałeś? np przekładając na drugą stronę?

ps. pytanko: xenonki włożyłeś w oryginalne lampy czy wymieniałeś? orientuje się ktoś jak to jest z homologacją? wystarczy mieć lampy z homologacją na ksenony, a lampa może być z innego auta /eg. CIVIC'a?/???

PostNapisane: 14 kwi 2009, 21:45
przez Lukano
Miałem to samo. Jedna z kostek nie była dokładnie wsunięta. Palnik migał, migał i padł.
Po zmianei znowu. Ale potem przepaliła się całkiem ta kostka i znalazłem uszkodzenie.

PostNapisane: 14 kwi 2009, 23:52
przez norbson
ksenony mam wlozone do zwyklych lamp,raczej przegladu z nimi nie przejde;p

PostNapisane: 14 kwi 2009, 23:53
przez norbson
chodzi o kostke w ktora wsadzam kostke od ksenonow?

PostNapisane: 15 kwi 2009, 07:04
przez Mass-XXL
to po co je zakładałeś :) żeby innym po oczach świecić a korektory ustawienia posiadają

PostNapisane: 15 kwi 2009, 07:48
przez Lukano
norbson napisał(a):sadzam kostke od ksenonow?

najlepiej sprawdz wszystkie. Jak się przepalają to widać. Tam jest ich trochę, u mnie była jakas taka mała od palników.

PostNapisane: 14 paź 2009, 13:16
przez misiektg82
witam czy może ktoś ma namiary na stronki gdzie moge kupić lampy soczewkowe ??? oprócz allegro i ebay

PostNapisane: 14 paź 2009, 15:06
przez Lukano
To więcej nie ma ;)

PostNapisane: 14 paź 2009, 16:24
przez didusiek
Mass-XXL napisał(a):to po co je zakładałeś usmiech żeby innym po oczach świecić

Prawda prawda.
Ja to jak widzę jak ktoś z przeciwka jedzie na tych pseudo świeczkach to od razu na długie przełączam. Niech ci co używają te oślepiacze też poczują jak to jest być oślepianym.

PostNapisane: 14 paź 2009, 17:12
przez Radek89
specjalnie dlatego kupiłem Tungsramy sport light :D Ostatnio na mijankach stał jakiś burakowóz na czerwonym jako pierwszy i raził ... podjechałem mu na 3 metry centralnie przed machę i wrzuciłem długie .... niestety nikt nie wyszedł z auta :|

PostNapisane: 14 paź 2009, 17:21
przez Suloo
norbson a widziales kiedys auto z fabrycznymi xenonami??jak nie to podpowiadam,szklo reflektora jest gladkie.a teraz podreptaj do samochodu,spojrz mu w oczy i powiedz jakie ma szklo.majac szkla rozpraszajace oswietlasz sobie droge,pobocze,kierowcow z naprzeciwka,korony drzew.normalnie full wypas

PostNapisane: 14 paź 2009, 18:07
przez Lukano
didusiek napisał(a):to od razu na długie przełączam.

Uważaj bo kij ma dwa końce i też może takimi odpowiedzieć.
W mx-3 miałem xenony z soczewkami, nie oślepiały, po dobrym ustawieniu nikt mi nie mrugał, ani nie swiecił długimi więc było OK.
za to w S 60 miałem w zwykłych kloszach. Po za barwą, lekko niebieską nie dało się odróżnić.
Też nikt nigdy nie mrugał, nie świecił długimi.
Tak, że jak zrobi się to z głową, sprawdzi ustawi, nie jest takie złe.
Jacol ma cały czas w mx-3 i jakoś też problemu nie ma.
palkerson bixenony w BG. te widziałem na żywo, jeździłem z przeciwka moją BG i też problemu nie widziałem.
Wszystko z głową Panowie. Co z tego, że 95% jeździ na zwykłych żarówkach z czego 90% nigdy ich nie ustawia i świeci po oczach.
ja mając ksenony co kilak miesięcy sprawdzałem je na stacji diagnostycznej. Pewnie w sumie więcej razy, niż większość ludzi przez całe życie.
10 złotych za sprawdzenie nie jest majątkiem.

PostNapisane: 14 paź 2009, 22:42
przez Scorpio
Zgadzam sie z Lukano
O dziwo reflektory w MX-3 tak fajnie rozpraszają wiązkę światła, że nawet przy xenonach jest prawidłowe odcięcie promienia światła i nie oślepiają. Ja jeździłem na pseudo xenonach (zwykłe żarówki tylko niebieskie) i świeciły bardzo dobrze i nikt nie mrugał do mnie:)

Dla zainteresowanych pojawiły się reflektory soczewkowe dedykowane do MX-3 z soczewkami w wersji europejskiej (przechodzą przegląd). Cena 800zł... :(

PostNapisane: 14 paź 2009, 23:10
przez Suloo
Scorpio napisał(a):Cena 800zł...

tansze od fabrycznych :)

PostNapisane: 15 paź 2009, 00:34
przez fazzi
Lukano jak ktoś ma głęboko to czy światła świecą prawidłowo czy nie, to założenie xenonów tego nie zmieni!
Będzie walił po oczach tak jak zwykłymi żarówkami tyle, że 3x mocniej. Jak ktoś chce mieć dobrze świecące reflektory, to niech zadba o ich wyczyszczenie, stan lustra i dobre żarówki. Efekt przechodzi oczekiwania.
Jestem naprawdę wkurzony na idiotów którzy nie zainteresują się dlaczego ich auto źle świeci tylko od razu pakują xenony. Nie interesuje ich stan reflektora, przewodów, złączek i samo ustawienie wiązki (jak świecą w niebo to trudno o poprawne oświetlenie drogi). Wsadzają palniki i się cieszą. Ja tez jak widzę takiego palanta od razu włączam długie. Może jak więcej osób tak będzie robić to ich czegoś nauczy, że te homologacje to jednak nie jest kaprys. Niestety kontrole na stacjach mamy jaką mamy. Rzadko kiedy ktoś sprawdzał mi ustawienie świateł więc innej opcji nie ma. Policja też woli łapać za przekroczenie prędkości niż za całą resztę wykroczeń, w tym montowanie xenonów i walenie po oczach. W moim aucie głównym problemem ograniczającym widoczność nie są reflektory a porysowana szyba czołowa, czym mam zamiar się zająć w przeciągu miesiąca. Podejrzewam że to nie tylko mój problem bo większość aut w wieku 10+ ma wysłużoną szybę. Tylko, że koszt szyby to 700zł, a xenonów z marketu 300....

PostNapisane: 15 paź 2009, 10:07
przez Lukano
fazzi napisał(a):Lukano jak ktoś ma głęboko to czy światła świecą prawidłowo czy nie, to założenie xenonów tego nie zmieni!

Zgadzam się w 100%. Czyli większość kierowców w Polsce niestety. Żeby te samochody choć przeglady przechodziły, a nie podbijali dowody.
fazzi napisał(a):Jestem naprawdę wkurzony na idiotów którzy nie zainteresują się dlaczego ich auto źle świeci tylko od razu pakują xenony.

Ooooo i potem powstają ploty, że jak ma się żarniki to już musi być porażka i muszą świecić po oczach.
Prawidłowo ustawione pod H7, po założeniu HID-ów świeciły u mnie źle !! A niby w teori nie powinny.
Dopiero wtedy pojechałem na ustawienie swiateł i było dobrze.
fazzi napisał(a):(jak świecą w niebo to trudno o poprawne oświetlenie drogi). Wsadzają palniki i się cieszą. Ja tez jak widzę takiego palanta od razu włączam długie.

Mnie też, a przez takich powstają mity, że wszystkei są złe. Tylko ja chyba mniej nerwowy jestem, bo nie daje po długich. ;)
fazzi napisał(a):Rzadko kiedy ktoś sprawdzał mi ustawienie świateł więc innej opcji nie ma.

Ja wreszcie znalazłem stację, na której nie muszę się prosić o sprawdzenie wszystkiego!!
W innej patrzyli na mnie jak na wariata jak chciałem, żeby mi sprawdzili na przykład spaliny.

PostNapisane: 15 paź 2009, 14:14
przez bauer
Scorpio napisał(a):Dla zainteresowanych pojawiły się reflektory soczewkowe dedykowane do MX-3 z soczewkami w wersji europejskiej (przechodzą przegląd). Cena 800zł... :(


Możesz napisać o tym coś więcej? Może jakiś link? :)

PostNapisane: 15 paź 2009, 14:45
przez Lukano
bauer napisał(a):Możesz napisać o tym coś więcej? Może jakiś link? usmiech

Bo takie słuchi i info na allegro już dawno było. A po sprawdzeniu okazywało się to lipą.

PostNapisane: 15 paź 2009, 16:14
przez yasko
Nawet najlepiej ustawione światła będą oślepiły, co najwyżej mniej niż te źle ustawione.
Projekt odbłysnika w kloszu zakłada że światło pochodzi z żarnika i tyle a nie z całej bańki gdzie świeci gaz.
Auto z seryjnymi ksenonami będzie miało stabilizację lamy oraz spryskiwacze reflektorów. Spryskiwacze moża sobie zainstalować co jest dość kosztowną imprezą (mówie o wysokociśnieniowym układzie a nie mompką od spryskiwczy szyb z allegro), stablizacja to koszt kilku tyś. więc....
P.S.
Pamiętajcie że nawet będac sprawcą kolizji w której poszkodowany był kierowaca samochodu z nieprawidłowymi światłami możecie żądać uznania go współwinnymi, bo Was oslepił.